Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421095 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #435 : 09.09.07 - klo:19:24 »
Olisiko kellään vielä tehovinkkejä, koska uskon (ja toivon) että saan tämän ongelman poistettua jollain kosmetiikalla, sillä ikää ei ole vielä NIIN hirveästi. Ensimmäisen viikon testailut vaikuttavat myös lupaavalta, mutta kaikki neuvot kelpaavat.  ;)

Periaatteessa ainoa jo syntyneisiin ryppyihin/juonteisiin tepsivä aine, joka todella uudistaa ihoa, on A-vitamiinin eri esiasteet. Apteekeissa myytävässä Avene-sarjassa on voide nimeltä Eluage, joka sisältää retinalhydiä (eräs A-vitamiinin esiaste, tehokas sellainen) ja hyaluronihappoa lisätehosteena. Hintaa on jonkin verran, mutta loppujen lopuksi kannattaa maksaa tuotteesta, josta oikeasti on hyötyä, eikö?  ;)

Ei muuten kannata mennä siihen lankaan ja uskoa joidenkin kosmetiikkafirmojen puheisiin, että A-vitamiini olisi muka liian tehokas aine ja sopii vasta tietyn iä saavuttaneille. Ennaltaehkäisevä hoito on aina parasta, ei tarvitse odottaa ihon vanhentumista ja rypistymist, ennen kuin siitä huolehtii. Suomessa ja Euroopassa yleensä tunnetaan retinoideja melko vähän, mutta esim. Jenkeissä niitä suositellaan paljon enemmän, sekä ennaltaehkäisevässä hoidossa että jo syntyneiden vahinkojen korjaamiseksi. Luin jostain kommentin, jossa suositeltiin A-vitamiinjohdannaisia jo alle kymmenvuotiaille vaaleaihoisille lapsille, joiden ihossa näkyi selviä liiallisesta auringolle altistumisesta johtuneita muutoksia. Ja suosittelija oli siis ihotautilääkäri.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #436 : 10.09.07 - klo:09:50 »
Kiitoksia vinkeistä! Mietinkin ROC:n retinolisilmänympärysvoiteen hankkimista. ROC:lla on myös syville rypyille tarkoitettu "ihmevoide" - ainakin kuvien perusteella (ROC:n sivuilla) tulokset olivat aika vakuuttavat.  :o Tosin luulen, että mun ei kannata tähän vaivaan heti ihan kaikkein tujuinta tärpättiä kokeilla. Katson nyt kuukauden verran, mitä runsas kosteuttaminen saa aikaan, sillä pelkästään viikossa rypyt ovat vähentyneet ehkä kolmasosaan aikaisemmasta... Lienee niin, että osa ryppyisyydestä on ainakin ihan pelkkää kosteuden puutetta, ja jos jotain ilmeryppyjäkin on, niin hoitelen ne sitten retinolilla.  ;)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 11.09.07 - klo:21:06 »
En löytänyt Tyhmiä kysymyksiä ihonhoidosta -ketjua, joten laitan nyt kysymykseni tänne. Kysymyksen saa siirtää, jos täällä jossain on parempi ketju tälle.

Mihin kaikkialle te levitätte silmänympärysvoidetta? Olen aina luullut, että silmänympärysvoidetta laitetaan silmien ulkonurkkaan ja kulmakarvojen alle, mutta ei liikkuvalle luomelle. Nyt luin jostain silmänympärysvoiteen levitysohjeesta, jossa kehotettiin levittämään voidetta lisäksi myös kulmakarvojen päälle (!) ilmeryppyjä estämään. Olenko nyt missannut jotain tärkeää silmänympärysvoiteen käytössä, kun en ikinä ole levittänyt sitä kulmakarvojen päälle???
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 11.09.07 - klo:21:22 »
^ Ihanan sympaattista, että jollakulla muullakin on ”tyhmiä” kysymyksiä muuallakin kuin hiustenhoitopuolella. :)

Olen varmasti todella väärässä, mutta tapani on toiminut minulla, joten en välitä. :P Levitän siis sy-voidetta joka puolelle silmän ympärille eli kulmakarvojen alle (ja varmasti samalla vähän niiden päällekin), liikkuvalle luomelle, silmän ulkonurkkaan ja suhteellisen laajalle alueelle myös silmän alle. Näin teen siksi, että silmänympärysiho on minulla kuivin kohta kasvoissani ja tykkään laittaa sille ravitsevampaa voidetta (käytän Widmerin sy-voidetta).

Aina sanotaan, että liikkuvalle luomelle ei saa laittaa sy-voidetta, mutta ellen itse laittaisi, kuivuisivat luomet etenkin talvella ikävän hilseisiksi. Myöskään silmän alla olevalle iholle ei talvella riittäisi mikään kevyt voide. Ymmärtääkseni liiasta sy-voiteella läträämisestä varoitetaan siksi, että se voi aiheuttaa turvotusta? Itse en ole tällaista ongelmaa havainnut.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #439 : 11.09.07 - klo:21:24 »
Periaatteesahan aina sanotaan, ettei liikkuvalle luomelle kannata laittaa, sillä se saattaa aiheuttaa turvotusta. Itse ainakin laitan alaluomelle ja ylös liikkuvalle luomelle aina kulmiin saakka (karvojen päälle en laita). Itselläni ei turvota ja haluan myös yläluomieni pysyvän sileinä mahdollisimman pitkään.  ;)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 12.09.07 - klo:21:43 »
Täti Kukkahattu ja Stationery:

Kiitokset tyhmän valistamisesta! Olen usein miettinyt sitä, että onhan se silmäluomikin ihoa, joka voi aivan hyvin kuivua ja ryppyyntyä todella paljon, jos sitä ei ikinä rasvaa. Ehkä näiden esimerkkien innoittamana uskallan levittää sy-voidetta jatkossa vähän ronskimmalla kädellä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 14.09.07 - klo:00:44 »
Mietin hetken, että kehtaanko edes kysyä Juureksissa tällaista, mutta haku paljasti muut pihistelijät. ;D Eli hakusessa on yksikertaisesti halpa silmänympärysvoide. Ikää 26-v, ei erityisiä ongelmia silmänympärysihossa, mutta silmät ovat suhteellisen herkät. Tuotteen täytyy ehdottomasti olla alle 10e, mutta mitä halvemmalla löytyy joku kohtuullinen, niin sen parempi. Daily, Pirkka, onko muita vaihtoehtoja? Mistään en nyt ala tilailemaan, vaan perusmarketti saa kelvata ostopaikaksi.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 14.09.07 - klo:09:41 »
^ Itse käytän Nivean Aqua Sensationia, joka maksaa noin 7-8€. Tämä kosteuttaa, eikä aiheuta mitään oireita herkälle iholleni tai silmilleni. Dailyn ja Pirkan saa kyllä varmaan halvemmalla.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 14.09.07 - klo:10:25 »
Äh, yöllä olin ihan valmis ostamaan Daily-voiteen, vaikka se jotenkin vähän epäcoolilta tuntuukin. Elluli oli kait ihan tykännytkin siitä, joten ei kait se ihan kökkö voi olla. SY-voiteen kanssa on tosin se, että sehän kestää vähintään puoli vuotta ja näitä mulla ei koskaan ole enempää kuin yksi kerrallaan, joten jos tulee hutiostos, niin sen kanssa kärvistellään pitkään. Oikeasti tekee mieli ostaa Lumenea tai Luis Widmeriä, mutta eivät mahdu budjettiin.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #444 : 14.09.07 - klo:10:32 »
Marenki, Lumenen Sensitive linjan perus sy-voide (kosteuttaa, rauhoittaa, imeytyy hyvin) on tämän kuun Sokoksella tarjouksessa 9€, eli menee alle kympin. ;)

Edit. Vielä tuosta silmänympärysvoiteen laittamisesta yläluomelle sen verran, että itse laitan vain yöksi. Päivällä laitettuna sen rasvaisuus vaikuttaa silmämeikin sävyyn ja minulla myös kestävyyteen.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 14.09.07 - klo:10:38 »
^ Olinkin juuri tulossa kommentoimaan, että asun "tuppukylässä" jossa ei ole Anttilaa (josta saisi Lumenen 9e ja Nivean 6,5e) eikä Sokosta. Vaihtoehdot on oikeasti Prisma, CM ja Seppälä.

Muok. Jos en tämän päivän aikana löydä mistään tarjouksesta Lumenea tai Niveaa, niin ostan sen Dailyn. Ja jos taas se tuntuu pidemmässä käytössä huonolta, niin samallahan paljastuu se, onko mulla niitä ongelmia sy-iholla.
« Viimeksi muokattu: 14.09.07 - klo:11:01 kirjoittanut marenki »

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 14.09.07 - klo:13:13 »
Mä tykkään Pirkan silmänympärysvoiteesta, on paras niistä (lumene, nivea, biotherm) mitä olen kokeillut ja hintaa tosiaan vain sen 3,90e. Kosteuttaa hyvin ja imeytyy nopeasti, joten voi laittaa aamulla meikin alle.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #447 : 14.09.07 - klo:14:07 »
^^ Tuleekohan jo Marengille liian myöhään, mutta mäkin olisin suositellut Pirkan Q10 voidetta. Todella paljon parempaa kuin Daily. Kosteuttaa ja silottaa aika hyvin, mutta on kuitenkin kevyttä eikä mitään ryppyjankkivoidetta. Hintaa sen 3,90 €. Mä olen tuota käyttänyt reilun vuoden aamuisin meikin alla enkä ole ajatellut vaihtaa. Iltasin käytän tukusampaa Widmeriä ja tää pari toimii mulla tosi hyvin :)

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 14.09.07 - klo:19:52 »
^ Tuli liian myöhään, mutta hyvä tietää silti, että kumpi saa enemmän ääniä, Daily vai Pirkka. :D Mutta, mulla kävi flaksi! Citymarketin mammuttimarkkinatarjouksena sattui olemaan Lumenen Vita-nectar sy-voide 7,50e. Juuri tuota olin halunnutkin, mutta normaalihinnalla ei olisi budjettiin sopinut. Toivottavasti silmänympärykseni ovat pelastetut taas puoli vuotta.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 15.09.07 - klo:20:51 »
^ Tuli liian myöhään, mutta hyvä tietää silti, että kumpi saa enemmän ääniä, Daily vai Pirkka. :D Mutta, mulla kävi flaksi! Citymarketin mammuttimarkkinatarjouksena sattui olemaan Lumenen Vita-nectar sy-voide 7,50e. Juuri tuota olin halunnutkin, mutta normaalihinnalla ei olisi budjettiin sopinut. Toivottavasti silmänympärykseni ovat pelastetut taas puoli vuotta.
Toivottavasti tykkäät tästä, mutta itselläni ja Supervixenillä on ollu vähän huonoja kokemuksia tästä. Rasvan mukana tuubista tulee nestettä ja sitten toi jättää jonkun verran valkoisia jälkiä iholle jos ei jaksa hieroa sitä ihoon siihen asti kunnes imeytyy. Ostin noita joskus joku 3 kpl Tarjoustalosta kun olivat 2€/kpl.. Ainoa etu jonka tossa näen on aurinkosuoja. Mut kai noi kuluttelee pois...

Nyt mulla on käytössä Dermosilin geeli joka on tositosi kiva meikin alle, mutta seuraavaksi ostan Nivean Aqua Sensationin, sekin on raikas ja hyvin imeytyvä mutta siinä on aurinkosuoja (olen käyttänyt näytepussukan joten tullut testattua ettei tästä jää jälkiä). Mut jos ei pidä tota aurinkosuojaa arvossa niin sitten voisin todella lämpimästi suositella tota Dermosilin geeliä. Sillä on hintaa muistaakseni 5,50€.

Yhden tuubin olen tota Stationeryn mainitsemaa Lumenen Sensitivea käyttänyt ja tykkäsin siitäkin kyllä. Mutta toisaalta, ehkä kevyt perusvoide olisi ajanut saman asian..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com