Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440432 kertaa)

Poissa hanzu84

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #540 : 21.03.11 - klo:17:43 »
Joo, kyl mäkin tänään 500 sävyn löysin(: Mullon nyt Garnierin luonnollisilla sävyillä värjätty tummanruskee hius. Vaikkakin en oo antanu värin vaikuttaa värjätessä täyttä aikaa, joten ei nyt aivan tummanruskea ole. Joskus aikasemmin värjäsin Casting Creme Glossin 530 sävyllä ja tuli jopa tätä nykyistäkin hiusta tummempi. Nyt kun en enää halua kestoväriä käyttää, joten ajattelin josko tuo sävy 500 ois sopiva. Tumma muttei kuitenkaan aivan tummanruskea. Pääsiskö kyseisellä värillä suunnilleen Leihgton Meesterin hiusväriin tähän http://justjared.buzznet.com/2008/02/22/leighton-meester-reebok/ ??
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo:17:53 kirjoittanut hanzu84 »

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 21.03.11 - klo:18:57 »
^ Veikkaan kyllä, että helposti voi vetää tummemmaksi. Tuolla 500:lla tosiaan tulee suht tumma ruskea (kerrostuessaan jopa mustanruskea). Ehkä 600 olisi parempi, mutta sitähän ei Suomesta saa.

^^ 500 toimi mullakin todella hyvin punertavanruskean punaisen neutraloinnissa. Heti jo ensimmäisellä kerralla hiuksista peittyi melkein koko punaväri, joka tosin nipisen ehti värin kuluessa ennen seuraavaa värjäyskertaa hiipiä taas näkyviin. Toisen värjäyksen jälkeen ei punaista ole enää näkynyt, paitsi hienoisesti suorassa auringonpaisteessa. Muuten hius näyttää neutraalin ruskealta. Tummahan tämä on ja tyvikasvukierre on taas päällä, mutta muuten todella kiva väri. Ja ihanaa, ettei hiuksissa ole enää sitä punertavuutta - ehdin jo aivan totaalisesti kyllästyä siihen! Tarkoitus on lähitulevaisuudessa jossain vaiheessa kokeilla tuota sävyä 600, sillä väri saisi olla hieman lähempänä tyvikasvua. Pitäisi sitten vaan tilailla sitä tuosta Margotin vinkkaamasta kaupasta...

Poissa hanzu84

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #542 : 21.03.11 - klo:19:41 »
Hmm.. No emmä kyl aivan tummanruskeeta/mustanruskeeta havittele. Mikä kevytväri vois olla hyvä? Sopivan tummanruskea, mutta ei liian tumma kuitenkaan. Voisko Garnierin HarbaShine 500-sävyolla parempi vaihtoehto kuin Casting Creme Gloss 500-sävy?
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo:19:47 kirjoittanut hanzu84 »

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 22.03.11 - klo:22:15 »
Mä laitan nyt pari kuvaa siitä, millaisen sävyn itse sain aikaan tolla 713:lla. Eka kuva on otettu luonnonvalossa eikä tukka tosiaankaan enimmäkseen näytä noin vaalealta, vaan on ihan selkeästi ruskea.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #544 : 22.03.11 - klo:22:54 »
^ Kaunis ruskea, vaikkakin hieman erilainen mitä oletin. Voisin itse ottaa juuri tuon kuvan väriset hiukset syksyllä *suunnittelee* Kiva kun laitoit kuvan.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 23.03.11 - klo:13:11 »
Pohja varmaan vaikuttaa lopputulokseen aika paljon. Mun pää on aika kyllästetty tummemmilla ruskeilla, joita olen haalistellut viimeiset kaksi vuotta. Varmaan mun tukan juuresta näkee parhaiten, millainen väri todella on, latvat on vähän mitä sattuu. Vastavärjättynä tuossa oli kyllä kiva viileä vivahde, joka ei kuitenkaan ollut harmahtava (ei ehkä näy kovin hyvin kuvassa). Tuntuu, että ajan kanssa vivahteet ovat haalistuneet, mutta niin ne kai aina.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 23.03.11 - klo:19:48 »
^ Kivasti oot, Margot, saanut haalisteltua. Muistan jonkin kuvan täältä, jossa sulla oli todella tummanruskeat hiukset.

* * *

Tuosta sävystä 500 vielä: paketin kuvassa sävy on mun mielestä taittojen puuttumisesta huolimatta jotenkin tosi lämpimän ja kultaisen näköinen. Ainakin mulla toi on hiuksissa todella neutraali tai jopa hieman tuhkainen tummanruskea. Ja mulla sentään oli lämpimän ruskea punertavalla taitteella pohjana, mutta silti tulos ei ole yhtään lämmin. Mä tykkään tosi paljon ja valitsinkin sävyn tuon numerokoodin avulla. Kuvaa vaan ei ehkä kannata tässä tapauksessa tuijottaa.  :)

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #547 : 25.03.11 - klo:22:37 »
Tosi kivalta näyttää tuo 713, kiitos kuvista! Aivan ihanat on kyllä sun hiukset muutenkin.  :l
Koitan vähän vaalennuspesulla haalistella vanhaa väriä ja sitten laitan tuon 713:n perään, harmillisesti vaan ainakin tuo sävy 535 haalistui ihan muutamassa pesussa ja varsinkin juurikasvusta eli omasta väristä, vanhaan väriin latvuksissa nappasi vähän tiukemmin. Mitenkähän ottaa jos vähän vaalentelee ensin..? Pitääpi testailla ja pitää siis nyt ekaksi tilata tuota 713 sävyä pari pakettia  :)

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #548 : 29.03.11 - klo:20:42 »
Oh hair, why you always betray me...

Laitoin sitten tuon 713:n päähän, ja tättärää: tuloksena ei oikein minkään värinen, hieman oranssisena kiiltävä tummanruskea! Mun pitää nyt vaan todellakin uskoa että mun ei vaan kannata värjätä tätä hiusta itse ollenkaan. Lopputulos on aina likaisenkukertavantummanruskea, oli sitten 8- tai 7-tason kevytväri, ihan sama. Enkä edes antanut olla koko vaikutusaikaa...

Väitän että tuo näyttää livenä tummemmalta ja kamalammalta kuin kuvassa. (oikeastaan tuo kuvan sävy ei ole edes niin pahan näköinen, mutta olen vähän pettynyt kuitenkin... peilikuva on masentava!) Mutta onneksi aika haalistaa taas...
Tästä siis lähdettiin ja tähän päästiin...

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 30.03.11 - klo:20:02 »
^ Ei toi mun mielestä ole kamala eikä erityisen tummakaan. Noi pakkausten kuvat on vaan mainoskuvia. Pitäisi katsoa sitä tupsua, joka on yleensä huomattavasti tummempi kuin paketin kuva... Tosin tosta nyt ei tupsua voi katsoa, mutta noin yleisesti ottaen 7-tason hiustupsut on aika tummia.

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #550 : 30.03.11 - klo:21:03 »
^ Ei toi mun mielestä ole kamala eikä erityisen tummakaan. Noi pakkausten kuvat on vaan mainoskuvia. Pitäisi katsoa sitä tupsua, joka on yleensä huomattavasti tummempi kuin paketin kuva... Tosin tosta nyt ei tupsua voi katsoa, mutta noin yleisesti ottaen 7-tason hiustupsut on aika tummia.

Joo, mustakin tuntuu että tää näyttää todellisuudessa, siis paljain silmin tummemmalta kuin tuossa kuvassa. Ja kamalasti sain kyllä tänään kommenttia, että ai sä oot värjännyt hiukset taas tummiksi. Odotin, että tää ois ollut suunnilleen sen aiemmin laittamani 700 tummuusluokkaa mutta hieman eri sävyinen, siksi kai niin petyin tähän.  :(  Mutta ei se mitään, virheistä oppii ja aika haalistaa.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 31.03.11 - klo:11:26 »
^ No, se on kyllä vähän outoa, jos sait huomattavasti tummennan lopputuloksen kuin seiskoilla yleensä. Oliko sulla vaalennuksia tai värinpoistoja alla?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 31.03.11 - klo:13:03 »
Viime kesänä värjäsin Casting:illa ja aina se vetäisi tosi tummaksi, mutta haaleni sitten paljon  :) Että kyllä tuo varmaan tuosta vaalenee.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 31.03.11 - klo:13:34 »
Mustakin tuntuu, että Castingit noin yleensä voi vetäistä paljonkin tummemmaksi kuin numeroinnin perusteella pitäisi. Edellisellä sivulla kerroinkin kokemuksiani sävystä 500, joka olikin mustanruskea. Olen käyttänyt myös CCG:n sävyjä 535 ja 530 ja ainakin 535 oli tummahko, ennemminkin luumua / tummaa mahonkia muistuttava. 530 sen sijaan oli ihan oikeasti 5-asteinen kullanruskea.

En tiedä voiko taittosävyt vaikuttaa noinkin vahvasti värin tummuuteen, ei kai periaatteessa pitäisi olla mahdollista että saman sarjan 500 on mustanruskea mutta 530 paljon vaaleampi ruskea? Onneksi nuo ei ole kestovärejä, eli liika tummuus lähtee kyllä pesussa. Ei siis hätää kiskis, haalistuu kyllä viimeistään kuukaudessa!

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #554 : 31.03.11 - klo:14:51 »
Perusvärit eli esim. 500 on yleensä peittävämpiä, siksi monesti vetävät tummemmaksi kuin vivahteelliset sävyt. Myös tuhkasävyt ovat tummempia ja peittävämpiä, esim 7.1 voi olla asteenkin tummempi kuin esim 7.3.

kiskis, jos tuntuu ettei meinaa haalistua normaalilla pesulla, niin syväpuhdistavalla muhittelua kannattaa kokeilla. Omasta kokemuksesta 7-tason castingit kyllä purkavat väriä aika hyvin ajan kanssa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.