Kirjoittaja Aihe: L'Oreal-hiusvärit  (Luettu 440619 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: L'Oreal-hiusvärit
« Vastaus #735 : 23.01.17 - klo:19:46 »
Kertokaahan jos kokeilette Lorealin uusia Colorista-hiusvärejä, niitä näyttää nyt rantautuneen tännekin. Näitähän on vaikka mitä värejä, on suihkutettavaa väriä ja jotain pastellisia sävytteitä ja ombre-, balayage- ja vaalennuspaketit erikseen jne. Mua kiinnostaa lähinnä kestoväri eli Paint ja siitä sävy #copperblonde, jota aion varmasti tässä keväällä kokeilla, mutta jos joku testaa ennen sitä niin saa laittaa raporttia. Mua aina kiinnostaa uudet värit!

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #736 : 08.02.17 - klo:17:06 »
Testasin vaalennettuun tukkaan (n. 9 asteinen raidoitettu, joukossa myös omaa väriä) tuota Colorista Paintia sävyssä Roseblonde ja oli kyllä pettymys. En jaksanut tehdä värinpoistoa alle vaan riskillä mentiin, joten omanvärisistä osuuksista tuli todella lämpöiset, persikkaan vivahtavat ja vaalennetuista kohdista vielä vaaleammat. Oikeassa valossa kaukaa katsottuna hiuksissa oli hento vaaleanpunainen vivahde, mutta ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa että olisi vastannut millään tavalla odotuksia tämä väri. Lisäksi värin ei pitäisi olla vaalentava mutta niin vain oman tukan yleisilme vaaleni selkeästi. Väri myös kuivatti hiuksia todella paljon, en edes värinpoiston jälkeen ole saanut latvoja näin huonoon kuntoon. Pitää varmaan näyttää vähän saksia latvoille kun ei näytä nyt mitkään tehokeinot auttavan :( Netistä olen myös lukenut muiden kokemuksia tästä sekä siitä harmaasta sävystä, että ovat melkoisen tehottomia ja tukan räjäyttäviä.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #737 : 08.02.17 - klo:18:54 »
Mä näin instagramissa kuvan Colorista Paint greylla värjätyistä hiuksista ja ne oli keltavihreät.. Katsoin kaupassa copperblondea mutta se oli niin vaalea että jäi ostamatta ja jos väreistä kuulee yhtä hyviä arvioita kuin tähän asti niin en kyllä kokeile mitään niistä :D

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #738 : 08.02.17 - klo:19:27 »
Olisiko jollain kokemusta noista Washout-suoraväreistä?
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #739 : 09.02.17 - klo:11:32 »
Mä näin instagramissa kuvan Colorista Paint greylla värjätyistä hiuksista ja ne oli keltavihreät.. Katsoin kaupassa copperblondea mutta se oli niin vaalea että jäi ostamatta ja jos väreistä kuulee yhtä hyviä arvioita kuin tähän asti niin en kyllä kokeile mitään niistä :D

Mä kokeilin innoissani tätä (vaalennettu, tuhkainen ja raitoja, omaa väriä oli n. 20cm) ja lopputulos oli kammottavan vihreä sammalkasa latvoista. Prkle.
Ei jatkoon ainakaan mulla  >:D
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #740 : 18.02.17 - klo:11:35 »
Samoja kokemuksia minullakin tuosta Grey-sävystä kuin yllä. Paketin kuvissa väri näytti niiiin hyvältä että pakko oli kokeilla. Omat hiukset olivat todella vaaleat kun tätä laitoin, eli odotukset olivat korkealla. Tuloksena ihmeellinen kellanvihreä ja tosiaan huonokuntoinen hius. Kyllä pysyn harmaissa suoraväreissä edelleen, mikäli harmaata haluan, vaikka niidenkin kanssa on aina melkoinen säätäminen :D

Poissa Mirkka

• HAIRahtanut
« Vastaus #741 : 27.04.17 - klo:12:19 »
En tiennyt mihkä tän laittaisin, joten kopioin ehkä tämän toiseenkin ketjuun. Kaverini oli ostanut tuon Coloristan Fader shampoon kokeeksi, koska hänellä on latvoihin jämähtänytttä turkoosia shokkiväriä. Eilen hän sitä kokeili niin että hänellä oli sitä hiuksissa noin 15 min. Suoraväriin se ei juuri tehonnut. Mutta hänen luonnollinen hius vaaleni 0,5 -1 astetta  0_0 Tää on ihan selvästi nähtävissä oleva muutos. Hänen hius on 7 tasoa tavallisesti, nyt se on huomattavasti vaaleampi. Suuri järkytys hänelle kun hän oli ajatellut kasvattaa oman värinsä ulos. Mutta kumpikaan meistä ei oikein tajua että mitä tapahtui, 15 minuttia on aika vähä jopa ihan oikeille vaalennusaineille ja teoriassa tämän shampoon pitäisi olla kuin syväpuhdistava shampoo vain, ei sen kummempi . Shampoon inci on tämä:

Aqua/Water, Sodium Laureth Sulfate, Citric Acid, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Hydroxide, Sodium Chloride, Niacinamide, Cocamide Mipa, Tocopheryl Acetate, Sodium Benzoate, Sodium Acetate, Salicylic Acid, Polyquaternium-10, Limonene, Panthenol, Linalool, 2-Oleamido-1,3-Octadecanediol, Isopropyl Alcohol, Hexylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Parfum/Fragrance

Noista lihavoiduista tiedän että sitruunahappo tosiaan on mieto happo, en tosin tiedä vaalentaako se tavallisesti hiuksia samalla tavalla kuin askorbiinihappo? Osaako joku sanoa tosta sodium hydroxidesta (suomeksi vissiin natriumhydroksiidi) mitään? Googletuksen perusteella sen ei pitäisi olla valkaiseva, mutta ei oo omakohtaista kokemusta. Näkeekö joku jotain muuta tuossa incissä?

Ja nyt kun selailen nettiä niin shampoon jenkkiversiossa on ihan eri inci. Mutta oletan että tänne pohjoismaihin on oikeasti tehty shampoo eri incillä...

Poissa Mintsi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #742 : 27.04.17 - klo:17:46 »
Sitruunamehuahan voi käyttää esimerkiksi vaaleiden raitojen tekemisessä hiuksiin. Mikään kovin vaalentava ainesosa se ei ole, mutta tiedän useammankin tuttavan, jotka ovat saaneet hiuksiin kivan näköisiä aurinkoraitoja levittämällä hiuksiin sitruunamehua ja viettämällä sitten useamman hetken auringossa. Veikkaan, että vaalentava aine on nimenomaan sitruunahappo. Toinen selitys voisi olla alhainen pH, mutta minä olen käsityksessä, että pelkästään pH ei vaalenna hiusta. Silloinhan etikkahuuhtelukin vaalentaisi.

Natriumhydroksidista en osaa sanoa mitään muuta kuin, että todennäköisesti se on tuossa shampoossa mukana säätämässä pH:ta. Toinen käyttötarkoitus kosmetiikassa on saippuan valmistus. Sellaisenaan se on melkoisen ärtsyä tavaraa, mutta vapaan pitoisuuden kosmetiikassa pitää olla pieni.

Poissa jeba

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #743 : 18.08.17 - klo:14:04 »
Värjäsin lorkun Excellence creme -värillä tukan ja huhhuh sitä hajua! En kyllä sen vuoksi suosittele tätä kenellekään, kun miellyttävämpiäkin hiusvärejä on markkinoilla vaikka kuinka. Nenän kautta hengittäessä hiusvärin haju suorastaan polttelee nenän hengitysteitä. Ei tätä enää ikinä, vaikka väriä oli muuten reilusti ja levittyvyys sekä lopputulos oli ihan hyviä.

Lainaan tätä viestiä vaikka viesti onkin jo vanha, mutta olen siis täysin samaa mieltä. Olen joskus kauan sitten käyttänyt myös Excellenceä, mutten muistanut tälläistä. Värjäsin siis eilen Excellencen 8.1 sävyllä värinpoistetulle pohjalle, ja haju oli tosiaan aivan järkky. Lisäksi väriseos kuumeni pullossa hämmästyttävän paljon sekoituksen aikana (en muista kokeneeni tätä millään aiemmin). :o Menin vielä ostamaan näitä kaksin kappalein tarjouksesta ::) täytyy pitäytyä jatkossa markettiväreissä lähinnä Oliassa ja Prodigyssä, jotka ovat mielestäni miellyttävämpiä käyttää kaikin puolin eivätkä haise millekään (tai ehkä hieman jopa hyvälle). Kai se on se ammoniakki joka esim. Excellencessä haisee voimakkaasti ja ärsyttää, ja jota ei noissa em. väreissä esim. ole.
« Viimeksi muokattu: 18.08.17 - klo:14:05 kirjoittanut jeba »

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #744 : 16.01.18 - klo:20:31 »
Ostin optimistisena valmiiksi odottamaan Casting Creme glossin sävyssä 780 carame moccaccino. Ensi pitää malttaa haalistaa ja taittaa pohjasävy paremmaksi. Mutta. Sävynumero kummaksuttaa; 7 viittaa tummuusasteeseen, mutta entä 8? Kuvan perusteella vaikea arvioida mihin taittaa.

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #745 : 17.01.18 - klo:10:34 »
^Tämä oli juuri se sävy joka aloitti mun hiusvärikriisin, josta värikriisi-ketjussa avauduin. Nyt kun katsoin saksan sivustolta, niin siellä sanotaan, että tämä on Mittelblond mit einer einzigartigen Kombination aus Gold-, Perlmutt- und Aschreflexen.
Eli taitto kulta, helmiäinen ja tuhka. (Luulin aiemmin että tämä olisi ollut lämmin sävy, paketin kuvasta varmaan sain tämän ajatuksen.) No, mutta oli taitto mikä tahansa, tämä oli se väri joka heitti omat hiukseni todella tummiksi.

Tältä näytti heti värjäämisen jälkeen: https://www.dropbox.com/s/4npariubwi1hike/color%20gloss.png?dl=0

Ja tältä näytti kahden c-vitamiinipesun jälkeen: https://www.dropbox.com/s/f7v5p1zis1zc9qt/vitamiinipesut.jpg?dl=0

(Ja tämän jälkeen tein raitoja, värinpoistoa, suoravärejä ja kierre on taas valmis  :T )

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #746 : 17.01.18 - klo:11:44 »
^ No on kyllä tumma verrattuna pakkaukseen ja sävynumeroon. Kaunis sävy sinänsä, mutta jos hakee jotain muuta, niin ei sitten oikein hyvä ole. Ja jos taittaa kultaan, helmiäiseen ja tuhkaan, on ehkä huonoin mahdollinen pohjaväriltään kellertävän sinetäville hiuksille. Voisipa hyvinkin olla likaisen vihreä lopputulos. Onneksi on punainen suoraväri odottamassa. Voin sitä kokeilla ensin, niin maltan pysyä erossa tuosta Caramel Moccaccinosta.

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #747 : 17.01.18 - klo:13:59 »
^ Joo, värinä se oli ihan ok, mutta järkytys kun osannut odottaa noin tummaa. Jos olisin muutaman päivän malttanut odottaa, niin olisin ehkä jopa antanut haalistua itsekseen kun ei se mitenkään ruma ollut.  ::) Ekan askorbiinihappopesun jälkeen tummustaso ja sävy oli kyllä aika tarkalleen paketin kuvan kaltainen, mutta olin levittänyt pesun jotenkin epätasaisesti, joten oli pakko tehdä toinenkin jolla sain tuon kuvassa näkyvän vaaleamman tuloksen.

Ja tarkistin muuten moneen kertaan värjäämisen jälkeen, että olihan väripullossa sama värinumero, mutta oli siinä. Minua edelleen tuo hieman kaivelee, että miten siitä voikin tulla noin tumma. ??? Onko muilla tuosta sävystä kokemuksia?

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #748 : 18.01.18 - klo:16:04 »
^Tällainen kommentti oli edellisellä sivulla.
Moni valittelee että näillä tulee liian tumma tulos, mutta mulla on aina tullut värikoodin mukainen lopputulos. Sävy on neutraali hyvä seiska, ei peitä täysin harmaita. Harmaiden peiton parantamiseksi olen jatkanut vaikutusaikaa, eikä tulos ole sittenkään ollut liian tumma. Yhdellä sanalla tykkään.  <3

Pitäisiköhän ostaa vaikka sävy 800 ja sekoittaa tuon 780 siihen, tulisi hieman vaaleampi lopputulos.

Poissa Hanzku

• HAIRahtanut
« Vastaus #749 : 19.01.18 - klo:10:24 »
^ Hahaa, niinpäs olikin kommenttia.  ;D Eli näyttää siis vaihtelevan lopputulokset. Mikä lie taika tässä takana, koska myös nettisivuilla värjäystulos ei ole kovin tumma (tuossa taviksen lähettämässä kuvassa siis) https://lounge.loreal-paris.de/sagjazufarbe/produkte/780-vanilla-mocca/ Mutta tuo mainoskuva värin tuloksesta näyttää jälleen niin kivalta, että melkein houkuttaisi tämä sävy uudestaan  ::) No, onneksi ei sentään kun päätin että kosken tästä lähtien vain suoraväreihin.

Mutta positiivista tässä oli, että tuli todella tasainen väristä, kun ajattelee että mun latvat oli blondattu moneen otteeseen aikoinaan ja loput oli luonnontilassa eli hiusten kunnosta sen ei pitäisi olla kiinni. Ehkä oikea keino mun tapauksessa olisi ollut kurkata väriä jo vähän aiemmin ja pestä pois ennen täyttä vaikutusaikaa.

Edit. Luinkin jostain toisesta ketjusta, että metallikertymät hiuksissa saattaisi olla syypää tuohon tummaksi vetoon. Hyvin mahdollista ainakin minun tapauksessa, vaikka hiukset olikin pesty metalleja poistavalla shampoolla ennen värjäystä. Täällä tuntuu vain vedessä olevan niin paljon moskaa että hiukset muuttuu aina heti vihertäviksi yhdessä pesussa jo.
« Viimeksi muokattu: 19.01.18 - klo:14:59 kirjoittanut Hanzku »