Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421091 kertaa)

Poissa maarit

• HAIRahtanut
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #825 : 08.08.08 - klo:11:46 »
http://www.hs.fi/artikkeli/Saako+ihminen+olla+ryppyinen/1135236961862
Mua kiinnostaisi tosi paljon nuo ryppy voiteet, koska omat silmät on varmaan samanlaiset tuossa iässä. Mulla on pienstä asti ollu pari juonnetta silmien alla. Johtuu varmaan silmien muodosta tai koosta. Nyt olisin kuitenkin innoskas kokeilemaan kaikkia anti-age tuotteita jos ne vaikka vähän tasoittuisi. En vaan tiedä mistä aloittaisin. :D

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #826 : 08.08.08 - klo:13:09 »
Täällä on jonkinverran ollut juttua Pirkan ja Dailyn huokeista sy-voiteista. Ostin itselleni Pirkan voiteen, ja itse ainakin tykkään :). Lumenen Hydra Tender oli vähän mitäänsanottamotan oloinen kuten myös Oriflamen Soothing Eye Contour Gel, jossa jo pelkkä väri aiheutti mielleyhtymän Icepoweriin... Noh, Pirkka on tuoksuton eikä kirvele, kosteuttaa pitkään.

Rupesin tutkimaan ruokakaupassa Dailyn vastaavaa ja voisin olla aika varma että samoja tuotteita ovat Pirkan kanssa. Ainakin molemmilla valmistusmaa Ruotsi, kummassakin mainostetaan olevan ubikonia, B5--vitamiinia jne. Pitää tutkia inci joskus tarkemmin.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #827 : 09.08.08 - klo:16:16 »
^Eivät ole samoja. Pirkan silmänympärysvoide on hieman paksumpaa ja ärsyttää mun silmiä, kun taas Daily ei lainkaan ärsytä vaikka menisi silmäänkin..
Daily on hieman halvempi (20ml 2,99 S-marketissa)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #828 : 09.08.08 - klo:17:42 »
Missähän iässä muuten kannattas rueta käyttämään ryppyvoiteita?
Mulla on ehkä jo ensimmäiset juonteet vai onko ne jotain muuta? Olen 26 eli siis ikäkriisi aluillaan. Käytän Vichyn ryppyvoidetta iltaisin, ajattelen ennaltaehkäistä hyvissä ajoin että säästyisin...silmänurkassa on havaittavissa pientä juonnetta.
Hang up the chick habit

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #829 : 09.08.08 - klo:18:10 »
Missähän iässä muuten kannattas rueta käyttämään ryppyvoiteita?

Yleisesti sanotaan että silloin kun aloittaa meikkaamisen pitäisi silmänympäryksiä alkaa voitelemaan esim. kevyellä geelivoiteella puhdistuksen jälkeen..

Itse aloitin meikkaamisen n.13-vuotiaana, silmänympärysvoiteen käytön vasta n. 17-vuotiaana. Ennen silmänympärysvoiteen käytön aloittamista laitoin kasvovoidetta myös silmänympäryksille... Jos ylipäätänsä laitoin mitään voidetta. Teininä tuli myös usein nukuttua meikti naamassa  ::)

Nyt 30v. ja ei vielä ryppyjä silmänympäryksillä. Ehkä muutamia ohuita ilmejuonteita. Nauraessa harvoin tulee katsottua peiliin niin en tiedä onko  ;) Naama peruslukemilla ei ole mitään  näkyviä juonteita.

Pelinainen noi kuvailemasi juonteet voi johtua myös kuivuudesta? Jos häviävät voiteen levityksen jälkeen?
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #830 : 09.08.08 - klo:19:03 »
Rupesin tutkimaan ruokakaupassa Dailyn vastaavaa ja voisin olla aika varma että samoja tuotteita ovat Pirkan kanssa. Ainakin molemmilla valmistusmaa Ruotsi, kummassakin mainostetaan olevan ubikonia, B5--vitamiinia jne. Pitää tutkia inci joskus tarkemmin.

Tuota, ainakin minun ostamassani Pirkan sy-voiteessa on valmistusmaa Sveitsi. Samoin muissakin silmäilemissäni Pirkan ihonhoitotuotteissa. Mitenkähän Ruotsi tähän kuvioon liittyy?  ???
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo:19:07 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 09.08.08 - klo:19:07 »
Juonteiden ja ryppyjen synty on niin yksilöllistä. Tottakai säännöllinen kosteutus auttaa ihoa säilyttämään nuorekkuutensa ja ehkäisee ryppyjen syntyä, mutta siitä huolimatta toiset saavat ensimmäiset juonteensa huomattavasti aikaisemmin kuin toiset.

Itse täytin juuri 24 ja juonteita ei vielä ole. Silmänympärysihoni on kyllä sellaista, että se varmasti rypistyy helposti (tottakai kaikilla on, mutta omani on jotenkin erityisen ohutta ja kosteusköyhää). Jos iho pääsee kuivumaan, tulee silmien alle ja silmänurkkiin sellaiset aivan hennot ilmejuonteet, jotka näkyvät jos katsoo peilillä juuri oikeassa kulmassa, juuri tietynlaisessa valossa. Ei niitä siis muut (vielä) huomaa, mutta itse kyllä löydän ne.

Sinänsä ihmetyttää, että miten esim. äidilläni (51v) on niin hyvä iho, vaikka aloitti ihonhoidon vasta joskus reilusti päälle parikymppisenä ja on polttanut koko ikänsä tupakkaa. Hänellä on hyvin vähän pieniä juonteita silmänympäryksillä ja sellaisia syviä juonteita ei ollenkaan. Itselläni taas on sen malliset silmät, että silmien alla on ollut kaksi syvää juonnetta lapsesta asti. Tiedän niiden olevan ilmejuonteita ja kuuluvan asiaan, mutta silti ne ovat nyt alkaneet ärsyttää.

Mulla on ollut ns. "ryppyvoiteet" käytössä jo pari vuotta. Nyt olen ottanut c-vitamiinituotteet käyttöön silmänympärysiholla ja jo parissa kuukaudessa olen huomannut silmien alusten kirkastuneen ja "nuorentuneen". Nuo c-vitamiinituotteet tuppaavat vaan kuivattamaan jo ennestään kosteusköyhää ihoani, joten tarvitsen niiden lisäksi kunnolla kosteuttavia tuotteita. Aamuisin käytössä La Roche-Posay Active C Yeux + Dior HydrAction spf 20, iltaisin Lumene Radiant C-Energy Eye ja Clinique All About Eyes.

Ryppyvoiteethan eivät ole mitään ihmeaineita, tärkeintä on nimenomaan kunnon kosteutus ja aurinkosuojan käyttö.
1b M ii

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 10.08.08 - klo:11:38 »
Kun mä nyt rupesin tutkimaan peilin edessä niin silmänurkasta lähtee syvä uurre sivulle, kai se on niitä juonteita.
Aamuisin laitan aina jääkaapista Dermosilin geelivoidetta tai Lumenen roll-on voidetta. Illalla aina silmäluomille, ulkonurkkaan ja silmän alapuolella Vichyn ryppyvoidetta. Olen polttanut n.12v joten olen varmasti kohta aika ryppyinen.

En kyllä Elluli tiedä voiko olla kuiva iho kun ihoni on herkkä/rasvoittuva, ei ikinä kuiva. Mutta jossainhan se on sanottu ettei rasvoittuvaan ihoon tule ryppyjä niin helposti.
Hang up the chick habit

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #833 : 10.08.08 - klo:13:45 »
^Niin ja voi rasvoittuvakin iho kaivata kosteutta ja olla siltä osin "kuiva". Sun kannattaa vaan ahkerasti voidella niitä silmänympäryksiä ja tupakka pois! *paasausta*  :D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #834 : 10.08.08 - klo:14:23 »

En kyllä Elluli tiedä voiko olla kuiva iho kun ihoni on herkkä/rasvoittuva, ei ikinä kuiva. Mutta jossainhan se on sanottu ettei rasvoittuvaan ihoon tule ryppyjä niin helposti.

Rasvoittuva iho voi olla pinnalta kuiva, eli se kaipaa nimenomaan kosteuttavia aineosia, ei niinkään rasvaisia. (Ja silmänympärysiho on kuitenkin eri asia kun kasvojen muu iho, koska se ei voi olla rasvoittuva, koska sillä ei ole samalla lailla talirauhasia).
Kärjistettynä 25 ikävuoden jälkeen alkaa alamäki, eli ennaltaehkäisy kannattaa siinä vaiheessa. Silmänympärysvoidetta olen itse käyttänyt muistaakseni jostain 13-vuotiaasta ja 19-vuotiaasta juonteita ennaltaehkäiseviä tuotteita kasvoille (eli ei enää pelkkää peruskosteuttavaa mutta ei nyt ihan kiinteyttäviäkään).

Edit. Eli toisin sanoen ennaltaehkäistä voi aina, mutta sitten kun rypyt näkyvät niin alkaa olla mahdotonta tehdä niille enää mitään.
« Viimeksi muokattu: 10.08.08 - klo:14:25 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #835 : 17.08.08 - klo:14:51 »
Aamuisin laitan aina jääkaapista Dermosilin geelivoidetta tai Lumenen roll-on voidetta.

No jopas, mulla täsmälleen sama systeemi ollut käytössä, jääkaappia myöten. Roll-on´in käyttö on kyllä oikeastaan jäänyt sen jälkeen kun aloitin iltaisin taputtelemaan jojobaöljyä silmänympäryksille.

Huomasin tuosta dermosilin silmänympärysgeelivoiteesta että se sisältää silikonia jo toisena ainesosana INCI:ssä. Kylmä geelimäinen voide on tuntunut todella mukavalta käyttää aamuisin, mutta tuon silikonin takia en sitä halua enää käyttää. Hakusessa siis jokin kosteuttava ja edullinen silmänympärysvoide aamukäyttöön, joka mielellään ei sisältäisi siis ainakaan silikonia.

Kiitollisena otan ehdotuksia vastaan! (Koko ketjua en millään jaksanut alkaa lukemaan läpi...  :-\)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 18.08.08 - klo:16:33 »
^Kokeile favoran silmänympärysvoidetta. Tykkään ite tosi paljon. Kosteuttaa hyvin ja sisältää paljon öljyjä, mutta ei silti ole kovin rasvaisen tuntuista. Silikonia ei ole  :)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 18.08.08 - klo:17:00 »
Iik kamalaa, mitä se silikoni tekee silmänympärykselle? Onkohan monissa silmänympärysvoiteissa silikonia? Vichy, Lancome, Dior?
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #838 : 18.08.08 - klo:17:02 »
^ Tukkii (pääasiassa siis siitä silmänympärysihon lähettyviltä, mihin sitä voidetta luultavasti menee), niinkuin muissakin voiteissa. Jos silikonia ei kavahda muissa nassutuotteissa, niin ei tarvitse sy-voiteissakaan. Kyllä joissain sy-voiteissa on silikonia, kannattaa tutkia incit varmuuden saamiseksi.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #839 : 18.08.08 - klo:17:06 »
No jospa se nyt ei niin haittaisi silmän luona ja luomella. Kunhan vaan toimii ja häivyttää näitä juonteita ja lurppaluomia  :D
Voi hitto, mitähän tässä sitten enää uskaltaa käyttää...pakko kai ne on jemmat käyttää pois. Mulla on kamala vanhenemiskriisi  ;D
Hang up the chick habit