Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421085 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #990 : 07.01.09 - klo:17:23 »
^ eikös tuo isoparaffin ole mineraaliöljy?

Kaipa se on. Helvata, eikö mikään voi olla noita ilman  ::). Onneksi on ihan lopussa mutta siirryn siis suoraan ekokauppaan uutta etsimään! Decubalin silmänympärysvoide on ihana nyt talvella, silikonia sisältää ja käytän aamuisin. illat vain haluan olla täysin ilman silikonejakin, mineraaliöljyjä ei parane käyttää ollenkaan. Liekö siis nuo nenän sivustan näppylät tämän Favoran syytä, voi rähmä!

EDIT: Kiitos Tuikkuli infosta, mahtava homma (eli ei ole mineraaliöljy)  ;D. Yhtään tukkivuutta ei ihoni kaipaakaan. Tosin seuraavaksi varmaan kokeilen Weledan Wild rose eyecreamia.
« Viimeksi muokattu: 08.01.09 - klo:16:48 kirjoittanut Nea »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #991 : 07.01.09 - klo:23:27 »
Tuntuu aivan toivottomalta löytää silmänympärysvoidetta, joka ei mulla tuottaisi mukavia turvotuksia silmien alle. Tällä hetkellä on Diorin Capture R60/80 1éres Rides Yeux käytössä, silloin kun viitsin sitä laittaa, eli en ole  ihmisten ilmoille menossa. En edes muista mitä kaikkia kalliita merkkejä on tullut kokeiltua, mutta ehdoton rimanalitus oli Shiseidon tuote, jota Stockalla suositeltiin ja sain siitä pari kuukautta kestäneen silmätulehduksen toiseen luomeen. Siis tuo oli aivan omaa tyhmyyttäkin, koska en osannut yhdistää oireita sy-voiteeseen  ja sinnikkäästi laitoin sitä uudelleen ja uudelleen ja ajattelin, että  pitäisi kuitenkin jotenkin auttaa, kun luomi tosiaan turvotti ja hilseili mukavasti. Tuon ansiosta mulla onkin tämä oirehtinut luomi alempana kuin toinen, mikä sitten tietenkin itseä häiritsee ja huomaahan sen siinä, kun rajaukset ja ripsivärit tarttuvat tuohon luomeen, muttei toiseen kuitenkaan.

Ja tosiaan, turvotus ei ole määrästä kiinni, laitan voidetta äärimmäisen vähän, mutta aina sama tulos. Lievää silmäpussia mulla on aina silmien alla, joten en enää haluaisi entisestään niitä turvottaa. Silmänalusten tummuutta en niinkään koe häiritsevänä, eikä harakanvarpaitakaan vielä silmäkulmissa ole iästä (päälle 30) huolimatta, mutta kyllähän tuo huolestuttaa, kun kuitenkin meikkaan ahkerasti ja meikinpuhdistuskaan ole hellimmästä päästä (olen laiska siinä asiassa ja silmämeikit lähtee samalla kuin muutkin meikit, eli Dermalogican Anti-Bac Skin Washilla... :-\)...

Olisipa kiva kuulla onko jollain muulla samoja ongelmia ollut ja löytänyt jonkun hyvän sy-voiteen, jota mulle suositella. Ei paljoa tee mieli turhaan ostella kaapin täytteeksi >:(
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #992 : 07.01.09 - klo:23:49 »
^Oletko kokeillut Cliniquen All About Eyesia, Kanebon Eye Balmia tai Diorin Sculpt sy-voidetta? Nämä ovat kaikki hyviä turvotukseen. Kannattaa käydä pyytämässä näyte jostain näistä (jos liikkeessä ei ole näytteitä niin näytepurkkeja yleensä on, joihin voi laittaa pienen määrän). Ensimmäisenä vaihtoehtona suosittelisin sulle tuota Kaneboa koska sy-ihosi ilmeisesti myös ärsyyntyy helposti. Yksi mun asiakas, jolla oli iho ihan rikki yläluomilta, sai tuolla sy-ihonsa kuntoon, ja ovat muutkin tykänneet (myös itse tykkään). :)
« Viimeksi muokattu: 07.01.09 - klo:23:51 kirjoittanut SuperHotFemale »
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #993 : 08.01.09 - klo:14:29 »
^ eikös tuo isoparaffin ole mineraaliöljy?

Tuosta C13-14 Isoparaffanista kyllä aina sanotaan, ettei se olisi mineraaliöljy eikä tukkisi. Ei siis ole sama asia kuin Paraffin.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #994 : 09.01.09 - klo:16:38 »
SuperHotFemale: Kiitos vinkeistä, tuota Cliniquen mulla on joskus useampi vuosi sitten ollut, mutta en muista silläkään olleen mitään dramaattisempaa vaikutusta. Tuota Kaneboa vois käydä näytteen hakemassa. Tosin en ole edes tiennyt, että rasvoistakin saa näytteen mukaan, jos haluaa. Meikkivoidetta olen kyllä hakenut Juurikasvun opastamana, että näin sitä oppii kokoajan uutta.. ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Apricot

• Tukkaguru
« Vastaus #995 : 16.01.09 - klo:15:10 »
Täällä ei ole tainnut olla mitään juttua Chanelin Precision Rectifiance Intense Retexturizing Line Correcting Eye Creamista (kyllä, lunttasin googlesta nimen  ;D). Minkäköhän ikäisille tuo voide on tarkoitettu? Vai onko sillä merkitystä jos alle 30 vuotiaana käyttää 50 vuotiaille tarkoitettuja voiteita?
"Age shouldn't affect you. It's just like the size of your shoes - they don't determine how you live your life! You're either marvellous or you're boring, regardless of your age.”
"Gosling ei ole pelkkää ulkonäköä, hän on kaikkea muutakin."

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #996 : 16.01.09 - klo:17:54 »
Sain sasasta yhden tilauksen mukana näytteen IsQueenin High rice performance eye gelistä ja piti tilaa heti täysikokoinen purkki ku oli niin ihanan tuntuista  :D
 Eli toi on läpinäkyvää, paksuhkoa geeliä, joka on tosi riittoisaa. Ihan pieni hippunen riittää molemmille silmille. Tuoksuu aika miedolle, en oikein tiiä mille. Miellyttävälle kuitenkin. Tähän mennessä oon käyttäny noin kuukauden ja ei näytä et olis aine yhtää vähenny purkista. Purkki on 30g et isompi ku normaalisti sy-voiteet. Tulee tosi kosteutettu olo silmiin ku laittaa tota. Ainakin jos kokemukset jatkuvat näin hyvänä, tilaan toisenkin purkin ::)
 Mukana tuli vielä saman sarjan silmämeikin puhdistusaine, mut kirjotan siitä sitte toiseen ketjuun.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #997 : 19.01.09 - klo:16:46 »
Mun ehkä ainut HG-tuote on Avènen Soothing Eye Contour Cream. Mulla on todella helposti vuotavat silmät sekä ärsyyntyvät, punoittavat, herkät ja helposti kirvelevät silmänympärykset. Aiemmin käytin erilaisia herkän ihon silmänympärysvoiteita (viimeisimpänä se joku Lumenen sensitive-sarjan tuubi), ja ne kaikki vain oikeastaan pahensivat punoitusta ja ärsyttivät lisää. Tää Avènen silmänympärysvoide sai kirvelyn loppumaan ja punoituksen hellittämään muutamassa päivässä. Nykyään on vakkarikäytössä, enkä vaihtais pois. Mineraaliöljyähän tuossa vissiin on, mutta se ei oo ongelma mulle, jos levitän tosiaan vain silmänympärysiholle.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #998 : 30.01.09 - klo:03:45 »
Silmänympärysvoiteet on mulle ihan uus juttu, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että kaipa minäkin semmoisen tarvitsen. Mä oon vaan ihan totaalisen hukassa niiden kanssa enkä oikein tiedä mistä aloittaisin etsimisen  ???
 Ongelmana ei vielä 23weenä ole rypyt vaan enneminkin kuiva ja herkkä silmänympärys iho.
Tämän talven aikana olen huomannut miten ihan normi Humektan jota käytän kosteusvoiteena saattaa välillä kirvellä silmänympärysiholla, oletan, että tämä johtaa kuivuudesta ja/tai herkästä ihosta. Eli suosituksia otetaan kiitollisena vastaan, lähinnä ainut kriteeri on, että mielellään mahd. hajustamaton ja kohtuuhintainen eli ei missään nimessä yli 20€ tuubi ja mieluiten alle 15€ jos vaan mahdollista.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #999 : 30.01.09 - klo:13:40 »
^ Omien kokemusten perusteella suosittelisin ehdottomasti tuota just aikaisemmassa viestissä ylistämääni Avènen silmänympärysvoidetta. :) Hintaa on Suomessa noin 20 euroa, Yliopiston apteekissa näkyy normaalihinta olevan 19,80 (tosin on tällä hetkellä pienessä tarjouksessa Uniikki-kortilla). Se on hajustamaton ja tarkoitettu nimenomaan herkälle, ärtyneelle ja kuivuvalle silmänympärysiholle. En tiedä vältteletkö mineraaliöljyjä kosmetiikassa - tuossa siis on valitettavasti niitä kyllä. Mua ne ei silmänympäryksissä haittaa.

Lumenella on myös herkän ihon silmänympärysvoide, mutta mulla se ärsytti ihoa vain lisää, eikä tuntunut jotenkin imeytyvän kunnolla.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #1000 : 30.01.09 - klo:13:44 »
^^
Ja jos mineraaliöljyt/silikonit eivät sovi, kannattaa kurkata Favoran versio apteekista. Jos erityisen kuivat silmänympärykset ovat, tuo ei ehkä riitä. Käyttelen itse nyt yöllä Weledan villiruusua ja aamulla Favoraa.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

domino

• Vieras
« Vastaus #1001 : 30.01.09 - klo:16:22 »
Onko kukaan testannut Skin Doctors Under Eye Circle Solutionia? Tilaustiedoissa luki tuotteen perässä discontinued - tarkoittaako tuo, että sitä ei enää valmisteta? Vitsit, jos tuo onkin tosi hyvää  :-\

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #1002 : 30.01.09 - klo:20:38 »
Ja jos mineraaliöljyt/silikonit eivät sovi, kannattaa kurkata Favoran versio apteekista. Jos erityisen kuivat silmänympärykset ovat, tuo ei ehkä riitä.
Tiedätkö, tai tietääkö joku muu, että saako tästä apteekista näytteitä? Vaikka tuo Avènen sy-voide on tosiaan ollut parempi kuin mikään muu mitä oon kokeillut, niin jotenkin kiinnostaisi kokeilla muitakin nyt, kun tuon silmänympärysihon on Avènen ansiosta vihdoin saanut kuntoon. Jos löytyisi sopiva tuote tuon kaveriksi, niin voisi alkaa Avènea käyttää vain öisin. On ihan mahdollista, että mineraaliöljyjä tulee huomaamattaan esim. meikatessa levitelleeksi silmänympärysiholta muualle kasvoille. En taida uskaltaa tuota Favoraa kuitenkaan kokeilematta ostaa, kun on niin todennäköistä, että ei sovikaan. Avènen sy-voiteestahan ei tietääkseni ole näytteitä, ainakin näin olen apteekissa kuullut.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1003 : 30.01.09 - klo:20:42 »
^ Useissa apteekeissa on ainakin sellaisia pikku purkkeja tarjolla (kuten Stockalla tai Sokoksella), joihin voi tuotetta pienen nokareen pyytää.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #1004 : 30.01.09 - klo:21:20 »
Ostin sitten toin Favoran sy voiteen, katotaan miten toimii mulla. Kiitos suosituksista :)

edit:
Favoraan kokeiltu sitten ensimmäisen kerran hetki sitten meikin poiston jälkeen ja täähän kirveltää ja kuumottaa silmän alusia enemmän kuin Humektan :/ Tää on ihan uuttta mulle, koska vaikka mulla onkin finnien kannalta ongelma iho ei se normaalisti mihinkään tökötteihin pahemmin reagoi :(
Onko kellään mitään ideaa mistä kirvely voisi johtua, kuivuudesta vai jostain muusta?

edit 2:
pari tuntia sy-voiteen levittämisen jälkeen silmät alkoivat vuotaa sisänurkastaan ja kirveltää, ei kiva :(
« Viimeksi muokattu: 31.01.09 - klo:00:53 kirjoittanut HeidiB »