Värjäsin eilen hiukset L'Orealin Excellence Creme -sarjan sävyllä 8.1 Natural Ash Blonde.

Oma värini on noin 7-asteinen maantienharmaa, mutta tykkään sävyttää sitä himppasen vaaleammaksi, ettei kokonaisvaikutelma ole tunkkainen. Lisäksi tykkään siitä miten kestovärjäys muuttaa hiuksen tekstuuria tuuheammaksi ja pöyheämmäksi. Ehdin kasvattaa omaa tyveä noin 2 kk, kunnes jatkuvasti rasvaisen ja lättänän näköiset juuret alkoivat ärsyttää. Ei kun Cittarin värihyllylle.
Sieltä lähti sitten mukaan tämä kyseinen paketti ja täytyy sanoa että olen tosi tyytyväinen. Ihan alussa värjäämisen jälkeen olin vähän pettynyt, kun sävy tuntui edelleen olevan noin 7-asteinen ja jotenkin punaiseen taittava ja vähän tunkkainen. Outoa kyllä, tänään kun olin pessyt hiukset, huomasin, että väri oli kirkastunut huomattavasti.
Onkohan tämä tyypillistäkin, että väri tekeytyy vielä hiuksissa seuraavan päivän aikana? Mielestäni tämä on nyt selvästi astetta vaaleampi kuin eilen heti värjäämisen jälkeen. Ja ihanan tuhkainen lopputulos, ei yhtään pissankeltainen vaan just sellainen ihanan luonnollisen kaurapuuron värinen!