Mähän oon nyt pitkään käyttänyt päiväksi silmänympäryksillä öljyjä (jojobaa ja ruusunsiemenöljyä) ja yöksi karitevoita. Mulla on tosi kuivat ja herkät silmänympärykset, jotka menee helposti talvisin vereslihallekin ja täytyy sanoa, että noiden käyttö on auttanut! Mun silmänympärykset on paljon paremmassa kunnossa! Ajattelin kokeilla vielä joskus aprikoosinsiemenöljyä ja muita kevyempiä öljyjä meikin alle. Noiden pitää tietty antaa kuivua kunnolla ennen meikkiä. Karitevoi ei edelleenkään näytä turvottavan silmänympäryksiä lainkaan. Hyvä niin, koska on aivan loistavaa tavaraa.
Tilasin silti Oriflamelta kevättä ja kesää ajatellen päiväkäyttöön tämän: Natural Skincare Soothing Eye Contour Gelin. Onko kukaan koskaan käyttänyt tuota? Mitenköhän soveltuu kuiville silmänympäryksille? Näyttää tältä :

Näkyykö tuo kuva muille? Itselläni ei näy, poistan jos ei näy!
Ja INCI näyttää tältä:
aqua, butylene glycol, tetrahydroxypropyl ethylenediamine, polysorbate 20, carbomer, propylene glycol, imidazolidinyl urea, phenoxyethanol, allantoin, disodium edta, sorbitol, chamomilla recutita, methylparaben, tocopheryl acetate, peg-35 castor oil, ethylparaben, butylparaben, isobutylparaben, propylparaben, ci 42090.
En nyt tiedä, onko tuo mitenkään erityisen hyvä INCI, mutta ajattelin tuon purkilisen verran kokeilla, kun kerran ilmatkin lämpenee. Teki mieli välillä kokeilla perinteistä silmänympärysvoidetta eikä näytä luonnonöljyjä. Toki, jos huomaan, ettei tuo olekaan hyvä, niin palaan öljyihin takas, pitäis vaan kesäksi löytää tarpeeksi kevyt moinen.
Edit. Alkoi mietityttää tuo Orfilamen geelimäinen, kun siinä onkin tuota ureaa ja kaikkien iho ei sitä ekstä, mutta sen näkee sitten. Aloin miettiä olisiko sittenkin pitänyt ostaa se Aloe Vera-sarjan silmänympärysvoide.
Tai jos jollakin on ehdottaa jotain hyvää silmänympäryvoidetta päiväkäyttöön. Tuo Tuikkulin ostama Nanoel kuulostaa hyvältä, mutta eikös tuo merkki olla lopettamassa? Reissussa olisi helpompi kuljettaa ihan voidetta mukana kuin öljyjä. Niin hakusessa on päiväkäyttöön joku hyvä voide. Mulle ei sovi Widmer. Apteekissa vois kyllä olla muitakin merkkejä, joilta vois löytyä hyviä.
Niin joo, oon välillä käyttänyt myös Ceralan Plussaa ja normaalia Ceralania silmänympäryksille ja sekin tuntuu täysin toimivalta eli mielestäni ei välttämättä tartte olla erikseen silmänympärysvoidetta, jos jokin hyvä perusvoide toimii tuossa tarkoituksessa ja on hoitava. Eli kyllähän sitä itsekin vois tuota Ceralania vaihdella öljyjen ja karitevoin kanssa.