Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421038 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #660 : 23.02.08 - klo:21:16 »
Mä hieron tuota Widmeriä myös välillä koko kasvoille jos laitan vahingossa liikaa silmänympäryksille.. Käytän tuota iltaisin, niin ei haittaa vaikka koko kasvoille menisi. Meikin alle olisi mielestäni hieman liian tuhtia voidetta
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 23.02.08 - klo:22:35 »
Mulla on tällä hetkellä käytössä Cliniquen All About Eyes, joka kosteuttaa ihan kivasti, mutta turvottaa todella herkästi. Olen tottunut laittamaan silmänympärysvoiteita reilusti, mutta tämän kanssa saa olla todella tarkkana. Pienen pieni pisara riittää. Ihan ok tuote, tosin tuskin ostan ihan heti uudelleen.

Kaikkien aikojen paras silmänympärysvoide loppui pari päivää sitten. Kyseessä oli Biothermin Multi Recharge, ihanan kevyt ja superkosteuttava geeli. Ei turvottanut, ei jäänyt ikävästi kiiltämään ja tykkäsin kovasti hygieenisestä pumppupullosta. Käsittääkseni tarkoitettu hieman vanhemmille, mutta on toiminut mulla todella hyvin ja ostaisin mielelläni uudestaankin. Huomasin vaan suureksi harmikseni, ettei kyseisessä voiteessa ole ollenkaan suojakerrointa, eli joku muu pitäisi ainakin kesäksi löytää.

Osaako kukaan suositella kevyehköä geelivoidetta, jossa olisi suojakerroin?
1b M ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #662 : 24.02.08 - klo:12:30 »
Tuo Lumenen viilentävä silmänympärysstick ei varmaan ole kovin hintavakaan? Sitä kokeilen seuraavaksi, koska tuo Nivean kosteuttava Aqua Sensitive on aika turha voide. Kyllähän se kosteuttaa, mutta ei mitään vaikutusta turvotukseen tai tummiin silmänalusiin. Pandasimmu, mikä pandasimmu.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #663 : 24.02.08 - klo:12:34 »
^ Miesten versio on 16,90, naisten kiinteyttävä 24,50 ja ainoa ero tosiaan on se, että naisten versiossa on kanervaa ja valkoista turvetta mukana. Eli miesten versiota suosittelen. ;)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 24.02.08 - klo:21:30 »
^^^ Haa, Dinky-dillä on sama maku kuin mulla. ;D
Munkin mielestä All About Eyes turvotti tosi rankasti, en ole sitä yhden purnukan jälkeen enää käyttänyt. Ja lisäksi sen konsistenssi meni oudoksi tosi pian, ehkä mulla oli joku huono yksilö.

Tällä hetkellä käytössä mm. juurikin tuo Biothermin Multi Recharge, joka on kyllä hyvä. Tarvitsen näin talviaikaan rasvaisemmankin tuotteen, joten iltaisin käytän sitten Shideidon voidemaista tuotetta. Mutta aamuisin Multi Recharge virkistää ihanasti. Onnistuin vain pudottamaan sen pullon lattialle, jolloin se lohkesi sen verran pohjasta, ettei enää pysy pystyssä omin voimin. :P No, onneksi pohja oli paksu eikä lohjennut sisälle asti.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 24.02.08 - klo:22:55 »
Toi Multi Recharge on muuten tarkoitettu parikymppisestä ylöspäin, ei ole mitenkään elvyttävä voide, kuten Dinky-di epäili.

Suojakertoimellisia silmänympärysvoiteita on harmittavan vähän. Diorin HydrActionissa on spf 20 mutta se on ihan voidemainen, ei geeli (tykkäsin tästä tosi paljon, haulla varmaan löytyy). Cliniquella on ollut Advanced stop signs spf 15 mutta sekin on voidemainen ja jäämässä pois (ainakin Suomen markkinoilta).

Clarinsilla löytyy aurinkosuojavoide, muistaakseni spf 30, joka on tarkoitettu silmänympärysiholle. Käytin tätä toissakesänä, tosi hyvä tuote, myös meikin alla loistava. Biothermilläkin on tulossa vastaava tuote.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 27.02.08 - klo:07:52 »
Mulla on tällä hetkellä 2 sy-voidetta käytössä (Cliniquen Repairwear ja EL:n Advanced night repair) ja luulisin et noin puolitoista vuotta menee ennen kuin molemmat on käytetty loppuun.

Menipäs oma arvio ihan päin mäntyä!! Cliniquen sy-voide loppui jo loppuvuodesta 2007 ja EL:n sy-voide loppui eilen. Hmm, pakostakin tulee mieleen että lotraankohan mä silmänympärysvoidetta ihan liikaa...

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #667 : 27.02.08 - klo:07:58 »
Onkohan siitä jotain haittaa, etten ole poistanut Widmerin silmänympärysvoiteen purkista sitä kannen ja voiteen välistä metallista kuorta? Eli liukeneeko siitä jotain itse voiteeseen ajan kuluessa nyt, kun purkki on avattu? Ostin siis tuon Widmerin täysikokoisena ja huomasin, että purkki on ihan piripintaan täytetty. Olisin joutunut sörkkimään sitä sisällä olevaa kamaa ihan huolella, jos olisin halunnut säästää kaiken kalliista voiteesta. En viitsisi tarkoituksellisesti syytää siihen voiteeseen bakteereja, mutta en myöskään raaskisi heittää sitä kaikkea metallisuojaan jäänyttä voidetta pois.

Edit: muuten täytyy kyllä kehua tuota Widmerin silmänympärysvoidetta - en ole aiemmin silmänympärysvoiteista perustanut, mielestäni mikään ei ole toiminut yhtään sen paremmin kuin tavallinenkaan kosteusvoide. Tätä päätin kokeilla, koska on niin kehuttu täällä. Silmänympärysalue on minulla todella laaja ja tositosi ohut. Vaikka erityinen kuivuus ei ole ongelma, näkyy ohuella iholla kaikki pienetkin kuivuuden aiheuttamat uurteet todella selvästi. Olen pitänyt Widmeristä hyvin paljon, pitää silmänympärysalueen kostean ja paksumman näköisenä. Liekö vain kosmeettista, sinänsä ihan sama. Kaikista hassuinta on se, että laitan voidetta todella paksulti varsinkin yöksi (myös luomille) ja silmänympärysalue ei koskaan ole aamuisin turvonnut, päinvastoin tuntuu, että paaaljon vähemmän kuin normaalisti! Käytän tätä myös meikin alla eikä tunnu yhtään liian jämäkältä siihen tarkoitukseen, tosin annostelu hieman maltillisemmin kuin yökäyttöön  :)
« Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo:15:19 kirjoittanut Roksane »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 27.02.08 - klo:14:53 »
Suojakertoimellisia silmänympärysvoiteita on harmittavan vähän. Diorin HydrActionissa on spf 20 mutta se on ihan voidemainen, ei geeli (tykkäsin tästä tosi paljon, haulla varmaan löytyy). Cliniquella on ollut Advanced stop signs spf 15 mutta sekin on voidemainen ja jäämässä pois (ainakin Suomen markkinoilta).

Clarinsilla löytyy aurinkosuojavoide, muistaakseni spf 30, joka on tarkoitettu silmänympärysiholle. Käytin tätä toissakesänä, tosi hyvä tuote, myös meikin alla loistava. Biothermilläkin on tulossa vastaava tuote.

Myös Dermalogican Total Eye Caressa on SPF 15. Se on suosikkini aamulla käytettäväksi sy-voiteeksi! On lievästi värillistä voidetta, joten kirkastaa ilmettä ja tekee silmänaluset tasaisemmiksi ja kirkkaammiksi ja antaa vähän hehkuakin.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 28.02.08 - klo:18:37 »
Jos punoitus/hilseily/ärsytys on kovin voimakasta, sitä voisi aluksi helpottaa levittämällä varovaisesti mietoa hydrokortisonivoidetta silmänympäryksille. MUTTA vain kerran tai pari (ja sitten usean päivän - viikon tauko), sillä kortisonivoiteiden käyttöä kasvojen ja varsinkin silmien läheisyydessä pitäisi välttää, koska niistä voi aiheutua vakaviakin haittoja! Mutta jos kerran tai kaksi mietoa kortisonivoidetta silmänympäryksille laittaa niin ei se vielä ole vaarallista. Terv. farmasiaa 5 vuotta opiskellut ;)

Tuo silmänympärysten ärtyminen voi johtua monesta tekijästä. Esim. ilman kylmeneminen ja kosteuspitoisuuden aleneminen voivat vaikuttaa, jos varsinkin on atopiaan taipuvainen iho. Itselläni tietyt ruoka-aineet (mm. ananas ja salmiakki) aiheuttavat parin päivän kuluttua niiden syömisestä silmänympärysten hilseilyä, punoitusta ja kutinaa.

Lilia bella, kuinka mietoa kortisonivoiteen tulee olla ja minkä nimistä?

Mulla on toisessa luomessa ollut kuiva ihottumaläntti nyt varmaan kuukauden ja on kyllä todella sitkeä.  Kohta hilseilee ja punoittaa (välillä voide kirvelee). Leuasta sain samanlaisen pois, mutta tähän luomessa olevaan ei tunnu auttavan oikein mikään. On kokeiltu 4 eri silmänympärysvoidetta (mm. Widmer, Favora), sheavoi ja erilaiset kasviöljyt, kasvovoiteita, HTH Original Creme ja Ceridal Lipolotion. Tähän asti parhaiten on auttanut yhdistelmä HTH Original Creme alle ja Ceridal päälle. Mietin, että jos hiukan laittaisi kortisonivoidetta (kerran tai kaksi) ihottumaläntille, josko se vauhdittaisi paranemista?

Näitä kuivia länttejä tulee mulle aina talvisin, mutta eivät koskaan ole olleet näin sitkeitä hoidosta huolimatta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #670 : 28.02.08 - klo:18:51 »
^Emi-lyn, jos tuntuu siltä, ettei mikään muu tökötti tepsi, kannattaa ilman muuta laittaa sitä kortisonia. Se on kuitenkin pienempi paha kuin jatkuva kutina/ihottumakierre, joka saattaa pahimmillaan johtaa silmätulehdukseen (koettu on...). Vaikka kortisonivoiteita varoitellaan laittamasta silmän alueelle, voi sitä kuitenkin tarvittaessa laittaa nokareen. Hyöty peittoaa mahdollisen haitan eli ihon ohenemisriskin, joka 'sillointällöisessä' käytössä on muutenkin pieni.

Silmänympärysihottuma on niin ärsyttävä vaiva, että se kannattaa nujertaa kyllin järein asein.  >:(
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 28.02.08 - klo:19:15 »
^ Minkäköhänlaista kortisonivoidetta uskaltaisi kokeilla?

Himassa taitaa olla 1% hydrocortisonia (emulsiovoide), mutta ei muuta. Toki käyn apteekista ostamassa oikeanlaista voidetta, kun vaan tiedän mitä.

http://www.hydrocortison.fi/ - sivuilla lukee, että luomille voi käyttää Pantyson emulsiovoidetta: "Voit tarvittaessa käyttää Pantysonia myös silmämeikin ärsyttämille luomille".

Onkohan pantyson sitten ihan toimiva? Vaiko pitäisikö apteekista hakea 0.5% hydrocortisonia?

OT: Juuri kun pääsin iloitsemaan, että iho ei ole ollut viime aikoina enää kovin kuiva (nyt taas on) niin iskee ihottumaa ja kaikkea muuta kivaa. :-\ Pari päivää sitten kasvoille tuli allerginen/ärsytysreaktio. Kasvot menivät osittain punaisiksi ja ihoa kuumotti. Vieläkään ei ole selvinnyt mikä reaktion aiheutti.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 29.02.08 - klo:17:09 »
Mikä tahansa mieto kortisonivoide käy, kokeilemalla selviää, mihin iho parhaiten reagoi. Tuo 1 % on ihan OK, sitä olen itse läiskinyt omille luomilleni. Kuten myös Sibcortia, mikä on jo vähän tujumpaa, ja sisältää myös jotain bakteerintappoainetta.
Jos haluaa aloittaa varovasti, toki 0,5 % on hyvä valinta, mutta en usko, että 1 % lyhyenä kuurina käytettynä saa aikaan vahinkoa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 29.02.08 - klo:17:28 »
Tossa ruusufinni ketjussa Suomukirjoittaa että ei kannattaisi laittaa kortisonia kasvoihin.

Oletteko nähneet jutun?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #674 : 29.02.08 - klo:18:06 »
^ Niinhän sitä yleisesti suositellaan, mutta lyhytaikaisessa käytössä ei tule mitään vahinkoa. Pienempi paha käyttää korttaria kuin kärvistellä  jatkuvassa ärsytystilassa, joka saattaa pitkittyessään pahentua. Tähän tulokseen olen päätynyt alan kirjallisuutta lukemalla ja oman kokemuksen perusteella.

Edit. Suomu kirjoitti kokemuksestaan ruusufinnin suhteen, kaikilla ei kortisoni tietenkään aiheuta samanlaista reaktiota. On selvä, että jos on yliherkkä korttarille, sitä ei tule käyttää. Mutta itse atoopikkona olen jonkin verran elämässäni joutunut turvautumaan kortisoniin,  ilman sen pahempia sivuoireita. Selvähän se, ettei kukaan HUVIKSEEN niitä lääkevoiteita iholleen lätsi.
« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:18:11 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii