Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421399 kertaa)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #285 : 01.02.07 - klo:11:54 »

Mistähän muuten voisi ostaa sellaisen lastan voiteen ottoa varten? En ole koskaan ostanut mitään kalliimpaa voidetta, niin ei ole missään tullut mukana.

Luulisin, että noita löytyy ihan yksittäinkin myynnissä esim. Stockmannilla. Kannattaa käydä katselemassa sieltä.
Musitatko minkä niminen tuo Yves Rocherin sy-voide oli? Onkohan sitä vielä myynnissä? Mä en oo ko. firman tuotteita hirveesti käyttänyt, niin välillä vois niitäkin ostaa. Ne kun ei ainakaan kalliita ole.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 01.02.07 - klo:12:03 »
Mistähän muuten voisi ostaa sellaisen lastan voiteen ottoa varten? En ole koskaan ostanut mitään kalliimpaa voidetta, niin ei ole missään tullut mukana.

Cailap: in hyllyistä löytyy ainakin jonkunlaisia. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että etsi sellainen spaatteli, missä on pyöristetyt reunat ja se lastaosa mahdollisimman pieni. Purkit kun useimmiten on pyöreitä, niin sellainen kantikas spaatteli on aika hankala käyttää ja suureen lastaosaan voiteita tarttuu yleensä paljon enemmän kuin tarve vaatii, joten kannattaa suosia pientä.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #287 : 01.02.07 - klo:12:25 »
Kiitos Memmu vinkeistä!

Miracle: Yritin katsella Yves Rocherin sivuilta, niin en enää löytänyt sieltä sitä käyttämääni voidetta :( Se oli sellainen yksivärinen tummanvihreä tuubi. Ostin sen ehkä kaksi vuotta sitten, joten ei välttämättä ole ihme, ettei sitä enää löydy. Se oli tosi riittoisaa ja kesti käytössä varmaan melkein vuoden.
Mutta tällaisen voiteen löysin, ja aloinkin miettimään, että olisiko se sittenkin ollut tätä ainetta tai ainakin jotain melko samanlaista: http://www.yves-rocher.fi/shop_app/app_FI/jms.jsp?_JMS_FLOW_ID_=6&_JMS_FLOW_NAME_=Main_JFLNUM_1&nav=product&familyNodeId=1&lineNodeId=0&articleNo=80546

Tämän taas luvataan hälventävän mustia silmänalusia: http://www.yves-rocher.fi/shop_app/app_FI/jms.jsp?_JMS_FLOW_ID_=6&_JMS_FLOW_NAME_=Main_JFLNUM_1&nav=product&familyNodeId=1&lineNodeId=0&articleNo=30993

Olen muuten huomannut, että netistä tilattaessa nuo tuotteet ovat vähän kalliimpia kuin jos tilaa kotiin tulevasta kuvastosta..! Tosin taasen postikulut ovat netissä halvemmat, joten kannattaa vähän vertailla, miten tilaa.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 01.02.07 - klo:12:31 »
^Tuollahan jotkut tuotteet vaihtuu aika ahkeraan, niin voihan se olla, että käyttämäsi voide on jo poistunut markkinoilta kokonaan  :-\
Nuo kaksi kuitenkin vaikuttivat ihan hyviltä sy-voiteilta. Eikä hintakaan ollut kovin paha, kun kympin maksoivat kumpikin. Voisin käydä Yves Rocherin liikkeestä katsomassa noita joku päivä, josko sielläkin noita olisi.
Onko kenelläkään kokemusta noita sy-voiteista? Mulle on jotenkin tullut huono kuva, noista ko. firman tuotteista, kun ovat niin halpoja ja aina alessa (paitsi nykyään nuo ei enää edes ole kovin halpoja). Mutta kun itse en ole kuitenkaan kokeillut, niin en mene haukkumaan.. :)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #289 : 01.02.07 - klo:13:01 »
^Millainen sen purkin sitten pitäisi olla, ettei voide menisi pilalle? Ei sen luulisi pilaantuvan, jos kannen laittaa aina kunnolla kiinni. Mulla on tota pari purkkia ollut, enkä kyllä ole mitään pilaantumista havainnut.
Tuli tästä mieleen, että uusimmassa Kauneus ja terveys -lehdessä on juttua kosmetiikan säilyvyydestä ja säilyttämisestä jne. Kosmetiikkatuotteissa voi tapahtua kolmenlaisia muutoksia:
1) kemiallisia reaktioita ainesosien välillä tai ainesosien ja ilman kaasujen välillä. (Tätä ajatellen purkit ovat ilmeisesti sitten siitä huonoja että niitä käytettäessä tuote joutuu enemmän kosketuksiin ilman kanssa kuin vaikka tuubia käytettäessä, vaikkei kantta pitäisikään paljoa auki, näin ainakin itse kuvittelisin.)
2) Fysikaaliset muutokset, esim. tuotteen koostumus muuttuu, se ohenee näkyvästi tms.
3) Mikrobiologiset muutokset, jotka voivat olla aistein havaittavia, kuten hajunmuutos, värimuutos, home, jne. Lehdessä painotettiin, että jo ennen näitä näkyviä muutoksia tuotteessa voi olla mikrobiologisia muutoksia ja vaikka kosmetiikan ei steriiliä tarvitsekaan olla niin silmille, limakalvoille ja lapsille suunnatuissa tuotteissa mikrobimäärä saa olla vain hyvin pieni.  Artikkelissa oli lisäksi  juttua siitä, että monet iholla normaalisti elävät vaarattomat mikrobit käyttävät ravinnokseen kosmeettisten tuotteiden rasvoja, proteiineja ja hiilihydraatteja ja lisääntyvät tuotteessa ja ongelmia voi syntyä kun tuotteessa lisääntyneet mikrobit joutuvat vaikkapa rikkoutuneelle iholle tai silmiin. Tuota spaattelin käyttöä, mistä täällä on muutama viesti aiemmin ollut puhetta, suositeltiin artikkelissakin.

Tuote saattaa olla siis huonossa kunnossa vaikkei sitä vielä itse havaitsisikaan. Itse käytän paljon kasvovoiteita jotka ovat purkissa, mutta otan aina voidetta puhtailla sormilla ja koska mulla kestää yksi kasvovoidepurkki vain pari kuukautta niin en usko että se ehtii kovin pahasti pilaantua sinä aikana. Silmänympärysvoiteissa mulla on käytössä Pirkan Q10 joka on tuubissa, joten sen suhteen tuskin on huolta, sekä Widmer mutta sen kanssa käytän purkin mukana tullutta spaattelia mikä toivottavasti auttaa tuotetta pysymään kunnossa pidempään.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 01.02.07 - klo:13:08 »
Onko kenelläkään kokemusta noita sy-voiteista? Mulle on jotenkin tullut huono kuva, noista ko. firman tuotteista, kun ovat niin halpoja ja aina alessa (paitsi nykyään nuo ei enää edes ole kovin halpoja). Mutta kun itse en ole kuitenkaan kokeillut, niin en mene haukkumaan.. :)

Mä käytin Yvesin Bio-Calmillea (?) ensimmäisenä sy-voiteenani yli kymmenen vuotta sitten. Tuota ei taida enää edes olla. Se oli ihan hyvä voide, kun ihon vaatimukset eivät olleet kovin suuret, kunhan vähän sai kosteutta silmämeikin poiston jälkeen. Ostin noita aina puoleen hintaa ja maksimissaan maksoin niistä 20mk/kpl. Olin useamman tuubin käyttänyt kunnes löysin Tarjoustalosta aivan vastaavan voiteen (inci liki sama) muutamalla markalla joten siihen jäi Calmillet. Tuo Tarjoustalon rasva oli muuten tosi hyvää myös kynsinauhavoiteena. Harmi kun sitäkään ei ole enää vuosiin saanut.   

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 01.02.07 - klo:14:17 »
Onko kenelläkään kokemusta noita sy-voiteista?

Mulla on tuo YR:n Inositol Vegetal -sy-voide jonka sanotaan poistavan tummia silmänalusia, ja olen siitä kirjoittanutkin aiemmin tähän ketjuun. Voide on vaaleanpunahelmiäisen väristä ja jättää ihon pinnan samanväriseksi, ja ilmeisesti tämän ominaisuuden olisi tarkoitus peittää tummia silmänalusia. No, mulla se ei tosiaan ole tuohon ongelmaan auttanut, vaikka muuten voiteesta tykkäänkin. Vaaleanpunainen kuulto silmänalusiholla on voiteen levittämisen jälkeen niin selkeä että aamulla en kyllä voidetta laittaisi, näyttää nimittäin tosi oudolta. Mutta kun voidetta laittaa illalla, on vaaleanpunainen kajo kadonnut aamulla ja sy-iho on tasainen, tasaisempi kuin esim. Lumenen Vita Nectar -voiteella jota myös käytän.

Poissa Marielle

• Hiushörhö
« Vastaus #292 : 02.02.07 - klo:14:46 »
Omat suosikit ovat tällä hetkellä Widmerin voide ja Shiseidon Benefiance voide. Kummatkin ovat hyvin "täyteläisiä"/rasvaisia  ja kosteuttavat tosi hyvin. Tuntuvat myös häivyttävän pieniä juonteita. Talvella en voisi käyttää mitään geeliä tms., silmänympärykset kuivuvat niin paljon. Markettituotteista olen käyttänyt pari putkiloa Nivean Q10 voidetta joka on kosteuttavaa ja tuntuu poistavan myös juonteita. Erinomainen hinta-laatusuhde.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #293 : 03.02.07 - klo:11:31 »
Yritin katsella Yves Rocherin sivuilta, niin en enää löytänyt sieltä sitä käyttämääni voidetta :( Se oli sellainen yksivärinen tummanvihreä tuubi. Ostin sen ehkä kaksi vuotta sitten, joten ei välttämättä ole ihme, ettei sitä enää löydy. Se oli tosi riittoisaa ja kesti käytössä varmaan melkein vuoden.
Heiii! Mä sain pari-kolme vuotta sitten YR:ltä tilauksen mukana ilmaseksi samalta kuulostavan tuotteen. Se oli ihan älyttömän hyvää. Sen todellakin huomas kun tuo loppui, mikään ei ole enää ennallaan ;D Mutta muistan, että silloin kun tuon sain, sitä ei ollut kirjattu mihkään ylös, se vaan oli siellä laatikossa. Ihmettelin sitä silloin, kun eikös niillä kuitenkin ole aina mainittu kaikki ilmaslahjatkin? Ei toki, että olisi hirveästi haitannut saadda ylimääräisisä tuotteita ;D Mutta tosiaan, itsekkin meinasin sitä tilata lisää mutta ei löytynyt enää silloinkaan, ehkä noin 1,5 vuotta sitten.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 03.02.07 - klo:13:40 »
Omat suosikit ovat tällä hetkellä Widmerin voide ja Shiseidon Benefiance voide.

Marielle, onko tuo sinun käyttämäsi Shiseidon voide tämä?
http://www.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=55515&goChar=S

Kuulostaa kyllä aika täydelliseltä. Eikä hintakaan ois paha, noin 36€. Taitaa mennä mulla tuo voide ostoslistalle. Käytän kuitenkin Biothermin Age Fitness 2:n loppuun.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Marielle

• Hiushörhö
« Vastaus #295 : 04.02.07 - klo:01:17 »
^ Viivi, on juuri tuo voide. Ihan huipputuote kyllä jos on kuivuuteen taipuvaiset silmänympärykset.

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #296 : 04.02.07 - klo:12:12 »
^ Ok, kiitti Marielle. Löysin mansikkanetistä kaksi versiota tuosta Benefiance-voiteesta , mutta toi Concentrated-versio, josta laitoin linkin kuulostaa kyllä paremmalta.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #297 : 04.02.07 - klo:22:32 »
Osaisiko kukaan suositella SY-voidetta minulle? Voiteen pitäisi olla superkosteuttava, mielellään vähän liftaava ja kernaasti ryppyjä siloittava. (Olen 38 v.) Tällä hetkellä on käytössä Dermosilin Primo-sarjan voide. Ihan ok, joskaan ei mitenkään ihmeellinen. Aiemmin olen käyttänyt Chanelin SY-voidetta. Ihan kelpo tuote, mutta ei mitenkään ihmeellinen sekään, koska ei ole jäänyt sen suuremmin mieleen.

Minulla on aina ollut liikkuvan luomen ja kulmakarvojen välinen alue punainen/rusehtava, sellainen kuin olisi punasävyistä luomiväriä. En tiedä mistä tämä johtuu.  ??? Tällä hetkellä tuo ko. alue on niin kuiva, että on aivan hilseinen. :( Rutikuiva iho tietenkin korostaa ryppyjä vielä entisestään. Jos laitan tuohon kohtaan jotain rasvaisempaa ihovoidetta, turpoaa luomi. Kauhia ongelma!

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 05.02.07 - klo:19:10 »
^ Hah, me ollaan ihan selvästi samiksia  ;)  Mulla on samalla tavalla luomet värjäytyneet ja pintakuivuutta esiintyy myöskin. En ole huomannut minkään SY-voiteen oikeasti vaikuttaneen. Paras kokeilemistani on ollut Clarinsin tuubissa oleva voide. Clarinsin geeli oli liian kevyttä.

Oletko kokeillut käyttää SY-voidetta naamion tavoin? Eli levität runsaamman kerroksen ja annat imeytyä 10-15 minuuttia. Sen jälkeen poistat ylimääräiset voiteet hellävaraisesti. Ehkä tällä tavoin ei tulisi sitä turvotusta. Turvotus johtuu yleensä liian runsaasta "annostelusta".
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #299 : 05.02.07 - klo:19:42 »
Joko olet Madga kokeillut Cliniquen All About Eyes Rich:iä?
Kokeilin sitä itte kämmenelle, kiva, ok, mutten sitten ostanut kun tuota tavallista on vielä kaksikin purkkia.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”