Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421418 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #795 : 21.05.08 - klo:20:26 »
Nimenomaan, iho tarvitsee samoja aineita iästä riippumatta. Antioksidantteja, kosteuttavia aineita, suoja-aineita... Ihotyyppi on oikeastaan ikää tärkeämpi tekijä.
Tällä  'ei liian vahvoja aineita nuorille' logiikalla voisi samantien päätellä, että lasten ja nuorten ei kannata syödä vihanneksia ja hedelmiä, tai ne menettävät tehonsa eivätkä enää ole hyödyksi iän karttuessa  :D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #796 : 21.05.08 - klo:20:46 »
Mainitsin jo kertaalleen ettei minulla ole tutkismustietoa asiasta, mutta kummasti ne kosmetologit vaan aina puhuvat tuosta samasta asiasta ja jos jonkun ostoksen mukana tulee kaupanpäälle näyte jostain vanhemman ihon tuotteesta niin sanovat aina, että älä käytä tätä itse vaan anna äidillesi, koska tuote ei sovi sinulle ikäsi puolesta. Kommenttini siis perustui tähän. Sama keskustelu on käyty usean eri myyjän/kosmetologin kanssa useassa eri liikkeessä. En ole kuitenkaan tarpeeksi nuori tietääkseni kaiken.
Vihannesjuttu oli vähän liiottelua. Nyt oli kyse aineista, joita ryppyvoiteet sisältävät (jos sisältävät mitään eri aineita) ja niiden oikeasta suhteesta.

edit. Jokainen voi itse lukea etten missään vaiheessa kirjoittanut vitamiineistä ja ravinteista tai väittänyt että iho ei tarvitsisi antioksidantteja, kosteuttavia aineita tms. Enkä perustanut juttuani noin köyhään/ yksinkertaiseen logiikkaan (NQ). En myöskään väittänyt tietäväni asiasta paljoakaan. Siinä mielessä vähättely ja naureskelu oli/ on tarpeetonta ja turhaa.
« Viimeksi muokattu: 22.05.08 - klo:22:44 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 21.05.08 - klo:21:30 »
^No sinänsä sama asia, onko ne vitamiinit ja ravinteet vihanneksissa vai ulkoisesti siveltävissä aineissa. Yhtä lailla niitä tarvitaan kaikissa ikävaiheissa  ;)
Kosmetologit eivät yleensä ole mitään ihon toimintojen asiantuntijoita, vaan tuotesarjojen antaman tiedon (yleensä markkinointipropagandan) varassa. Myyjät ovat usein itse asiassa aivan järkyttävän tietämättömiä INCI-listoista, tehoaineista, stabiiliudesta ym.
Ennaltaehkäisy on paras tapa hoitaa ihoa. Toisaalta: myös nuorella iholla voi olla aurinkovaurioita tms.
Jenkeissä ihotautilääkärit suosittelevat joskus jo alle parikymppisille retinoidien käyttöä, koska niillä voidaan parantaa huomattavasti auringossa vahingoittuneen ihon kuntoa ja ulkonäköä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 21.05.08 - klo:21:40 »
Itse lätkin surutta naamaani kaikki anti-age -tuotteet mitä vastaan tulee, jos ne sattuvat muuten kiinnostamaan. En ole koskaan ajatellut, etten voisi niitä käyttää ikäni puolesta tai etten enää vanhempana löytäisi toimivia tuotteita. Jatkuvasti kehitetään ja löydetään uusi tehoaineita, opitaan käyttämään niitä paremmin ja luodaan entistä parempia tuotteita. Kehitys ei todellakaan pysähdy tähän, vaan kun minä olen 40+ on markkinoilla valtavasti sellaisia ryppyvoiteita, joista ei nyt osata unelmoidakaan. Eiköhän sieltä löydy jotain minullekin ;)
1b M ii

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #799 : 22.05.08 - klo:08:14 »
Mä olen myös sitä mieltä että ei ikääntyvälle iholle tarkoitettujen tuotteiden käytöstä kenellekään mitään haittaa ole, ainoa haitta voi olla se että maksavat enemmän ja näinollen rahat menee hukkaan jos ei vielä ole tarvetta hoitaa ryppyjä..

En myöskään usko että rypistymistä voi parantaa millään voiteilla. Geenit, elämäntavat, ravitsemus ja auringolle altistuminen vaikuttaa eniten siihen miten rypistyy ja missä vaiheessa. Hyvin kosteutetulla iholla rypyt näkyvät
heikommin ja kuivuudesta aiheutuvat rypyt jäävät tulematta. Syvällä ihossa tapahtuvaa vanhenemista ei voi ehkäistä voiteilla..
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #800 : 22.05.08 - klo:10:58 »
Kyllä ihoa voi hoitaa liikaa ja siitä seuraa iholle hoitoväsymys, eli ihoei näytäkään niin hyvältä vaan väsähtäneeltä, voi tulla näppylää yms., itselläni tämä ainakin tapahtui kun opiskelin kosmetologiksi ja kasvohoitojaksossa kasvoja sörkittiin vähän liikaa.

Iäkkäämmän ihon hoitavissa tuotteissa on usein ideana aktivoida ihon toimintoja. Nuoremmalla iholla tämä aktivointi voi kuitenkin näkyä vähän väärällä tavalla ja aiheuttaa vaan finnejä kun talirauhaset yms. aktivoituvat. Tuossa Lumenen eyestickissä on aktiivisina ainesosina kanervaa ja valkoista turvetta ja itse olen käyttänyt myös tuota versiota, vaikka mielummin kyllä käytän miesten versiota ilman aktiiviaineita. Time Freeze linjan sticki ei minulle mitään aiheuta, mutta saman linjan sy-voide on liian tujua. Koostumus on varsin ohut, mutta jostain syystä turvottaa silmiäni älyttömästi. Mikään sy-voide ei ole turvottanut silmiäni ennen ja uskon,että sillä voisi olla tekemistä sen kanssa, ettei tuotetta ole tarkoitettu vielä minun silmänympärysiholleni.

Ja mitä tulee siihen, että aktiiviaineita sisältäviä tuotteita ei saisi alkaa käyttää turhan aikaisin siksi, etteivät aineosatenää myöhemmällä iällä sitten auttaisi niin pah sanon minä. Kosmetiikan tuotekehitys menee kokoajan niin huimaa vauhtia eteenpäin ja markkinoille tulee jatkuvasti uusia tehoaineita että tuosta asiasta ei kyllä kannata stressata. Jos nyt käytän muutamaa vuotta vanhemmalle iholle tarkoitettuja tuotteita niin olen varma, että kun oikeasti pääsen siihen ikään että tarvitsisin noita tuotteita, on jo tehokkaammat kehitetty. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 22.05.08 - klo:13:54 »
Iäkkäämmän ihon hoitavissa tuotteissa on usein ideana aktivoida ihon toimintoja. Nuoremmalla iholla tämä aktivointi voi kuitenkin näkyä vähän väärällä tavalla ja aiheuttaa vaan finnejä kun talirauhaset yms. aktivoituvat. Tuossa Lumenen eyestickissä on aktiivisina ainesosina kanervaa ja valkoista turvetta ja itse olen käyttänyt myös tuota versiota, vaikka mielummin kyllä käytän miesten versiota ilman aktiiviaineita.

Siis ihanko totta, että joku uskoo kanervan ja valkoisen turveen tekevän iholle jotain? :) Mä en usko ennen kuin mulle tuodaan todisteet eteen. Mä en kyllä uskaltaisi väittää, että kanerva ja/tai turve olisivat niin tehokkaita ja mullistavia tehoaineita, että ne voisivat aiheuttaa nuorelle iholle ongelmia ja vanhan ihon ryppyjä siloittaa.

Mistä tiedät sinä tiedät, että tehoaineet ylipäänsä edes aktivoivat ihon toimintoja? Mä vähän luulen, että ne ovat hienoja mainoslauseita! "Kanerva ja valkoinen turve aktivoivat ihon omia toimintoja ja saavat ihosi näyttämään 89% sileämmältä, hehkeämmältä ja tasaisemmalta!"

Mä uskon ainoastaan antioksidanttien tehoon ja usein näillä on takanaan vielä liuta tieteellisiä tutkimuksia, joissa on osoitettu niiden korjaavan ja aktivoivan ihoa.
« Viimeksi muokattu: 22.05.08 - klo:17:19 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 22.05.08 - klo:15:33 »
Tosiaan, iho voi kärsiä 'ylihoitamisesta', mutta niin voi käydä iästä riippumatta. Ei kypsemmänkään naisen iho aina kestä valtavaa tuotearsenaalia. Kannattaa yleensä pitää ihonhoito säännöllisenä ja mahdollisimman simppelinä, eikä yrittää lyhyen ajan sisällä kovin monia 'tehokuureja'.

Ymmärrän, että Lumene on Stationerylle rakas firma, enkä halua sitä ilkeyttäni haukkua  ;) Mutta "arktisten tehoaineiden" teho taitaa olla enemmän markkinoinnin puolella. Ainakaan en ole vielä lukenut mistään mitään vakuuttavaa dataa turpeen tai kanervan hyödystä ihonhoidossa...  Maailman suurin tietokanta pubmed.gov ei näyttänyt antavan ihonhoitoon liittyviä vastauksia, kun syötin hakusanat 'peat' tai 'arctic peat'. Artikkeleja kyllä löytyy, mutta ne liittyvät lähinnä maaperän myrkyllisyyden tutkimiseen... dermatologiaan liittyvää artikkelia ei vielä tullut vastaan. mutta jatkan kaivelua.
Jos turve on todella tehokas raaka-aine, luulisi Lumenenkin haluavan julkaista tutkimustuloksensa alan virallisia kanavia käyttäen. Mutta on aika tyypillistä kosmetiikafirmoilta, että tutkimukset julistetaan 'liikesalaisuuksiksi', joten kukaan ei pääse niitä arvioimaan tai ottamaan selvää niiden luotettavuudesta.

1b F/M ii

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #803 : 22.05.08 - klo:20:21 »
Eihän minulla mitään faktaa tässä kyllä ole tässä esittää kun en kemisti ole, mutta samalla lailla taitaa juuri noiden tehoaineiden kanssa olla uskon asia kun monien muidenkin. :) Tuosta sy-voiteesta on vaan tullut paljon kehuja ja äitini vaahtosi juuri pari viikkoa sitten miten hyvin se on hänen juonteitaan tuntunut siloittavan (ei pysyvästi vaan heti pikakaunistajan tavoin), kuulemma konkreettisesti näkyi (uskon asia voi tuokin olla). Muuten hänellä on ollut käytössä lähinnä Dioria, Lancomea ja Rubinsteinia.
Koska en INCIä niin täydellisesti osaa lukea niin en tiedä mitä kaikkea muuta tuossa voidemaisessa tuotteessa on käytetty vaikutusta tehostaamaan verrattuna sitten kevyempään stickiin, jossa ei niitä selkeästikään ole.

Mutta edelleen olen siis sitä mieltä, että ryppyjä ei noilla voi missään tapauksessa sileiksi saada, ennalta ehkäistä enemmänkin ja saada sen väliaikaisen tuloksen. Tuossa sy-voiteessa on myös käytetty pieniä mikropartikkeleita jotka turpoavat iholla ja täyttävät sitten heti juonteita. Joku tuollainen aktiiviaineeksi kutsuttu tuossa minun silmäni varmasti saa turpoamaan.

"Turve aktivoi ihosolujen aineenvaihduntaa, stimuloi ihon puolustuskykyä ja lisää vaikutettavan alueen veren valkosolujen aktiviteettia. Positiiviset muutokset näkyvät eniten ihon peruskerroksessa. Tämä lisää ihon uudistumis- ja omaparannuskykyä. Turve stimuloi myös ihon omia puhdistusmekanismeja."
"Turve parantaa hiusverisuonten verenkiertoa, mikä vaikuttaa positiivisesti solujen aineenvaihduntaan. Turve myös stimuloi kudosten puhdistusprosesseja erilaisista myrkkyaineista. "

http://www.detria.fi/web/index.php?id=56

20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 23.05.08 - klo:18:15 »
 ^Ihan pelkän uskon varassa ei kaikki ihonhoito ole, sillä esim. retinoideista, C-, E- ja B-vitamiineista, peptideistä ja monista kasviuutteista on olemassa julkaistua ja saatavilla olevaa tietoa.  :) (Siinä mielessä uskon asioita, että uskon kyseisten ainesosien hyödyllisyyden puolesta löytyvään evidenssiin.) Toki uusia aineita tutkitaan koko ajan, mutta en ihan ole vakuuttunut turpeen ja kanervauutteen tehosta samassa mittakaavassa kuin C-vitskun ja retinolin.

1b F/M ii

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #805 : 31.05.08 - klo:16:18 »
Löysin oikein hyvän tuntuisen silmänympärysvoiteen Shiseidolta: The skincare Eye moisture Recharge. Kevyt voide, joka imeytyy hyvin. Kosteuttaa ja pehmentää juonteita, eikä turvota.

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #806 : 15.06.08 - klo:11:38 »
Pirkan sy-voide on ilmeisesti hinta-laatu -suhteeltaan houkutteleva tapaus... Törmäsin tähän yllättäjään (tai no, itse olin yllättynyt, foorumin INCI-listojen syynääjille varmasti tuttu tapaus :) ) Hesarin ryppyvoiteita käsittelevässä artikkelissa, ja siinä haastateltu toksikologi kertoi käyttävänsä k.o. voidetta. Nopean nettihaun perusteella voide on muutenkin kerännyt melko positiivisia arvioita, myös herkkäsilmäisten keskuudessa.

[MUOKS] Jaahans, jos tosiaan aiheuttaa kirvelyä, niin jää mulla ostamatta. Muita pettymyksiä ovat olleet mm. Cliniquen All About Eyes, ja Widmerin geelivoidekin tuntui ärsyttävän. Tuota Dailya taidan sitten kokeilla, kiitos vinkistä...

"Eeva-Liisa Sainio on hoitanut Kuluttajavirastossa kosmetiikan turvallisuuden viranomaisvalvontaa. Nykyään hän on toksikologi, joka laatii yrityksille kosmetiikan turvallisuusarviointeja.

Sainio on ollut mukana Euroopan neuvoston asettamassa työryhmässä, joka on yrittänyt laatia ohjeita kosmetiikkamainonnalle. Toistaiseksi on saatu aikaan vain sivukaupalla suosituksia, mutta niissäkin todetaan selvästi, että ikääntymisen pelkoa ei saisi käyttää mainonnassa.

Tutkailemme ryppyvoidepakkauksien tuoteselosteita Sainion työhuoneessa Pikku Huopalahdessa. Tutkija huokailee tutkiessaan rasvapakettien monimutkaisia lupauksia. "Auttaa luomaan uusia soluja. Vaikea uskoa." "Ja tämä: solujen nuorennushoito. Ei, ei, tuotakaan en usko."

Jos pakkauksissa luvataan kohtuuttomuuksia, sen luulisi olevan väärin. Miksi viranomaiset eivät puutu anti-ageing-tuotteiden lupauksiin? Sainio arvioi, että yksi syy on resurssipula. Kun pitää priorisoida, ei kannata uhrata voimia kosmetiikkaan, sillä eihän ryppyvoiteista mitään haittaakaan taida olla. Kosteusvoiteina ne toimivat hyvin, ja monet tykkäävät niiden ylellisistä tuoksuista ja koostumuksesta.

"Toisaalta ryppyvoiteiden pitkäaikaisvaikutuksia ei ole tutkittu", Sainio huomauttaa. "Mitä tapahtuu, kun vuosikymmeniä jatkunut, ihoa turvottavan voiteen käyttö lopetetaan? Ovatko rypyt lisääntyneet enemmän kuin ilman ryppyrasvaa?" tutkija pohtii. Hän näyttää omia kasvorasvojaan: Pirkka-silmänympärysvoide ja apteekin perusvoiteita. "Tämä Pirkka on hirveän hyvä. Maksaa neljä euroa."
"
« Viimeksi muokattu: 15.06.08 - klo:17:01 kirjoittanut Supermess »
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #807 : 15.06.08 - klo:16:35 »
^Mulla on ollu joskus tuota Pirkkaa käytössä ja se kirveli mun silmiä yökäytössä. Mun suosikkeja halvoista ovat Dailyn silmänympärysvoide(on muuten vielä Pirkkaakin halvempi 2,90e /20ml) ei ärsytä yhtään vaikka menis silmiin ja imeytyy & kosteuttaa ihan hyvin. Sisältää myös tuota Q10:ä niinkuin Pirkkakin. Toinen hyvä halpa on Dermosilin silmänympärysgeelivoide 20ml/n.5e
« Viimeksi muokattu: 15.06.08 - klo:16:38 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #808 : 15.06.08 - klo:19:37 »
Mulla on tuota Pirkan sy-voidetta ollut jo jokunen vuosi käytössä. Seuraavaksi olisikin tarkoitus ostaa Dailyn vastaavaa. Jossain keskustelussa täällä kehuttiinkin Daily-voiteita ja  kun Pirkka loppuu, niin Dailya kehyksiin. Niin ja bonukset talteen hehheh ;)

Kalliimpia sy-voiteita en ole kyllä koskaan kokeillutkaan. Joskus kauan sitten oli ihanaa Oil of Oleyn kirkasta geelimäistä sy-voidetta, mutta sitä en ole aikoihin kaupoista enää löytänyt (eikä sekään olllut kallista, joo).

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #809 : 15.06.08 - klo:22:40 »
taidan minäkin marssia hakemaan seuraavan sy-voiteeni s-marketin hyllyltä  :) Nyt on ollut käytössä Lumenen rauhoittava sy-voide ku oli siellä niitten tehtaanmyymälässä 3e  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey