Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421087 kertaa)

Nove

• Vieras
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #15 : 29.01.06 - klo:17:22 »
Mä oon käyttänyt kosteuttavia silmänympärysvoiteita 15-vuotiaasta ja on kyllä myönnettävä, etten oo ikinä niissä mitään suuria eroja huomannut. Ehkä mun iho silmien ympärillä ei sitten oo niin vaativa, mutta tuntuu, että samaa kamaa ne on, oli merkki sitten halvempi lumene tai kalliimpi clinique.

Mä tosin vedän vielä sen silmänympärysvoiteen päälle normaalin kosteusvoiteen, lukuunottamatta yläluomia.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #16 : 29.01.06 - klo:17:40 »
Käytän tällä hetkellä Lumenen Hydra tenderiä (vanhassa putilossa, en tiedä onko uudessa eri koostumus) ja lisäksi välillä TBS:n kamomillasilmänympärysnaamiota (tosin en yleensä naamiona vaan yövoiteena).

Olen ajatellut hankkia Lumenen c-energy roll-on tuotteen "päivävoiteeksi", kun en oikein osaa laittaa aamuisin voidemaista. Seuraavaksi ihan voiteeksi olen ajatellut Korresin evening primrose -voidetta ja myös tuosta Luis Widmerin voiteesta olen kuullut niin paljon kehuja, että sitä täytyy joskus koettaa.

Tuota Cliniquen All about eyesia on kehuttu paljon, mutta kun katsoin incistä, mikä siinä on se kosteuttava ainesosa, niin näytti olevan silikoni heti veden jälkeen listalla, eikä sitten enää houkutellut.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 29.01.06 - klo:18:28 »
Minä käytän myös sy-voidetta aamuin illoin ja olen jo käyttänyt monta vuotta. Jostakin syystä yleisön suosikit ei vain toimi mulla... Esim. Cliniquen All About Eyes oli aivan kauheaa silikonilitkua, joka ei tehnyt yhtään mitään, ei edes kosteuttanut. Lumenen roll-on taas kirvelee ja polttelee liikaa silmänaluksilla ja tuntuu muutenkin liian kevyeltä.

Eka sy-voide mulla oli Lorealin Hydrafresh-geeli, jota ei taida enää saadakaan. Se oli aivan liian kevyttä ja ilmeisesti silikonistakin, sillä se lähti aina hilseilemään iholla.

Lumenen Skin Supporteriin olin tosi tyytyväinen ja se kosteutti hyvin. Nyt on menossa Avonin Hydrofirming sy-voide, joka on ollut tosi positiivinen yllätys. Tekee ihon tasaiseksi ja pehmeäksi ja on kosteuttava, mutta imeytyy silti nopeasti ja hyvin. Kesällä otan varmaan käyttöön Dermosilin silmänympäysgeelin, joka on kivan raikastava ja silti kosteuttava.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #18 : 29.01.06 - klo:20:03 »
Cliniquen All About Eyes käytössä täälläkin, mutta purkki on pikku hiljaa loppumassa. Ihan hyvä voide, mutta mitään erityisen mullistavaa en ole siinä huomannut. Apteekissa katselin viimeksi käydessäni esimerkiksi Favoran ja Louis Widmerin sekä Vichyn silmänympärysvoiteita. Olisiko jollakulla kokemuksia noista? Etsiskelen pääasiassa hyvin kosteuttavaa voidetta, plussaa jos auttaa tummiin silmänalusiinkin. Turvotusta en ole huomannut joten siihen ei tarvitse erityisemmin vaikuttaa.

Käyttötavasta vielä, laitan voidetta paitsi silmän alle myös liikkuvalle luomelle ihan siitä syystä että muuten luomet kuivuvat ja alkavat jopa kutista. Ei ole aiheuttanut ärsytystä silmään eikä turvotusta joten käytän jatkossakin myös liikkuvalla luomella.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #19 : 29.01.06 - klo:20:41 »
Tyhmän kysymyksen vuoro: miten ihmeessä laitatte tavallisen kasvovoiteen niin, ettei se osu silmänympärysvoiteen alueelle? Kumpi voide ensin?

Itse vetelen kasvovoiteen ihan kaikkialle kahdella kouralla reilusti hieroen. ;D
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #20 : 29.01.06 - klo:21:18 »
Vähän kosteusvoiteesta riippuen mäkin vetelen kyllä aika reilulla kädellä sitä ympäri naamaa, usein myös silmänympäryksille ja jätän silmänympärysvoiteen kokonaan pois. Vaihtoehtoisesti levittelen rasvaa ympäri naamaa mutta pyrin välttämään silmänympärysihoa ihan silmän lähellä, sitten laitan silmänympärysvoidetta sille alueelle joka on jäänyt ilman voidetta. Tai toisin päin, ensin rasvaan silmänympärykset ja sitten levittelen kasvovoiteen loppukasvoille, yleensä menee hieman päällekkäin nuo kaksi voidetta mutta eipä siitä ainakaan haittaa ole ollut. Ei se nyt niin tarkkaa ole...  ;D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #21 : 29.01.06 - klo:22:01 »
Kikka, kiitos tietoiskusta  :)
Mutta tuskin tulee hankittua sy-voidetta vielä ihan lähiaikoina. Ehkä kesällä sitten jotain geeliä siihen tarkoitukseen. Näin talvella tulee kumminkin käytettyä ihan kosteuttavaa kasvovoidetta jonka pitäisi riittää.
Eikä tule meikattuakaan kuin korkeintaan pari kertaa viikossa joten ei pitäisi silmänympärysihon rasittua meikin poistosta.
En ole ainakaan huomannut mitään epänormaalia (epätoivottavaa) silmien ympärillä vaikka ihan tavallista kasvovoidetta käytän :)
Varmaan tulee kesäksi tilattua dermoshopista joku silmänympärysvoide/geeli kesäksi..

Oho, tulikin muuten yhtäkkiä mieleen että olihan mulla joskus pari vuotta sitten Nivean anti shadow (vai mikä sen nimi nyt olikaan..) kun jossain mielenhäiriössä sen ostin, mutta en kyllä huomannut mitään eroa sen ja Nivean all-day aquan kanssa (joka siis on tavallinen kasvovoide). Ja sen jälkeen olen ronskisti levittänyt yhden voiteen koko naamaan  ;D

Poissa Annika

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 30.01.06 - klo:00:00 »
Olen käyttänyt Lumenen Hydra Tenderiä, taitaa olla vanhanmallinen tuo omani, sekä Skin Supporteria samalta lafkalta. Varsinkin tuo SS on ihan hyvä, laitan aina kun olen meikannut silmiä. Tietysti myös ajattelen että se kiinteyttäisi silmänympäryksiä, mutta sitä ei kyllä taida sekään tehdä.

Se mitä tuon kosteuttavuuden lisäksi silmänympärysvoiteelta mielelläni haluaisin olisi myös jonkinasteinen kiinteyttäminen, sillä mulla silmänympärykset turpoavat aika paljon nukkuessa. Olisiko joku geelimäinen, vähän viilentävä vaihtoehto kokeilemisen arvoinen, muistelisin että TBS:llä olisi ollut joku tällaiseksi mainostettu.
The greatest battles are fought within oneself.

Poissa andel

• Hiushörhö
« Vastaus #23 : 30.01.06 - klo:00:37 »
Mulla on käytössä Nivean Anti-shadow- voide, ihan ok tuote, kosteuttaa mutta turvotusta tai tummuutta vähentävää vaikutusta en ole kyllä huomannut.

Mietin tässä että mitenhän kauan silmänympärysvoide säilyy käyttökelpoisena, niin kauan kun koostumuksessa/hajussa ei ole mitään selviä muutoksia? Tuo anti-shadow on ollut mulla jo vuoden, ja en ole saanut kulumaan sitä paljon yhtään. Ehkä parin vuoden päästä saattaisi olla purkki puolillaan  ::)
Jonakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 30.01.06 - klo:02:15 »
Tyhmän kysymyksen vuoro: miten ihmeessä laitatte tavallisen kasvovoiteen niin, ettei se osu silmänympärysvoiteen alueelle? Kumpi voide ensin?

Kannattaa laittaa sy-voide ensin ja sitten kasvovoide. Mä laitan kasvovoiteen sy-voiteen jälkeen ja levitän sen poskille, mutta en ihan silmänympäryksille.

Hunajapupu: Tässäkin ketjussa on kokemuksia Louis Widmeristä ja Vichystä.  :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #25 : 30.01.06 - klo:09:09 »
Kokemusta on seuraavien sarjojen silmänympärysvoiteista:
- Clinique; All About Eyes aika mitäänsanomaton, Daily Eye Benefits tosi hyvä yökäyttöön
- Dermosil; kamala silikonipommi
- Vichy; Thermal Fix kiva hilegeeli mutta ei suurempaa vaikutusta
- Louis Widmer; geelivoide ok, tuhdimpi voide tosi hyvä
- Avene; menettelee öisin
- Elizabeth Arden; toimii täydellisesti meikin alla
- Estee Lauder; Hydra Complete kirveli silmiä
- Lumene; ei mitään tehoa
- Decleor; Hydra Floral ok tuote mutta hinta-laatu-suhde huono
- Biotherm; herkän ihon voide kirveli silmiä eikä imeytynyt
- Clarins; geeli ok tuote
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 30.01.06 - klo:13:21 »
Mä liputan kanssa Luis Widmerin silmänympärysvoiteen puolesta. Se on varsinkin talvikäyttöön täydellinen, kosteuttavin mitä olen kokeillut. Hinta on vaan aika kova, mutta purkkikin kestäisi ikuisuuden. Noi näytteet sitäpaitti kestää niin kauan :) Kyllä tota varmaan jossain vaiheessa ostan.

Lumenen se toinen herkän ihon (ei Blue Hydra Tender, en nyt Lumenen paskoilta sivuilta löydä tota mun omaa ku en muista sen nimeä ja en oo kotona) silmänympärysvoide oli mun ensimmäinen. Lupaa laskea turvotusta ja rauhoittaa ja sen tekeekin. Hyvä perustuote.

Lumenen Vita-Nectar silmänympärysvoiteessa on aurinkosuojakin niin tota olis kesällä ainakin hyvä käyttää. Ei mitään valittamista muutenkaan, ehkä vähän paksumpaa kun edellinen.

Mäkin käytin ennen kasvovoidetta luomille. Nyt iho on herkempi ja luomet turpoaa jos tunkee jotain vääränlaista tuotetta lähelle.. Silmät myös alkaa vuotamaan. Ja kyllä mä uskon että iho "muistaa" että kyllä se pidemmän päälle kannattaa käyttää silmänympäryksille tarkoitettua tuotetta. Varsinkin jos meikkaa!

Edit. Ainiin, tykkäsin kanssa tosta vähän kevyemmästä mutta silti kosteuttavasta Dermoshopin silmänymppägeelistä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.06 - klo:14:21 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 30.01.06 - klo:13:35 »
Oriflamen Aloe-silmänympärysvoide on tosi hyvää etenkin sellaisille, joille riittää kevyempi, geelimäinen voide. Kosteuttaa, laskee mahdollista turvotusta ja viilentää, varsinkin kun laittaa pakastimeen hetkeksi  ;) Lisäksi myivät hetki sitten Oriflamen sivuilla tuota vanhemman mallista Aloeta hintaan 2,90  :o - ja silloin sen vielä sai puoleen hintaan, kun oli se erikoispäivä! Tuli tilattua heti kaksi  ::)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 30.01.06 - klo:14:26 »

Itse vetelen kasvovoiteen ihan kaikkialle kahdella kouralla reilusti hieroen. ;D
Mä laitan silmänympärysvoiteen luomista kulmakarvoihin asti ja sitten alhaalla samalle alueelle missä näkyy tummaa. Ja silmäaine ensin yleensä.. Tai itse asiassa se vaihtelee. Ei sillä mun mielestä ole mitään merkitystä. Ja kyllä mäkin lähmin sitä naamarasvaa, mutta ei vaan levitä sitä sinne silmiin. Kyllä mä vedän kulmakarvojen päälle sitä..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #29 : 30.01.06 - klo:17:09 »
Mä käytän Lumenen Hydra Drops silmänympärysvoidetta. Ihan hyvä tuote, mutta näin talvela varsinkin tuntuu, että voisi olla kosteuttavampikin.  ;)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.