Mulla on aina ollut hyväkuntoinen silmänympärysiho, ei koskaan kuiva, kutiava tai punoittava. Siksipä en ole kokenut tarvetta käyttää mitään sy-voiteita ennenkuin myöhemmällä (25+) iällä kun noita juonteita alkaa jo selvästi näkymään.
Mulla käytössä olleet sy-voiteet:
Biotherm Biosensitive - hyvin kevyttä, en huomannut mitään vaikutusta.
Lumene Vitamin+ Vita Nectar - myös erittäin kevyttä, menee helposti jopa ihan vetiseksi (purkista tulee puristaessa ensin pelkkää nestettä), en ole huomannut mitään vaikutusta silmänympärysjuonteisiin.
Yves Rocher Inositol Vegetal - yllättävän hyvää! Voiteen koostumus tuntuu paljon "ylellisemmältä" kuin yllämainitut ja olen jopa huomannut silmänympärysihon tasoittuneen ja juonteiden hälvenneen. Outoa on voiteen jättämä vaaleanpunainen "hehku" iholle, näyttäisi ihan olevan jotain pienenpieniä hippusia. Jos tarkoituksena on häivyttää tummia silmänalusia niin siinä on kyllä epäonnistuttu - eihän vaaleanpunainen väri siinä auta! Päinvastoin silmänalusten hehkuminen on niin epäluonnollisen näköistä että käytän voidetta vain iltaisin ja aamulla loput hileenjämät peittyvät vaalentavan voiteen alle.
Stationery, mua alkoi kiinnostamaan tuo että mistä itse asiassa tietää mitkä ihonhoitotuotteet on tarkoitettu nuorelle iholle, mitkä parikymppiselle, mitkä yli 25-vuotiaille? Ne keski-ikäisten tehovoiteethan yleensä tunnistaa, mutta mun mielestä tuo alle kolmekymppisten tuotteiden erottelu on todella vaikeaa. Ja mistä tietää mitkä tuotteet vaikuttaa oikeasti esim. ryppyihin eikä vaan kosteuta? Lumenen tuote-esittelijä ohjasi mut ostamaan tuon Vita Nectarin ikäni perusteella, mutta se tuntuu kyllä niin kevyeltä aineelta että ei se kyllä juonteille tee yhtään mitään.