Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421021 kertaa)

Tristy

• Vieras
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #705 : 21.03.08 - klo:16:09 »
Mä oon useasti sen verran laiska, että jos laitan Humektania kasvoille, niin hieron sitä sitten ihan koko naamaan. Eli laitan sitä samalla silmänympäryksillekin sekä myös yläluomille. Hyvin on sopinut, eikä mitään merkittävää turvotustakaan ole ollut.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #706 : 21.03.08 - klo:16:19 »
Kiitos vastauksista! Vielä lisäkysymys: mikä sy-voiteiden INCI:ssä eroaa muista kosteusvoiteissa? Eli mikä on juuri se juttu mikä tekee sy-voiteesta sy-iholle paremman kun muut voiteet?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #707 : 21.03.08 - klo:16:24 »
^ Ei juuri mikään.  ;) Kuten täällä on ollut puhetta, koko silmänympärysvoide on kosmetiikkavalmistajien mainoskikka tuotemyynnin lisäämiseksi. Sy-voide on usein koostumukseltaan samanlaista kuin valmistajan muutkin voiteet, hintaa vain tulee suhteessa huomattavasti enemmän.
Silmänympäryksille käy miltei mikä tahansa mieluiten hajustamaton ja muistakin ärsyttimistä vapaa (sitrushedelmäuutteet ym.) voide, joka sopii ihotyypillesi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #708 : 22.03.08 - klo:23:14 »
^ tohon lisäisin vielä että toi pätee jos on ns. ongelmattomat silmänympärykset. Jos kärsii esim. turvotuksesta niin sitten joku raikas geelimäinen sy-voide (jääkaapissa säilyttäminen tois lisätehoa) voi olla ihan paikallaan. Mutta varsinkin normaali nuori iho pärjää oikein hyvin ihan normaaleilla perusvoiteilla pyyhkäistynä silmänympäryksillekin. Itse tosin oon huomannut että meikki levittyy nätimmin kun on oikeantyyppinen sy-voide, jo pitkään lemppari on ollut Dermosilin sy-geelivoide.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #709 : 22.03.08 - klo:23:55 »
^ En sanoisi, että mun silmänympärykset on ongelmattomat, pikemminkin välillä niin kuivat, että ne imaisisivat vaikka kuinka paksua jankkia.  ;)
Mutta tosiaan, jos turvotus on ongelmana, niin kevyt geeli voi olla hyvä vaihtoehto. Mä tarkoitin lähinnä sitä käytäntöä, että valmistajalla on lähes samaa tavaraa pakattuna isommassa purkissa kasvovoiteen nimikkeen alla, ja sitten pienemmässä pakkauksessa  sy-voiteen nimellä; litrahintaa on siinä pienemmässä pakkauksessa tuplasti enemmän.
Toki sy-voiteen tittelin alla on helmiä, vaikka se Widmerin tapaus, tai Ole Henriksenin Fresh start (?), joka olisi hyvä mille kasvojenosiolle hyvänsä. Turhan usein sy-voiteissakin vaan on hajusteita ja muita ärsyttäviä aineita, joita ei saisi missään nimessä päästää silmän lähelle, esimerkkinä vaikka yksi Dr. Hausckan versio.   :-X
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #710 : 23.03.08 - klo:18:50 »
Fii, mulla oli yhdessä vaiheessa silmänympärykset todella kuivat, verestävätkin. Eikä auttanut Widmerin voide eikä Bepanthen, ne tuntui vaan pahentavan sitä. Aloin käyttää karitevoita, vaikka se rasvaista onkin, niin yön aikana mulla imeytyy kokonaan ja aamulla silmänympärykset on hoidetut ja pehmeät. Muutamassa päivässä auttoi tuohon vaivaan :) Nykyään käytänkin karitevoita ihan yöllä muutenkin silmänympäryksillä (ja muutenkin yövoiteena koko kasvoilla pari kertaa viikossa). Aamuisin laitan silmänyympäryksille joko jojoba-tai ruusunsiemenöljyä ja annan niiden imeytyä kunnolla ennen meikkaamista.

Voi kuulostaa hassulta, kun en varsinaista silmänympärysvoidetta käytä, mutta en ole koennut tarpeelliseksi tämän muutaman kuukauden aikana, mitä oon noita öljyjä ja karitevoita käyttänyt. Silmänympärykset on olleet paljon paremmassa kunnossa.

Jossain välissä ajattelin kyllä kokeilla Korresin voiteita.

pitää varmaan kokeilla jossain vaiheessa... ei o kauhee ihanaa ku silmien alla kauheet ihottumaläiskät... onneks sen punasuuden saa piiloo mut tietty väkisinki sit näyttää pinta tyhmältä  :P vaikka ite näkee pahempana ku oikeesti on  ;D Putsasin silmämeikit oliiviöljyllä ja lähti tosi hyvin pois ja silmänympärykset tykkäs  :D vähä ot
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

pindy

• Vieras
« Vastaus #711 : 24.03.08 - klo:09:28 »
Tuo karitevoi tuntuu tosi mukavalta, kiitos vain vinkistä ChaosBlack! Tosin mulla ei niinkään ole älyttömän kuivat silmänympärykset ongelmana vaan sy:n punoitus ja silmien valuminen (ihan kuin itkisin) iltaisin. Widmerin voiteen kanssa ongelma ei ollut ihan niin paha kuin yleensä, mutta karitevoi tuntuu niin ihanalta sy-iholla eikä turvotakaan yhtään, joten sitä käytän ainakin nyt toistaiseksi.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #712 : 29.03.08 - klo:22:24 »
Kukaan ehtinyt kokeilemaan Decubalin silmänymärysvoidetta? Näin eilen ensimmäistä kertaa apteekissa. 15ml purkilla oli hintaa 13€. Inciä en löytänyt netistä mistään, joko joku on käynyt katsastamassa?

Inci näyttää tältä. Kokemusta ei ole.

Aqua
Glycerin
Dicaprylyl Carbonate
Cetyl Alcohol
Cyclopentasiloxane
Octyldodecanol
Pentylene Glycol
Sodium PCA
Distarch Phosphate
Glyceryl Stearate
PEG-100 Stearate
PEG-40 Stearate
Butyrospermum Parkii Butter
Creatine
Sodium Hyaluronate
Hydrolyzed Collagen
Tocopheryl Acetate
Isocetyl Alcohol
Ceramide 3
Prunus Amygdalus Dulcis Oil
Tocopherol
Sorbitan Tristearate
Carbomer
Sodium Cluconate
Sodium Hydroxide
Phenoxyethanol

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 30.03.08 - klo:09:36 »
Ostin Sokokselta Nanoelin Eye Smoother -sy-voiteen, jota ajattelin käyttää näin keväällä vähän tehokkaampana ja virkistävämpänä kuurina. Voide on osoittautunut tosi hyväksi! Se tuntuu koostumukseltaan aika ohuelta ja kummallisen röpöiseltä, mutta se levittyy iholle kuin unelma ja silmänympärykset on sen jälkeen oikeasti ihan smooth. Se on kosteuttanut tosi hyvin minun kuivat ja hilseilevät kulmaluut eikä ole turvottanut yhtään luomia, vaikka tuota turvotusongelmaa mulla onkin viime aikoina ollut.

Minun ikisuosikki oli Dermosilin Primo Q10 (tai jotain sinnepäin) -sy-voide sinisessä tuubissa, jota ei enää valmistetakaan. Mulla harmitti jo, etten ehtinyt hamstrata sitä varastoihin ennen kuin tuotteen tilalle tuli uusi tuote. No, ei harmita enää! Tässä kuukauden parin aikana voide on alkanut aiheuttaa mulle kovasti yläluomien turvotusta öisin käytettynä ja sen kosteustehotkin ovat kadonneet jonnekin, koska kulmaluut hilseilivät koko ajan pahasti sen käytön aikana.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #714 : 30.03.08 - klo:17:13 »
^Kuulostaapa hyvältä tuo Nanoel. Mitä maksoi?

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 30.03.08 - klo:19:50 »
Tarjoushinta oli muistaakseni 13,90. Sokoksen normaalihinta oli alle 20 euroa.

Tuo voiteen ainoa miinus eli röpelöisyys on muuten sekin nyt kadonnut! Ilmeisesti voide tasoittui, kun tuubia on käytössä puristellut. En siis ole rutistellut sitä ylimääräistä, vaan vain sen verran, että saan voidetta ulos. Olen yrittänyt määritellä sen tuoksua ja melkoisen tuoksuton se on, mutta vainoharhani sanoo välillä, että siinä on tyrnin kirpeän hedelmäinen vivahde. :D

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #716 : 30.03.08 - klo:20:40 »
Mähän oon nyt pitkään käyttänyt päiväksi silmänympäryksillä öljyjä (jojobaa ja ruusunsiemenöljyä) ja yöksi karitevoita. Mulla on tosi kuivat ja herkät silmänympärykset, jotka menee helposti talvisin vereslihallekin ja täytyy sanoa, että noiden käyttö on auttanut! Mun silmänympärykset on paljon paremmassa kunnossa! Ajattelin kokeilla vielä joskus aprikoosinsiemenöljyä ja muita kevyempiä öljyjä meikin alle. Noiden pitää tietty antaa kuivua kunnolla ennen meikkiä. Karitevoi ei edelleenkään näytä turvottavan silmänympäryksiä lainkaan. Hyvä niin, koska on aivan loistavaa tavaraa.

Tilasin silti Oriflamelta kevättä ja kesää ajatellen päiväkäyttöön tämän: Natural Skincare Soothing Eye Contour Gelin. Onko kukaan koskaan käyttänyt tuota? Mitenköhän soveltuu kuiville silmänympäryksille? Näyttää tältä :

Näkyykö tuo kuva muille? Itselläni ei näy, poistan jos ei näy!

Ja INCI näyttää tältä:

aqua, butylene glycol, tetrahydroxypropyl ethylenediamine, polysorbate 20, carbomer, propylene glycol, imidazolidinyl urea, phenoxyethanol, allantoin, disodium edta, sorbitol, chamomilla recutita, methylparaben, tocopheryl acetate, peg-35 castor oil, ethylparaben, butylparaben, isobutylparaben, propylparaben, ci 42090.

En nyt tiedä, onko tuo mitenkään erityisen hyvä INCI, mutta ajattelin tuon purkilisen verran kokeilla, kun kerran ilmatkin lämpenee. Teki mieli välillä kokeilla perinteistä silmänympärysvoidetta eikä näytä luonnonöljyjä. Toki, jos huomaan, ettei tuo olekaan hyvä, niin palaan öljyihin takas, pitäis vaan kesäksi löytää tarpeeksi kevyt moinen. Edit. Alkoi mietityttää tuo Orfilamen geelimäinen, kun siinä onkin tuota ureaa ja kaikkien iho ei sitä ekstä, mutta sen näkee sitten. Aloin miettiä olisiko sittenkin pitänyt ostaa se Aloe Vera-sarjan silmänympärysvoide.

Tai jos jollakin on ehdottaa jotain hyvää silmänympäryvoidetta päiväkäyttöön. Tuo Tuikkulin ostama Nanoel kuulostaa hyvältä, mutta eikös tuo merkki olla lopettamassa? Reissussa olisi helpompi kuljettaa ihan voidetta mukana kuin öljyjä. Niin hakusessa on päiväkäyttöön joku hyvä voide. Mulle ei sovi Widmer. Apteekissa vois kyllä olla muitakin merkkejä, joilta vois löytyä hyviä.

Niin joo, oon välillä käyttänyt myös Ceralan Plussaa ja normaalia Ceralania silmänympäryksille ja sekin tuntuu täysin toimivalta eli mielestäni ei välttämättä tartte olla erikseen silmänympärysvoidetta, jos jokin hyvä perusvoide toimii tuossa tarkoituksessa ja on hoitava. Eli kyllähän sitä itsekin vois tuota Ceralania vaihdella öljyjen ja karitevoin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 30.03.08 - klo:21:57 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #717 : 31.03.08 - klo:08:39 »
Tarjoushinta oli muistaakseni 13,90. Sokoksen normaalihinta oli alle 20 euroa.

Tuo voiteen ainoa miinus eli röpelöisyys on muuten sekin nyt kadonnut! Ilmeisesti voide tasoittui, kun tuubia on käytössä puristellut. En siis ole rutistellut sitä ylimääräistä, vaan vain sen verran, että saan voidetta ulos. Olen yrittänyt määritellä sen tuoksua ja melkoisen tuoksuton se on, mutta vainoharhani sanoo välillä, että siinä on tyrnin kirpeän hedelmäinen vivahde. :D

Minä olen käyttänyt tuota Nanoelia kohta yhden tuubin ja toinen on jo odottamassa. On tosiaan mukavan kevyen tuntuista, mutta kuitenkin kosteuttaa tehokkaasti. Oma voide ei ole ollut missään vaiheessa röpelöistä ja vaan ihan tasaista. Kevyt tyrnin tuoksu tuossa minustakin on, mutta ei todellakaan mitenkään häiritsevä. Vantaan Tammiston Lumenen tehtaanmyymälässä noita näkyi olevan myynnissä 10 €:lla. Merkki on ilmeisesti lopetettu/lopettamassa, joten noita voi löytää nyt edullisesti muualtakin.
2aMii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #718 : 31.03.08 - klo:18:40 »
Chaos: Olit huolissasi tuosta Ureasta, mutta oikeasti sillä ei ole ihoa hoitavan urean kanssa mitään tekemistä.

Imidazolidinyl urea on säilöntäaine ja mm. formaldehydin vapauttaja-aine. Lähinnä ihmetyttää, miksi se on noin alussa incissä, kun lisänä on vielä phenoxyethanolia (joka on myös säilöntäaine). En kuitenkaan usko pitoisuuksien olevan kovin suuria.

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=43.msg71018#msg71018

Suosittelen sulle Favoran silmänympärysvoidetta. Se on "neutraali", hajusteeton ja inci-lista näyttää myös mun silmään hyvältä. Käytän tuota itsekkin ja tykkään kovasti. :) Kosteuttavaa hyvin ja sisältää myös pehmittäviä öljyjä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.08 - klo:19:29 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #719 : 31.03.08 - klo:21:03 »
^ Joo kiitos, pitääkin käydä tsekkailemassa apteekista, varmasti olis hyvä :) Onko INCI jossain ketjussa? Mietinkin, ettei tuo Oriflamen välttämättä ole niin hyvä, mutta kai sitä kerran testaa. Jos siitä ei mitään allergiaa ilmene.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos