Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421011 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #330 : 12.02.07 - klo:22:38 »
^Sivulla 21 tässä ketjussa on ainakin Magdan kokemuksia tuosta voiteesta. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Christine

• HAIRahtanut
  • Blondi Vammavarvas
« Vastaus #331 : 12.02.07 - klo:23:27 »
Gatineun sy on parasta kokeilemaani! Ne täplät siellä purkissa on ihana tuntusia! Rauhoittaa hyvin silmiä ja kosteuttaa. Tän avulla olen välttänyt miliumeja:)

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 13.02.07 - klo:10:08 »
^ja ^^ Aika jännää. "Onneksi" minun ei enää tuosta tarvitse välittää, ihoni ei tosiaankaan enää ole "liian nuori"! :D Täytyy heittää tähän väliraporttia, että Widmerin sy-voide todella toimii. Silmäluomia ei kutise enää yhtään, ne raivostuttavat hilselaikut ovat poissa ja luomien iho on aivan sileä!  :o Aika uskomatonta kyllä. Liityn Twinkleyn äidin kanssa samaan fanituskerhoon!

Kiva kuulla että toimii  :) Kyllä minun mielestä 26-vuotias voi tuota voidetta käyttää hyvin esim. talvisin tai koska tahansa kuuriluontoisesti. Itse olen kohta 33-vuotias niin en näe tuon voiteen käytössä kuin etuja  ;) Helpompi ennaltaehkäistä kuin yrittää saada jo valmiita ryppyjä pois millään rasvalla.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

*sade*

• Vieras
« Vastaus #333 : 13.02.07 - klo:11:18 »
Olen oikeastaan käyttänyt silmänympärysvoiteita vasta puolisen vuotta, ikää kohta mittarissa 22. Liian hoitavilla tuotteilla en ole halunnut aloittaa, sen verran paljon siitä kerta on varoiteltu. Tähän asti minulle on riittänyt vallan mainiosti Korresin Evening primrose, ja kokeilussa on ollut myös Joe Blascon joku geelivoide. Ihan hyviä tuotteita molemmat, tosin Blascosta en maksaisi täyttä hintaa missään nimessä. Pikakokeilussa oli myös viime keväänä joku Lorealin hirvitys, josta sain vain näppyjä ja aiheutti kirvelyä.

Olen nyt kahden vailla, että ostaisinko toisen tuubin primrosea vai kokeilisinko jotain apteekin tuotetta. Onko kukaan kokeillut Favoran geelivoidetta tai ACO:n sy-voidetta? Myös Avene kiinnostaisi...

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 17.02.07 - klo:23:43 »
Kävin sitten apteekista ostamassa Widmerin sy-voiteen. Täytyy korjata aiemmin kirjoittamani erheellisyys. Remederm-silmänympärysvoidetta ei ole olemassakaan. On Remederm-sarja, jossa on kasvovoide kuivalle ja erittäin kuivalle iholle. Joko minua ekalla kerralla palvellut myyjä ei ollut oikein tehtäviensä tasalla tai sitten ymmärsin pahasti väärin. Kysyin nimenomaan sy-voidetta ja hän suositteli Remederm-kasvovoidetta.  ??? Sitä sain silloin mukaani sen pienen purkillisen. Sitäkin piti vähän kinuta, heillä kun ei enää ole Widmerin testereitä…

No, kun kävin ostamassa sen oikean sy-voiteen, selvisi siis tuo, että näytteenä saamani  Remederm on oikeasti ihovoide, ei sy-voide. Ostin sen purkissa olevan oikean sy-voiteen. Erinomainen tuote, mutta ärsyttää ottaa sillä spaattelilla – aina tulee liikaa, vaikka miten pikkuisen yrittäisi koukata. Miksi kaikki voiteet eivät voisi olla tuubissa?!

Selvisi myös, että Widmeristä saa edelleenkin näytteitä, niitä 4,5-millisiä tuubeja, jotka muistinkin. Tämä toinen apteekin täti esitteli niitä auliisti ja ihmetteli sitä, kun luulin, ettei niitä enää saa. Hän antoi mukaani testerin sitä Remedermiä. Hieno homma, jos se törkeä pintakuivuus hilseläntteineen vielä uusiutuisi.

Ai että ärsyttää myyjät, jotka pitävät niitä näytteitä kuin ominaan eivätkä antaisi niitä asiakkaille, joille ne kuuluvat!  >:(
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo:14:01 kirjoittanut Täti »

Poissa Rory

• Tukkaguru
  • Jones in the fast lane
« Vastaus #335 : 18.02.07 - klo:11:36 »
^Juu olisi kiva saada silmänympärysvoiteesta näytteitä. Sokoksella kävin katsomassa Biothermin voiteita ja myyjän mukaan niistä sy-voiteista ei ole näytteitä ollenkaan. Pitäisi siis ihan summamutikassa ostaa n. 50e voide ja toivoa, että se sopii...Ei käy. Tilasin Strawberrynetistä sitten tietenkin, ne hinnat on vähän järkevämmät jos sattuu menemään hutiin se ostos.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #336 : 18.02.07 - klo:12:46 »
Käytössä tällä hetkellä Paula's Choice Skin Recovery Moisturizer, kosteuttaa tehokkaasti kuivia ja kutisevia luomia ja silmänympäryksiä... Ihanaa, ei enää samaa kärsimystä kuin menneinä talvina kutisevien ja hilseilevien silmien kanssa!! Atooppinen iho täälläkin...
Paulan filosofiaan eivät kuulu erilliset sy-voiteet, hänen mukaansa se on valmistajien rahastusta ja mainoskikka kuluttajien nylkemiseksi. Hintaa kyllä kertyy, jos 15 ml maksaa 50 €  :o  Sy-voiteen nimellä myytävät kreemit ovat usein hyvin samanlaisia päivävoiteen kanssa, ainut ero on usein pakkauksen koossa.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 18.02.07 - klo:13:30 »
Eräs asiantuntevan oloinen kosmetologi sanoi kerran, että Widmerin sy-voide on liian voimakasta nuorelle iholle, ja suorastaan kielsi minua (26v.) ostamasta sitä!! Siinä on kuulema liikaa uudistavia ja hoitavia ainesosia, jotka saattaa jopa vahingoittaa liian nuorta ihoa tai jotain... En sitten tiedä..  ??? Itse kuitenkin kauhistuin sen verran, että ostin tuolloin talven kuivattamille silmänympäryksilleni Avenen rauhoittavan sy-voiteen.

tosiaan uudistavia tuotteita ei todellakaan kannata käyttää liian nuorena jos koskaan. iho voi uudistua vaan rajallisen määrän ja jos sen uudistumista vauhditetaan jo parikymppisenä, niin se voi olla uudistumisensa uudistunut jo ennen kolmeakymppiä. siinä on sitten ryppynaamana lopun ikää, eikä silloin auta muu kuin botox tai kirurgin veitsi.
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

grove

• Vieras
« Vastaus #338 : 18.02.07 - klo:14:11 »
^ Ehkä jos käytettäis jatkuvasti aineita jotka vaikuttais verinahassa asti, eikä sellaisia aineita saa olla kosmetiikassa pahemmin.

Widmerin silmänympärysvoiteessa ei sitä paitsi ole mitään ihoa ”uudistavaa” mainospuheista huolimatta. Kasa rasvamaisia aineita ja ”vaikuttavina” aineina tipat pantenolia jolla on kosteutta sitova ja ihon läpäisyestettä parantava vaikutus ja e-vitamiinia joka on antioksidantti. Retinyylipalmitaattia josta muodostuu (hyvällä tuurilla) mitätön määrä a-vitamiinihappoa iholla, ja sekin olettaen että kyseisestä aineesta ei olisi hapettunut suurin osa olemattomiin muutaman purkin avauksen jälkeen.

Widmer mainostaa sivuillaan myös että tuossa on ”10% biostimuliineja” mikä on aika hassua ensinnäkin koska biostimuliini ei tarkoita yhtään mitään (paitsi ehkä Widmerin tyypeille) ja toisekseen siksi että samoin esittelysivulla sanotaan että voiteessa on 2% pantenolia. Tuotteen sisällössä on nimittäin pelkkiä rasva-aineita/kosteutta sitovia aineita/emulgaattoreita enemmän kuin pantenolia (Aqua, Ethylhexyl Isostearate, Isohexadecane, Isopropyl Palmitate, Oleyl Erucate, Propylene Glycol…)

Purkkiin on työnnetty myös hyppysellinen Collagen Amino Acids joka kuulostaa tosi jännältä mutta tommosilla aminohapoilla on vaan kosteuttava vaikutus, ne ei saa ihoa tekemään yhtään mitään eikä uudistumaan mihinkään.

Ihan hyvä tanakka silmänympärysvoide se on, ei siinä mitään.

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 18.02.07 - klo:14:45 »
^eli siis oikeasti mikään uudistavaksi itseään mainostava voide ei ole uudistava, joten vaikka 15-vuotiaskin voi rauhassa käytellä anti-ageing tuotteita?

Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

grove

• Vieras
« Vastaus #340 : 18.02.07 - klo:15:27 »
^ Jeps. Huomattava on kuitenkin se että monet uudistavina myytävät tuotteet sisältää kasapäin mitä ihmeellisempiä "tehoaineita" jotka voi kuitenkin ärsyttää ihoa ja pitkäaikainen ärsytys iholla ei tee hyvää koskaan. Eli siinä mielessä sun aiemmin sanoman voi ajatella pitävän paikkaansa; joku voi vanhentaa ihoansa nopeammin käyttämällä liikaa ihoa ärsyttäviä tuotteita pitkään.

Mutta tosiaan esim. tuossa Widmerin voiteessa ei kuitenkaan oo mitään sellaista mitä ois syytä välttää lähtökohtaisesti.

Retinolituotteet vois periaatteessa olla pahaksi tosi pitkään käytettynä jos ei suojaudu auringonvalolta sitten JOS tuotteessa olis reilusti retinolia ja se olis pakattu niin että se retinoli pysyy stabiilina ja JOS sitä tuotetta käytettäis säännöllisesti ja JOS käyttäjän iho onnistuu muuttamaan retinolia tarpeeksi a-vitamiinihapoksi, joka paksuntais ihon syvempiä kerroksia ja silottais ryppyjä mutta aiheuttais pitkäaikasessa käytössä ihon uloimman kerroksen ohenemisen ja sitä kautta uv-säteilylle altistumisen lisääntymisen.

(Widmerin voiteen retinyylipalmitaatista pitäis ihon omien entsyymien avulla muodostua retinyylipalmitaatti > retinoli > retinaldehydi > tretinoiini eli a-vitamiinihappo ennenku sillä ois muuta kuin antioksidanttinen vaikutus, ja tosiaan tuo muunnossuhde on todella tehoton ja puhutaan tuhannesosista)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #341 : 18.02.07 - klo:15:51 »
Kiitos grovelle asiantuntevista lausunnoista! 
Samaa piti itseni kommentoida, eli mitään sellaista anti-age-tuotetta ei todellakaan ole keksitty / löydetty/ kehitetty, joka jotenkin lamauttaisi ihon oman toiminnon, jos sitä käyttää liian nuorena (usein kuultu kommentti sekin kosmetologeilta / markkinoijilta.)
Logiikaltaan sama juttu, kuin että lapsena ja nuorena pitäisi välttää parsakaalia ja muita ravintopitoisia vihanneksia, jotta niistä ei katoaisi vanhempana tehot  :D

Jos jossain löytyisi jokin ihoa nuorentava yhdiste, se maksaisi varmasti sellaiset summat, että asiakaskunta olisi vain harvaa ja valittua...

Antioksidantit ovat muuten ihon kuntoon ja sen ylläpitoon vaikuttava tekijä, mutta syntyneitä ryppyjä niillä ei enää saa pois.

Muutenkin koko ikäryhmien mukaan jaottelu on lähestulkoon markkinointikikka, sillä ihot ovat yksilöllisiä, eikä kaikilla iäkkäämmilläkään leideillä ole tarvis paksuihin tökötteihin. Toisaalta, nuoremmilla naisilla voi olla erittäin kuiva iho, jolloin jokin paksumpi voide on tarpeen.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 01.03.07 - klo:13:59 »
Ostin eilen ihan ensimmäisen silmänympärysvoiteeni, Nivean Anti-shadow:n, ja laitoin sitä viime yöksi. Silmät eivät olleet aamulla niin turvoksissa kuin yleensä mutta en silti jaksa uskoa että se olisi tuon voiteen ansiota  :P Ihan kivasti kosteuttaa, ei tuntunut kiristelyä.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 05.03.07 - klo:18:11 »
Mulla on todella kuiva iho ja erityisesti silmänympärysiho, joten erityinen voide alueelle on ollut must jo vuosia. Minulle paras on ollut Biothermin Biosensitive-silmänympärysvoide, jonka ainoa huono puoli tyyriyden lisäksi on se, että on pumppupullossa: sitä tuntuu aina tulevan liikaa, vaikka ottaisi vain yhden painalluksen verran. Mutta sitä siis käytän iltaisin.

Aamuisin olen käyttänyt (tätäkin varmaan 10 vuotta) Clarinsin silmänympärysgeeliä, jonka tehosta en ole niin kovin varma - on tainnut olla ennemmin tottumuskysymys. Nyt ostin sitten Shiseidon silmänympärysgeelin aamuja varten. Sekin lupaa siis häivyttävänsä turvotusta ja tummia silmänalusia. On tuntunut oikein raikkaalta näin muutaman kokeilukerran perusteella.

# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Armada

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 05.03.07 - klo:18:16 »
Minulla toimii hyvin Lumenen hajusteeton kosteuttava&rauhoittava silmänympärysvoide :) Ei ärsytä herkkää ihoani ja kosteuttaa kivasti.

Minulla on kans tuota ja se tuntuu ihan hyvältä ja imeytyy nopeasti, niin meikki on helppo levittää sen päälle jo aika pian. Luulen kuitenkin, että kun tuo loppuu (tai jos sitä ennen  ::)) ostan Favoran silmäympärysvoiteen. Se on ollut kokeilemistani ehdottomasti paras ja kosteuttavin.  :-* Tarvitsi kyllä muistaakseni enemmän imeytymisaikaa, mutta tulos olikin sitten huisin hyvä.