Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440801 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #675 : 29.07.12 - klo:10:58 »
^Ei minulla ainakaan pysy kiilto tukassa millään värillä. Itse haen kiiltoa kiiltotuotteilla. Hiustenhoitopuolella muistaakseni oli keskustelu aiheesta.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #676 : 03.08.12 - klo:20:21 »
Okei, mun piti viihtyä mun "ombre hairissa" mutta empäs viihtyny, pistin värinpoiston jälkeen tukkaan CCG:n sävyn 550. Ja tästä tuli aivan punanen! Juuret varsinkin oikein loistaa punasta, enkä tykkää yhtään, hain enemmänkin ruskeen sävyä pienellä punasella vivahteella :( Nyt tai viikon päästä jos vedän (jos uskallan...) tähän jonkun suklaanruskeen päälle niin peittääköhän se tota punasuutta yhtään?

edit: voinko siis laittaa tän 550 päälle 412 vai pitääkö mun suosiolla pistää vaikka 513 ja kärsiä että siitä tulee liian tumma
« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo:20:30 kirjoittanut Memi »
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #677 : 03.08.12 - klo:20:42 »
^Miksi et vois laittaa 412:sta? Sehän on tummempi kuin tuo 550 joten tottakai sen voit siihen päälle laittaa :)

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #678 : 03.08.12 - klo:20:44 »
Oho ajattelin taas nää väärin päin :D Joo tosiaan siis, vaalemman haluaisin eli 513! Mutta ehkä mä tyydyn suosiolla vaan tohon nelosasteiseen. En kyllä tiiä mitä tukka siitä sanoo kun koko ajan rääkkäilen mut hei, en haluu olla punapää :D
1b M ii

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #679 : 03.08.12 - klo:20:46 »
^ Tuolla 412 tulee myös aika punertava jostain syystä,oon värjänny sillä ite sekä myös muutama kaverini on ja kaikilla on tullu enempi lämmin ku kylmään taittava tumman ruskea :) Mutta se tuossa värissä on positiivista, että siitä tulee noin nelosasteinen väri kun taas esimerkiksi 400 on melkein musta.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #680 : 03.08.12 - klo:21:17 »
Kiitos. Sitten vielä sellanen kysymys että kuinkakohan pian voi värjätä hiukset uudelleen kun eilen pistin tämän 550. Vaikuttaako se uuden värin pysyvyyteen tms. värjäänkö hiukset huomenna vai viikon päästä?
1b M ii

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #681 : 03.08.12 - klo:22:54 »
Se punertavuus voisi kyllä hälvetä askorbiinihappokäsittelyllä ja/tai syväpuhdistavalla muhittelulla. Suosittelisin ensin haalistamaan nykyistä väriä kun on vielä tuoreena niin sitten ei välttämättä tarvitse laittaa niin tummaa siihen jos et välttämättä tahdo.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #682 : 04.08.12 - klo:17:23 »
Joo, kiitos vinkistä! Syväputsarilla oon joskus haalistellut jotain väriä ja toimi muistaakseni hyvin,  taidanpa koittaa taas.
1b M ii

Poissa fantsuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #683 : 18.08.12 - klo:13:25 »
Mulla ois pari kysymystä : Onko loreal ccg:n sävy 530 tosiaan niin paljon vaaleampi 535:ttä, kun kaupan hiustupsussa näyttää Nyt on hiuksissa se 535 ja haluaisin vähän vähemmän punasen värin, näittenhän pitäis olla samat mutta ilman mahonkia a se 530 ? Ja sitten vielä onko ccg sävyä 360 (kirsikka) enää kaupoissa ?
Tavoite: vyötärö/lantiomittaiset hieman kerrostetut
tilanne nyt: melkein rintsikkamittaiset polycolor pähkinällä värjätty.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 24.08.12 - klo:13:01 »
Nyt päässä järjettömän nätti CCG 415. :-* En ole ihan varma vielä siitä, olenko sinut ruskeatukkaisuuden kanssa (mulla on ollut iät ja ajat punainen TAI violetti TAI mustanruskea ;D), mutta tää sävy on kyllä tosi upea ja saa kasvot hehkumaan. Ei vetänyt liian tummaksikaan, vaikka sitä vähän pelkäsin.
« Viimeksi muokattu: 24.08.12 - klo:13:04 kirjoittanut Sagu »
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

takku

• Vieras
« Vastaus #685 : 14.09.12 - klo:09:53 »
Olen päättänyt kokeilla Loreal Casting Creme Gloss 613 -väriä.

Oma värini on tumman vaalea/vaalean ruskea (+ muutama harmaa) ja hiuksia on värjätty kampaajalla vaaleiksi pitkään (tummempi vaalea ja raidat), kunnes nyt muutaman kerran ollaan laitettu vaalean ruskeaa ja vain muutama vaalea raita, koska haluaisin lähemmäs omaa väriäni. Kampaaja ei tosin ole saanut aikaiseksi ruskeaa jota tavoittelen (joka olisi tosi lähellä tuota Castingin 613:ta) joten ajattelin että kokeillaan sitten itse. Tämä väri tuskin peittää harmaita kovin tehkkaasti, mutta kokeilen kuitenkin.

Luin netistä käyttöohjeita ja mietin, miten minun kannattaisi väri laittaa.

”Tapa 2: Hiuksesi ovat värjätyt. Edellisestä värjäyksestä on alle 3 kuukautta.” Tämä pätee minuun. Silloin neuvotaan laittamaan väri ensin hiusten tyveen 15 minuutiksi, ja pituuksiin vain 5 minuutiksi. Riittääkö 5 minuuttia todella oikean sävyn saavuttamiseen? Miten olette toimineet?

hairwreck kertoi laimentaneensa väriä hoitoaineella. Haluaisin kokeilla tätä (en halua väristä liian tummaa) - miten laimennus käytännössä tapahtuu?

Kiitos tuhannesti vastauksista!

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #686 : 14.09.12 - klo:10:53 »
Tuo tapa 2 on lähinnä siinä tapauksessa, että hiukset on värjätty edellisellä kerralla samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla. Voit tehdä niin, että laitat värin tyveen, jonka jälkeen sekoitat värin joukkoon turauksen hoitoaineetta ja levität pituuisiin. Normaalisti kampaamossa pituuksiin valittaisiin astetta valeampi sävy, jottei jo käsitelty latva imaisisi väriä tummempana, mutta jos laimennat hieman hoitoaineella ja annat värin vaikuttaa pituuksissa vähän vähemmän aikaa (vaikka 20 min), voisi lopputulos olla hyvä. Toki riippuu paljon hiusten kunnosta. 5 minuuttia ei ole tarpeeksi pitkä aika värille kehittyä, tulos voi olla todella läpikuultava ja harmahtava. 
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #687 : 14.09.12 - klo:11:49 »
”Tapa 2: Hiuksesi ovat värjätyt. Edellisestä värjäyksestä on alle 3 kuukautta.” Tämä pätee minuun. Silloin neuvotaan laittamaan väri ensin hiusten tyveen 15 minuutiksi, ja pituuksiin vain 5 minuutiksi. Riittääkö 5 minuuttia todella oikean sävyn saavuttamiseen? Miten olette toimineet?

Tuo tapa 2 on lähinnä siinä tapauksessa, että hiukset on värjätty edellisellä kerralla samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla.

Nuo lähestulkoon joka värin ohjeissa olevat "vaihtoehdot" (tapa 1 ja tapa 2) ovat tosiaan typeriä, eikä tuota Salamanterin mainitsemaa tarkennusta ("samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla") yleensä edes mainita, vaikka se olisi aivan oleellista! Itse olen huomannut että paljon paremmin onnistuu kun ei noudata ko. ohjeita :) Jokainen kai itse parhaiten tietää mikä omien hiusten tilanne on, ja usein se ei ole kumpikaan noista "vakiovaihtoehdoista".
* 1b F ii *

takku

• Vieras
« Vastaus #688 : 16.09.12 - klo:19:12 »
Kiitos, juu neuvonne kuulostavat järkevämmiltä kuin pakkauksen ohjeet kirjaimellisesti noudatettuna :)

En ole itse värjännyt hiuksiani noin 10 vuoteen, joten tämä päätös vähän jänskättää! Kunhan juurikasvua pilkistää vähän enemmän, pääsen testaamaan!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 19.09.12 - klo:23:54 »
Pureekohan Glossy Blonds 1010 noin ysiasteiseen tyvikasvuun, vai vetääköhän vain keltaiseksi? En haluaisi joutua vaalentamaan ja toivon, että saisin väriä kirkastettua ja hieman vaalennettua vähän miedommilla aineilla...
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)