Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421004 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1230 : 16.01.11 - klo:15:05 »
^^Mulla tuo saattaa hetken kuumottaa silmienympäryksiä, mutta en tiedä johtuuko se alkoholista vai mistä. Jostain turvottavista ainesosista(?) Ehdin miäkin kadottaa pakkauksen jo, niin en voi tarkistaa mitä tuo sisältää. Ei tuo denattia - siis jos sitä on - huolimatta kuivata ollenkaan. Kämmenselkääkin jää sellainen hieman vahamainen pinta, jos sitä kautta laittaa voidetta.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1231 : 16.01.11 - klo:18:28 »
Kiitos vastauksista! Ehkä mä uskaltaisin silti kuitenkin tuota kokeilla....edullisuuden lisäksi olisi huippua jos sillä saisi näitä pysyvästi stressin värjäämiä silmäpusseja vähän edes kirkkaammiksi. Selasin incin aika nopsasti läpi ja "alcohol" oli siellä keskellä. Mun käsittääkseni toi on sama asia kuin "alcohol denat".
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1232 : 17.01.11 - klo:17:57 »
Tuplat tulee nyt, mutta:

Ostin tänään tuon Isereen, ja kädelle kokeiltuna tuntuu kivan täyteläiseltä ja vähän samettiselta. Tuhdimpaa kuin Dailyn esimerkiksi. Eipä tullut viimeksi mieleen tsekata täältä haulla inciä, mutta nyt kun mietin jaksaisinko alkaa naputtamaan niin sehän löytyikin tuolta inci-listoilta jo:

Iseree Beauty Sensitive Eye Contour Cream
Aqua, ricinus communis seed oil, cetearyl isononanoate, glycerin, octocrylene, cetearyl alcohol, pentylene glycol, tocopheryl acetate, persea gratissima oil usaponifiables, glyceryl stearate citrate, myristyl myristate, persea gratissima oil, hamamelis virginiana water, sucrose stearate, phenoxyethanol, cyclopentasiloxane, panthenol, butyl methoxydibenzoylmethane, caprylyl glycol, retinyl palmitate, alcohol, methylparaben, hamamelis virginiana bark/leaf/twig extract, acrylates/C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, allantoin, xanthan gum, caffeine, panicum miliaceum extract, ethylparaben, sodium hydroxide, butylparaben, chlorella vulgaris/lupinus albus protein ferment, propylparaben, sodium hyaluronate, ubiquinone, tannic acid, ascorbyl palmitate, tocopheryl coleus forskohlii root extract, potassium sorbate

Silloin alkoholia sisältävää Pirkkaa kun käytin, niin alkon kuivattavan vaikutuksen huomasi kyllä aika saman tien. Harmi ettei taida löytyä sitä vanhaa inciä enää, mutta joka tapauksessa tässä on niin paljon kosteuttavia aineita ennen alkoa, että josko sen kuivattavuus ei tosiaan ole haitaksi.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1233 : 17.01.11 - klo:18:30 »
^Tuota alkoholia on tuossa INCI:stä päätellen alle 1 %, joten tuskin aiheuttaa ihon kuivumista tms.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1234 : 28.01.11 - klo:22:34 »
Vähän tässä ketjua selailin, mutta ei tullut mitään 'ahaa' -elämystä. :D Elikkä osaisikohan joku suositella jotain silikonitonta (ja mahd. myös mineraaliöljytöntä), ryppyjä siloittavaa sy-voidetta 50+ naiselle? Katselin, että tuo Shiseidon Benefiance Concentrated Anti-Wrinkle Eye Cream voisi olla äidille ehdottamisen arvoinen, mutta olisiko muitakin joita voisin ehdottaa?

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1235 : 29.01.11 - klo:10:01 »
Ostin Pirkan tuossa jokunen aika sitten ja olen kyllä tykännyt paljon! Kosteuttaa huomattavasti enemmän kuin Rainbow ja on miellyttävämmän tuntuista kuin Herbina, jättää pehmeän tunnun iholle ja levittyy tosiaan noista kolmesta helpoiten.  :) Olen kyllä sen verran tyytyväinen, että taidan ostaa samaa jatkossakin, hinta-laatu suhteeltaan erinomaista, itseasiassa parempaakin.  ;D

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1236 : 29.01.11 - klo:23:02 »
^Tuota alkoholia on tuossa INCI:stä päätellen alle 1 %, joten tuskin aiheuttaa ihon kuivumista tms.

Olen nyt käytellyt tuota Isereen silmänympärysvoidetta toista viikkoa, ja täytyy sanoa, että oli ihan hyvä hankinta! Ei  kuivata pätkän vertaa, joskaan ei toisaalta tee mitään ihmeitäkään. Oon aika pitkään ollut taas käyttämättä sy-voiteita kun olen sattumanvaraisesti käytellyt pääasiassa skvalaania, luumunsiemen- tai vadelmansiemenöljyä. Voide tuntuu mukavalta vaihtelulta. Lisäksi tuo on hiukka geelimäinen, ja pidän siitä kevyestä kalvosta, jonka se jättää. Mitään kirvelyitä tai pistelyitä tms tuntemuksia en ole huomannut.

Niin, ja plussaa on, että tuntuu tuhdimmalta kuin Rainbown sy-voide.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1237 : 03.02.11 - klo:20:47 »
Syksyllä loppui edellinen sy-voide enkä tuolloin tullut ostaneeksi uutta. Silmänympäryksen iho ei näytä ainakaan näin lyhyessä ajassa olleen siitä moksiskaan, mutta tulin nyt kuitenkin tänään ruokaostoksilla napanneeksi ostoskoriin tuon Rainbown voiteen. Aika kevyeltähän tuo tosiaan tuntuu, mutta onneksi ei mitään akuuttia tarvetta paksummallekaan voiteelle juuri nyt ole. Tämä siis kelvatkoon.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1238 : 03.02.11 - klo:23:16 »
^ Ja jos sulla sattuu olemaan öljyjä (esim noi mitä mä käytin ihan yksistäänkin) niin sopivat hyvin boostaamaan tuota Rainbow'nkin sy-voidetta.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1239 : 04.02.11 - klo:13:23 »
^ Hitsi, öljyjä ei yhtään löydy kaapista, joten täytyy nyt vain katsella, miten tuo riittää yksinään. Tarvittaessa sitten öljyostoksille :)

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 08.05.11 - klo:13:15 »
Tämä kysymys on ollut ennenkin esillä foorumilla, mutta en löytänyt haulla kovasti vastauksia. Haluaisin siis löytää kesäksi hyvän UV-suojallisen silmänympärysvoiteen. Jonkin verran kun on jo juonteita kertynyt silmien alle... Suosituksia?

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #1241 : 09.05.11 - klo:10:48 »
^Minä ostin jonkun aikaa sitten täälläkin kehutun Eveline-sarjan sy-voiteen (kaura-maito) Vapaa Valinnasta. Siinä on suojakerroin 15. Hain todella pitkään sy-voidetta jossa olisi ollut suojakerroin, mutta monissa kalliissakin tuotteissa sitä oli alle kymmenen. Tämä oli edullinen (alle 10 e) ja on ollut oikein kosteuttava, eikä ärsytä herkkiä silmiäni. Muistaakseni kaikissa Evelinen sy-voiteissa on spf 15.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1242 : 09.05.11 - klo:10:52 »
^Mulla on ollut käytössä Evelineltä kaksi silmänympärysvoidetta, joista toisen tuubissa oli keltaista ja toisen tuubissa vihreää. Valitettavasti en muista nimiä tms enää sen tarkemmin, mutta ilmeisesti Evelinellä on vain nuo kaksi sy-voidetta? Tuntuivat muuten ihan hyviltä ja toimivilta, eli eivät rullautuneet ja kosteutustehoakin oli ihan keskiverrosti sekä tuo spf 15 oli äärimmäisen kiva juttu, mutta valitettavasti nuo ärsyttivät mun silmiä.  :-\ Mun silmät ei yleensä reagoi kasvovoiteisiin tai sy-voiteisiin, mutta nuo Evelinet sai silmät kutiamaan ja vuotamaan kun olin käyttänyt niitä jonkin aikaa. Kun lopetin noiden käytön niin silmien kanssa ei ollut enää mitään ongelmaa.

Onneksi nuo on kuitenkin edullisia, niin ei harmita kauheasti jos ei sitten itselle sovikaan, joten suosittelen kyllä myös kokeilemaan noita mikäli yhtään kiinnostavat! :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1243 : 09.05.11 - klo:12:57 »
Mulle se vihreätuubinen Eveline ei sopinut ollenkaan. Muistaakseni kirveli ja sai silmät ärsyyntymään. Kosteutustehotkin oli vähän niin ja näin.. Annoin eteenpäin äidille, jolta en ole kyllä käyttäjäkommentteja kysellyt.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #1244 : 09.05.11 - klo:16:27 »
Evelinen voide ei minullakaan yksistään riitä kosteuttajaksi, vaan laitan vielä yöksi kosteuttavaa geelimäistä voidetta, jossa ei ole suojakerrointa.

Ai niin, Avonillahan on Anew-sarjassa suojakertoimen 25 sisältävä sy-voide, mutta minulla ei ole siitä toistaiseksi kokemuksia.
http://www.avon.fi/PRSuite/productdetails.page
« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo:16:29 kirjoittanut Georgina »