Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421003 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #690 : 12.03.08 - klo:11:00 »
Pahoitteluni Suomulle, kun käytin sinua "esimerkkinä". Se vain tuli mieleeni kun luin tätä ketjua ja halusin tuoda asian esille tässäkin ketjussa.

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #691 : 12.03.08 - klo:11:44 »
Pahoitteluni Suomulle, kun käytin sinua "esimerkkinä". Se vain tuli mieleeni kun luin tätä ketjua ja halusin tuoda asian esille tässäkin ketjussa.

Ei aihetta pahoitteluun.  :)  Sen takia asian toinkin esiin, että  joku muu voi välttyä tältä "tuholta". Samalla haluan kuitenkin painottaa, että lääkärin tms. sana on painavampi, kuin minun kokemukseni. Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa kortisonin käyttö on aivan paikallaan.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #692 : 13.03.08 - klo:02:49 »
Kirjoitin korttareista johonkin toiseen ketjuun varmaan, kun ei näy tässä. Mutta siis ihmisenä, joka on käyttänyt kasvoille useamman vahvuisia kortisoneja, sienivoiteita, antibioottivoiteita, takro- ja pimekrolimuuseja, sisäisesti antibioottikuureja.... Sanoisin, että hyvä kompromissi perusrohtumiin niin kasvoilla kuin muualla vartalon iholla on 1 % hydrokortisoni lyhyenä kuurina, riittävän tehokas vaan ei liian. Kannattaa valita samantyyppinen voidepohja kuin mistä tykkää muutenkin kosteusvoiteessa, ettei ihoa kirvele tai tuki se itse perusvoideosa siinä lääkevoiteessa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #693 : 16.03.08 - klo:18:42 »
Mulla on viimeaikoina silmänaluset kuivuneet niin pahasti et on iha kipeet. On käytössä ollut LW sy-voidetta, mutta tuntuu ettei se tee yhtään mitään niille, välistä jopa että pahentaa.... saattaa tosin olla ihan kuvitteluakin tuo paheneminen, mutta bepanthenilla on saanu niitä pois mut en haluaisi sitä alkaa käyttää sy-voiteenani kun niin rasvaistakin  ??? mitähän ihmettä tähän oikein keksisi.... ei ole ikinä ennen tällaista tapahtunut...  :P
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #694 : 16.03.08 - klo:19:05 »
^Oletko karitevoita kokeillut? Vaikka tosi rasvaistahan sekin tietenkin on... Mulla oli jokin aika sitten myös tosi kuivat silmänympärykset monta viikkoa, edes punainen Bepanthen ei tehonnut. Parin päivän karitevoikuurilla sain ne kuitenkin kuntoon, ja nyt olen ylläpitänyt ihan vain Nivean Aqua Sensationilla. Eli mun ei ainakaan tarvinnut ottaa vakkarikäyttöön karitevoita, vaan muutama kerta riitti.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #695 : 16.03.08 - klo:22:26 »
Fii, mulla oli yhdessä vaiheessa silmänympärykset todella kuivat, verestävätkin. Eikä auttanut Widmerin voide eikä Bepanthen, ne tuntui vaan pahentavan sitä. Aloin käyttää karitevoita, vaikka se rasvaista onkin, niin yön aikana mulla imeytyy kokonaan ja aamulla silmänympärykset on hoidetut ja pehmeät. Muutamassa päivässä auttoi tuohon vaivaan :) Nykyään käytänkin karitevoita ihan yöllä muutenkin silmänympäryksillä (ja muutenkin yövoiteena koko kasvoilla pari kertaa viikossa). Aamuisin laitan silmänyympäryksille joko jojoba-tai ruusunsiemenöljyä ja annan niiden imeytyä kunnolla ennen meikkaamista.

Voi kuulostaa hassulta, kun en varsinaista silmänympärysvoidetta käytä, mutta en ole koennut tarpeelliseksi tämän muutaman kuukauden aikana, mitä oon noita öljyjä ja karitevoita käyttänyt. Silmänympärykset on olleet paljon paremmassa kunnossa.

Jossain välissä ajattelin kyllä kokeilla Korresin voiteita.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 16.03.08 - klo:22:28 »
Mä olen välillä käyttänyt Niveaa (sitä perustököttiä sinisessä peltipurkissa) yövoiteena silmänympäryksille ja sekin on kyllä tosi hoitavaa. Kannattaa kokeilla jos kotoa löytyy.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #697 : 18.03.08 - klo:08:57 »
Onko muilla merkeillä kuin Lumenella stick-/ roll-on -tyyppisiä silmänympärysvoiteita?

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #698 : 18.03.08 - klo:09:01 »
Oriflamella olen nähnyt. Niillä taisi olla ihan markkinoiden ensimmäisiä  :)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #699 : 18.03.08 - klo:09:05 »
^^ Oriflamella on tosiaan Skindividual-sarjassa roll-on-silmänympärysseerumi, ja lisäksi ainakin Juvenalla on myös. Stick-mallinen sy-voide löytyy ainakin Vichyltä.
1c F ii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #700 : 18.03.08 - klo:09:07 »
Onko muilla merkeillä kuin Lumenella stick-/ roll-on -tyyppisiä silmänympärysvoiteita?

Jollain ruotsalaisella sivulla näin Garnierilla vastaavan kofeiinia sisältävän uutuuden. On varmaan kohta rantautumassa meillekin (ellei jo löydy?).  :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #701 : 19.03.08 - klo:10:14 »
Kukaan ehtinyt kokeilemaan Decubalin silmänymärysvoidetta? Näin eilen ensimmäistä kertaa apteekissa. 15ml purkilla oli hintaa 13€. Inciä en löytänyt netistä mistään, joko joku on käynyt katsastamassa?

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #702 : 19.03.08 - klo:10:31 »
^En ole kokeillut, mutta katselin apteekissa kiinnostuneena. Iso plussa on, että voide on pakattu hygieeniseen pumppupulloon. Tässä jotain mitä löysin netistä:

Decubal Eye Cream - Kosteuttava ja ihon kimmoisuutta lisäävä silmänympärysvoide väsyneelle iholle

Sisältää keramideja, glyseriiniä ja pentyleeniglykolia, jotka kosteuttavat ihoa. Kollageeni ja kreatiini lisäävät ihon kimmoisuutta. Hyaluronihappo sitoo 3 kertaa oman painonsa verran kosteutta. Shea butter, manteliöljy ja E-vitamiini pehmentävät ihoa.

pH 5,5 Rasvapitoisuus 22 % Pakkauskoko: 15 ml

Suositellaan: Silmänympärysten herkälle ja väsyneelle iholle päivittäin. Ei luomen liikkuvalle osalle.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #703 : 20.03.08 - klo:23:46 »
Voiko Humektania käyttää silmänympärysvoiteena? Itsellä ei ole mitenkään ongelmallinen silmänympärysiho, eli ei mun mielestä tarvitse mitään "erityistehoja"..

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #704 : 21.03.08 - klo:00:03 »
^ Enpä ainakaan keksi mitään syytä, miksi ei voisi käyttää. Tuo on kuitenkin sen verran kevyttä, ettei pitäisi turvottaakaan luomia. Olen itsekin välillä käytellyt Humektania myös sy-iholla, ja hyvin on toiminut. :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison