Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421434 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #765 : 14.05.08 - klo:21:48 »
^ Mä suosittelisin Widmerin silmänympärysvoidetta, joka suosittu myös täällä foorumilla (kaikenikäisten suosiossa). Kosteuttaa ja hoitaa silmänympärysihoa hyvin sekä imeytyy kuitenkin suhteellisen hyvin. Lisäksi tuossa voi olla sellaista luxuksen tuntua, kun on vähän ns. hienompi apteekkimerkki ja vanhemmille suunnattu. 30ml purkki maksaa vähän päälle 20€.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #766 : 14.05.08 - klo:21:48 »
^^ Meillä äiti (60-vuotias) on kova kokeilemaan selektiivisen puolen tuotteita (Diorit, Lancomet ja Rubinsteinit suosikkeja), mutta aina palaa Lumenen Premium Beauty linjan sy-voiteeseen. Kosteuttaa kuulemma todella hyvin, vähentää hieman turvotusta ja muutenkin tuntuu miellyttävältä. Toinen paljon kehuja saanut "aikuisen ihon" sy-voide on Lumenen Time Freeze linjan kiinteyttävä sy-voide. Tuo voide valittiin Me Naiset lehden silmänympärysvoide testissä parhaaksi hinta/laatu suhteeltaan.Samassa testissä oli mukana vastaavia muistaakseni Nivealta, Biothermilta ja Lancomelta/Diorita. Annoin äidilleni juuri viikonloppuna tuon voiteen ja hän oli siitä ihan innoissaan ja selitti, että ihan kun olisi heti täyttänyt ryppyjä. En sitten tiedä... :)

Mutta aikuisempi iho voi kyllä käyttää vähemmänkin tehoja sisältäviä tuotteita, ne eivät vaan aktivoi ihon toimintoja yhtä tehokkaasti. Mihinkään ihmeisiinhän noilla ei pysty, mutta ennaltaehkäistä voi toki tehokkaasti noillakin.

Edit. Ja tosiaan tuo Emi-lynin mainitsema Widmer on ihana perus kosteuttava jos ei mitään kiinteystä yms. tehoa voiteeseen halua.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #767 : 14.05.08 - klo:21:52 »
Hienoa! Kiitoksia vastauksista! Tosi kiva, kun olitte niin nopeitakin  :) Mä olin meinaan ihan varma ettei kukaan vastaa koskaan mitään  :D Lisää vastauksia saa laittaa, mutta kyllä se taitaa sitten Lumene olla hyvä valinta.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 14.05.08 - klo:21:53 »
Minäkin voisin ehdottomasti suositella tuota Louis Widmeriä sekä Cliniquen All about eyes richiä. Molemmat ovat paksuja ja tehokkaita kosteuttajia, Widmer ehkä vielä tehokkaampi. Minusta ihan turhaa ''satsata'' johonkin satasen voiteisiin, niissä ei satsaa, vaan ennemminkin minusta menettää, kerran hyviä saa halvemmallakin. :) Olisikohan ihan tuhoontuomittu idea hommata joku kaunis ja ylellinen purkki, ja laittaa siihen sheavoita sy-voiteen asemaan?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #769 : 14.05.08 - klo:21:56 »
^Mä en tiä sheavoista mitään  ???
Sitä piti muuten vielä kysyä, että sopiiko 35+ voide kuuskymppiselle ollenkaan ryppymielessä? Mulla olis näyte sellasesta Lancomelta. Kannattaako käyttää ite vaan? Onko ollut tykätty? Se on joku High resolution.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 14.05.08 - klo:21:58 »
^^Joo tottakai voi käyttää. Mä tein just vähänaikaa sitten omat miksaukset hienoon purkkiin johon sekotin karitevoita, luumunsiemenöljyä, vadelmansiemenöljyä ja avokadoöljyä ja käytän sitä sy-voiteena. Toimii tosi hyvänä kosteuttajana :)

Ok Magia asia harvinaisen selvä. No mutta siinä jollekin ideanpoikasta nyt ainakin :)
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:22:04 kirjoittanut Hemppa »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #771 : 14.05.08 - klo:22:00 »
Edit. Ja tosiaan tuo Emi-lynin mainitsema Widmer on ihana perus kosteuttava jos ei mitään kiinteystä yms. tehoa voiteeseen halua.

Mä en kyllä taatusti usko, että nuo Lumenet ovat sen kiinteyttävämpiä tai tehokkaampia kuin Widmer. Ylipäänsä en usko, että yleisillä markkinoilla (ainakaan suomen) saisi edes olla niin tehokkaita tuotteita (esim. a-vitamiini korkea pitoisuus), että ne oikeasti vaikuttaisivat ryppyihin näkyvästi ja lyhyellä ajanjaksolla. Ilmeisesti Avenelta löytyy Suomen markkinoilta muutama oikeasti toimiva a-vitamiinia sisältävä tuote. Lumene korkeintaan täytää ryppyjä silikonilla ja kosteuttaa (+ennaltaehkäisee). :)

Ennaltaehkäisy on avainsana.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #772 : 14.05.08 - klo:22:01 »
^^^ Sheavoita, eli karitevoita, saa tilattua mm. Pienestä Tuoksukaupasta. Sheasta löytyy juttua monesta ketjusta, lueskele sieltä, en osaa kaikkea tiivistää tähän. :) Mutta se on kuitenkin tosi paksua ja kosteuttavaa (ja luonnollista!), sopii huulirasvaksi, sy-voiteeksi, erittäin kuiville kasvoille esim. toisen voiteen alle, kantapäihin, kyynärpäihin yms. Tuo voisi olla hyvä ihan yleiseenk käyttööinn, ellei idea ole liian hankala vanhempien tottumuksiin. ;D

Hemppa, en minä tarkoittanut, ettei voisi käyttää, vaan tarkoitin, että onkohan se tähän Shoppiksen tilanteeseen sopiva ratkaisu. Kyllähän minä karitea käytän itsekin sy-voiteena.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #773 : 14.05.08 - klo:22:13 »
Tarttee siis käydä apteekissa ja Sokkarilla kyselemässä. Voiko kuuskymppinen enää ennaltaehkäistä  :D? Ei uskois, että ollaan edes samaa sukua äitin kanssa, ku se on niin huolimaton kaikessa hoitamisessa, vaikka näyttäytyykin vain meikit naamassa (mulla taas tällaista pakkomiellettä ei ole, heh). (Äiti käyttää vaan halpiksia, joita saa cittarista.)

Mahtaako karitevoi olla hyvää meikin alla? Oon huomannu siitä aina välillä jotain juttua ja suunnitellut, että vois kyllä ostaa sitä muuten vaan kokeiluun.

Kannattaiskohan mun aluksi antaa omia sy-voiteitani äitelle eikä ostaa uutta, koska mulla on ylimääräisiä avattuja ja avaamattomia. Se kosteutus olis kuitenkin varmaan tärkeintä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #774 : 14.05.08 - klo:22:17 »
^ Kyllä se voi meikin allakin toimia, edellyttäen että hänellä on kuiva iho ja suurin osa karitesta imeytyy nopsaan, ja tietty silmänmpäryksille laitettavat meikitkin vaikuttavat. Jos laittaa esim. jotain kuivahkoa peiteainetta päälle, niin sitten ainakin luulisi käyvän. Kokeilu ei ainakaan tule kalliiksi, ja yöksihän tuo on todella hyvää.

En usko, että kuusikyppinen voi enää hirveästi ehkäistä, mutta eihän se kosteutus koskaan hallaa tee. Eihän kaikille niin hirveästi ryppyjä koskaan tulekaan, mutta varmaan kuitenkin aika suuri osa niistä on tuohon ikään mennessä tullut jo, ellei sitten tietty ajatellut elää ihan hirmuisen pitkään. ;D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #775 : 14.05.08 - klo:22:18 »
korkeintaan täytää ryppyjä silikonilla ja kosteuttaa (+ennaltaehkäisee). :)

Siihenhän tuo yleensä perustuu, että väliaikaisesti täyttää täyteaineilla ryppyjä. Esim. Time Freezessä on mikropartikkeleita, jotka turpoavat ihon kosteuden vaikutuksesta ja tekevät juonteita täyttävän efektin kosteutuksen lisäksi. Samalla tavalla kosteuttavat aineosat turvottavat ihosoluja ja saavat ihon näyttämään sileämmiltä. Ja kun ryppyjäusein aikuisella iholla on niin mielellään varmasti haluaa ihon näyttävän sileämmältä. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 14.05.08 - klo:22:34 »
Olisiko hyviä vinkkejä sy.voiteen valintaan. Oon 25 vuotta ja ekat rypyt/juonteet on tulleet silmänympärysiholle muutaman viimeisen nuoden aikana. Oon ihan järkyttynyt moisesta.  ::) Nyt pian loppyy Widmerin sy-geeli ja jotain muuta nyt kaipaisin. Voide saisi ainakin olla hyvin kosteuttava. Ja toki toivoisin että uusia ryppyjä ei muodostuisi.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #777 : 14.05.08 - klo:22:54 »
En usko, että kuusikyppinen voi enää hirveästi ehkäistä, mutta eihän se kosteutus koskaan hallaa tee.

Enhän tätä ajanutkaan takaa! Vaan totesin yleisesti, että ennaltaehkäisy on avainsana ja kun rypyt ovat päässeet syntymään, ei niitä mikään enää pysyvästi poista. Sinänsä siis silmänympärysvoiteella ei ole merkitystä, kunhan se kosteuttaa hyvin ja sopii meikinalle (mikäli tarvitsee). Tietty jos haluaa lisänä silikonien yms. siloittavaa efektiä kannattaa kuunnella Stationeryn suosituksia. :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 15.05.08 - klo:14:52 »
^ No enhän minä kyllä sinulle kommentoinutkaan. :D Shoppis kysyi, minä vastasin. ;)

Voiko kuuskymppinen enää ennaltaehkäistä?

Lapanen, oletko kokeillut Widmerin sy-voidetta? Se on paksumpaa ja kosteuttavampaa kuin geeli, ja voisi sopia paremmin. Karitevoitakin voisit kokeilla ainakin yöksi.
« Viimeksi muokattu: 15.05.08 - klo:14:54 kirjoittanut Magia »

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 15.05.08 - klo:20:22 »
^En ole kokeillut sitä Widmerin voidetta. Itseasiassa mietinkin, että tuo voisi olla se seuraava kokeilu. Ainakin on tainnut olla ihan hyvä useamman juureksen mielestä. Kiitos Magia!
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.