Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421105 kertaa)

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1215 : 06.01.11 - klo:11:45 »
Kiitos kaikille neuvoista! Laitan siis jatkossa silmänympärysvoidetta myös luomelle. Ekana taidan kokeilla Kian neuvoa Bebanthenista, jotta saan luomet nopeasti kuntoon. Toivottavasti auttaa pian, sillä olen kärvistellyt saman ongelman kanssa jo liian kauan. Onneksi täältä saa apua.
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1216 : 06.01.11 - klo:14:25 »
Ostin Liiteristä elämäni ensimmäisen silmänympärysvoiteen ja koklasin äsken. Silmänympärystät näyttää enemmän ryppyisiltä, hmmm...  ;D Ei tämä muuten miltään huonolta vaikuta, kihelmöi ehkä hiukan silmäluomia, eli toivottavasti ei nyt tule mitään allergista reaktiota. Aika rasvaista, mutta laitoinkin saman verran mitä laitan yleensä perusvoidetta ja rasvaistahan sekin on. Ihan ok.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #1217 : 06.01.11 - klo:14:50 »
^Mulla oli ihan järjetöntä kihelmöintiä ja kuumotusta kun käytin sy-voidetta ekaa kertaa. Ei ollut allergiaa ei, vaan sy-iho oli vaan niin kosteuden kipeä, vaikka en sitä aluksi edes tajunnut. Parin käytön jälkeen kihelmöinti lakkasi.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #1218 : 06.01.11 - klo:15:37 »
Mäkin laitan ihan huoletta yläluomille. Vakikäytössä on vuosia ollut Avenen soothing eye contour cream, joka on pelastanut mut moneen kertaan. Rauhoittaa ja kosteuttaa ärtynyttäkin ihoa. On oikeasti aivan loistava tuote. Apteekit myy tätä sarjaa.

Musta tuntuu, että mä mainostan tuota Avenen sy-voidetta kaikissa mahdollisissa käänteissä. Mulla on varsin kuivuvat ja helposti ärtyvät silmänympärykset, mutta Avenen voide haihduttaa hilseilyt, punoitukset ja kirvelyt. Jossain sen esittelyssä erikseen korostetaan, että sitä saa laittaa myös liikkuvalle luomelle (laittaisin toki muutenkin, jos olisin itse siihen sopivaksi todennut). Silloin kun iho on hyvässä kunnossa, Favoran sy-voide käy myös, mutta pelkällä Favoralla en pärjää. Oon kokeillut monia muitakin "herkän ihon" sy-voiteita, mutta useimmat aiheuttavat lähinnä kärsimystä ja kirvelyä. Avene ei ole mulla koskaan kirvellyt tai ärsyttänyt ihoa millään tavalla.

Mies kääntyi myös Avenen käyttäjäksi, kun sillä ilmaantui silmäluomiin hilseilevää ihottumaa. Säännöllinen Avenen sy-voiteen käyttö pitää siltä ihottuman poissa, ja jos käytöstä lipsuu useammaksi päiväksi, ihottuma alkaa palata takaisin.

Mulla on toiminut hilseileviin luomiin Bebanthen emulsiovoide erittäin hyvin, röpelöt ja hilseily katoaa max kahdessa päivässä. Suosittelen ;)

Jännä, mulla taas Bepanthen vain pahentaa kuivaa ja ärtynyttä silmänympärysihoa. Oletan sen johtuvan siitä, että Bepanthenin tahmeus aiheuttaa kitkaa ja kaikki silmien räpyttelyt ja hipaisutkin ärsyttää herkkiä silmänympäryksiä lisää.

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #1219 : 06.01.11 - klo:16:50 »
Mä holvailin silmäluomille ihan punaraitaista Bepanthenia viime yöksi - aamulla silmät eivät olleet yhtään turvonneet, ja poltteleva tunne ripsirajalla oli poissa. Olin aina kuvitellut silmäluomieni olevan muun ihon tapaan rasvoittuvat ja käyttänyt niille vain kevyitä geelejä, mutta luulenpa että olen aika rankasti aliarvioinut niiden hoitotarpeen. Paneudunpa siis tämä ketjun kimppuun löytääkseni täyteläisemmän mutta hyvin levittyvän ja imeytyvän silmänympärysvoiteen jota testailla seuraavaksi. Suojakertoimesta plussaa.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 06.01.11 - klo:17:02 »
Voisinkin seuraavaksi yö-sy-voiteeksi ostaa tota Avenea. Pari purkkia olen Louis Widmeriä käytellyt ja kaipaisin ehkä vaihtelua. Toi Avene näyttäis olevan tuubissa, hyvä. Inhottaa kaivella Widmeriä purkista. Se kun vielä on niin iso, että tuotteen loppuunkäyttäminen kestää kauan, niin tollaiset hygieniaseikatkin painaa jotakin.

Olen näytepussukasta käytellyt Nuxen Nirvanesque-silmänympärysvoidetta nyt pari viikkoa. Yöksi olen laittanut. Tuote lupaa häivyttää tummia silmänalusia ja ehkäistä ensimmäisiä ryppyjä. Silmänalusten vaaleneminen nyt usein on vähän uskon asia, itse olen aika skeptinen, mutta ehkä olen sitten viime aikoina nukkunut paremmin kun ihankuin olisivat vaalenneet... Tuote on sellainen ihan kiva, ei mitenkään järisyttävä. Ei jätä ihoa rasvaiseksi, joten sopisi varmasti päiväkäyttöönkin varsinkin oikein kuivaihoisella. Voisin ehkä alesta ostaa tätä.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1221 : 13.01.11 - klo:16:44 »
Miä olen ollut aina hyvin skeptinen sy-voiteiden suhteen, mutta aika ylläri kun tuo Iseree todellakin vaalentaa miun super-tummia silmänympäryksiä  0_0  Ei mitään hajua miten se tapahtuu, kun ei tuossa mitään pigmenttejäkään ole.
Silmiä tää kyllä kirvelee jos sinne pääsee, mutta muuten olen aika tyytyväinen. En usko mihinkään anti-ageing -vaikutukseen, mutta tuon vaalentamisen takia en varmaan enää tällaisesta voiteesta luovu.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1222 : 13.01.11 - klo:21:09 »
Jep, minuakin silmänympärysvoiteet edelleenkin jaksaa epäilyttää.  :D

Olen käyttänyt pidemmän ajan toista silmänympärysvoidettani, sitä Pirkan ja nyt vaihtelun vuoksi olen käyttänyt testipusseja Herbinan uudesta sensitive silmänympärysvoiteesta. Yleisesti odotan silmänympärysvoiteelta keveyttä ja jonkinlaista ihmeiden tekijää, enkä oikeastaan tiedä onko nämä nyt sen toimivampia kuin jos levittäisin ohuelti kasvovoidetta.

Siirryin erilliseen silmänympärysvoiteeseen, koska koin, että kasvovoiteeni saattoi aiheuttaa ajoittaisen silmänympärysihon pöhöttymisen. Aamupöhöttymistä taitaa kuitenkin edelleen olla saman verran ja olen taas miettinyt onko minun edes järkeä jatkaa ostella näitä "halvempia ja huonompia" silmänympärysvoiteita? Kun pääsin testaamaan Herbinan silmävoidetta, niin olen huomannut Pirkan litkumaisemman koostumuksen ja Herbina on minusta kosteuttavampaakin. Herbinan vastaava imeytyy myös todella hyvin ja jättää mattapinnan.

Eli tykkään Herbinasta kovasti, mutta silti jaksan miettiä sitä, tekeekö Herbinakaan iholleni mitään? Vai onko ne "oikeat" ja "oikeasti toimivat" silmänympärysvoiteet vain kalliimmissa merkeissä? Sinällään Herbinan Incihän on lupaava ja uskon enemmän luonnollisempaan kosmetiikkaan. Onko kuitenkin, että halvemmat merkit käyttää hyviäkin aineita mahdollisesti vähempiä määriä?  ???

Mä pyörittelen liikaakin ajatuksia tällaisten asioiden parissa, mutta kun toisaalta silmänympärysvoiteet tuntuu yhdeltä suurelta rahastukselta, mutta toisaalta sitten taas mietin pitäisikö sitä sittenkin käyttää... Ihan ennalta ehkäisyn vuoksi? Ehkäpä myöhemmin valaistun silmänympärysvoiteelle kun jotain huomattavaa kasvoihin ilmenee, johon erityisesti silmänympärykselle tarkoitettu voide toimii, tai sitten en... Ikuinen mysteeri  ::) :D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1223 : 13.01.11 - klo:21:56 »
^Onko noissa kummassakaan silikoneja? Etsin itse suht yksinkertaista ja halpaa marketti sy-voidetta ja olenkin miettinyt tuota pirkan, mutta viestiäsi lukiessa heräsi pieni kiinnostus myös tuota Herbinaa kohti. :D

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #1224 : 13.01.11 - klo:22:32 »
^ En tiedä kuin ne perus silarit ja niitä en mielestäni huomaa kummankaan incissä. Herbina mainitsee kuitenkin erikseen vielä, että on "Hajusteeton, väriaineeton, mineraaliöljytön", mikä itseeni vetoaa vielä paremmin ja varmaankin itse jatkaisin tämän käyttöä kunhan pääsen näissä mietinnöissäni päätökseen.  :D

Pirkka on taas halvempaa kuin Herbina, jossa itse huomaan jo reilun 5 euron(?) hinnan suhteessa sisällön määrään. Pidän kuitenkin Herbinan täyteläisemmästä koostumuksesta enemmän ja huomaan kyllä voiteen imeytyvän ja kosteuttavan omaa silmieni ihoa paremmin. Silmäluomeni rasvoittuvat helposti ja Herbina ei ainakaan pahenna sitä koska jättää matan pinnan. Herbinan inci vaikuttaa myös silmiini paremmalta; esim. hyaluronaatti on puoliväliä inciä kun taas Pirkassa toiseksi viimeisenä. Lisäksi Pirkan mainostama Ubikinoni on incinsä viimeisenä. Toisaalta Pirkan inci näyttäisi olevan lyhyempi ja sinällään yksinkertaisempi, kuten viestissäsi mainitsit.  :)

Eli joo, silikoneista en osaa sanoa varmuutta, ja nyt varmasti sekoitin ajatuksia lisää(?)  :D

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1225 : 13.01.11 - klo:22:40 »
^Kiitos todella paljon vertailusta, taidan ehkä itsekin kallistua hieman enemmän tuon herbinan puolelle. ;) Tykkään kuitenkin täyteläisistä voiteista ja myös hyvä imeytyvyys on plussa, ettei luomivärit sitten lähde kerääntymään juonteisiin. :D

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
« Vastaus #1226 : 16.01.11 - klo:10:39 »
Halusin tulla kertomaan, että sain luomeni kuntoon teidän neuvoillanne. Lätkin muutaman päivän Locobase repair voidetta (kun Bepanthen oli loppu) luomille ja silmänympäryksiin ja hommahan toimi.  :ts Outoa oli, ettei  silmät olleet yhtään pöhöttyneet aamulla. Siispä käytän silmänympärysvoidetta nyt huoletta myös  luomille pakkausten suosituksista huolimatta. Tosin meikin alle valitsen geelipohjaisen voiteen ja annan imeytyä kunnolla ennen meikkiä. Monet pitää silmänympärysvoiteita turhana, mutta mulle on ihan yhtä tärkeä kuin kosteusvoidekin.
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 16.01.11 - klo:11:35 »
^Onko noissa kummassakaan silikoneja? Etsin itse suht yksinkertaista ja halpaa marketti sy-voidetta ja olenkin miettinyt tuota pirkan, mutta viestiäsi lukiessa heräsi pieni kiinnostus myös tuota Herbinaa kohti. :D

Pirkassa ei ainakaan ole silikoneja. Olen itsekin käyttänyt jonkin aikaan tuotetta. Tykkään, mutta joku aine tuossa hetken "kirvelee" tai "kutiaa"

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1228 : 16.01.11 - klo:12:27 »
Miä olen ollut aina hyvin skeptinen sy-voiteiden suhteen, mutta aika ylläri kun tuo Iseree todellakin vaalentaa miun super-tummia silmänympäryksiä  0_0  Ei mitään hajua miten se tapahtuu, kun ei tuossa mitään pigmenttejäkään ole.
Silmiä tää kyllä kirvelee jos sinne pääsee, mutta muuten olen aika tyytyväinen. En usko mihinkään anti-ageing -vaikutukseen, mutta tuon vaalentamisen takia en varmaan enää tällaisesta voiteesta luovu.

Muakin alkoi kiinnostamaan toi Iseree, mutta kun tsekkasin liidelissä inciä, niin siinä oli alkoholia jossain puolivälissä pitkää inci-listaa. Kokeilin Pirkan sy-voidetta siinä muodossa, jossa sitä myytiin ennen nykyistä versiota (nyt siinä ei kaiketi ole alkoa, mutta ennen uudistusta oli) ja se kuivatti pahasti sy-ihon. Tuon Isereen vaikutukset ja inci muuten olisi ihan jees, mutta arveluttaa tuon alkoholin takia. Miten sulla vaikuttaa alkoholi?
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #1229 : 16.01.11 - klo:14:41 »
^

Itse olen herkkäihoinen ja tuo Lidlin Iseree ei ärsytä yhtään. Olen käyttänyt useamman kuukauden. Tuohan on kuitenkin Sensitive - pahvipakkausta ei enää jäljellä joten en pysty tarkistamaan, mutta oliko tuo alkoholi mahdollisesti "huonoa" alkoholia vai jotain kosteutavaa tms.?
1b Fii