Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421083 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #930 : 12.10.08 - klo:17:12 »
^ En ole Triina, mutta vastaan silti... Avonin tuotteita ei ole myynnissä liikkeissä, vaan niitä voi tilata joko yhteysmyyjän kautta tai itse netistä omilla tunnuksilla. Laitan tuohon alle linkin ketjuun, jossa on tästä juuri puhetta; minun oma kyselyni ja Ellulin vastaus. Lisäksi laitan tuon Avonin kotisivun osoitteen.

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=34.msg516127#msg516127

http://www.avon.fi/PRSuite/home/home.jsp

Edit alle. Kiitos tarkennuksesta!
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo:17:15 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #931 : 12.10.08 - klo:17:13 »
^Lisäksi edullisesti eBaysta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #932 : 14.10.08 - klo:04:31 »
Aargh, poimut  :P "Ihana" huomata etten ole yksin. Mulla on kaksi poimua molempien silmien alla, olleet ihan aina (näkyvät 1--vuotiskuvassa jo) ja ne ovat varsinainen murheenkryyni meikatessa. Aina kaikki peiteaine ja meikkipohja pakkautuu niiden pohjalle ja viereen jää tyhjä alue. Mikään kikka ei tunnu auttavam, edes runsas puuterointi ei tuo kuin hetken avun.

Bosbon ja Triina, ymmärrän ongelman yläluomen poimujen kanssa, mutta silmänaluspoimut? Ei kai niiden kohdalle tarvitse/kannata laittaa ollenkaan peiteainetta ja meikkipohjaa?

Itse käytän atopian takia erittäin paljon voiteita, usein samaa voidetta sy-iholle kuin muuallekin kasvoille. En jätä liikkuvaa luomeakaan rauhaan, koska turvotusta tulee vain runsaasta geelinkäytöstä ennen nukkumaanmenoa tms. Varsinaisista sy-voiteista käytän välillä Avenen rauhoittavaa voidetta ja välillä Diorin ekoihin juonteisiin tarkoitettua voidetta.

Avene Soothing eye contour cream on täyteläinen ja tekee sen mitä nimikin lupaa eli rauhoittaa ärtyneen sy-ihon muutaman sivelykerran jälkeen. Sitä voisi sanoa perusvoidemaiseksi. Rauhoittava vaikutus perustuu kaiketi lähinnä rasva- ja kosteustasapainon kohentamiseen. Tuo voide ei sisällä hajusteita eikä parabeeneja. 10 ml:n putkilo on kätevä ja hygieeninen.

Dior Capture R60/80 1'eres rides yeux First wrinkles smoothing eye creme on ylellisen tuntuinen, hajustettu, kevyt ja kosteuttava emulsiovoide, joka jättää kosmeettisesti miellyttävän, siloisen pohjan meikin alle. Silmäluomeni ovat muuhun kasvojen ihoon verrattuna aika ongelmattomat, joten luulin aluksi maksavani ylimääräistä ihan tavallisesta rasvasta. Sitten sain pari pahaa allergista reaktiota, joiden takia silmäluometkin kuivuivat, ärtyivät ja turposivat melkein umpeen. Dior oli ainoa, jonka iho otti vastaan ja joka pystyi rauhoittamaan punoitusta ja laskemaan turvotusta, vieläpä aika heti. Sen jälkeen olen vannonut tämän voiteen nimeen. Ainoat negatiiviset puolet ovat hinta ja pakkaus, tämä on purkkitavaraa. Muita negatiivisia puolia voisivat olla esim. silikonit, hajusteet ja yleensäkin pitkä INCI, mutta ihoni on jostain syystä sietänyt tätä tuotetta hyvin. Alussa kuivalla iholla voi kirvellä pirusti hetken aikaa, mutta auttaa sitten vastaavassa suhteessa.

Ennen ensimmäisten ryppyjen Dioria käytin yhden pumppupullollisen Diorin Capture First action yeuxia, joka on tarkoitettu ennaltaehkäiseväksi tuotteeksi nuorimmille käyttäjille. Se oli mielestäni ihan turha tuote. Ohutta litkua, jonka ylellisyys perustui joihinkin kultahippusiin. Silmänaluset tuntuivat ihan samalta käyttipä sitä tai ei, paitsi voide antoi kyllä hieman kellertävää hohdetta iholle.
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo:20:34 kirjoittanut Villis »
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 14.10.08 - klo:05:07 »
Bosbon ja Triina, ymmärrän ongelman yläluomen poimujen kanssa, mutta silmänaluspoimut? Ei kai niiden kohdalle tarvitse/kannata laittaa ollenkaan peiteainetta ja meikkipohjaa?

Mulla on niin tummat silmänaluset, että pakko laittaa jotain eikä poimukohtia oikein pysty ilmankaan jättämään, ne ovat minulla alempana kuin esim. Bosbonilla ja enemmän ryppyä/juonnetta muistuttavat.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #934 : 14.10.08 - klo:21:33 »
mä ostin daily q10 sy-voidetta  :D En ees tajunnu et sitä on 20ml siinä tuubissa ku olin siinä uskossa et vaa 15ml niiku yleensä kaikissa. Ihan ok hintaansa nähden ja oikeestaa se musta on iha yhtä hyvää ku lumenet sun muut vähä kalliimmat. Tulee vaa helposti tosi paljo siitä tuubista, mut en ny valita ku nii halpa. :)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 14.10.08 - klo:21:36 »
^ Minäkin katsoin tuota tänään kaupassa, mutta siinä näkyi olevan silikonia suht alussa, joten jätin ottamatta. Silmänympärysiho, tai siis sen ympärys (;D), tukkiutuu minulla tosi helposti, joten välttelen siinä kyllä kaikkea tukkivaa erityisen huolella. Hakusessa on uusi sy-voide, joku halpa ja ihan perus, ilman silikonia ja mineraaliöljyjä, ainakaan ei kovinkaan alussa. Cittarissa näkyi olevan aika vähän valikoimaa, kaikki jotain Lorealin tai Nivean ryppyihmejuttuja, tai vähintäänkin täynnä silikonia. :P

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 14.10.08 - klo:21:41 »
Magia, oletko tutustunut Favoran silmänympärysvoiteeseen (apteekista siis)? Mielestäni siinä on hyvä inci ja on tosi hyvä perussilmänympärysvoide. Käytössä se on miellyttävä, ei ärsytä eikä rullaannu. Kosteuttaa, mutta ei ole paksua, rasvaista jankkia. Sopii hyvin meikin alle ja myös yökäyttöön. Tuoksuton ja kaikin puolin vaivaton ja neutraali!

Ainesosat (kopsattu Favoran sivuilta):
Aqua, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet almond) oil, Glycerin, Persea Gratissima (Avocado) oil, Cetearyl Alcohol, Betaine, Octyldodecyl Myristate, Hydrogenated Vegetable Oil, Cetyl Alcohol, Triticum Vulgare (Wheat) Germ oil, Cetearyl Glucoside, Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparben, Isobutylparaben, Polyacrylamide, C13-14 Isoparaffin, Laureth 7, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Ascorbic Acid, Citric Acid, PEG-8

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 14.10.08 - klo:21:43 »
Silikonittoman ottaisin myös mielelläni, silmänympärysihoni ei niin tukkeudu mutta täytyy olla niin tarkkana, ettei mene muualle kasvoille->heti näppylöitä  :P. Olen käytellyt nyt Dermoshopin geelivoidetta: http://www.dermoshop.com/product.asp?id=11837&group=face , on oikein hyvä mutta silikoni ihan incin alussa...

Ai, täytyykin tuo Favora katsastaa! Muistaakseni sitä joskus käytinkin, ei ainakaan huono/minulle sopimaton ollut.

EDIT: Sama juttu siis, Magia (alla)  :D. *hekottelee*
« Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo:22:27 kirjoittanut Nea »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 14.10.08 - klo:21:47 »
^ Ei minullakaan silmänympärysiho tukkeudu, vaan niinkuin tarkensin, silmänympärysihon ympärys tukkeutuu. ;D Favora kuulostaa hyvältä, mutta on kuitenkin sen verran kallis, että en ainakaan testaamatta ehkä suoraan ostaisi. Pitää varmaan käydä apteekissa kinuamassa näytteitä useammasta sy-voiteesta, ei ainakaan Cittarissa ollut mitään sopivaa.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 14.10.08 - klo:22:24 »
Mä tykkään tosta favoran silmänympärysvoiteesta ihan ältsysti. Kosteuttaa hyvin ja imeytyy nopeasti. Käytän sitä tosin vain öisin, että ei ole kokemusta meikin alle, mutta suosittelen sitä  :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 14.10.08 - klo:22:32 »
Favoraa voin suositella minäkin. Melko kevyt koostumukseltaan, mutta kosteuttaa kunnolla ja vaikka imeytyykin nopeasti, jää iholle pieni öljyinen tuntu. Ja mikä parasta, se tosiaan on hajusteeton!
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 14.10.08 - klo:22:39 »
Mäkin tykkäsin Favorasta ennen, en tosin muista käytinkö meikin alle ollenkaan. Kosteustehot ei kuitenkaan riittäneet mun yläluomelle. Favorassa on se hyvä puoli, että putkiossa on päiväysmerkintä (mun mielestä kaikessa pitäis olla, niin voiteissa, meikeissä kuin porkkanoissakin). Avenen sy.voide on paras mulle ja sopii meikin alle, vaikka ei antais kauaa imeytyäkään ja levittäis liikkuvalle luomellekin ja vielä kohtuu reilusti.

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #942 : 16.10.08 - klo:16:08 »

Mun mielestä tasainen meikkipohja on kaiken a ja o. Jos kasaantuneesta meikistä ja punoittavista tai sinertävistä silmänalusista pitää valita, niin ehdottomasti sitten se ensimmäinen!

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #943 : 01.11.08 - klo:15:58 »
Mun oli taas pakko ostaa Shiseido - Benefiance Concentrated Anti Wrinkle Eye Cream. Tuntuu, etteivät silmänympärykseni pysy muilla voiteilla yhtä pehmeinä. Annostelun kanssa pitää olla tarkka, turvottaa helposti. Laitankin tätä vaan aamuisin ja iltaisin kevyemmän geelin.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #944 : 17.11.08 - klo:20:39 »
Onko kokemuksia näistä Vichyn tuotteista?
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=VICHY+AQUALIA+THERMAL+EYES
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=VICHY+OLIGO+SILM%C4NYMP%C4RYSIHONVOITEET&manufacturer=VICHY

Tarviisin jonkun todella kosteuttavan silmänympärysvoiteen. Viime aikoina oon vaan lätkinyt normaalia naamavoidetta silmien ympärillekin, mutta se tuntuu turvottavan niin maan julmetusti. Käytän voidetta siis ihan koko iholle, myös liikkuvalle luomelle. Iho tuntuu kauhean ohuelta ja se myös hilseilee hirmu helposti.
Joskus aikanaan kokeilin mm. Nivean aqua sensation voidetta, mutta se ei riittänyt alkuunkaan.
Yllätyksekseni, Paul Mitchellin Awapuhi suihke on parantanut liikkuvan luomen ihon kuntoa  :D Se sai hilseilyn loppumaan. Sekään ei kuitenkaan yksin riitä, vaan päälle täytyy laittaa reilusti tujumpi voide.
Vinkkejä?