Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440615 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #270 : 26.01.09 - klo:00:19 »
sadelma:

Oliko alla oleva tukka kasiksi värjätty? Se nimittäin selittää sen että ysi sitä tummentaa. Tuhkataitto lähtee kyllä liiankin nopeasti tukasta pois, ja jos se häiritsee pahasti niin tuoretta väriä pystyy haalistamaan joko kuivaan tukkaan levitetyllä syväputsarilla (anna vaikuttaa, pese pois, tehohoida) ja kuivaan tukkaan laitetulla öljyllä (anna vaikuttaa, pese pari kertaa shampoolla, tehohoida).
this too shall pass.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 26.01.09 - klo:08:59 »
^ Miten se vaikuttaa asiaan, jos tukka oli 8-asteiseksi blondiksi värjätty? Mä en nyt seuraa. Eihän 9-asteisen värin pitäis välttämättä näkyä 8-asteisessa värjätyssä tukassa ollenkaan, jos se on kerran vaaleampi. Mulla on varmaan joku oleellinen tieto nyt hakusessa, mut en ymmärrä miten se tummentua vois.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 26.01.09 - klo:12:09 »
^ Oletko ikinä miettinyt miksi vaaleammalla värillä ei voi vaalentaa jo värjättyä tukkaa?

Hapeteväri (kevyt tai kesto) värjää neitsyttukan ihan mallien mukaisesti asteen-pari vaaleammaksikin koska siinä olevat ainekset vaalentavat aina pohjaa vähän ja sitten tekevät halutun taiton päälle.

Jos tukka on jo hapetevärillä värjätty eli pohjaa ei väri pysty vaalentamaan niin eipä se väri tee muuta kuin hajottaa vähän tukkaa ja tekee sen väriosuuden siihen värjätyn värin päälle. Eli tummentaa. Ilman sitä vaalennusosuutta.

Tätä voi käyttää röyhkeästi hyväksi jos pitää tummemman värjätyn tukan sävyä nytkäyttää vähän johonkin suuntaan: otetaan vaaleahko sopivansävyinen hapeteväri ja varotaan tyveä jos siellä on juurikasvua. 

Toivottavasti selkeytti vähän ;)
this too shall pass.

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #273 : 26.01.09 - klo:20:55 »
Mä olen tosiaan aikaisemmin käyttänyt pitkään Poly Blonde Blond Sprayta, joka vaalentaa muutaman asteen. Mulla on vielä paljon opeteltavaa värjäyksestä. ;)
En tiedä alkaako silmä tottumaan näihin hiuksiin, mutta tuo tuhkaisuus ei ehkä häiritse niin pahasti enää. Tuota syväputsaria voisi kokeilla, jos tulen taas toisiin ajatuksiin. Muutenhan tuo väri ei oikeastaan tehnyt mitään näkyvää, paitsi juurikasvu on poissa ja pituuksissa tuo tuhkainen vivahde. Kukaan muu kuin minä ei varmaan huomaa näissä minkäänlaista muutosta.  :)

1bFii

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 27.01.09 - klo:12:40 »
deko: Yritän parhaani mukaan ymmmärtää.. Mut mun pieni pää meni kyllä vaan enemmän sekaisin. ;D Ainakaan mun tukassa ei oo koskaan näkynyt mitään muutosta (siis tummemmaksi tai vaaleammaksi), jos oon valinnut liian vaalean värisävyn liian tummalle pohjalle. Korkeintaan joku sävymuutos on tullut, esim punertavuus. Vai sitäkö haitkin?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 27.01.09 - klo:13:52 »
Olen tänään aikeissa värjätä hiukset pitkästä aikaa itse, värinä on tuo Huurteinen tummasuklaa. Näytti ainakin paketissa ja väritupsussa ihan kivalta väriltä. Hiusvärit haalistuvat minulla melko nopeasti joten en edes pelkää siitä tulevan liian tummaa. Ainoa mitä pelkään on se, että se taittaa violettiin.

/ No niin, nyt on hiukset värjätty. Väristä tuli tosi tasainen. Olin yllättynyt siitä, että jo yksi paketti väriä olisi riittänyt minun hiuksiini. Tavallisesti minulla on saattanut mennä jopa 2-3 väripakettia hiuksia itse värjäillessä. Mukavalta tuoksui tuo väriaine ja oli mielestäni koostumukseltaankin hyvää, levittyi helposti muttei silti ollut turhan luirua. Tulos on kyllä vähän tummempi kuin ajattelin, taittaa punaiseen. Kiilto on upea.  :-*

Paketin mukana tullut hoitoaine oli loistavaa, hiukset selvisivät todella helposti ja ovat muutenkin pehmeät. Voisin kokeilla ehdottomasti toistekin näitä värejä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo:14:16 kirjoittanut Sanguine »
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 30.01.09 - klo:22:11 »
Mitäs luulette jos sekoitan värit 500 ja 530, tuleeko siitä mitään? Tai siis eikai mitään "pahaa" voi käydä hiuksille? Pelkään että 530 vetää yksinään liian punertavaksi ja ei välttämättä näy hiuksissa. Olen tähän saakka värjänny noin 5 kertaa (puolen vuoden aikana) 500 värillä.

domino

• Vieras
« Vastaus #277 : 31.01.09 - klo:17:12 »
Värjäsin 630 Caramel-värillä mut ei tullut kivat, lopputulos oli liian kylmä ja tumma. Tulisikohan 645-värillä Tummanvaalea kuparimahonki vaaleanruskeiksi haalistuneisiin hiuksiin tarpeeksi lämmin tulos?

EDIT. Joo oon tässä muutaman kuukauden haalistellu väriä ja onhan tää muuten kiva nyt, mut keinovalaistuksessa (loisteputket ym.) nää näyttää ihan vihreiltä ja maantienvärisiltä ja.. :D vois koittaa laittaa saman värin tähän päälle ja kattoo minkä näkönen tulis. Ehkä en uskalla kuusneljävitosta kokeilla sit  :)
« Viimeksi muokattu: 31.01.09 - klo:18:01 kirjoittanut domino »

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 31.01.09 - klo:17:24 »
^Olen itse jo pari kertaa värjännyt tuolla 630 Caramelilla ja se on kyllä ekaksi tosi tumma, mutta haalistuu sitten oikeaksi lämpimäksi sävyksi. Ekan kerran oli minullakin liian tumma ja kylmä, varsinkin vanhat blondatut osiot olivat vetässeet kunnolla tuota väriä ja olivat kylmän tummat, mutta jo muutaman pesun jälkeen näytti paremmalle. Eli jos muutaman pesun maltat odottaa ja katso mitä siitä tulee! ;D Luulen että tuo 645 voisi vetää aika oranssiksi, mutta ei ole kokemusta siitä kyllä.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #279 : 01.02.09 - klo:02:18 »
Mä oon kertaalleen värjännyt tolla 645:llä ja muistaakseni tuli tosiaan suht kuparinen tulos. Itse tykkäsin kyllä.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #280 : 01.02.09 - klo:10:59 »
Mitäs luulette jos sekoitan värit 500 ja 530, tuleeko siitä mitään? Tai siis eikai mitään "pahaa" voi käydä hiuksille? Pelkään että 530 vetää yksinään liian punertavaksi ja ei välttämättä näy hiuksissa. Olen tähän saakka värjänny noin 5 kertaa (puolen vuoden aikana) 500 värillä.

Voit ihan huoleti sekoittaa nuo keskenään; ei lähde tukka päästä tai muuta epämiellyttävää ;D mutta värin tuloksesta en osaa sanoa mitään.
Itse olen myös värjäillyt viimeiset 4-5krt tuolla 500-sävyllä. En ole uskaltanut tuota 530 kokeilla koska en halua punaista lainkaan; pitkään meni että sain kokonaan häivytettyä kuparisen vivahteen pois. Kovin olen pitänyt tästä "vaaleanruskeasta" 500:sta....naurattaa sikäli, että mun hiukset on lähinnä mustanruskeat tällä sävyllä 8)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 01.02.09 - klo:11:45 »
^Mulla on myöskin hiukset melkein mustat tällä värillä. Toisaalta tykkään tästä väristä ihan mielettömän paljon, mutta toisaalta haluan hieman vaaleampaa. Sen takia ajattelin, että jos sekoitan nämä niin päsen pikkuhiljaa vaaleampaan... ehkäpä :D. Onko 600 väri minkälainen?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #282 : 01.02.09 - klo:13:13 »
^ Heh....hyvät on kyllä noiden värien "nimet" - hiukan antaa väärää käsitystä! Mutta siis mä olen tykännyt tästä väristä kyllä hurjan paljon. Ehkä mäkin voisin harkita tuota 600:sta vaihtelun vuoksi kuitenkin. Taidan odottaa ensin miten sulla projekti edistyy ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 01.02.09 - klo:17:21 »
Mä pistin ton 630 yksinään päähän. Hiukset vielä märät, että saa nähdä kohta millaiset tuli.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 04.02.09 - klo:15:00 »
Laitoin eilen sävyn 730 hiuksiini ja tänään lisäsin vähän vaaleita raitoja. Viime viikolla olin jo laittanut tummempia raitoja, ja ne erottuvat vielä hyvin. Olen nyt tosi tyytyväinen väriin. Eilen heti värjäyksen jälkeen hiukset oli hiukkasen liian tummat, mutta arvelin niiden haalistuvan melko nopeasti sopivaksi.

Tänään raitojen laiton jälkeen muhittelin pari tuntia IH:lla, ja nyt näytää ainakin märkänä hiukset siis just haluamiltani. Tosin raidatkinhan vaalentavat, mutta arvelen tuon muhittelun vieneen sitä tummuutta vähän. Tavoitteena on ollut jotain Jennifer Anistonin värin tapaista, ja täytyy sanoa, että melko lähellä ollaan. Toivon värin pysyvän nyt haalistumattomana ainakin jonkun aikaa. Alla on vaalennus, joten arvelen pysyvän ainakin kauemmin kuin hiusväripaketissa luvataan.
2c M i