Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440637 kertaa)

Poissa Nala

• Hiushörhö
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #555 : 08.04.11 - klo:13:31 »
Onko kukaan värjännyt sävyllä 630? Suomesta ei saa mut jos joku olis tilaillut tuolta kayeschemistiltä. Olisi kiva nähdä kuvia, tekisi mieli laittaa tilaukseen =)
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #556 : 09.04.11 - klo:19:27 »
^ No, se on kyllä vähän outoa, jos sait huomattavasti tummennan lopputuloksen kuin seiskoilla yleensä. Oliko sulla vaalennuksia tai värinpoistoja alla?

Oon joo syksyllä tehnyt pari värinpoistoa, eli vika on varmastikin mun hiuksessa. :(
Oon nyt muhitellut avokadoöljyllä ja pessyt pari kertaa syväputsarilla, muttei ole silminnähden vielä vaalentunut, mutta ei se mitään. Ajan kanssa varmasti haalenee, ja jos hyvä tuuri käy, se haalistunut väri olisi aika lähellä mun juurikasvua eikä sitten tarvitsisi heti taas kriiseillä, että mitä väriä uskaltaa laittaa päähänsä. (tätä vaalealla sävyllä tummanruskeaksi oon siis harrastanut aiemminkin eri merkkisillä väreillä, aina yhtä kivaa) :D

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #557 : 11.04.11 - klo:19:26 »
Värjäsin sekaisen oranssihtavan vaalean tukkani glossy blonde sävyllä 1010. Tuli nätin tuhkainen sävy :) Taittoi hyvin keltaisuutta/oranssisuutta.

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 06.05.11 - klo:12:16 »
Onko kukaan kokeillut Creme Glossin sävyä 910 kirkas tuhkanvaalea? Paketin kyljessä mainostetaan, että sävy on kehitetty erityisesti suomalaisille hiuksille, tyyliin "tummanvaaleista hiuksista tulee vaalennuksen seurauksena helposti luonnottoman väriset. Tämä sävy on kehitetty luomaan luonnollisen vaalea lopputulos tummanvaaleisiin hiuksiin" tms. Kiinnostaisi tietää, paljonko tuo käytännössä vaalentaa esim. 7-8 asteista luomuhiusta, ja onko lopputulos kaunis tuhkanvaalea.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Luciana

• HAIRahtanut
« Vastaus #559 : 06.05.11 - klo:13:58 »
^ Oma värini on tummuusasteeltaan 6 ja tuo vaalensi pari astetta, mutta jätti hieman kellertäväksi. Jo vaalennetut osiot tulivat testitupsussa harmaiksi, joten käytin jonkin aikaa keltaisuuden taittamiseen 70% helmiäistä ja 30% tuhkaa. Tuli kaunis ja luonnollinnen taitto.

riikkanen_

• Vieras
« Vastaus #560 : 09.05.11 - klo:15:10 »
Minä värjäsin hiukseni tänään sävyllä 1010 Very light iced blonde. Väristä tuli todella kiva sellainen tuhkainen ja kaikki keltaisuus hävisi :) Pohjalla minulla oli todella vaalea tyvi ja latvoissa hieman keltaisuutta. Olen tyytyväinen :)

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #561 : 11.05.11 - klo:09:03 »
Pikkasen OT - mutta käytin Castingin 43 Cannelle sävyä tasoittaakseni 3-4cm maantievärin ja kuparisempien latvojen välistä eroa. Kiitos Polinan ja Sundancen vuosi sitten käymän keskustelun päätin kokeilla jälleen yhtä sävyä luonnollisen punapään sävyn loputtomalla etsintäjaksolla... Paketin kyljessä oleva kuva nimittäin ei erityisesti houkuttelisi ostamaan väriä tähän tarkoitukseen (liian vaalea ja kellertävä).

Ja kyllä: 43 Cannelle (jolle ei oikein ole vastaavaa Castingin Creme Glosseissa edelleenkään) TOIMII! Sävy tummeni hurjasti vaikutusaikana ja melkein pelästyin, että pitkään ja hartaasti harrastamani haalistelun tulokset menivät sen siliän tien. Mutta ei, 15min vaikutusajalla tuloksena juuri sopiva 7-8 kuparihtava maantien väri, joka ei huuda oranssia, mahonkia tai pellehermannia. Kuparisemmat latvat ovat edelleen kuparisemmat kuin tyvi, mutta efekti on liukuva, eikä tarkkaa rajaa näy.

Cannellea ei siis ole onneksi lopetettu, ainakaan Prismoista täältä pk-seudulta.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 12.05.11 - klo:09:32 »
^ Mäkin olen värjännyt Cannellella muutama vuosi sitten ja tykkäsin siitä tosi paljon. Ei minullakaan tullut paketin kuvanmukaista sävyä (onneksi) vaan tulos oli tosi kaunis ja luonnollinen, eikä liian kellertävä. Harmi kun uudistumisen myötä tuota sävyä ei ole ainakaan meillä päin näkynyt enää missään kaupoissa.

Creme Glossilla olen nähnyt jonkun 6-asteinen kuparinsävyn joka taitaa olla aika lailla vastaava, mutta tummempi.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #563 : 12.05.11 - klo:13:01 »
Creme Glossilla olen nähnyt jonkun 6-asteinen kuparinsävyn joka taitaa olla aika lailla vastaava, mutta tummempi.

Jep, 6-tason kuparisävyjä on tarjolla, mutta tummuutta niillä saa samalla myös aika rutkasti.

Minusta kaikkein lähinnä Cannellea on CCG 734, jokin hunajakulta nimeltään. Tuolla vaan tulee selkeästi ruskeampi ja peittävämpi. Olen sitäkin käyttänyt jossain vaiheessa, kun hiukset olivat yleissävyltään tummemmat.

(Lisähuom! 8-asteen kuparisävyä löytyy kyllä myös Goldwell Colorancelta 8K ainakin vaahtona, ja siitä saakin hätätilanteessa sopivan kiillotuksen.)

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #564 : 17.05.11 - klo:00:33 »
Värjäsin vaalennetun ja epätoivoisen kellertäväksi jääneen pehkoni 910:lla hyvin tuloksin. Taittoväreistä ei tähän kammotukseen ollut mitään apua, mutta tuolla 910:lla sain kivasti kellertävyyden piiloon ja tasoitettua vaaleutta. Nyt on nätti, platinainen hohde tukassa. Saa sitten vaan nähdä, kuinka kauan tätä ihanuutta kestää... :)

Retro

• Vieras
« Vastaus #565 : 29.05.11 - klo:22:04 »
Värjäsin ensimmäistä kertaa elämässäni CCG:llä, sävyllä 634 Tummanvaalea hurmaava hunajakupari. Väritupsu näytti lupaavasti aika samalta, mitä mulla pukkaa juuresta. Omaa väriä oli noin 7 cm, loppuosa kerran seiskatasoisella kuparilla ja pari kertaa hennalla ja suoravärillä värjättyä kulahtanutta oranssia. Hiuksista tuli nätit ja tasaväriset, hieman tummemmat kuin näytetupsussa, mutta eiköhän tuo parissa pesussa haalistu. Tuoksu oli ihan jees, hiukan pistävältä tuo värjäysvaiheessa tuoksui, mutta pestynä ja kuivattuna ei tuntunut sitä kammoa hiusvärihajua, kuin muilla merkeillä. Tykkäsin kyllä ja pysyvyydestä ja omaan väriin mätsäyksestä riippuen käytän varmaan uudelleenkin.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #566 : 13.06.11 - klo:10:36 »
Jatkan tätä keskustelua nyt sitten täällä (kirjoitin aikaisemmin tuonne kotivärjäyskeskusteluun...)
Eli tiedustelin tuota sävyä 634, minkälainen tulos siitä tulee. Tämän hetkisessäkin värissäni on hieman punertavuutta  seassa (erottaa esim. auringonvalossa), joten punertava sävy se ei haittaisi yhtään, kunhan ei mitään punaisen-oranssia tule! Mitenkähän tuo juurikasvu reagoi esim. tuohon 634-sävyyn? Mietin että kun ne ovat uutta värjäämämätöntä hiusta niin tarttuuko punapigmentti niihin voimakkaammin ja hiuksien juuri tulee punaisemmaksi? Osaisitteko suositella jotain muuta sävyä kuin 634, mikäli tuo kyseinen sävy vetää liian kupariseksi...  ???
5-tason sävyt näyttävät kyllä nätiltä purkin kuvassa mutta omassa päässäni ne vetävät liian tummaksi ja varsinkin nyt kesällä en halua liian "synkkiä" hiuksia. Linkit hiusteni tämänhetkiseen väriin löytyy kotivärjäyskeskustelusta tämän sivun alimmaisesta viestistä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=346.600

May, tuliko sävystä 634 sinulle selvästi enemmän kupari kuin ruskea?

Miksi muuten tuon sävyn 634 sävy on englanniksi "honey brown" mutta suomeksi Tummanvaalea
hurmaava hunajakupari? Tuo Honey brown kuulostaa houkuttelevammalta ;)
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:10:42 kirjoittanut Kevätperhonen** »

Retro

• Vieras
« Vastaus #567 : 14.06.11 - klo:21:26 »
May, tuliko sävystä 634 sinulle selvästi enemmän kupari kuin ruskea?
Tuota tuota, ihan tyhjentävää vastausta en osaa antaa, mutta omasta mielestäni väri oli selkeästi enemmän ruskea, kuin kupari. Mulla tosiaan oli pohjalla aika kuparinen sävy, haalistunutta oranssia ja hennaa, ja juuressa aika paljon omaa n. 6/7-asteista punertavaa vaaleanruskeaa. Juuri ei hohkaa sen enempää oranssina kuin latvakaan, tasainen lopputulos tuli.
Summa summarum, onhan tämä kuparinen, mutta ei punainen ja omaan oranssiin tottuneeseen silmääni melko ruskea. Vähän tumma tuo oli aluksi, mutta haaleni muutamassa pesussa sopivaksi.

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #568 : 14.06.11 - klo:21:57 »
Suunnittelen paluuta kohti omaa väriä, ja tein kellertävänblondattuun tukkaani kaksi testiraitaa. Toisen Casting Creme Gloss 700 Kirkas keskivaalea -värillä ja toisen Cameleo 7.1 Ash Blonde -värillä. CCG tuoksui hyvälle ja miedolle, mutta Cameleo tymähti henkeen ja kirveli silmiä. Huuhtelemisen jälkeen totesin, että Cameleo ei ollut tarttunut lainkaan. CCG oli tehnyt raidan, joka oli täsmälleen saman värinen kuin juuresta puskeva oma 8.1 -asteinen värini. Ei siis vetänyt liian tummaksi. Kyllä kannatti tehdä testiraidat, nyt tiedän kummalla värillä raidoitan hiukseni ja aloitan oman värin kasvatuksen.

Tuo CCG 700 oli paikallisen marketin tarjouskorissa, taitanee kuulua niihin poistuneisiin sävyihin.

Edit.  Nyt löysin paikalliselta Tokmannilta myös CCG sävyä 800 alennuksessa. Yksi paketti lähti mukaan.

(Chloelle laitettu yksityisviestiä)

Edit 2.
Tein "monisävyvärjäyksen". Lähtötilanne oli ällöttävän kellertäväksi kulahtanut 10-tason blondiväri parin sentin 8.1-tasoisella juurikasvulla. Laitoin aivan alimmaisiin hiuksiin CCG 700, keskivaiheille CCG 800, ja päällimmäiset hiukset jätin blondeiksi mutta laitoin reilusti raitoja CCG 700:lla. Lopputulos on jopa parempi kuin odotin: todella luonnollisen näköinen, kevyesti tuhkaan taittava, monivivahteinen väri, joka on niin lähellä omaa väriäni ettei juurikasvu erotu. Jotenkin tämä värjäys tekee optisen harhan, ja hiukset näyttävät tuplasti paksummilta kuin ennen. Eikä kasvatusvaiheessa olevat kerrostukset näytä pahalta. Tykkään ihan mielettömästi näistä Creme Glosseista, ovat kyllä parhaita markettivärejä joilla olen värjännyt!
« Viimeksi muokattu: 16.06.11 - klo:22:19 kirjoittanut sininen kissa »
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #569 : 01.07.11 - klo:20:02 »
CCG 700 ja 800 -monisävyvärjäyksestäni on kulunut 2 viikkoa. Melko paljon on jo haalistunut, varsinkin 700:lla värjätty osuus. Kummastakin väripaketista on vielä puolet jäljellä, joten varmaan toistan käsittelyn jonkin ajan kuluttua. Myöhemmin haluan kyllä pysyvämpää väriä pituuksiin, jotta voin antaa oman värin kasvaa rauhassa. Järkevämpi siirtyä sitten Poly Color keskivaaleaan tai tummanvaaleaan, se on aikaisemmin mulla pysynyt kestovärin lailla.