Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421086 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #630 : 07.02.08 - klo:12:46 »
katoin apteekin sivuilta, että toi Louis Widmerin sy-voide olis tarkotettu yli 30-vuotiaille..vähän pelästyin..vaikka muuten kuulostaakin ihan ok tuotteelta. Ja Shiseidoa ei kiitos, jos kerta turvottaa...:s
muita suosituksia?

Louis Widmeriin liittyen groven asiantunteva kommentti täällä:

Nuorikin voi huoletta käyttää tuhtia voidetta ihollaan, jos tuntuu muuten hyvältä. Ei ole vaarana mitään mutaatioita... ;)
« Viimeksi muokattu: 07.02.08 - klo:17:08 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #631 : 07.02.08 - klo:13:45 »
Minua kiinnostaisi ostaa karitevoidetta ja käyttää sitä silmänympäryksiin. En varmaan ikäni puolesta silmänympärysvoidetta vielä tarvitsisi, mutta olen huomannut, että luomet kutisevat ja punoittavat inhottavasti. Raavin niitä vielä yöllä nukkuessani, ja aamulla peiliin katsoessa odottaakin hehkeä näky.  ::) Silmänympäryksetkin tuntuvat jotenkin kuiville ja ärtyneille, eivät tosin punoita.

Niinkuin NarnianQueen jo sanoikin, voi nuorikin käyttää aivan huoletta sy-voidetta. Itse olen 19 ja silmänympäryksiäni olen rasvaillut säännöllisesti ainakin neljä vuotta. Eli sy-voidetta ei tarvitse mieltää minään ryppyjenhoitovoiteena (varsinkaan, kun ei ole mitään vanhenemista estävää ihmeainetta), vaan itse ainakin miellän sen samanlaiseksi kosteuttajaksi kuin normaalinkin kosteusvoiteen. Lisäetuna sitten vain on se, että ryppyjen tuleminen voi hidastua, kun iho on hyvin kosteutettu. Hyvä ohjenuora voisi olla, että sy-voiteen voi käytön aloittaa silloin, kun alkaa meikkaamaankin tai alkaa puhdistamaan ja rasvaamaan kasvoja säännöllisesti.

Varsinkin kun silmäluomesi ovat kuivat ja kutisevat, olisi niiden rasvaaminen ihan mukavuussyistäkin kannattavaa. Karitevoita on ainakin edullinen kokeilu, mutta se voi kyllä olla liiankin paksua sy-iholle ja saattaa esim. turvottaa luomia. Itse voin suositella Widmerin voidetta (kannattaa pyytää apteekista näyte) sekä myöskin Bepanthenia ensiapuun. :)
2c F ii

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #632 : 07.02.08 - klo:14:39 »
^ Mäkin haluan tunkea tuohon keskusteluun sen verran, että joskus katsoin jotain plastiikkakirurgiaa käsittelevää dokkaria ja siinä se plastiikkakirurgi selitti, että viimeistään 18 -vuotiaana olisi aloitettava sy-voiteen käyttö, jos haluaa pysyä mahdollisimman pitkään rypyttömänä ja heti ei tartte kirurgin veitsen alle mennä. No hän kyllä tuntui olevan erittäin hanakka leikkaamaan ja sain tuosta ohjelmasta sen kuvan, että mulla ei oo enää mitään toivoa - olinhan jo yli 20 enkä ollut käyttänyt sy-voidetta säännöllisesti. Mutta varmasti tuon lääkärin sanoissa on perääkin ainakin tuon kosteutuksen osalta, vaikkakaan en usko tuon tulevan leikkauksen pakollisuuteen.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 07.02.08 - klo:15:57 »
Kiitos Beatrixille ja Ulrikalle vastauksista!  :)

Tuo Widmerin voide kiinnostaa, taidankin tosiaan pyytää näytteen, kun se taitaa olla aika kallista. En tiennytkään, että karitevoide voi turvottaa luomia. Taitaa jäädä edullisuudestaan huolimatta kokeilematta, sillä silmäluomeni ovat usein vähänkin huonosti nukutun yön jälkeen jo valmiiksi turvonneet.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 07.02.08 - klo:16:34 »
Kannattaa tosiaan pyytää näyte Widmeristä ennen ostopäätöstä. Itse ostin aikoinaan suoraan purkin ja eihän se sitten sopinutkaan. Koskaan ei ole mikään sy-voide aiheuttanut sellaisia oireita: silmät vetistää, kutisee ja kirvelee ihan kauheasti voiteen laiton jälkeen ja lisäksi aamulla on ihan luomet turvoksissa. >:(

Dermalogican Total Eye Care on ihan täydellinen sy-voide päiväkäyttöön! Miellyttävä koostumus, kirkastaa ilmettä ja häivyttää tummia silmänaluksia. Iltaisin käytän yleensä muuta voidetta. Dermosilin Primo-sarjan sininen sy-voide oli monta vuotta minun suosikki, mutta nythän Dermosil uusi sy-voiteensa ja tuo minun suosikki taisi jäädä kokonaan pois valikoimista. Lumenen Tender Drops ja Favoran sy-voide ovat olleet myös hyviä kosteuttajia.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 07.02.08 - klo:17:09 »
En tiennytkään, että karitevoide voi turvottaa luomia. Taitaa jäädä edullisuudestaan huolimatta kokeilematta, sillä silmäluomeni ovat usein vähänkin huonosti nukutun yön jälkeen jo valmiiksi turvonneet.

Mulla ei karitevoi turvota ollenkaan, vaikka yleensä jo perusvoide saattaa tehdä sen. Mulla myös huonosti nukutun yön jälkeen saattaa olla turvotusta, mutta karitevoin kanssa sitä ei ole (ainakaan vielä) ollut koskaan. Jos johonkin muuhun tarkoitukseen satut karitevoita ostamaan, niin sanoisin, että kannattaa kyllä sy-alueellekkin kokeilla, vaikka ihan pienellä annoksella.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #636 : 07.02.08 - klo:17:32 »
^ Ei mullakaan karitevoi turvota ollenkaan ja hoitaa kuivuneita silmänympäryksiä erittäin hyvin! Suosittelen ostamaan sitä edes pienen määrn ja kokeilemaan :) Pienessä Tuoksukaupassa sitä taidetaan myydä ainakin 20 g purkissa, joka ei ole liian iso ja jos se ei toimi silmänympäryksillä, niin sen voi käyttää vaikka kynsinauhoille tai huuliin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 08.02.08 - klo:18:22 »
Minullakaan karitevoi ei turvota yhtään, vaikka melkein kaikki sy-voiteet yökäytössä turvottaa. Ja olen samaa mieltä Chaoksen kanssa siitä, että se toimii kuiviin silmänympäryksiin erinomaisesti. Kannattaa siis kokeilla, muuten ei voi tietää, sopiiko se itselle.

Sain Widmerin sy-voiteesta näytepakkauksen (valitettavasti hajusteettomia ei ollut, joten jouduin ottamaan sen kevyesti hajustetun :-X) Ihan hyvältä vaikuttaa kosteutustehojen puolesta. Haju on kyllä ihan liian ärhäkkä, ja lisäksi tuokin sai silmät turvonneiksi.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #638 : 11.02.08 - klo:17:41 »
Hmm, pitäisiköhän kokeilla Lumenen C-vitamiinivoidetta? Ajattelin lähinnä noiden mustien rinkuloiden takia. ;) Nivea ei edelleenkään ole auttanut, vaikka olen käyttänyt 2,5 kk.  :(
I wake up, it's a bad dream,

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 11.02.08 - klo:19:05 »
Hmm, pitäisiköhän kokeilla Lumenen C-vitamiinivoidetta? Ajattelin lähinnä noiden mustien rinkuloiden takia. ;) Nivea ei edelleenkään ole auttanut, vaikka olen käyttänyt 2,5 kk.  :(
Ninja ei noihin perinnöllisistä syistä johtuviin tummuuksiin voiteet auta mitään, esim. jos sulla on iho silmien alla kovin ohut. Tätä ketjua lueskelemalla löytyy vinkkejä kyllä, tässä Narnian Queenin suosittelema voide tummille silmänalusille:

OT: Onkohan tuollainen "häivyttäminen" teoriassa, saatika käytännössä mahdollista..? Onhan noita vaalentavia aineita vaikka kuinka paljon, mutta mitä niistä laittaisi silmienympärysiholle.. Ja onko tummat silmänaluset merkki ainoastaan erittäin ohuesta ihosta?
Jos kyse on geneettisestä ominaisuudesta, ei sitä voi juuri mitenkään poistaa muuten kuin hyvällä peitevoiteella, valokynällä ym.

Periaatteessa ainoa aine, joka tepsii väsyneen ihon kirkastamiseen ja tumien silmänympärysten vaalentamiseen, on C-vitamiini. Nimenomaan stabiilissa muodosa oleva, hyvin pakattu sellainen. Itselläni on nyt käytössä La Roche Posay-sarjan Active C-voide, jota on olemassa sekä koko kasvoille tarkoitettuna että hajustamattomana silmänympärysversiona. Tuosta on ollut paljon hyviä käyttäjätuloksia MakeUpAlleyn arvioissa. Sarja on muutenkin arvostettu mm. erinomaisten aurinkovoiteittensa takia. Kyseessä on siis yksi L'Orealin omistama terveysvesibrändi, jota myydään apteekeissa. jostain syystä ko. sarjaa ei tuoda Suomeen, mutta sitä saa yleisesti nettiapteekeista, mm. pharmazon.gr
Muistaakseni juuri tuossa La Roche Posayn voiteessa C-vitamiinia on tarpeeksi eli 5% että se auttaa silmänalusiin. Lumenessa ei taida vitamiinia olla puoliakaan tuosta.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 22.02.08 - klo:11:31 »
Ajattelin jo ryntäillä apteekkiin hakemaan Louis Widmerin sy-voidetta, mutta tajusinpas, ettei se välttämättä ole sellaista, mitä mä tarvitsen. Sy-voidetta mulla ei ole koskaan ollut ja ongelmana on tummat silmänaluset. Silmänympärysihoni ei ole kuiva. Lisäksi yläluomen iho roikkuu ikävästi luomen päällä, kuten voi meikkikuvastanikin huomata. Tämän huomasin vasta viime vuonna eli on ilmeisesti "kehittynyt" viime vuosien aikana. Tuolle haluaisin tehdä jotain, koska pelkään, että 10v päästä ne ovat vielä pahemman näköiset. Lisäksi ne tekevät minusta väsyneemmän näköisen, yhdistettynä vielä tummiin silmänalusiin ::) Ja jos voide ehkäisee tulevia ryppyjä, olen enemmän kuin tyytyväinen. Selailin ketjua hieman, olisiko Cliniquen tai Lumenen c-vitamiinivoide minun tarpeisiin sopivaa?

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #641 : 22.02.08 - klo:12:05 »
^En oikein usko, että roikkuvalle yläluomelle on kauheasti voiteista apua. Tai minulla on ainakin ollut aina raskaat yläluomet (kuten myös isälläni, äidilläni ja mummullani), ja olen ihan varma että ne menevät vain pahemmaksi iän myötä, kun iho veltostuu :(. Tietysti jos joku tietää jonkun voiteen tähän vaivaan niin hyvä, olen valmis kokeilemaan.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #642 : 22.02.08 - klo:12:15 »
^ Eipä siihen taida mitään voiteita olla.. Itsellänikin on tuo vaiva, seuraa suvussa. Mummulta leikattiin parikin kertaa ylimääräistä ihoa pois kun rupesi jo tulemaan silmien päälle ja haittaamaan. Inhottavaa kun ei voi mitään luomivärejä niin kauheasti käyttää koska ei ne sieltä kuitenkaan näy kun on ihoa päällä. :-\

Sori OT

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 22.02.08 - klo:12:18 »
No voihan kökkö. Olen jo suunnitellut, että sitten kun on ylimääräistä rahaa vanhempana, niin menen leikkauttaan ne. Kirkastaa ilmettä aika ihmeen paljon, kun sormella nostaa ihoa kulman päältä ylöspäin. Mutta tätä leikkausta ei ole varmaan muutamaan vuoteen odotettavissa :D Mutta kyllä mä silti jonkun voiteen haluaisin.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #644 : 22.02.08 - klo:12:43 »
^Louis Widmerilla on myös kevyempi geelivoide silmänympäryksille (tuubissa) luvataan tehoavan tummiin silmänalusiin ja poistavan turvotusta. Tuota voisit kokeilla?  :)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset