Kävin tänään siellä Yliopistollisessa katsomassa Widmerin sy-voidetta. Farmaseutti suositteli minulle ennemmin vielä Remederm-versiota, se on erityissarja erittäin kuivalle iholle. Remederm on kuulemma sitä tavallista sy-voidetta vielä hoitavampi. Koska yläluomeni ovat nyt niin kuivassa kunnossa, että aivan kirvelevät

oli suositus hyvä. Sain pienen näytteen purkkiin. Kotona heti laitoin sitä ja kyllä, onhan ero Dermosilin Primoon huikea. Kutina ja kirvely lakkasivat kuin taikaiskusta, voiteesta huomasi heti että se on paljon tuhdimpaa kamaa. Primo on ok ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen, mutta tämä pakkaskuivahtaminen herätti huomaamaan, että ehkäpä se ei kuitenkaan ole minulle se kaikkein paras vaihtoehto. Hoitoteho ei taida riittää, ainakaan talvella. Käyn huomenna ostamassa Remederm-version ja kun saan luomeni parempaan kuntoon, siirryn siihen ”tavalliseen” sy-voiteeseen. Tämä Remerderm on n. 29 e ja se tavallinen 25 e. Kiitos Seelalle vielä vinkistä!
Siskoni käytti ennen Widmeriä ja usein sitä hänelle hakiessani (esim. joululahjaksi) sain itselleni näytteitä. Ne näytteet olivat reilun kokoisia ja niistä riitti moneen kokeilukertaan. Nyt nuo samaiset näytekoot näyttivät olevan testereinä, joista sitten sain purkkiin mukaan pienen annoksen. Saakohan noita reilun kokoisia näytteitä enää lainkaan vai oliko tämä uusi käytäntö vain meidän apteekissamme?