Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421421 kertaa)

Poissa Karamelli

• HAIRahtanut
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #345 : 05.03.07 - klo:18:22 »
Olen muutaman päivän ajan käyttänyt Plante Systemin sy-geeliä ja on ollut ihan kivan tuntuista. Riittoisa putkilo näyttäisi olevan, eikä ole minkäänlaista oireilua aiheuttanut. Tuoksu on vaan aika kamala,kun ovat "luonnontuotteita". Levittyy hyvin, imeytyy nopeasti eikä jää sellaista "lähmäistä" tuntua niinkuin joistain jää.
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 05.03.07 - klo:18:27 »
Mulla on nyt Clarinsin silmänympärysgeelistä "pohjat" jäljellä. (En jaksa nyt juosta vessaan katsomaan sitä nimeä, mutta se on sellaista turkoosia geeliä :) ) En kyllä ole kauheasti mitään vaikutusta huomannut, vaikka nyt olin käyttämättä lähes kolme kuukautta ja viime viikolla aloin taas käyttämään... mhm, mutta ihan kiva koostumus siinä on, raikas. Nyt pitäisi sitten alkaa katselemaan uutta, kun tuo jo vetää viimisiään. Geelin haluan ehdottomasti!
1c M ii BSL

leenamaa

• Vieras
« Vastaus #347 : 05.03.07 - klo:21:18 »
Itse olen käyttänyt vuoden ajan RVB:n silmänympärysvoidetta. Ihana tuote.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #348 : 05.03.07 - klo:21:54 »
mä kävin joku aika sitten hakemassa tuon widmerin sy-voiteen itiksen apteekista ja oli siellä muutaman euron halvempi ku yliopiston apteekissa eli oli vaan vähän reilu 20  :D Ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen voiteeseen, kestää varmasti ikuisuuden kun on 30ml purkki eli halvaksi tulee ja silmät tosiaan tuntuvat kosteutetuilta... fii happy  ;)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #349 : 14.03.07 - klo:21:14 »
 Haussa silmänympärysvoide joka kosteuttaa silmänymäryksiä ja poistaa mahdollisesti tummuutta ja pääasia olisi,että olisi suojakerroin kun kevätaurinko jo paistaa!
Suosituksia?
Mieluiten tuubissa,inhoan kaivella purkista! ;)

Piti vielä lisätä,että en tarvitse vielä anti age tuotteita! :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.07 - klo:22:57 kirjoittanut Maria »

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #350 : 14.03.07 - klo:22:00 »
^Nivealla ja Eucerinillä on tuubissa olevat sy-voiteet. Kummankaan sivuilla ei ole mainittu, mikä on aurinkosuojakerroin. Minäkin olen ostamassa tuollaista tuotetta, mutten tiedä, mikä olisi hyvä merkki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #351 : 15.03.07 - klo:10:57 »
Oon käyttänyt BM:n Gel 28:a silmänympäryksiin ja kaulalle. Ostin geelin kasvoja varten, mutta sen sisältämän Propylene Glycolin takia kasvoni kukkivat, joten käytän geeliä nyt vain kaulalle ja sy-geelinä.

Pumppupullosta ainetta on helppoa ja hygieenistä annostella, sillä en tykkää ottaa voidetta sormillani purkista ja spaattelin käyttöön oon liian laiska ::)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 15.03.07 - klo:17:45 »
Haussa silmänympärysvoide joka kosteuttaa silmänymäryksiä ja poistaa mahdollisesti tummuutta ja pääasia olisi,että olisi suojakerroin kun kevätaurinko jo paistaa!
Suosituksia?
Mieluiten tuubissa,inhoan kaivella purkista! ;)

Piti vielä lisätä,että en tarvitse vielä anti age tuotteita! :)

Meneekö Dermalogica liian kalliiksi? Sieltä löytyy Total Eye Care -niminen sy-voide, jossa on SPF 15 ja voide on pakattu tuubiin. Voide on hieman sävytettyä, joten se raikastaa tosi kevyesti, mutta ei ole mitään meikkipakkelia. Tähän sisältyy kyllä lupaus "helping to reduce the fine lines", mutta voide ei käsittääkseni ole mikään varsinainen anti age -tuote, koska on Dermalogican kevyempi sy-voide. Kosmetologi kehui tätä hyvin kosteuttavaksi.

Mulla on ollut pieni kokeilutuubi käytössä ja laitan sitä aina aamuisin (iltaisin saa olla tuhdimpaa). Oon tykännyt tähän mennessä tosi paljon ja haaveilen normikokoisesta tuubista! Viimeksi mulla loppui Dermosilin sy-geelivoide, joka ei kosteuttanut tarpeeksi ja joka aina hilseili iholta pois... Siihen verrattuna Dermalogica on tosi tehokas, kosteuttava ja virkistävä!

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #353 : 15.03.07 - klo:17:52 »
Itselläni on kokemusta ainoastaan Lumenen herkän ihon sy-voiteesta sekä Nivean Aqua Sensationista. Kunhan tuo Nivea loppuu, niin ajattelin ostaa taas tuon Lumenen, koska se oikeasti rauhoitti silmänympärysihoa.

Näytteen verran olen testannut Korresin Mastiha & Vitamin E -sy-voiteesta, mutta se turvotti silmänympäryksiä (yleensä silmänympärysalue ei minulla reagoi voiteisiin).
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #354 : 19.03.07 - klo:22:54 »
Paulan filosofiaan eivät kuulu erilliset sy-voiteet, hänen mukaansa se on valmistajien rahastusta ja mainoskikka kuluttajien nylkemiseksi. Hintaa kyllä kertyy, jos 15 ml maksaa 50 €  :o  Sy-voiteen nimellä myytävät kreemit ovat usein hyvin samanlaisia päivävoiteen kanssa, ainut ero on usein pakkauksen koossa.

Tähän liittyen: kävin tänään kosmetologilla joka suositteli sy-voiteen hankkimista. Koskaan en ole sellaisia käyttänyt, ikää on 31 vuotta. Kysyisinkin siis, että onko niistä voiteista ihan oikeasti jotain hyötyä, ja jos on niin mitä? Olenko ihan pöljä, kun kuvittelen yhden ja saman aineen (kosteusvoiteen) riittävän koko kasvojen alueelle?
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #355 : 19.03.07 - klo:23:15 »
^Käytin minäkin yhteen aikaan tavallista kosteusvoidetta silmänympärysiholle. Tosin vai tilapäisesti. Lumenella oli silloin joku pullossa oleva kevyt kosteusvoide, jota käytin siihen tarkoitukseen. Toinen oli Biothermin, joka kuitenkin kirveli. Siirryin kyllä takaisin sy-voiteeseen. Tämä oli joskus 90-luvun puolivälissä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #356 : 20.03.07 - klo:11:08 »
Kyllä koko sy-voide on pitkälti markkinointimiesten keksintö kuluttajien rahastamiseksi: sy-voide on usein koostumukseltaan pitkälti samanlainen kuin isommassa purkissa myytävä kosteusvoidekin, hintaa vain huomattavasti enemmän.
Itse käytän kuivuville luomille ja silmänympäryksille samaa mitä kasvoillekin, periaatteesa mikä tahansa hajustamaton ja ärsyttämätön voide käy. Vähemmän kuivuville silmänympäryksille saattaa olla liian tuhtia, mutta esim. BM Regenerative geeli on hyvä tuote siinä, että se sopii kaikkialle, ja imeytyy nopeasti. (sitä myös mainostetaan  silmänympäryksille ja kaulalle sopivana)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #357 : 20.03.07 - klo:11:11 »
Luulen, että tuhdimmat kuivan ihon voiteet aiheuttavat ohuella silmänympärysiholla helposti turvotusta, mutta muuten voi huolettaa laittaa samaa rasvaa koko kasvoille :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 20.03.07 - klo:15:02 »
Kyllä koko sy-voide on pitkälti markkinointimiesten keksintö kuluttajien rahastamiseksi: sy-voide on usein koostumukseltaan pitkälti samanlainen kuin isommassa purkissa myytävä kosteusvoidekin, hintaa vain huomattavasti enemmän.

Mä oon ruvennu miettimään ihan samaa.  ;D Onko tuotteissa oikeesti mitään eroja, muuta kuin pieneen purkkiin pakkaaminen ja kovempi hinta päälle. Olen monia incejä tutkaillut ja aika vahvojakin aineita laitetaan silmänympärysvoiteisiin. En ymmärrä miksi monessa sy-voiteessa on säilöntäaineena diazonidiyll ureaa joka on formaldehydi-johdannainen ja voi olla siten paha allergiaa tuottava aine, itse ainakin välttelen...muitakin aika tujuja aineita löytyy, ei pelkästään säilöntaineista. Dermosilin sy-geeli kiinnostaisi, mutta ei viittis tehä 50 euron tilausta yhen tuotteen takia. Mietin myös esim. miten joku Urtekramin hajusteeton bodylotion toimisi. Se tuntui ainakin tosi kevyelle, saisiko sitä vielä jotenkin kevennettyä esim. hunajalla yms...öljyjä olen kokeillut myös mutta ovat monet turhan vahvoja eli tekevät silmäpussit. Kesällä tietty suojakerroin olisi hyvä juttu...mulla on lois Widmerin aurinkogeeliä, rasvatonta, voisikohan sitä laittaa myös silmänalusille?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #359 : 20.03.07 - klo:20:15 »
Tähän liittyen: kävin tänään kosmetologilla joka suositteli sy-voiteen hankkimista. Koskaan en ole sellaisia käyttänyt, ikää on 31 vuotta. Kysyisinkin siis, että onko niistä voiteista ihan oikeasti jotain hyötyä, ja jos on niin mitä? Olenko ihan pöljä, kun kuvittelen yhden ja saman aineen (kosteusvoiteen) riittävän koko kasvojen alueelle?
Tämä ei ole missään nimessä mikään tieteellinen vastaus tai muuta sellaista vaan ihan omaa pohdintaani, mutta itse ajattelisin että riippuu vähän ihotyypistä ja siitä, millaista kosteusvoidetta käyttää kasvoille, että sopiiko se myös silmänympäryksille.

Jos on hyvin kuiva iho ja käyttää kovin rasvaisia voiteita niin joillainhan sellaiset voiteet silmänympärysiholle laitettuna turvottavat. Tämä on kuitenkin henkilökohtaista että kuinka helposti silmät reagoivat. Jos puolestaan iho on rasvainen tai sekaiho ja käyttää esimerkiksi mattageelejä, salisyysihappoa sisältäviä rasvoittuvan ihon voiteita tms niin itse en kyllä lähtisi sellaisia voiteita laittamaan herkälle silmänympärysiholle joka on ohuempaa ja kuivempaa kuin kasvojen muu iho. Normaali-ihoisellakin voi puolestaan olla erityisen kuivat silmänympärykset jolloin silmänympärysiho vaatii paksumpaa ja hoitavampaa voidetta kuin muu iho. Lisäksi silmänympärysiholla on omia ongelmiaan (tummat silmänaluset, rypyt) joihin voi kaivata apua voiteista, eikä perus kasvovoide joka käy muualle kasvoihin välttämättä toimi niihin. Lisäksi jotkin kasvovoiteet ovat aika voimakkaasti hajustettuja jolloin voide ihan silmänympäryksiin laitettuna voi ärsyttää siksikin silmiä. Silmänympärysvoiteet ovat useasti oman kokemukseni mukaan aika mietoja tuoksultaan (varmasti poikkeuksiakin löytyy).

Yhteenvetona veikkaisin, että jos silmänympärysiho ei ole erityisen kuiva, ei ole tummia silmänalusia, ei ryppyjä, ja käyttää normaalin ihon tai kuivan ihon voiteita kasvoille, niin ne voivat varmaan sopia silmänympärysihollekin. Itsekin laitan usein kasvovoidetta myös silmänympärysiholle kun laiskana en jaksa availla sy-voide purkkia.  :D Rasvaisen/sekaihon voiteita en laittaisi silmänympärysiholle koska itselläni ainakaan niiden hoitoteho ei riitä ja monet voiteet ovat suht tujuja jo rasvoittuvalle t-alueellekin saatika sitten ohkaiselle kuivalle sy-iholle.

Kannattaa siis varmaan tarkkailla niitä oman ihon tarpeita, niin koko kasvojen ihon kuin sy-ihonkin, ja pohtia että käykö yksi tuote molemmille vai toimisiko eri tuotteet paremmin. Itse en ainakaan usko sy-voiteiden olevan turhia tai markkinointikikka, vaan itselläni sy-ihon ja kasvojen muun ihon tarpeet ovat usein aika erilaiset ja eri voiteet ovat siksi tarpeen. Jollain muulla on tietysti toisin. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.