Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440790 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #570 : 01.07.11 - klo:22:45 »
^minä liu'utan juuri PolyColorin perusruskeiden kanssa omaa väriä takaisin, vielä on menossa "keskiruskea" vaihe, mutta seuraavat pari tyveä värjätään "vaaleanruskealla" ja sitten "tummanvaalealla" ja sitten alkaa tasoittelu "keskivaalean" kanssa. Keskivaalea on melko täydellinen vaalea maantie ilman punaista (8.0).
this too shall pass.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #571 : 06.07.11 - klo:08:27 »
Kuukausi sitten tehdyn B4 (vahvempi malli) käsittelyn ja CCG 801 tasoituksen haalistuttua osittain liian kellertäväksi ja sekavärikseksi päätin jatkaa vaalealla kuparisävyllä. 801 värin tuhkaisuus poistui muutamassa viikossa ja hiukset alkoivat näyttää kulahtaneen kirjavilta. En enää halua rääkätä BSL-pituuksiani vaalentamalla niitä tyven hiekkaisen sävyiseksi, joten laitetaan sitä tyveä sitten enemmän latvan sävyyn :)

Hyvää vaaleaa kuparisävyä ei semipermanent vaihtoehdoista löytynyt (Prismassa lienee vielä Casting Cannellea, mutta sinne en tähän hätään päässyt). Kestoväreissä olisi preferencen 7.34, mutta en halua selvää tyvikasvua. No, päädyin sekoittamaan 8304 Vastustamaton aurinkoinen hunaja ja 734 Viettelevä hunajakupari (on meinaan koreet nimet väreillä....) värejä keskenään, sillä pelkäsin pelkän 734:n vetävän tukan taas ruskeaksi.

Sekoittelu kannatti ja yleisilme on taas kuparisempi ja sekavärisyys tasoittui. Hiukset eivät tummentuneet yhtään omasta 7-8 asteesta, vaan tulivat kuparisemman sävyisiksi. Kummassakin värissä kupari on vasta kolmantena tai neljäntenä taittosävynä, mutta se riittää näköjään tähän päähän. Jos kerran hyllystä ei löydy sopivaa sävyä, niin tehdään se sitten itse ;)

Simppu

• Vieras
« Vastaus #572 : 09.07.11 - klo:21:14 »
Voihan perse.

Lähes käsittelemättömään, hiekansävyiseen tukkaan kaipasin kirkastusta (ei kellerrystä tai kullerrusta >:D), ja ajattelin, että toi 801 "luonnonvaalea tuhka/satiininvaalea" olisi justiin mun juttu, kun en halunnut kovin paljon vaalentaakaan.

En tiedä, mikä mun pohjavärissä tms. on vikana, mutta lopputulos on kyllä minun makuuni aikasta keltainen. Sävy on pettymyksekseni selvästi liian lämmin, monen läheisen mielestä kaunis hunajainen tai kultainen väri, mutta kun halusin tuhkaisempaa!

Mietin, että olisiko se kirkas tuhkanvaalea kuitenkin ollut parempi idea sitten, vaikka on värikartan mukaan mulle turhan vaalea?

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #573 : 10.07.11 - klo:10:22 »
^ Joo, tuo sun viesti voisi olla suoraan mun näppikseltä  ::) Itsekin lähdin taannoin (edit: helmikuussa, Hiusmokat -ketjun postauksen perusteella) värjäämään mukamas "aavistuksen kirkkaammaksi" luonnontilaista maantienharmaata hiuksistoa, ja lämpimän oranssinkeltainenhan tästä tietysti tuli. Iherbin Naturtintillä tosin, mutta yritin myöhemmin taitella sävyä viileämmäksi CCG:n väreillä - ensin 801:llä, sitten 910:llä ja nyt kylppärissä odottaa vielä 1021 testikierrosta.

Mitkään hopeashampoot, -naamiot tai sävytteet eivät ole juurikaan tähän kuontaloon pystyneet, harmittaa että ikinä aloinkin sähläämään värjäysten kanssa  :-\
« Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo:10:26 kirjoittanut Supermess »
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Kunis

• Vieras
« Vastaus #574 : 26.07.11 - klo:23:44 »
323 vaikuttaa näytetupsussa hyvin kellertävältä. Ilmeisesti siitä on melko luonnollisenvärisiä kokemuksia. Osaisiko joku kertoa tuosta keltaisuudesta lisää?

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #575 : 27.07.11 - klo:13:08 »
Itse värjäsin sävyllä 1010 tuossa viikko sitten ja se veti tuhkaiset latvat ihan kellertäviksi :( Harmittaa koska mulla sitä vielä toinen paketti kaapissa ja pakkohan sekin väri on pois käyttää. Viimeksi tasoitin keltaisuutta pois kahdella toisella Lorealin värillä (Récital Préférence 9.13 Baïkal Kirkkaan Vaalea Beige ja 10.1 Helsinki Erittäin Kirkas Tuhkanvaalea) mutta en siltikään saanu hiuksia yhtä tuhkaisiksi mitä ne oli ennen tuota CCG:llä värjäystä :(
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 27.07.11 - klo:22:36 »
323 vaikuttaa näytetupsussa hyvin kellertävältä. Ilmeisesti siitä on melko luonnollisenvärisiä kokemuksia. Osaisiko joku kertoa tuosta keltaisuudesta lisää?

Olen värjännyt tuolla 5-asteiset hiukset ja lopputulos oli neutraali mustanruskea. Mitään kellerrystä ei ollut hitustakaan.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #577 : 02.08.11 - klo:12:08 »
Värjäsin 400:lla ja hups kun tuli tumma... muistelin että olin aiemmin samalla värjännyt, mutta aiempi onkin varmaan ollut 500 kun ei se näin tumma ollut.. OIs pitänyt varmaan vähän lukee tätä ketjua ennenkuin lähti tekee extempore kokeiluja.. No onneksi lähti kyllä syväpuhdistavalla haalenemaan, eli muhittelu shampoolla kuivaan tukkaan.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

iloa

• Vieras
« Vastaus #578 : 07.08.11 - klo:15:44 »
Tänään lähtee kokeiluun huurteinen suklaa  :) Kesän alussa värjäilin Garnierilla kullanruskeaksi, mutta haalistuessa tukkani on turhankin kultainen eikä oikeastaan ruskea. Toivottavasti tällä huurteisella suklaalla ongelma korjaantuu. Hakusessa on siis Täykkäreiden Eva Longorian ruskeat hiukset  :-* En nyt tiedä onko tää huurteinen suklaa sitä, mutta ainakin lähempänä ku kullanruskea...

/Edit. No niin eilen siis värjäsin. Aine oli valuvaa, vaikka täällä oltiin kehuttu ettei valuis, höh. Yksi pakkaus riitti pitkiin hiuksiini, mikä oli positiivinen yllätys! Tulos on aikas tumma, mutta eipä tuo mua haittaa, tykkään tummastakin. Ja perjantaina lähtö turkkiin, joten siellä ainakin haalistuu :D (Lähden sinne poikaystävän kanssa, jota en oloe nähnyt ku viimeks toukokuussa töiden takia. muuten en ennen ulkomaanreissua värjäis, mutta pitäähän sitä jälleennäkemises olla edukseen!)

/Edit2. Tää on siis _tosi_ tumma, tarkastelin päivänvalossa. Tummahan sen sinänsä piti ollakin, mutta tää on kyllä lähempänä mustanruskeaa ku tummanruskeaa. Ja punainen vivahde. hmm..
« Viimeksi muokattu: 09.08.11 - klo:00:44 kirjoittanut iloa »

Kunis

• Vieras
« Vastaus #579 : 07.08.11 - klo:16:10 »

Olen värjännyt tuolla 5-asteiset hiukset ja lopputulos oli neutraali mustanruskea. Mitään kellerrystä ei ollut hitustakaan.

Täytynee tehdä testejä tuon ja neutraalin välillä.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 18.08.11 - klo:14:28 »
Kävin Emotionissa ja sinne oli tullut uusi CCG sävy Caramel 834 :P. Hiplasin kauan aikaa 801 sekä 8304 ja tuota uutta sävyä. En vain nyt osaa päättää, mitä noista kokeilisin. Mulla on vaalennettu hius ja olen käyttänyt tähän asti Crestolin vaaleaa beige suoraväriä sekä KC:n maskin Caramel sävyä, jolla saan hieman tummempaa hunajan/beigen sävyä aikaan, mutta tahtoisin kokeilla välillä noita 8-asteisia CCG sävyjä. Haen sellaista hunajan/hiekanvaaleaa sävyä hiuksiin, ei niinkään punertavaa,(eikä  keltaista) kun mulla on ennestään punertavat hiukset, jotka on vaalennettu. 7.3 on lähellä omaa punertavaa sävyäni, kun taas vaalennettu hius on varmaan jotain 9-asteista. Ajattelin raidoilla kokeilla jotain noista. 801 on ehkä enemmän tuhkaisempi sävy kun 8304, mutta mutta tuhkataittoakaan en hae, enemmän sitä hunajan/beigen/kullan sävyä, joskaan ei punertavaa ::).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #581 : 18.08.11 - klo:22:58 »
Mutulla suosittelisin jättämään pois sen uuden sävyn, koska siinä kuitenkin on sitä kuparia. En osaa kokemuksesta sanoa kuinka paljon värikoodit oikeasti vastaavat värituubin ainesta, mutta numeroinnin perusteella jättäisin 834 pois.

8304 - kultaa ja kupari taittosävyinä, voi olla haluamaasi lämpimämpi
832 tai vanhan Castingin 43 Cannelle - taittosävynä  kultaa, eli voi tulla tai olla tulematta keltaista

801:sta on käytetty paljon lämpöisyyden poistaittamiseen, oisko se liian tuhkainen? Toisaalta tuhkaisuus monesti haalistuu nopeasti pois, joten oisko tää turvallisin vaihtoehto? :)

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 19.08.11 - klo:09:06 »
Voi olla, että 801 olisi paras  ja tätä minulle jo suositeltiinkin, mutta kun pääsee paikan päälle katsomaan noita värejä, niin haluttaa kaikki ;D. 834 taitaa mennä liian kupariseksi ja se vastaa noista kyllä lähinnä omaa punaista väriäni, jota en kylläkään vielä halua. Kiitos kaunis sinulle miolla :).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #583 : 19.08.11 - klo:11:40 »
8304:kin on hirmu nätti, mutta kyllä siinä varsinkin alkuun näkyy myös se punertavuus (voi myös johtua omasta punapigmentistä). Taittaa myös mielestäni kellertävään. Kun se asettuu niin miten sitä nyt kuvailisi...juurikin semmoinen lämmin aurinkoinen hunaja, ehkä karamelli? Ei mikään hirmu vaalea. Jos beigeä haluaa, niin kyllä enemmän kallistuisin tuon 801 suuntaan. Siitä tulee semmoista hiekkaista ja on vaaleampi, kun sehän vaalentaakin muutaman asteen. Tuo oli mun mielestä ihan huippu, kun oli värinpoiston jäljiltä oranssin keltaisen sekavat hiukset. En taasen sitten tiedä kuinka käyttäytyy jo valmiiksi vaaleassa hiuksessa...

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 19.08.11 - klo:11:55 »
Niinpä, valinnan vaikeus. Taidan kokeilla ensin 801 testiraidan kera ja sitten katson miltä vaikuttaa. Voihan tuota 8304 kokeilla sitten joskus myöhemmin, kun taas vaihtelunhalu yllättää :P. Kiitti sulle Kitkat :).