Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421029 kertaa)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #210 : 30.10.06 - klo:16:04 »
Varsinkin talveksi vois olla voide tosi hyvä hankinta jos kosteuttaa enemmän, ja jos kesällä siirtyis sitten kevyempään geeliin.  Kiitti vinkistä!

Tietääkö joku varmuudella tuota asiaa että kuuluuko/kannattaako voidetta laittaa luomillekin vaiko tavallista kosteusvoidetta?

Toivottavasti nämä juonteet madaltuisi kunnon kosteutuksella, voi hyvinkin olla että on vaan päässyt pahasti kuivumaan.
« Viimeksi muokattu: 30.10.06 - klo:16:06 kirjoittanut Luna »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 30.10.06 - klo:18:58 »
Tietääkö joku varmuudella tuota asiaa että kuuluuko/kannattaako voidetta laittaa luomillekin vaiko tavallista kosteusvoidetta?

Siis ei kai luomille kannata laittaa yhtään mitään voidetta, jos ne nyt ei erityisen kuivat ole. Mulla on rasvaiset luomet eikä koskaan tulis mieleenkään laittaa niille mitään voidetta. Tuntuu, että silmiä kirvelee ja turvottaa jo pelkkä ajatuskin!

Ilmeisesti se rasvoittuva iho oikeasti auttaa tässä ryppyasiassa. Öljyisimmän ja muutenkin pahimman ihon aikana teininä muistan, kun kaikki aina sanoi, että saat olla myöhemmin onnellinen, kun saat rypyt vasta paljon myöhemmin kuin muut. Olin ihan varma, että saan ne rypytkin ensimmäisenä... Oon koittanut tiirailla silmänympäryksiäni ja jopa erityisen kriittinen siskoni tuijotti niitä lähietäisyydeltä ja kumpikaan meistä ei kyllä löytänyt yhtään ryppyä! Jihuu! ;D

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 30.10.06 - klo:19:39 »
Niin, kyllä sy-voide on tarkoitettu vain silmän alapuolelle. Itse kyllä vedän luomiin paksuimmat voiteet, mitä talosta löytyy, koska mun luomissa on jotain ihme hilseihottumaa. Samaa, jota löytyy ohimoilta tukan alta. Ihme juttu.
1bFi

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #213 : 30.10.06 - klo:19:46 »
Minä laitan sy-voidetta alaluomelle sekä kulmaluulle.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 30.10.06 - klo:21:16 »
Minä laitan sy-voidetta alaluomelle sekä kulmaluulle.
Mä laitan ihan kokonaan kaikkialle silmän ympärysalueelle. Eli alaluomille niihin kohtiin, joissa on tummuutta, ja sitten ripsistä ihan kulmakarvoihin asti. En todellakaan vois jättää sitä liikkuvaa osaa ilman rasvaa.. Sehän on niin ohuttakin, ja kun sitä meikkaa niin toki se hoitoa tarvitsee! Siksi ihmetyttää nää kommentit että ei sais laittaa liikkuvalle luomelle.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #215 : 30.10.06 - klo:21:27 »
Mä oon sitä mieltä voiteiden käytöstä, että niitä voi tunkea vaikka sieraimiinsa, jos se tuntuu toimivan itselle :P Ihoja on niin erilaisia. Itse tykkään töpsötellä rasvaa luomellekin, kun se näyttää muuten jotenkin ihan rusinaiselle.

Justiina

• Vieras
« Vastaus #216 : 30.10.06 - klo:21:42 »
^ tuo oli mielestäni varsin hyvä kommentti ;D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #217 : 30.10.06 - klo:22:47 »
Mä oon sitä mieltä voiteiden käytöstä, että niitä voi tunkea vaikka sieraimiinsa, jos se tuntuu toimivan itselle :P Ihoja on niin erilaisia. Itse tykkään töpsötellä rasvaa luomellekin, kun se näyttää muuten jotenkin ihan rusinaiselle.
Jep jep, samaa mieltä olen minäkin. Yleisestihän suositellaan että sy-voidetta laitettaisiin alaluomelle, silmän ulkoreunaan ja hieman kulmaluulle mutta ei ollenkaan liikkuvalle luomelle, koska ihon lämpö kuljettaa voidetta kyllä liikkuvalle luomelle tarvittavan määrän. Jos liikkuvalle luomelle laittaa voidetta sitä voi kulkeutua silmään (kyynelkanaviin jne) ja se aiheuttaa turvotusta. Ja molempiin silmiin pitäisi riittää yksi nuppineulan pään kokoinen pallero sy-voidetta.

Henkkoht toi ei toimi mulla ollenkaan, vaikka ois kuinka kosteuttavaa voidetta niin tuollainen pallero riittää enintään yhteen silmään ja liikkuvalle luomelle laitan myös aina voidetta koska muuten se on ihan kuiva ja ryttyinen ja kutiseva. Mun luomet ei oo yhtään rasvaiset luonnostaan. Turvotusta voiteiden laitto luomelle ei ole tähän mennessä onneksi aiheuttanut.

Jokainen siis kokeilkoon mikä on itselle paras ratkaisu.  :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #218 : 30.10.06 - klo:22:49 »
No ei tosiaan riitä mikään nuppineulan pään kokoinen nokare! Pitäisi joskus kokeilla laittaa voidetta myös liikkuvalle luomelle.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #219 : 30.10.06 - klo:23:16 »
Käytän tällä hetkellä viime kevään Hullut Päivät-tarjouksesta ostettua Clarinsin Eye Contour Geliä. Pitäisi toimia turvotukseen ja tummiin silmänalusiin. Eipä mun silmänympärykset yleensä ole ollenkaan turvonneet enkä usko että mikään voide maailmassa riittäisi poistamaan mun perityt panda-renkaat. Käytän tota lähinnä kosteuttamaan, ja joskus tulevaisuudessa vasta siirryn jytympiin aineisiin.
Dermalogican silmänympärysvoidetta olen joskus saanut samplen kosmetologiltani ja se tuntui hyvältä kun siinä oli valoa taittavia aineita, mutta aika kallis joten en ostanut sitten kuitenkaan. Lisäksi lentokenttäsamplena sain joskus jotain Lancomen voidetta mutta se tuntui liian hoitavalta, enkä halua rasittaa ihoani vielä liian voimakkailla anti-wrinke-mömmöillä :)

Onneksi vaikuttaa äitiäni ja muita perheenjäseniä katsoessa siltä, ettei rypyt tule olemaan mulle suurikaan ongelma vanhempana, joten toivottavasti pärjään pitkään vain kosteuttamisella.

Ei ole silmänympärysvoide, mutta Guinot-sarjalla on aivan mahtava silmänympärysnaamio! Eye Contour Mask. Sitä darrapäivänä tai väsyneenä hyvä kerros koko silmien alueelle ja 10 minuutin lepo sohvalla - selkeästi kirkastunut ja tasoittunut silmänympärysiho!

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 31.10.06 - klo:07:40 »
Mä oon sitä mieltä voiteiden käytöstä, että niitä voi tunkea vaikka sieraimiinsa, jos se tuntuu toimivan itselle :P

*reps!*  ;D Mutta näinhän se on. Kyllä iho ärähtää jos ei tykkää. Sanotaan "säännöissä" mitä vaan niin kyllä minäkin vaan liikkuvalle luomelle tunkisin voidetta jos se olisi hilseilevän kuiva. Ja laitan siis nytkin silloin tällöin vaikkei kuivat olekaan, eikä iho ole moksiskaan. Ajattelen samoin kuin Rock Queen että kun sitä luomea kuitenkin koko ajan meikkaa niin tarvitseehan se hoitoakin.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 31.10.06 - klo:08:10 »
^ Minkähän takia se kuitenkin kaikissa ohjeissa ja säännöissä kielletään.. osaisko joku sanoa? Voiko siitä olla todistettavasti jotain haittaa..

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 31.10.06 - klo:08:30 »
^ Ei kai sitä nyt sentään kielletä..?  ;D Hunajapupulla näytti olevan kuitenkin pätevän kuuloinen selitys sille miksi voidetta ei suositella laittamaan liikkuvalle luomelle:

Jos liikkuvalle luomelle laittaa voidetta sitä voi kulkeutua silmään (kyynelkanaviin jne) ja se aiheuttaa turvotusta.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 31.10.06 - klo:08:38 »
^ Ahaa, empäs tuommosta selitystä huomannutkaan :)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #224 : 31.10.06 - klo:12:14 »
Itse olen laittanut silmänympärysvoidetta liikkuvalle luomelle viimeiset viisi vuotta ilman mitään turvotusta ja äitini on tehnyt tuota viimeiset 40- vuotta ilman turvotusta. Joten kannattaa kokeilla mite omat silmät reagoivat, tuo on niin henkilökohtausta turpoavatko vai eivät. Minulle on selitetty sen turpoamisen johtuvan jotenkin siitä, että kun silmä ei yöllä kiinni ollessaan tee sitä pumppaavaa liikettä (auki, kiinni, auki), mutta koko selitystä en muista. Kannattaa tosian kokeilla jonain lauantai-iltana kun teitää, ettei ole sunnuntaina lähtöä ihmisten ilmoille. ;)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.