Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421097 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #495 : 08.10.07 - klo:16:04 »
^Lumenen Vita-Nectar jäi pois ja tilalle tuli uusi lakkaa sisältävä c-vitamiini silmänympärysvoide, jossa on SPF 6. :)
Ootko kokeillut tota? Tekeekö se sitä samaa mitä toi vanhan sarjan, että sieltä tuubista tuli tosi paljon jotain vetistä nestettä samalla ja rasva ikäänkuin erottui siellä tuubissa nesteeksi ja kiinteäksi? Vanha jätti myös valkoisia jälkiä ihoon :-\ Sinällään kyllä kiinnostava uutuus jos siinä on C-vitamiiniakin kun siitä oli aiemmin tossa puhettakin.

Sulla on kyllä varmasti ollut viallinen kappale Vita-Nectar silmänympärysvoiteesta. Ainakin mun putkilossa massa on täysin tasaista, mitää valkoisia jälkiä ei jää ihoon ja imeytyy tosi nopeasti. Parasta silmänympärysvoidetta, mitä olen kokeillut! Harmi, kun se mentiin lopettamaan.

Oisko jollain kirjoittaa tuon C-vitamiini silmänympärysvoiteen INCI-listaa? :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #496 : 10.10.07 - klo:10:55 »
The Body Shopillakin on c-vitamiini -silmänympärysvoide, onko joku testannut? Olen vähän skeptinen kyllä koko lafkaa kohtaan.

Mulla on tämä tällä hetkellä käytössä ja erittäin hyväksi olen todennut. Käytän yleensä illalla mut on myös meikin alla hyvä. Kevyt ja imeytyy hyvin. Joskus saatan laittaa tohon päälle vielä jotain voidemaista, mulla on aika kuiva iho..Aika riittoisa on tuo pieni pumppupullo ollut. Ihan hintansa väärti vaikka olin myös hiukan epäileväinen laadusta.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 10.10.07 - klo:12:44 »
Onko kenelläkään teistä kokemusta Avonin Hydrofirming-silmänympärysvoiteesta? Onkohan se riittävän kosteuttavaa talveksi 26-vuotiaan silmänympäryksille? Aikaisemmin käyttämäni Widmerin sy-voide tuntuu liiankin paksulta eikä Lumenen sensitive sy-voiteen kosteusteho ihan riitä. Oliskohan tässä Avonin voiteessa ratkaisu...

Edit. Tigrulle kiitokset vastauksesta. Laitanpa tuon kaksiosaisen rasvan harkintaan. Se lienee tuoksutontakin.
« Viimeksi muokattu: 11.10.07 - klo:15:28 kirjoittanut Nadine »
1bMii

Tigru

• Vieras
« Vastaus #498 : 10.10.07 - klo:20:12 »
^ Mulle ei ollu tarpeeksi kosteuttavaa. Widmer tuntui mustakin liian paksulta, tai oikeastaan vaan jotenki liian öljyiseltä. Nyt oon ollu varmaan jo yli vuoden koukussa Avonin siihen Clinical Eye Lift tmv. silmänympärysvoiteeseen, jossa on siis alaluomille voide ja yläluomille geeli. Välillä aina kokeilen jotain muuta (esim. Cliniqueta, Shiseidoa..) ja jo muutaman päivän jälkeen tuntuu että luomien kuivuudesta johtuvat pienet juonteet hyppää näkyville, sitte on taas pakko vaihtaa nopeesti tuohon Avonin voiteeseen. Eli tuo sopii mulle paremmin kuin mikää muu kokeilemani, eikä ole edes kallista, eBaystä 15e postareineen taitaa olla Buy It Now -hinnat. Ja inci on myös oikeesti hyvä ainakin mitä minä ymmärrän :) Ja ikää mulla 25v. Kaiken maailman voiteet kokeiltu, kun oon ihan neuroottinen silmänympärysihon kanssa ;D

Emma

• Vieras
« Vastaus #499 : 10.10.07 - klo:21:57 »
Itse aloitin silmänympärysvoiteen käytön melko myöhään, 24-vuotiaana. Silloin marssin eräällä lentokentällä kosmetiikkakaupan myyjän luo ja selitin asiani. Hän iski käteeni Biothermin Aquasource Eyes ja sitä olen siitä asti käyttänyt.Imeytyy nopsaan ja kosteuttaa hyvin.
Nyt mietinnässä tosin, että riittääkö se enää vai pitäisikö alkaa käyttämään jotain vahvempia aineita.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 12.10.07 - klo:11:17 »
Avokilla on silmänympärysiho tosi pahasti kuivunut ja taitaa vaan pahentua ilmojen viiletessä. Iho hilseilee, kutiaa ja punoittaa ikävästi (tänään oli kuulemma joku työkaveri kysynyt kahvipöydässä, että oletko nukkunut ollenkaan, kun on niin punaiset silmänaluset ;D).

Olen patistanut sitä käyttämään Widmerin silmänymärysvoidetta, joka on omalle iholleni paras sy-voide. Noh, se on tuota nyt aamuin/illoin käyttänyt jo vissiin kolmen viikon ajan, mutta ilman sen kummempia tuloksia. Osaisiko joku siis suositella vielä "tujumpaa" tavaraa, jolla olisi paremmat kosteutus/ihon rauhoitustehot?

Tai sitten voisikohan tuo johtua jostain vitamiininpuutoksesta tmv, koska sillä ei koskaan aiemmin ole tullut tällaisia oireita...

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 12.10.07 - klo:13:34 »
Olen yrittänyt tutkailla ketjua, mutta ajattelin kuitenkin kysellä. Mikä olisi paras silmänympärysvoide, kun silmänalustani ovat aina tummat, toisen silmän alusta on aamuisin turvonnut ja pari juonteen alkuakin on alustojen alle tullut. Välillä myös yläluomet (ei liikkuva osa) ovat aamulla turvoksissa. Saisi olla sellainen, joka sopisi noin kolmekymppiselle.

Olen käyttänyt Lumenen sinisessä tuubissa olevaa (olisko ollut Hydra drops) voidetta sekä Nivean anti-shadow eyecarea. Kummastakaan en ole huomannut olevan mitään hyötyä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo:13:36 kirjoittanut Kukka »

Tigru

• Vieras
« Vastaus #502 : 12.10.07 - klo:13:56 »
^^ Butterfly, miten olis punainen Bepanthen ohuelti yöksi laitettuna? Sininen olisi kevyempi vaihtoehto, mutta en sitten tiedä olisiko tarpeeksi tehokasta. Itse oon joskus käyttänyt tuota punaista, jos on ollu talvella silmäluomet ihan karrelle kuivuneet..

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 12.10.07 - klo:14:34 »
^ No tuotapa meiltä löytyykin, höhlä minä en vain ole tajunnut, että sitä voisi laittaa myös silmänympäryksiin ;) Kiitän vinkistä!

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #504 : 12.10.07 - klo:15:03 »
Olen yrittänyt tutkailla ketjua, mutta ajattelin kuitenkin kysellä. Mikä olisi paras silmänympärysvoide, kun silmänalustani ovat aina tummat, toisen silmän alusta on aamuisin turvonnut ja pari juonteen alkuakin on alustojen alle tullut. Välillä myös yläluomet (ei liikkuva osa) ovat aamulla turvoksissa. Saisi olla sellainen, joka sopisi noin kolmekymppiselle.

Olen käyttänyt Lumenen sinisessä tuubissa olevaa (olisko ollut Hydra drops) voidetta sekä Nivean anti-shadow eyecarea. Kummastakaan en ole huomannut olevan mitään hyötyä.

Auttaisikohan sulla Cliniquen All about eyes? Vähentää turvotusta, tummia silmänalusia ja kosteuttaa. Olen myös kuullut että lievittäis ryppyjäkin hyvin joten sopinee juuri meille kolmekymppisille  :) Itse ainakin tykkään tosta paljon  :-*
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 12.10.07 - klo:15:10 »

Ainakin Lumenen Radiant C-Energy Tehoseerumi silmänympärysiholle sisältää C-vitamiinia, jonka pitäisi häivyttää tummia silmänalusia. Tehoseerumi on myös kevyttä, joten sen ei pitäisi turvottaa. Vanhaa versiota saa nyt myös kaupasta edullisesti, koska tuote uudistui. Vanha versio on juuri kehuttu, enkä tiedä kuinka paljon uusi eroaa vanhasta. Saanut myös Paula Begoun:lta hyvät arvostelut.

Vitamin+ Radiant C-Energy Eye Intensive Renewing Eye Serum ($15.99 for 0.34 ounce) has a unique roll-on applicator and a relatively interesting formula that packs more of a skin-friendly punch than most of the other Lumene moisturizers. That makes it a standout in this line—although when compared to other well-formulated products, this would be at the end of the list. It contains a decent blend of glycerin, plant oil, soothing agents, water-binding agents, and stabilized vitamin C, is fragrance-free, and is suitable for use around the eye area.

MUA:ssa saanut myös hyvät arvostelut:
http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=63112/Intensive_Renewing_Eye_Serum/Lumene/Treatments_(Eye)

C-vitamiinista:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=258.msg350518#msg350518

A-vitamiini ja sen johdannaiset taas vaikuttavat ryppyihin
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=258.msg350604#msg350604

NarnianQueen on mahtava tietopankki! :D
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #506 : 12.10.07 - klo:15:16 »
Avokilla on silmänympärysiho tosi pahasti kuivunut ja taitaa vaan pahentua ilmojen viiletessä. Iho hilseilee, kutiaa ja punoittaa ikävästi (tänään oli kuulemma joku työkaveri kysynyt kahvipöydässä, että oletko nukkunut ollenkaan, kun on niin punaiset silmänaluset ;D).

Olen patistanut sitä käyttämään Widmerin silmänymärysvoidetta, joka on omalle iholleni paras sy-voide. Noh, se on tuota nyt aamuin/illoin käyttänyt jo vissiin kolmen viikon ajan, mutta ilman sen kummempia tuloksia. Osaisiko joku siis suositella vielä "tujumpaa" tavaraa, jolla olisi paremmat kosteutus/ihon rauhoitustehot?

Tai sitten voisikohan tuo johtua jostain vitamiininpuutoksesta tmv, koska sillä ei koskaan aiemmin ole tullut tällaisia oireita...

Bepanthenin lisäksi noille silmänympäryksille voisi kokeilla joko Avenen rauhoittavaa silmänympärysvoidetta (n.20e/10ml)  tai Aderman Epithelial -voidetta (n.11e/40ml). Molemmat rauhoittavat ärtynyttä, kutisevaa ja hilseilevää ihoa ja sopivat herkälle silmänympärysalueelle vaikka pidempiaikaiseenkin käyttöön. Kokemukseni mukaan tuo jälkimmäinen eli Aderman voide voisi olla jopa noista kahdesta parempi - ja onhan se edullisempikin - mutta sitä ei välttämättä ihan joka apteekista löydy.

Jos punoitus/hilseily/ärsytys on kovin voimakasta, sitä voisi aluksi helpottaa levittämällä varovaisesti mietoa hydrokortisonivoidetta silmänympäryksille. MUTTA vain kerran tai pari (ja sitten usean päivän - viikon tauko), sillä kortisonivoiteiden käyttöä kasvojen ja varsinkin silmien läheisyydessä pitäisi välttää, koska niistä voi aiheutua vakaviakin haittoja! Mutta jos kerran tai kaksi mietoa kortisonivoidetta silmänympäryksille laittaa niin ei se vielä ole vaarallista. Terv. farmasiaa 5 vuotta opiskellut ;)

Tuo silmänympärysten ärtyminen voi johtua monesta tekijästä. Esim. ilman kylmeneminen ja kosteuspitoisuuden aleneminen voivat vaikuttaa, jos varsinkin on atopiaan taipuvainen iho. Itselläni tietyt ruoka-aineet (mm. ananas ja salmiakki) aiheuttavat parin päivän kuluttua niiden syömisestä silmänympärysten hilseilyä, punoitusta ja kutinaa.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 12.10.07 - klo:15:49 »
^ Kiitos myös sinulle, lilia bella :) Pitääpä käydä sitten apteekissa kyselemässä hieman tarkemmin noista ehdottamistasi voiteista. Kortisonia avokkikin itseasiassa jo ehdotti, mutta minä kielsin jyrkästi, kun jos se ohentaa vielä entisestään ohutta sy-ihoa ;D

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #508 : 12.10.07 - klo:16:04 »
^ No prob, Butterfly! :) Toivottavasti saatte avokkisi silmänympärykset kuntoon.

Tuosta kortisonin käytöstä vielä sen verran, että kyllähän se ihoa ohentaa (pitkäaikaiskäytössä) eikä sitä silmänympäryksille suositella (koska voi aiheuttaa myös glaukoomaa eli silmänpainetautia), mutta tosiaan yksi tai kaksi kertaa ei vielä käytännössä hallaa tee. (Vrt. ei levy suklaata yhtenä päivänä lihota, mutta levy suklaata useampana päivänä peräkkäin kallistaa jo vaakakuppia.. Tällainen tyttömäinen vertaus.;))

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #509 : 12.10.07 - klo:20:08 »
Ainakin Lumenen Radiant C-Energy Tehoseerumi silmänympärysiholle sisältää C-vitamiinia, jonka pitäisi häivyttää tummia silmänalusia. Tehoseerumi on myös kevyttä, joten sen ei pitäisi turvottaa. Vanhaa versiota saa nyt myös kaupasta edullisesti, koska tuote uudistui. Vanha versio on juuri kehuttu, enkä tiedä kuinka paljon uusi eroaa vanhasta. Saanut myös Paula Begoun:lta hyvät arvostelut.

Uudessa versiossa on enemmän kosteuttavia ainesosia mukana, vanha saattoi kirvellä joidenkin iholla juuri tuon kevyen koostumuksensa vuoksi. Uuteen on myös lisätty puolukansiemenöljyä  tehostamaan vaikutusta. Kun tuota uutta kokeilee iholle tuntee selkeästi, että on hieman paksumpaa ja "öljyisempää" koostumukseltaan. Vanhaa en voisi koskaan käyttää yksistään vaan käytän aina silmänympärysvoiteen alla, mutta uusi voisi päiväkäytössä jopa mennä kesällä yksistään.  Tuo seerumi muuten samalla poistaa turvotusta, varsinkin jos säilyttää jääkaapissa ja laittaa iholle jääkaappikylmänä. :)

Olen itse tykästynyt Lumenen miesten linjan silmänympäryksille tarkoitettuun stikkiin, jolla tulee heti virkistävä vaikutus. Tuo tuntuu jo kädellekin laitettuna aivan ihanalta, viilentää heti mutta ei kuitenkaan ole sellaista ns. mentholefektiä, että tuntuisi silmissä. Kun saan muutaman roll-onin käytettyä loppuun, siirryn tämän käyttöön. Kannattaa oikeasti käydä kaupassa testaamassa kädelle, tuntuu todella jännälle. :)

Olen nyt muuten kuukaden verran käytellyt päivisin Lorealin Collagenfiller silmänympärysvoidetta ja ei tuo ainakaan tummuuteen auta (väsymyksestä johtuvaankaan siis, muuhunhan noilla ei tietysti voikaan vaikuttaa). Silikonit kyllä varmasti täyttävät hieman juonteita, joten sopii hyvn päivällä meikin alle. Hoitoteholtaan tuskin on huippu kun INCIssä on denaturoitua alkoholia, mutta menettelee päiväkäytössä tuon Lumenen seerumin päällä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo:20:10 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.