Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421416 kertaa)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1050 : 06.05.09 - klo:16:48 »
Wilvi, millainen merkki tuo Bliss on? Kuulostaa tuo all round sy-voide todella mielenkiintoiselta ja hyvältä. Osaatko verrata sitä esim. Widmerin sy-voiteeseen tai Cliniguen All about eyesiin tms..?
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1051 : 11.05.09 - klo:15:17 »
Ostin vahingossa pari viikkoa sitten Pirkan silmänympärysvoiteen (piti Rainbow hankkia). Kotona vasta tajusin sen sisältävän alkoholia, mutta ajattelin silti kokeilla kun kerran olin mennyt ostamaan. Nyt viikon verran kätyettyäni saa jäädä. Silmänympärysiho on alkanut tuntua hiukan aralta ja kuivalta.

Tänään hankin Rainbown silmänympärysvoiteen, joka on siis alkoton. Daily, jota jossain vaiheessa käytin aiemmin ja josta kovasti pidin, on lopetettu, mutta ilmeisesti tämä Rainbow korvaa sen kokonaan. Hyvä puoli tuossa R.n sy-voiteessa verrattuna Dailyyn on se, että vaikken niin superherkkä hajusteille olekaan niin tässä ei ole sitä lainkaan. Dailyhan tuoksui hiukan ruusuiselle. Myös tuo tuubin suu on kokenut uudistuksen ja on miellyttävämpi käyttää (on hiukan hygienisempi).
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

kuu78

• Vieras
« Vastaus #1052 : 11.05.09 - klo:17:22 »
Nivea antishadow (Ok hinta ja kosteuttaa, mutta tuosta tummien silmänalusten häivytyksestä en tiedä..). Päiväkäytössä Garnier eye roll on, silmänympärysalueen meikki pysyy paremmin tämän päällä.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 13.05.09 - klo:20:14 »
Mulla on tällä hetkellä kokeilussa Clinique All About Eyes. Tykkään tosi paljon tuosta koostumuksesta, joten varmaan tulee ostettua tämä tuote myöhemmin.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1054 : 14.05.09 - klo:15:43 »
Mietityttänyt kysymys; välttelettekö alkoholia sisältäviä silmänympärysvoiteita?
Olen nimittäin taas ajatellut josko varsinainen silmänympärysvoide todellakin tulisi hankkia ihan siksikin ettei laittaisi liian hoitavaa sille alueelle. Täälläpäin on todella suppea valikoima ja tänään katsastinkin Lidl herkälle iholle tarkoitetunkin, mutta jätin kuitenkin vielä hyllyyn alkoholin takia. Muuten olen vain löytänyt jotain Nivean Q10 voiteita, joissa myös alkoholia.

Sitä tulee vain ajatelleeksi, onko alkoholi tosiaan tarpeellista etenkin kun käyttäisin voidetta enemmän öisin. Tietysti muut tuotteen sisältämät aineet voivat ns. kumota alkoholin kuivattavuuden ja ymmärtämäni mukaan alkoholihan keventää tuotteen koostumusta, mikä ihan toivottavaa, mutta olisiko näistä vaihtoehdoista kuitenkin paras nyt jo silmänympäryksiin käyttämäni puhdas kookosöljy?

Tässäkin muuten taas huvittavaa se, että nyt koko kasvoillani, silmien ympäryksilläkin, on aurinkosuojaimellista voidetta, jossa takuulla on kaiken maailman alkoholeja.  ::) Aurinkosuojaimellisia ei tosin taidakaan olla helppoa löytää ilman alkoholeja sun muita, ainakaan kevyitä.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1055 : 14.05.09 - klo:18:51 »
Kävin joku aika sitten kosmetologilla, joka suositteli silmänympäryksilleni geeliä, sillä hän sanoi sen olevan voidetta kosteuttavampaa. Vähän hölmistyin tästä kommentista, sillä olen aina käsittänyt, että voide on geelikoostumusta rasvaisempi ja näin ollen kosteuttavampi. Vai onko tässäkin nyt kyse siitä erosta, tarvitseeko iho ennemminkin rasvaa vai kosteutta kuten esim. kasvovoiteissa?
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1056 : 14.05.09 - klo:20:36 »
^ Joo, siis geelissä ei ole rasvaosaa toisin kuin emulsiossa. Toki voi olla geelimäisen oloinen tuote, joka onkin emulsio tai ns. geeliemulsio rakenteeltaan ja silloin sisältää myös rasvaa, mutta siis noin yleisesti ottaen, geeli sisältää vettä=kosteutta, mutta ei rasvaa. Eli juuri sitä kosmetologisi ajoi varmaan takaa, että hänestä sinun silmänympäryksesi kaipaavaat enemmän pelkkää kosteutta kuin rasvaa.

Rasva ei itsessään kosteuta, mutta voi ehkäistä kosteuden haihtumista, eli siis mitä rasvaisempi ei tarkoita välttämättä parempaa kosteutusta, mutta voi sitä myös olla. Moni myös tulkitsee rasvojen ihoa pehmittävän vaikutuksen kosteuttamisena, kun iho tuntuu paremmalta ja ei pehmeänä kiristele, vaikka varsinaisesta kosteuttamisesta ei olekaan kyse.

Edit. Olin höpissyt täällä epähuomiossa vähän omiani. Siis, geelissä voi olla myös rasvaa, MUTTA tällöin siinä ei ole vettä. Eli geelissä ei ole kahta tai useampaa erillistä faasia, jotka olisi yhdistetty emulgoimalla. Eli on joko vesigeelejä tai rasvageelejä. Silmänympärysgeelit ovat kai lähinnä kaikki vesigeelejä ja siitä syystä unohdin ihan noiden rasvageelien olemassaolon, oletin ilman muuta, että kosmetologi olisi puhunut vesigeeleistä. Nuo rasvgeelit ovat muutenkin melko harvinaisia, heti ei tuu mieleen montaa esimerkkiä, mutta esim. babyoilgeeli on tuollainen.
« Viimeksi muokattu: 17.05.09 - klo:18:14 kirjoittanut Kosmetiikkakissa »

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1057 : 16.05.09 - klo:21:24 »
^Tuota vähän epälinkin. Silmänympärysvoidehan on mulle se ehdottomasti vaikein ostettava ihonhoitotuote. Olen kaikenlaista kokeillut, mutta millään voiteella en oikein ole saanut mielestäni silmänympärysten kuivuusongelmaa parannettua. Täytyy kai sitten ostaa joku geelikoostumuksellinen voide, jotta pääsisin jyvälle, onko se koostumuksena silmänympäryksilleni parempi.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1058 : 17.05.09 - klo:00:45 »
Mietityttänyt kysymys; välttelettekö alkoholia sisältäviä silmänympärysvoiteita?

Itsellä huomaan alkoholia sisältävien tuotteiden tekevän jonkin ajan kuluessa sy-ihon araksi ja kuivakaksi. Mulla on toiminut todella hyvin tuo Rainbown sy-voide (aiemmin nimellä Daily). Se on siitäkin kiva tuote että on halpaa ku makkara ja saa perusruokakaupoista (S-ryhmän).

En muuten tiedä onko sillä mitään suurta vaikutusta lopultakaan, mutta pidän voiteen jääkaapissa koska viileän tuotteen levittäminen tuntuu vaan niin ihanalta - varsinkin aamuisin... :Uni

Öljyt tuntuvat olevan hiukka liian tujuja mun sy:lle. Luumunsiemenöljyä ym siemenöljyjä on tullut käytettyä hyvin satunnaisesti. Jatkuvassa käytössä alkaa turvottelemaan. Mutta silloin tällöin tosiaan "tehohoidoksi" yötä vasten. Pitääkin joku kerta kokeilla kookostakin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1059 : 17.05.09 - klo:18:24 »
^ Kun käyttää öljyjä silmänympärysiholla niin musta on tärkeää levittää öljy kostealle iholle ja hyvin ohuelti. Kuivalle iholle ei saa niin pientä määrää mun mielestä levitettyä hyvin, mikä olisi sopiva määrä ja muutoinkin kostealle iholle levittäminen on järkevämpää, koska se öljy jossain määrin estää sen kosteuden haihtumista. Liian suuri öljyn määrä saattaa just aiheuttaa tuota turvotusta.

Itse käytän kookosöljyä koko kasvoille, myös silmänympäryksille. Toimii mulla tosi hyvin, iho on pehmeä ja joustava. Myös meikin alla toimii hyvin, iho on kookosöljyn+puuterimaisen meikkivoiteen kanssa huomattavasti sileämpi, kuin mitä se on ollut erinäisten kosteusvoiteiden ja saman puuterimaisen meikkivoiteen kanssa.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1060 : 22.05.09 - klo:15:34 »
Onkos kukaan kokeillut tätä silmänympärysgeeliä, tekis mieli kokeilla:
http://www.lumene.fi/default.asp?docId=22217&productCategoryId=21754&productId=26518

Kyseessä siis Lumenen arctic aqua syväkosteuttava sy-voide :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 22.05.09 - klo:21:17 »
Mitähän tosi hyvin kosteuttavaa silmänympärysvoidetta juurekset osaisivat suositella?

Oon käyttänyt tosi monia eri tuotteita ja joka kerta kosmetologi sanoo mulle, että silmänympärysiho on kuiva kulmakarvojen alta ulkonurkasta. Olen siis kaiken aikaa levittänyt sy-voidetta myös sinne alueelle, mutta tuntuu, että ihan sama, mikä voide mulla on ollut käytössä, niin tuomio on aina sama. Tätä on toistunut eri kosmetologikäynneillä jo pidemmän aikaa - kerrankin joku asia, josta kaikki ovat samaa mieltä!

Mun silmät ei ole muuten mitenkään herkät, mutta esim. Widmerin sy-voide purkissa ei kertakaikkiaan sovi, vaan alkaa kirvellä ja vetistää. Muiden voiteiden kanssa en ole huomannut yhtä pahoja ongelmia.

Olen myös koittanut miettiä, voisko olla joku muu asia, joka selittäisi kuivuuden, mutta en keksi mitään. Sy-alue ei siis muualta ole kuiva, vain ulkokulmista ylhäältä. Kuivuus ei ole mitenkään hilseilevää sorttia enkä itse edes huomaisi koko ongelmaa, jos joka ainoa kosmetologi ei siitä muistuttaisi.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 22.05.09 - klo:21:51 »
Mun ääni menee Lushin Enchanted Eye Creamille! Kosteuttaa tosi hyvin, mulla on jo toinen purkki menossa.

Tässä INCI: Lavender Honey Water (Lavandula augustifolia), Stearic Acid, Cold Pressed Organic Almond Oil (Prunus dulcis), Glycerine, Cold Pressed Organic Jojoba Oil (Simmondsia chinensis), Cetearyl Alcohol, Triethanolamine, Methylparaben, Propylparaben
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 22.05.09 - klo:21:56 »
Mä oon nyt käytellyt yli puoli putelia tuota Lumenen Hydra tender rauhoittavaa silmänympärysvoidetta ja täytyy sanoa, että kyllä mä huomaan eroa entiseen. Voide on sopivan kevyttä, hyvin levittyvää ja plussaa siitä, ettei ärsytä omaa herkkää ihoa.

Tykkäilen kyllä ja tuota onkin vielä yksi puteli varastossa. Täytyy käytellä ne loppuun ja katsoa onko vielä sen toisenkin putelin jälkeen hyvää. Ehdottakaapas muuten muita herkälle iholle sopivia halpoja silmänympärysvoiteita. :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 31.05.09 - klo:01:24 »
Olikohan kenelläkään kokemusta Muradin Moisture Silk Eye Gelistä? Kiinnostaisi kovasti tilata tuo tai Dermalogican Total Eye Care. Tuotekuvausten perusteella Muradin voide voisi olla parempi turvotukseen... Kuinkakohan hyvin Total Eye Care auttaa turvotukseen?
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö