Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 420996 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #540 : 17.10.07 - klo:18:52 »
Ostin ekan silmänympärysvoiteen noin 16-vuotiaana, ja se oli joku Lumenen rauhoittava. Äiti taivasteli sitä ihan toden teolla, kopsasi mulle sähköpostiin jopa jonkun Iltalehden artikkelin ja vahvensi kohdat jossa luki ettei nuori iho tarvitse vielä silmänympärysvoiteita ::)
Arkena tulee laitettua iltaisin luomille samaa kamaa kun kasvoillekin, eli Aqualan L:ää (kotona kyllä käytän LW:a), mutta esim. meikin alle pitää kyllä olla ihan tietynlainen tuote että se meikki on hyvä tehdä. Tykkään tosi paljon Dermosilin geelistä, loisto meikin alle.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 17.10.07 - klo:18:53 »
Olen saanut atooppisen ihottuman poskiini 18-kesäisenä. Siis poskeni ovat olleet räikeän punaiset, kuin tomaatitt, ja älyttömän kuivat. Siitä lähtien olen käyttänyt säännöllisesti niin kasvo- kuin silmänympärysvoiteitakin, aamuin illoin. Milloin halvempia, milloin laadukkaampia, ihan lompakon mukaan. Nyt, parikymmentä vuotta myöhemmin (olenko yli- ikäinen tänne ???) olen saanut kosmetologeilta saanut kiitosta hyvin hoidetusta ihostani. Ensimmäiset "rypyt" vai lienevätkö vain juonteita ilmestyi ton Youngbloodin kokeillun yhteydessä. Youngbloodin rice-setting kuivatti todella silmänympärykseni ja melkein raavin silmänaluseni verille. Miten sarja on voinut saada allergialiiton merkin??
Anyway, jos sv:n käyttö tuntuu nyt turhauttavalta niin, kannattaa kuitenkin katsoa tulevaisuuteen...
Enää en ole tomaatti atopiasta, jos jotain punotusta on niin coperrosa välillä vähän pilkistelee....
Tällä hetkellä käytössänion,m toista päivää Dr.Baumaniin silmänympärysvoide.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #542 : 17.10.07 - klo:19:00 »
Minä taas olen käytellyt silmänympäryksille ihan sitä samaa rasvaa kuin muuallekin kasvoille. Käytän yleensä aika täyteläistä (usein hajusteetonta) voidetta, ja silmänympärykset on aika kuivat, joten passaa ihan hyvin. Tietenkään en laita mitään esim. aurinkovoidetta tai muuta vastaavaa, mutta peruskosteusvoiteita. En oikein käsitä miksi inciä myöten hyvin samankaltaista ainetta ei voisi laittaa yhteen osaan kasvoja. Mulla on ollut elmäni aikana kaksi silmänympärysvoidetta, Lorealin Hydrafresh, joka lähinnä kuivatti ja Korresin, joka ei ainakaan kuivuuteen auttanut ja lisäksi härskiintyi purkkiinsa. Olen muutenkin aika minimalistinen ihonhoitaja, joten mulle sopii hyvin.
1a F ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 17.10.07 - klo:20:11 »
Minä oon käyttänyt sy-voidetta jostain 18-vuotiaasta saakka ja sen vaikutukset oikeasti huomaa.Vieläkään ei ole tullut ensimmäisiä ryppyjä silmäkulmiin,vaikka oon kohta 29.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 17.10.07 - klo:21:18 »
Itse olen tainnut ensimmäisen sy-voiteeni ostaa joskus yläasteikäisenä, muistaakseni se oli joku Body Shopin geeli joka turvotti silmänympäryksiä ihan kunnolla.  ;D Nykyään tulee käytettyä Dailyn voidetta joka tuntui ensin aiheuttavan näppyjä poskipäille mutta nyt ei ole ilmennyt ongelmia. Himoitsen LW:n hajusteetonta talveksi, mulla kun on yleensä ilmojen kylmetessä silmänaluset kuivuneet todella pahasti.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 18.10.07 - klo:09:50 »
^ Heh, minunkin ensimmäinen sy-voide oli Body shopin geeli, ja silloin ihmettelin kovasti et miks ihmeessä sy-voiteen käyttöä hehkutetaan joka paikassa, vaikka se vaan turvottaa lisää... :)
Onneks siirryin toisiin tuotteisiin tuon jälkeen.

Poissa kesäheinä

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #546 : 18.10.07 - klo:11:58 »
Kuulun näköjään tässä suhteessa myöhäisheränneisiin  :D, sillä olin yli 25 kunnes hankin ensimmäisen varsinaisen sy-voiteen. Sitä ennen tuli käytettyä samaa rasvaa kuin muuallekin kasvoilla.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #547 : 18.10.07 - klo:12:48 »
Vieläkään ei ole tullut ensimmäisiä ryppyjä silmäkulmiin,vaikka oon kohta 29.

Mulla sama juttu, ainakaan en huomaa et olis tullu yhtään ryppyä silmänympäryksiin. Joillaki näkyy ihan selkeen harakanvarpaat kun ne nauraa, mut toisaalta ei sekään paha ole  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #548 : 19.10.07 - klo:22:30 »
Kuulun näköjään tässä suhteessa myöhäisheränneisiin  :D, sillä olin yli 25 kunnes hankin ensimmäisen varsinaisen sy-voiteen. Sitä ennen tuli käytettyä samaa rasvaa kuin muuallekin kasvoilla.

Minä taidan sitten kuulua erityisen myöhäisheränneisiin, koska aloitin säännöllisen sy-voiteen käytön vasta reilusti yli kolmekymppisenä. ::) Tämä hölmöys jätti varmasti jälkensä, sillä ennen muinoin olin siinä luulossa, että rasvaisen ihon tuotteet ovat niitä minun tuotteitani. Koska laitoin niitä myös sy-iholle, ei se poloinen koskaan saanut tarvitsemaansa kosteutusta. Ehkä tämä kaltoinkohtelu lisäsi rypistymistä, ei voi tietää. Pitäisi saada elää uusi elämä, jossa hoitaisi alusta lähtien ihoaan oikein. :)

Poissa Daniela

• HAIRahtanut
« Vastaus #549 : 20.10.07 - klo:23:18 »
En muista enää, koska aloin käyttämään sy-voidetta, mutta muistaakseni olin kyllä jo yli parikymppinen. Nykyisin pyrin laittamaan vähintään kerran päivässä, mieluiten kuitenkin aamuin illoin, jos vain ehdin ja viitsin.
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #550 : 22.10.07 - klo:21:19 »
Koitin etsiä haulla, mutten ainakaan löytänyt vastausta ongelmaani :-\

Elikkä, itselläni on lievä atoppinen iho, joka ei naamassa mitenkää esiinny. Nyt on kuitenkin tullut yllättäen todella kuiva silmänympärysiho, se on punainen ja hilseilee. Se on vielä aika pientä (vielä ainakin), mutta tiedän tuttavani jolla se meni todella pahaksi (kumpikin silmänympärysiho ihan punaisena, turvonneena, hilseilevänä ja aamulla ei saanut auki. En ole häntä nähnyt, mutta kun viimeksi puhuimme, hän sanoi alottavansa valohoidot) ja haluaisin itse yrittää poistaa ongelman ennenkuin menee yhtä pahaksi :-\

Kellään kokemuksia mikä rasva auttaisi? Miten voisin hoitaa silmänympärysihoa?

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 22.10.07 - klo:21:34 »
Elikkä, itselläni on lievä atoppinen iho, joka ei naamassa mitenkää esiinny. Nyt on kuitenkin tullut yllättäen todella kuiva silmänympärysiho, se on punainen ja hilseilee. Se on vielä aika pientä (vielä ainakin), mutta tiedän tuttavani jolla se meni todella pahaksi (kumpikin silmänympärysiho ihan punaisena, turvonneena, hilseilevänä ja aamulla ei saanut auki.

Kellään kokemuksia mikä rasva auttaisi? Miten voisin hoitaa silmänympärysihoa?

Ziru, tällaisia vinkkejä annettiin tuolla muutama sivu taaksepäin:

Avokilla on silmänympärysiho tosi pahasti kuivunut ja taitaa vaan pahentua ilmojen viiletessä. Iho hilseilee, kutiaa ja punoittaa ikävästi.
Kokeiltiin tuota Tigrun ehdottamaan punaista Bepanthenia ja toimi loistavasti, enää ei ole jälkeäkään kuivuudesta tai punoituksesta :) Suosittelen kaikille samasta ongelmasta kärsiville!
Hyvä että ongelmaan tuli helpotusta. Jos vielä oireilee, eikä Bepa tehoa, vinkkaan Clarinsin Special-silmänympärysvoiteen suuntaan. Auttoi itseäni viimme talvena kun luomet oli ihan verillä kuivuudesta.

Itselläni oli viime talvena (ensimmäistä kertaa eläessäni) todella pahasti kuiva sy-iho, se meni aivan hilseelle, punoitti, kutisi ja kirveli. Sain silloin täältä vinkiksi Louis Widmerin sy-voiteen ja sitä olenkin siitä lähtien käyttänyt hyvin tyytyväisenä. :)

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #552 : 22.10.07 - klo:21:40 »
Voi kiitos paljon Täti Kukkahattu :) Tuosta oli apua, taijanpas heti huomena mennä tutkimaan ja ostamaan jonkun noista ::)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #553 : 22.10.07 - klo:21:44 »
 Ziru, tuttu vaiva, otan osaa! Kannattaa hoitaa tosiaan kuntoon, ennen kuin se äityy kylmemmällä säällä vielä pahemmaksi.
Oletko kokeillut apteekissa myytävää Avenen silmänympärysvoidetta erittäin herkälle iholle? Moni on saanut siitä avun kutiaviin ja ärtyneisiin silmäluomiin. Koostumuksessa ei ole mitään ihmeellistä, hyvin simppeli mineraaliöljypohjainen voide, jossa muuten myös kamomillaa - eli mykerökukka-allergikkojen kannattaa ehkä välttää. Hintaa minusta kokoon nähden aivan liikaa, vain 10 ml, ja silti noin 20 €.

Itse en käytä silmänympärysvoiteen nimellä kaupattavia tuotteita, vaan hoidan kuivia silmänympäryksiä kevyellä perusvoiteella - esim. Cliniquen DDML (sopii mielestäni hyvin ko. tarkoitukseen), tai Paula's Choice Skin Recovery Moisturizer (60 ml maksoi Jenkeistä tilattuna hieman yli 10 €!). Paula's Choicea voi muuten kokeilla edullisesti tilaamalla ensin näytteitä osoitteessa www.paulaschoice-eu.com  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #554 : 22.10.07 - klo:22:34 »
NarnianQueen, ei en ole kyllä kokeillu Avenea, mutta hinta kuullostaa tosi kohtuuttomalta, kun otetaan huomioon että sitä sy-voidetta aika runsaasti varmasti laitan :-\

Mutta sen huomasin että karitevoi ei sovi sy-voiteeksi ;D Sitä levittelin eilen illalla aika runsain määrin punaselle kohdalle, ja noh, kyllä se rauhoittu ehkä vähän, mutta koko silmä oliki sitte ihan turvoksissa  ::)