Nyt kyllä meni minul aivan totaalisesti hermot tämän sarjan tunnettuun "veti tummemmaksi kuin oli tarkoitus"-efektiin, harmittaa niin vietävästi!

Pari vuotta sitten tykästyin sarjaan kovin kun aloin värjäillä silloista blondistapunaisenkauttatummaksi--kuontaloani sarjan mustanruskealla - lopputulos oli juuri toivomani, kiiltävä ja "luonnollisen"tumma musta, joka pysyi paremmin kuin useimmat kestovärit ja haalistui elottoman likaisenharmaan sijaan hyvin tummaan ruskeaan. Viimeisimmän vuoden aikana olen pyrkinyt hiljakseen kohti vaaleampaa ja vivahteikkaampaa 6-5 asteista ruskeaa (suunnilleen luonnollinen värini) ja kärsivällisesti vähitellen haalistellut (melko tuloksetta) mustaa pois latvoista ja värjäillyt juurta lähinnä kampaamosarjojen 4-5 asteisilla sävytteillä ja jollain satunnaisella kestovärillä koska en ole halunnut rasittaa jo aiemmista blondailuista kärsineitä latvoja enempää kunnes muutama viikko sitten turhauduin lopullisesti ainaiseen kaksiväriseen tukkaan ja päädyin kärvähtämisen ja saksimistuomion uhallakin lätkimään tukkaani värinpoiston ja sen päälle lorkun preferencen sävyn 6.23 Toscane. Ihme kyllä, kuontalo selvisi kidutuksesta ilman kovin havaittavia rakennevaurioita, kuivui kyllä selkeästi, muttei mitenkään ylettömän pahasti ja väristäkin tuli oikein kiva kutosasteinen kullanpunertava vaaleanruskea.
No, keskiviikkona sokkarin hiusvärihyllyjen tarjouksia tuijotellessani sain sitten tämän kuningasidean lätkiä uuden lukuvuoden kunniaksi lisää väriä päähäni vaikka tukka olikin vielä edellisen värjäyksen jäljiltä ihan hyvällä mallilla, tarkoitus oli vain säätää hieman taittoa ja saada vastavärjätyn tukan tuntua ja kiiltoa päähän - vaan kuinkas sitten kävikään...:en löytänyt castingeista mieleistäni 6-asteista ja harkitsin 7- ja 5 -asteisten värien sekoittamista, jonka kuitenkin ONNEKSI hylkäsin *puistatus* ja päädyin sävyyn 724 nougat.
Lopputuloksen nähdessäni teki mieli kirkua, peilistä näkyi valehtelematta ainakin 4-, ehkä jopa melkein 3 -asteinen kuontalo - ja tämä siis SEISKA-asteisella sävyllä?!! En tajua, miten voi olla mahdollista, että luvattu tummuusaste heittää näin paljon? Ymmärrän toki, että värinpoiston jälkeen tukka ehkä imaisee värin tavallista hanakammin, mutta vähintään 3 tai jopa 4 astetta luvattua tummempi on silti aika käsittämätöntä, varsinkin kun se heti vp:n perään läntätty 6-asteinen preference oli juuri niin tumma kuin pitikin

Eilen yritin itku kurkussa haalistaa väriä monen tunnin öljymuhitus+tuplavaahdotus O&H shampoolla+NG-naamio -operaatiolla ja päällimmäinen mustuus hävisikin ja värin vivahteet tulivat paremmin esille, muttei silti vaalennut kovin merkittävästi

Tällä hetkellä käynnissä sama toistamiseen.
En kyllä ala jos tämä letti ei tästä vaalene, ottaa tosi rankasti päähän mikäli koko värinpoistoprojekti nyt vesittyi yhden typerän kevytvärin takia eikä kyllä oikein raaski sitä värinpoistoa toistamiseenkaan tehdä.

Edit:Kyllähän mä sen värinpoiston sitten raaskin tehdä ja siinä konkurssissa itseasiassa vielä toisenkin ja nyt on sitten 8-asteinen pää tätä nykyä...ja nyt kun kiertelin hiusvärihyllyillä kun alkaa pian tulla juurikasvun värjäily ajankohtaiseksi niin enköhän mä sitten vaan tuijotellut ihastellen 4- ja 5-asteisia ihania suklaanruskeita...*huokaus*
Mä olen toivoton tapaus. Jos jossain on jokin vieroitusklinikka hiusväriholisteille niin ilmoittaudun sinne.