Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421106 kertaa)

viiru

• Vieras
Silmänympärysongelmista
« Vastaus #225 : 27.11.06 - klo:17:01 »
hei vaan kaikille.
Uutena tulokkaana en löytänyt aiheesta juttuja, joten ajattelin kysäistä millaisia ongelmia / ratkaisuja teillä on?
Itse kärsin tummista, turvonnonneista ja erittäin kuivista silmänalusista. Ratkaisua en ole vielä löytänyt vaikka silmänympärysvoiteiteita on kokeiltu kaikenlaisia. Ikääkin alkaa olla, iho rypistyy  :'(
Eniten haluaisin helpotusta ihon kuivuuteen, kaikki meikki kun on kamalan näköinen kuivassa ryppykasassa.
Eli kaikki neuvot ja niksit on tervetulleita.

Tervetuloa joukkoon! Yhdistin viestisi tähän ketjuun, josta toivottavasti löydät vinkkejä ongelmaasi. T. Kikka

Keskustelua tummista silmänalusista löytyy täältä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=303.0
« Viimeksi muokattu: 27.11.06 - klo:17:07 kirjoittanut Kikka »

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #226 : 28.11.06 - klo:15:08 »
Tilasin lahjaksi Strawberrynetistä Elizabeth Ardenin Good morning eye treatment-voiteen. Lisäsin samalla sen incin tuonne inci-ketjuun. Toivottavasti on mieluinen lahja. Onko kukaan käyttänyt tätä? Tuo on 10ml tuubi ja maksoi  15e josta sain hieman yli euron alea.

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 28.11.06 - klo:20:37 »
Onko mitään haittaa jos käyttää silmänympärysvoidetta koko naamalle hetken aikaa? Mulla on Lumenen 24 H vita-nectaar silmänympärysvoide, joka ei lopu sitten millään. Yli vuoden on tuo purtilo ollut käytössä. Epäilen että se on kohta vanhaa... kosteusvoide on loppu just nyt ja ajattelin ton saada loppumaan laittamalla koko naamalle.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 28.11.06 - klo:20:49 »
Onko mitään haittaa jos käyttää silmänympärysvoidetta koko naamalle hetken aikaa? Mulla on Lumenen 24 H vita-nectaar silmänympärysvoide, joka ei lopu sitten millään. Yli vuoden on tuo purtilo ollut käytössä. Epäilen että se on kohta vanhaa... kosteusvoide on loppu just nyt ja ajattelin ton saada loppumaan laittamalla koko naamalle.

Silmänympärysvoidehan on periaatteessa ihan samaa tavaraa kuin muutkin kasvorasvat, mutta se on yleensä sen verran kevyttä, ettei se turvota silmäluomia (mitä normaalit kasvorasvat tekevät). Uskon, ettei tuolla ainakaan mitään suurta vahinkoa ole saavutettavissa.  :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 29.11.06 - klo:09:03 »
^^
Minäkin käytin lähes vuoden vanhan Nivean Q10-sy-voiteen loppuun laittamalla koko kasvoille. Oli vain aika tuhdisti hoidettu olo, ei mitään ongelmia. Lumenen C energy-tehovoiteen kulutin loppuun vartalovoiteena. Oli aika ylellinen vartalohoito.  ;)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Mustakuu

• HAIRahtanut
« Vastaus #230 : 05.12.06 - klo:11:48 »
Mä olen tuota Pirkkaa käytellyt päivävoiteena ja jotenkin tuntuu että jättäisi kuivaksi  ??? En oikein ymmärrä, olisiko ongelma vaan siinä kun imeytyy niin nopeasti etten tajua kosteuttavaa vaikutusta. Kun kuitenkin näyttää syiho kamalan kuivalta kun meikkivoiteen laittaa.. Nyt aloitin kokeiluna Widmer-kuurin, päivällä geeli ja illalla voide.. Saas nähdä.

Onko kukaan muu kokenut Pirkasta samaa, ettei tarpeeksi kosteuttaisi, vai onko ongelma vain mun korvien välissä...?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #231 : 05.12.06 - klo:14:25 »
^ Ei kai sitä nyt sentään kielletä..?  ;D Hunajapupulla näytti olevan kuitenkin pätevän kuuloinen selitys sille miksi voidetta ei suositella laittamaan liikkuvalle luomelle:

Jos liikkuvalle luomelle laittaa voidetta sitä voi kulkeutua silmään (kyynelkanaviin jne) ja se aiheuttaa turvotusta.
Tuo selitys on siis jostain lehdestä/myyjältä/meikkaajalta tms kuultu/luettu. Aika henkilökohtaista tuo varmaan on, mulla ei tosiaan onneksi ikinä ole silmät turvonneet vaikka laitan aina rasvaa liikkuvallekin luomelle. Mutta joskus on silmän sisäkulmasta mennyt ilmeisesti voidetta silmään kun on saattanut hetken kirvellä silmää ikäänkuin sinne olisi mennyt roska.

Mustakuu: Tuo Pirkka sy-voide ei mitään superkosteuttavaa ole mielestäni, etenkin näin talvella voi varmasti iho tarvita kosteuttavampaa voidetta. Tuskin ongelma vain sun korvien välissä on jos sy-iho kerta näyttää ja tuntuu kuivalta.  :) On mullakin joskus ollut talvella ihan älyttömän kuiva sy-iho, nyt onneksi on aika hyvässä kunnossa iho kauttaaltaan ja tuo pirkkakin on ollut ihan ok, widmer tuntuu kuitenkin paremmalta. Kesällä tuo Pirkka oli riittävän kosteuttava. Jos iho ei ole kuivuuteen taipuvainen niin Pirkkakin varmasti riittää talvella.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 05.12.06 - klo:17:23 »
Tuntuu että meikkivoide ei enää levity silmien alle niin siististi ja ohuesti kuin ennen. Voisiko johtua siitä etten enää käytä sy-voidetta? Entinen loppui eikä ole tullut hommattua uutta. Ehkä pitäisi hommata.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #233 : 05.12.06 - klo:18:15 »
onkos tuo paljon hehkutettu louis widmerin sy-voide ryppyjä vähentävää tai sen tyyppistä. Olin apteekissa huomaavinani että sillä jokin sellainen vaikutus pitäisi olla... tekisi mieli kokeilla mutta en koe tarvitsevani ryppyjä vähentävää tms kun ei niitä vielä ole...  vai olenkohan katsonut ihan eri voidettakin... muita voiteita siellä ei kuitenkaan oikeastaan ollut....
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #234 : 05.12.06 - klo:20:21 »
^Periaatteessa on, apteekissa sanottiin että se ryppyjen esto perustuu tuossa kosteuttamiseen ja että tuo sopii siksi myös nuorille jotka kärsivät kuivista silmänympäryksistä. Itse olen siis 22v ja kun kysyin että käykö tuo siis mullekin niin vastaus oli että kyllä jos tarvitsen kunnolla kosteutusta silmänympäryksille. Ja tuota voidetta on sekä parfymoituna että ilman hajusteita, se ilman hajusteita oleva on kuulemma harvinaisen tujua. Tämä oli apteekkimyyjän mielipide, hänellä oli kuulemma herkät silmät eikä voinut käyttää hajusteetonta kun taas hajustettu ei aiheuttanut ongelmia silmille. Mulla on tuo hajustettu eikä se mun mielestä tuoksu tms mitenkään kummoisesti.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Fii

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 05.12.06 - klo:22:23 »
kiitoksia :) kyllä tuota siinä tapauksessa voisi kokeillakin... ei mitään äly tujua ryppyrasvaa viitsi vielä silmänympäryksiin lätkiä, että jää sitten myöhemmällekin iälle kokeiltavaa  ;D ja ei varmaan ihokaan tykkäisi
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysongelmista
« Vastaus #236 : 05.12.06 - klo:23:06 »
Ikääkin alkaa olla, iho rypistyy  :'(
Eniten haluaisin helpotusta ihon kuivuuteen, kaikki meikki kun on kamalan näköinen kuivassa ryppykasassa.

Hei vaan, täälläkin yksi kauan sitten teini-iän ohittanut- olen joskus kuullut/lukenut, että kotikonsteista oliiviöljy illalla silmien alle kuiviin ja "ryppy"herkkiin kohtiin auttaisi asiaa, siis niin, ettei silmien iho näyttäisi niin kuivalta. En tiedä mikä on vaikutus koko silmäluomella, turvottaako tms. mutta olen itse tuota oliiviöljyä joskus iltasella laittanut- varsinkin jos aamulla on ollut tiedossa koko kaavan mukainen meikki ja ihon olisi suotavaa näyttää edes vähän sileältä! Eikös oliiviöljyssä ole jotain hyviä antioksidenttejakin, kertokaa, paremmin asiasta ymmärtävät..

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Silmänympärysongelmista
« Vastaus #237 : 06.12.06 - klo:06:32 »
Ikääkin alkaa olla, iho rypistyy  :'(
joskus kuullut/lukenut, että kotikonsteista oliiviöljy illalla silmien alle kuiviin ja "ryppy"herkkiin kohtiin auttaisi asiaa, siis niin, ettei silmien iho näyttäisi niin kuivalta. 
[/quote]

voihan sitä öljyä koittaa näinkin, suosittelisin tutustumaan siihen öljypuhdistukseen josta täällä onkin jo oma ketjunsa :)

öljyt tosiaan voi turvottaa silmän alueelle laitettuina

Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Fii

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 06.12.06 - klo:15:44 »
no sitten ei varmaan ainakaan niitä ryppyjä näy jos on silmät turvonneet   ;D
-Robert McCloskey

Cerise

• Vieras
« Vastaus #239 : 06.12.06 - klo:18:36 »
Kukaan kokeillut Nivean Aqua Sensation-silmänympärysvoidetta? Silikonia siinä kyllä on,
tsekkasin incin, mutta muuten? 15-vuotiaan silmänympärysvoiteessa kun ei tarvitse
mitään erityisiä ominaisuuksia olla, kunhan kosteuttaa, niin ajattelin että voisin ostaa
jos ei parempaa tule vastaan.