Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421428 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #585 : 19.11.07 - klo:19:40 »
Mitä mä teen ??? Mulla on edelleen toisen silmän alaluomella pahasti kuivunut kohta, vaikka Widmeriä oon laittanut yöksi. Pitäiskö laittaa aamullakin vai pitäisikö ostaa Bepanthenia? Hmm. Ärsyttää, se on niin pahasti kuiva, että ihan sattuu.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #586 : 19.11.07 - klo:19:45 »
^Kokeile ihmeessä laittaa aamullakin Widmeriä, ja jos et satu päiväksi meikkaamaan, niin lisää sitä voidetta vaikka vielä päivälläkin. Kun silmänympärysihosi on noin kuiva, niin tuskin ahkerasta rasvaamisesta mitään haittaakaan on, ellei sulle tule turvotusta silmänympärysvoiteista. Sitten voi harventaa rasvausta jos tuo kuiva kohta alkaa paranemaan.

Suosittelisin ainakin alkuun, että kokeilet pari päivää vain laittaa tuota Widmeria useammin (ja reilusti) siihen kuivaan kohtaan, ennen kuin ostat uuden voiteen. Jos tuo Widmer ei toimi, niin sitten vasta kannattanee satsata uuteen voiteeseen. Toivottavasti saat tuon kuivan kohdan kuntoon! :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #587 : 19.11.07 - klo:22:09 »
^^Minullakin on sinnikäs kuiva kohta ollut yläluomessa jo pari viikkoa. Bepanthenkaan ei auta. Tai kyllä siitä hieman on kuivuuteen ollut apua, mutta vieläkin luomi näyttää rumalta ja hilseilee.

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #588 : 19.11.07 - klo:22:23 »
Entisellä kämppiksella oli viime talvena silmäluomet tosi pahassa kunnossa, punoitti ja hilseili eikä mitkään normaalit keinot tuntuneet auttavan kunnolla. Hän sai vaivansa hoidettua lopulta silmäluomille tarkoitetulla kortisonivoiteella (reseptillä) sekä ceralan-öljyllä. Tuo muistaakseni tepsi aika nopeastikin sitten. Jonkun verran tuo öljyi turvotti luomia, mutta ehkä sen kestää, jos hankalan kuivuuden / ihottuman saa sillä kuitenkin hoidettua pois.
1c M ii

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #589 : 19.11.07 - klo:22:45 »
Mulla oli kans vuosia sitten todella sitkeä kuiva, kutiseva ja ärtynyt kohta silmäluomessa, jota rasvasin kaiken maailman tököteillä. Kuiva kohta vain paheni ja paheni, kunnes tajusin, että ripsentaivuttajat aina osuivat juuri sopivasti siihen kuivaan kohtaan ja kyseessä olikin allerginen reaktio. Mulla on siis aika paha nikkeliallergia. Ärtyneen kohdan sain taltutettua vain miedolla kortisonivoiteella ja noita reaktioita tulee aina silloin tällöin. Hydrokortisonia yritän kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän. Mulla on ollut jo pitkään hakusessa hyvät nikkelitestatut ripsentaivuttajat, mutta en ole vielä niitä löytänyt.  :(

...taitaa mennä lievästi OT, sori  :-\
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #590 : 19.11.07 - klo:23:19 »
Minulla oli joku aika sitten oikein oikein kuiva läikkä silmänympärysihon alla ja silmän sisänurkassa enkä meinannut päästä niistä millään eroon. Käytin hirveät läjät Widmerin voidetta yöisin ja päivisin ja lykin Bepanhtenia lisäksi mutta läikät vain pysyivät. Työkaveri neuvoi sitten minua ottamaan näytteen Nuxen SOS voiteesta (oikeaa nimeä en muista, muttatooodella täyteläinen hunaaakin sisältävä voide, jonka nimessä oli jossain yhteydessä mainittu sos) ja tuon avulla kuivat läikät lähtivät alle viikossa! :o

Taisi olla tämä voide: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=240171
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #591 : 20.11.07 - klo:00:15 »
Kiitoksia kaikille kovasti neuvoista. Ceralan öljyä vois ostaa, jos auttais. Huomasin, että on sitä kuivuutta toisessakin silmässä, juuri alaluomella. Toivottavasti se ei johdu ripsientaivuttumista, nikkeliä sisältävät korutkin aiheuttaa nimittäin allergiaa. Mutta jospa nyt eka rasvailis, jos ongelma helpottuu sillä!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #592 : 20.11.07 - klo:00:39 »
Hah, mielenkiintoinen ensikokeilu Lumenen Skin Supporter Kiinteyttävän silmänympärysvoiteen kanssa, jossa vielä erikseen mainitaan että vähentää turvotusta. Ostin tämän siis alennuksesta, kun maksoi vain 2e.

Mistä liikkeestä tuote löytyi noin edullisesti? *utelee*

Tokmannilta, eli varmaan löytyy myös Tarjoustalosta ja mitä näitä muita samaan ketjuun kuuluvia halpakauppoja nyt olikaan  :) 

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #593 : 02.12.07 - klo:00:41 »
Taas, kun on ollut pakkasia niin mulla on alaluomen iho kuivunut ja kirvelee, kun pistää voidetta :-\ Tänään meikinpesun jälkeen päätin vain laittaa Bepanthenia ihan suoraan siihen ja toivon kovasti, jotta auttais.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #594 : 06.12.07 - klo:19:47 »
vois kai siihen jotai ihan perusrasvaakin laittaa...  jotai sellaista aika rasvaista tyyliin lipolan ja sitten esim locobase repair on aivan todella paksua tavaraa.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #595 : 20.12.07 - klo:13:59 »
Mulla on ollut noin puoli vuotta käytössä Cliniquen All About Eyes Rich silmänympärysvoide ja nyt kuukauden verran tuon voiteen tuoksu on muuttunut todella kamalaksi. Sellainen "mausteinen" todella vahva haju. Onko siis tuo mennyt pilalle vai mistä toi voisi johtua?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #596 : 20.12.07 - klo:16:09 »
^Jos tuoksu kerta on selvästi muuttunut, niin kyllä se käsittääkseni on yleensä merkki siitä, että tuote on pilaantunut. Itse heitän pois ihonhoitotuotteet ja nestemäiset meikit jos haju on selvästi muuttunut. Hajumuutos taisi olla merkki jostain bakteerimäärän kasvusta tai vastaavasta, en nyt muista tarkkaan mutta esim. Kauneus&Terveys -lehdessä on ollut juttua kosmetiikan säilyvyydestä ja siinä mainittiin hajumuutos merkiksi pilaantumisesta.

Edit. Löysinkin tuon oman aiemman viestini, missä oli juttua kopsattuna tuosta Kauneus&terveys -lehdestä:
Täällä juttua hieman voiteiden pilaantumisesta. Tuohon hajumuutokseen liittyy tämä kohta parhaiten:

Mikrobiologiset muutokset, jotka voivat olla aistein havaittavia, kuten hajunmuutos, värimuutos, home, jne. Lehdessä painotettiin, että jo ennen näitä näkyviä muutoksia tuotteessa voi olla mikrobiologisia muutoksia ja vaikka kosmetiikan ei steriiliä tarvitsekaan olla niin silmille, limakalvoille ja lapsille suunnatuissa tuotteissa mikrobimäärä saa olla vain hyvin pieni.  Artikkelissa oli lisäksi  juttua siitä, että monet iholla normaalisti elävät vaarattomat mikrobit käyttävät ravinnokseen kosmeettisten tuotteiden rasvoja, proteiineja ja hiilihydraatteja ja lisääntyvät tuotteessa ja ongelmia voi syntyä kun tuotteessa lisääntyneet mikrobit joutuvat vaikkapa rikkoutuneelle iholle tai silmiin.
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:16:51 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #597 : 20.12.07 - klo:19:21 »
Harmittaa heittää kallista voidetta roskiin, mutta ei kai siinä mikään muu auta  :( Mikähän olisi hyvä sy voide joka olisi pumppupullossa tai vastaavassa?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #598 : 20.12.07 - klo:20:33 »
Jännä muuten, kun mulla alkoi jonkin aikaa sitten Widmerin silmänympärysvoide poltella ??? Eikä siis auta siihen kuivuuteen enää mitä alaluomilla on. Sain näyteputelin siitä, vaaleanpunakorkkinen, onko se hajusteeton? Musta se ei ainakaan haissut millekään.

Laittelen nyt kiltisti Bepanthenia ja öljyjä silmänympäryksillä, jospa ne siitä tokenis. Shi Shi sanoi, että kaakaovoi tuntuu hyvältä silmänympäryksillä. Eikä tahmaa niin kuin karitevoi.

Mitäs muita hyviä suosituksia ois silmänympäryksille? Jos ei tahdo itseään kipeäksi maksaa.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #599 : 20.12.07 - klo:20:36 »
Jännä muuten, kun mulla alkoi jonkin aikaa sitten Widmerin silmänympärysvoide poltella ??? Eikä siis auta siihen kuivuuteen enää mitä alaluomilla on. Sain näyteputelin siitä, vaaleanpunakorkkinen, onko se hajusteeton? Musta se ei ainakaan haissut millekään.

Mun käsittääkseni toi polttelu voi johtua myös kuivuudesta/ihon rikkoniasuudesta? tietenkään ei pidä käytellä jos pahalta tuntuu. Itsellä joskus myös voiteet poltelleet jos iho on ehtinyt kuivumaan liikaa.

Ja kyllä on hajusteeton toi Widmerin silmänympärysvoide, itsellä sama käytössä satunnaisesti nyt talvella.

Toivottavasti jotain apua  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset