Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421009 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1020 : 26.02.09 - klo:17:28 »
^^Mulla myös All About Eyes Rich käytössä ja tuntuu suorastaan kevyeltä. mut silti kosteuttaa ja antaa kivan pinnan meikin alle. Nyt käytän kylläkin vain päivisin kun tuo ärsyttää silmiäni jostain syystä.  :-\ On ärsyttänyt jo pakkauksen avaamisesta saakka mutten raaski heittää voidetta roskiinkaan..  ::)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #1021 : 27.02.09 - klo:10:32 »
Mikäköhän olisi kosteuttava ja suht halpa silmänympärysvoide? Olen käyttänyt nyt Garnierin voidetta joka on ihan kamalaa ja kirvelee silmiä todella ikävästi. ::)

Suosittelisin kokeilemaan Pirkka Q10 -silmänympärysvoidetta. Se toimii ainakin mulla tosi hyvin: kosteuttaa, imeytyy nopeasti, ei kirvele ja on tuoksuton. INCI:kin siinä on muistaakseni keskimääräistä markettituotetta parempi ja hinta on erittäin halpa (muistaakseni n. 4 €). Ainakin City Marketeista tuota voidetta löytyy, pienemmissä K-marketeissa olen nähnyt sitä vain satunnaisesti.
1bMii

Poissa Amie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1022 : 27.02.09 - klo:11:51 »
^ Kiitos! Pitää kokeilla, hinta ei tosiaan päätä huimaa. :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 17.03.09 - klo:17:59 »
Onko joku huomannut jonkun voiteen vähentävän tummia silmänalusia (ei siis peittävän)? Tarvitsisin jonkun kevyesti kosteuttavan, tuoksuttoman, silikonittoman ja mineraaliöljyttömän voiteen, joka sopii herkille silmille (ikää mulla on 21). Plussaa olisi jos vaikuttaisi jotenkin tummiin silmänalusiin.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #1024 : 26.03.09 - klo:09:36 »
Käyttääkö kukaan juureksista Zirh Restore sy-voidetta? Itse olen tuota mieheltä lainaillut muutamia kertoja. Tykkään tuosta kyllä, mutta herkkäsilmäisille en ehkä tuota suosittelisi, on aika tujua. ;) Tuossa on iso pakkaus ja hyvä hinta. Miehelle oli myyjät kertoneet, että monet naiset käyttävät tätä, vaikka miesten sarja onkin. Syynä suosioon naisten keskuudessa on kuulemma juurikin tuo hinta-laatusuhde, eli hyvään hintaan saa isomman satsin toimivaa tavaraa.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 26.03.09 - klo:18:34 »
Kysyin tätä tuolla aurinkosuojallisten voiteiden keskustelussa: Mikä olisi hyvä ja suht.edullinen silmänpympärysvoide mahdollisimman korkealla aurinkosuojalla? Ryppyjä silottaviin sy-voiteisiin ei ole vielä tarvetta :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1026 : 26.03.09 - klo:18:52 »
Huomasin että Lumenella on sy-voide suojakertoimella 6. Ei paljoa mutta edes jokin.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 27.03.09 - klo:16:32 »
Tuo Lumenen aurinkosuojallinen Vitamin C+ Kaunistava silmänympärysvoide on mielestäni aika turha tuote. Olen käyttänyt sitä yli kolme kuukautta ja en tykkää. Tuote imeytyy huonosti, ei kosteuta ja siinä on mitättömän pieni suojakerroin. Itse en viitsi käyttää Lumenea yksistään, vaan lisään päälle aina Diorin HydrActionia (SPF 20). Mitä järkeä on laittaa tuotteeseen noin alhainen aurinkosuoja. Eikö lähes samalla vaivalla saisi tehokkaasti suojaavan tuotteen, josta olisi jotain hyötyäkin.

Nivean Anti-Wrinkle Q10 Plus -silmänympärysvoiteessa on SPF 15. Itse en ole kokeillut, mutta on ainakin edullinen ja aurinkosuojallinen.
1b M ii

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 31.03.09 - klo:09:57 »
Nyt tarttis löytää mahdollisimman edullinen, ennenkaikkea kosteuttava ja tietysti turvotusta vähentävä silmänympärysvoide. Silmänympärysiho on jostain syystä kuivunut aika paljon, joskus ihoa oikein kirveltää.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 06.04.09 - klo:18:55 »
Tämä kuulostaa aika kivalta (Yliopistonapteekin sivuilta):

"VICHY AQUALIA THERMAL EYES TUUBI 15 ML

Normaalihinta 17,90 € (1 193,33 €/l)
Tuotetieto

Vahvistava, kosteuttava ja rauhoittava silmänympärysgeeli. Turvotusta ja tummia silmänaluksia vastaan. Raikas ja kevyt geelimäinen koostumus, jossa välitön optinen vaikutus. Hajusteeton.
Tuotteen koostumus

aqua/water, glyserin, cholesteryl oleyl carbonate, propylene glycol, methylparaben, serine, sodium chloride, cholesteryl nonanoate, cholesteryl chloride, cholesteryl dichlorobentzoate, cellulose acetate butyrate, phenoxyethanol, ammonium polyacryldimethyltauramide/ammonium polyacryloydimethyl taurate, disodium edta, citric acid, xhantan gum, dextran sulfate, polyphosphorylcholine glycol acrylate, polyvinyl alcohol, butylene glycol."

Mitä tuo optinen vaikutus oikeen meinaa?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1030 : 06.04.09 - klo:19:03 »
^ Että saa näyttämään paremmalle, vaikka ei oikeasti ehkä teekään mitään (optinen = harha, illuusio). Mutta arvohan sekin (vrt. esim. meikkivoide)  :D .

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 06.04.09 - klo:19:09 »
^Kiitos selvennyksestä. Tuo kyllä kuulostaa ihan lupaavalta, kun ei sisällä hajusteita, silikonia eikä mineraaliöljyjä (ainakaan mun mielestä), eikä pitäisi olla mikään ryppyjä tai juonteita silottava. Onkohan tuo miten kosteuttava?

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1032 : 06.04.09 - klo:19:31 »
Yritän parhaani mukaan etsiä hyvää silmänympärysvoidetta, mutta korkeiden hintojen vuoksi harhaostoksiin ei ole kamalasti varaa. Silmänympärysihoni ei ole eityisen kuiva tai herkkä, joten eniten käytän voidetta turvotuksen vähentämiseen ja ryppyjen ennaltaehkäisyyn. Käytän tällä hetkellä Cliniquen All About Eyesin näytepakkausta, joka alkaa olla loppumassa, joten olisi uuden voiteen hankkimisen aika. Louis Widmerin Eye Contour Cream houkuttelisi, vaikka nettiapteekin mukaan voide sopii parhaiten "yli 30-vuotiaille" (olen 19) ja "erityisen herkkien ja rasitukselle alttiiden ihoalueiden (silmänympärysalueen, kaulan ja décolteen) hoitoon". Auttaako voide silmien turvotukseen vai etsinkö jonkin toisen tuotteen?
« Viimeksi muokattu: 09.04.09 - klo:12:44 kirjoittanut Cecilia »

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1033 : 06.04.09 - klo:19:34 »
^ Kyllä se varmaan ainakin jonkun verran poistaa turvotusta, sillä Widmerin sivuilla luki tämä: "On erityisesti kehitetty ehkäisemään silmänympärysalueen ärsytystä ja turvotusta" ja luulen että sopii nuoremmillekkin :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #1034 : 06.04.09 - klo:22:19 »
Kaipaisin nopeita vinkkejä.. Jos pitäisi valita Lumenen Time freezen kiinteyttävän ja Hydra tenderin rauhoittavan silmänympärysvoiteiden välillä, kumpi sopisi paremmin kuivahkolle atooppiselle iholle?