Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 420994 kertaa)

Lullah

• Vieras
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1335 : 29.06.14 - klo:00:27 »
Osaisiko joku vinkata mahdollisimman kosteuttavaa silmienympärysvoidetta? Itselläni ei ole silmäpussioneglmaa, joten siihen ei tarvi apua, mutta kun nuo meinaa kokoajan olla niin kuivat ja siksi punaiset. Bebanthen on hätäapuna ollut tässä jo jonkin aikaa. Lumenen hydrating eye gel ei ole yhtään hyvä. Pahensi enemmänkin tilannetta. Muutenkaan geelimäiset koostumukset eivät miellytä. En vain yhtään tiedä mitä testaisi ensin.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #1336 : 29.06.14 - klo:18:21 »
Osaisiko joku vinkata mahdollisimman kosteuttavaa silmienympärysvoidetta? Itselläni ei ole silmäpussioneglmaa, joten siihen ei tarvi apua, mutta kun nuo meinaa kokoajan olla niin kuivat ja siksi punaiset. Bebanthen on hätäapuna ollut tässä jo jonkin aikaa. Lumenen hydrating eye gel ei ole yhtään hyvä. Pahensi enemmänkin tilannetta. Muutenkaan geelimäiset koostumukset eivät miellytä. En vain yhtään tiedä mitä testaisi ensin.

Oon liputtanut Avenen Soothing Eye Contour Creamin puolesta täällä ennenkin, joten lainaan itseäni vuodelta 2009:

Mulla on todella helposti vuotavat silmät sekä ärsyyntyvät, punoittavat, herkät ja helposti kirvelevät silmänympärykset. Aiemmin käytin erilaisia herkän ihon silmänympärysvoiteita (viimeisimpänä se joku Lumenen sensitive-sarjan tuubi), ja ne kaikki vain oikeastaan pahensivat punoitusta ja ärsyttivät lisää. Tää Avènen silmänympärysvoide sai kirvelyn loppumaan ja punoituksen hellittämään muutamassa päivässä. Nykyään on vakkarikäytössä, enkä vaihtais pois. Mineraaliöljyähän tuossa vissiin on, mutta se ei oo ongelma mulle, jos levitän tosiaan vain silmänympärysiholle.

Tää on meidän taloudessa edelleen vakiokäytössä, tosin mä oon pystynyt jo jonkin aikaa olemaan suurimman osan ajasta ilman silmänympärysvoidetta, sipaisen siis silmänympäryksille samaa voidetta kuin kasvoillekin ja käytän varsinaista sy-voidetta vain silloin tällöin, jos silmänympärysiho kuivuu ja ärtyy. Mäkin muuten kokeilin Bepanthenia hätäapuna silloin muinoin ennen tuon Avenen silmänympärysvoiteen löytämistä ja se toisaalta auttoi jonkin verran, mutta toisaalta taas teki silmänympärysihosta tahmean ja "kitkaisen", mikä ärsytti sitä entisestään.
« Viimeksi muokattu: 29.06.14 - klo:18:23 kirjoittanut slala »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1337 : 29.06.14 - klo:18:30 »
Oon käyttänyt tuubillisen tuota Avenea ja aion ostaa lisää! Ihana tuote!

Lullah

• Vieras
« Vastaus #1338 : 29.06.14 - klo:21:58 »
Kiitos slala! Olenkin miettinyt tuota Avenea, mutta en ihan tiennyt olisiko se sitä mitä tarvin. Pitääpä käydä apteekissa josku päviä tässä. Muut mielipiteet ja vinkit ovat tietysti edelleen tervetulleita :)

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #1339 : 29.06.14 - klo:23:17 »
^ Apteekista saattaa saada pyytämällä testeristä näytteen pieneen purkkiin, niin pääsee kokeilemaan ennen ostopäätöstä, kun tuo tuubi kuitenkin maksaa sen pari kymppiä (vai mikä lie on nykyinen hinta, meillä mies on hoitanut viimeisimmät hankinnat ja tuubi on niin älyttömän riittoisa, että uusi ostetaan harvoin). Toki apteekin testerissä voi muhia jonkin verran omaa tuubia enemmän pöpöjä, mutta kyllä siitä varmaan suht todenmukaisen käyttökokemuksen saa. :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1340 : 20.10.14 - klo:10:37 »
Onko kellään kokemusta L300 silmänympärysvoiteista? Mulla on Avene loppumassa ja tekisi mieli kokeilla jotain vähän edullisempaa mutta saisi kuitenkin olla yhtä tuhtia tavaraa. ;D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1341 : 21.10.14 - klo:12:44 »
Entäs tämä voide:

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/07611480030062/SubProducts/7611480030062&Locale=fi_FI

Maksaa sen n. 30e, mutta on iso purkki ja todella monikäyttöinen. Voide on melko paksua (mutta ei liian) ja kosteuttaa hyvin. Mä oon käyttänyt tuota myös huuliin Bepanthenin sijasta ja rystysten atooppiseen ihottumaan. Mulla on melko kuiva ja herkkä silmänympärysiho, sekä herkät silmät ja tuo kosteuttaa hyvin eikä ärsytä. Sitä voi käyttää myös koko kasvoilla ihan kosteusvoiteena tai naamiona. :)
3b F ii

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1342 : 21.10.14 - klo:13:51 »
^ Tuo ei valitettavasti sovellu mulle, kun mulla pitää olla hajustamaton. Mulle tuo valikoima ylipäätään on hajustekosketusallergian takia aika suppea ja mm. siksi mietin tuota L300:aa. ;D

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1343 : 21.10.14 - klo:14:15 »
^ Tuota Memmuuhin linkittämää rasvaa taitaa saada hajusteettomanakin.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1344 : 21.10.14 - klo:15:39 »
^^ Mena, ne PC:n voiteet on tarkoitettu myös silmänympärysiholle! ;) Tosin jos tarvitset jotain tuhtia, niin muille kasvoille sopiva ei ehkä riitä tähän tarkoitukseen.
1cFii, oma väri.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1345 : 21.10.14 - klo:16:01 »
^ Tuota Memmuuhin linkittämää rasvaa taitaa saada hajusteettomanakin.

Joo enpä katsonut kumman linkitin, mutta sitä on siis miedosti hajustettua sekä hajustamatonta. :)
3b F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1346 : 19.03.15 - klo:19:19 »
En ole kokeillut - mutta moni korealaistuotteiden fani on ihastunut Mizon Returning Starfish sy-voiteeseen  :D
Hyviä arvioita saanut monella sivulla...Kokeilen ehdottomasti joskus.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #1347 : 23.03.15 - klo:20:41 »
Lähdössä kohta matkalle ja voisin lentokentältä napata mukaani uuden sy-voiteen aamuiksi. Iltaisin mulla siis raskaampi tuote käytössä, mutta aamuja varten joku turvotusta laskeva ja kevyt, virkistävä. Ja siis tällainen, kröh, kypsälle naiselle sopiva tuote.

Mulla on ollut Biothermin Age Fitness (?) -sarjan ohut putkilo, mutta joku muu olisi kiva.
Oon ajatellut että nämä roll-onit ovat epähygieenisiä ja onkohan tämän kohderyhmä jotkut parikymppiset. Saa kertoa kokemuksia tuostakin mielellään:
http://www.sokos.fi/fi/sokos/biotherm-aquasource-eye-perfection-kosteuttava-ja-virkistava-silmanymparys-roll-on-15-ml
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1348 : 08.05.15 - klo:20:54 »
Mulla on ollut nyt lähes vuoden verran käytössä virolaisen JOIK-merkin silmänympärysvoide. Omani ostin Tallinnan Kaubamajasta, mutta Suomessa näitä myy ainakin Stockmann. Olen tykännyt kovasti! En tiedä, miten sopii superkosteutusta kaipaaville, mutta ainakin mun kauttaaltaan rasvaiselle iholle on sopinut loistavasti. Vaikka laittaisi vähän enemmänkin, ei rullaudu meikin alla. Ja tuoksu on lähes olematon, ehkä vienosti tuoksuu raaka-aineiltaan. Tässähän on hyvät luonnon ainekset.

Ainekset: aqua, mangifera indica (mango) seed butter, argania spinosa kernel oil, macadamia ternifolia seed oil, triticum vulgare germ oil, stearic acid, aloe barbadensis juice, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin, tocopherol, cetearyl glycoside, hydrolized oat protein

Mulla on nyt tuota Joikin mango silmänympärysvoidetta , tosin mun versiossa on pumppupullo. Tää on tosi kivaa! Ohut koostumus joka levittyy ja imeytyy hyvin. Kosteutustehot rittää mun normaalille silmänympäryksille hyvin. Aikaisempi suosikkini oli Avenen silmänympärysvoide, mutta tää taitaa kiilata jopa ohi!

Poissa caessa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1349 : 13.05.15 - klo:14:46 »
Mikähän olisi paras (ja kohtuuhintainen) roll-on silmänympärysvoide? Ainakin Garnierilla ja No7:lla taitaa olla roll-on silmänympärysvoide. Parasta olisi, jos saisi edes hieman häivytettyä (jatkuvasti pahenevan näköisiä) harakanvarpaita, mutta harvapa silmänympärysvoide tuota oikeasti taitaa tehdä.

No7 tuntuu ainakin yleisesti varsin hyvältä merkiltä, edellinen silmänympärysvoide oli ainakin ihan kiva, mutta haluaisin tällä kertaa mieluummin roll-onin. Kellään kokemuksia näistä?