Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395602 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1005 : 05.12.14 - klo:10:22 »
Pakko taas päästää spontaanit paulafanitukset! Tykkään todella paljon nykyisestä setistäni, joka on Skin recovery -putsari, Skin recovery -kasvovesi, 1% BHA lotion ja Skin recovery -seerumi sekä Resist vaaleansininen spf-voide. (Toisinaan käytössä myös Skin Balancing -kasvovesi ja Resist tummansininen seerumi).

Erityisesti SR-seerumi tekee todella hyvää hilseilevän kuivalle iholleni, mutta imeytyy kuitenkin kokonaan. Resist-päivävoide sitten sinetöi kasvot aivan mattaisiksi ja myöskin pitää meikin erinomaisesti paikallaan (vaikka sävy ei ole ihan nappi). Entisenä rasvanaamana tämä ihon kuivuminen (pääosin Avitcidista johtuva tosin) on ollut hyvin positiivinen asia, sillä nyt mun meikkipohja ensimmäistä kertaa elämässä pysyy melko vaivatta yhdellä puuteroinnilla aamusta ihan myöhäisiltaan - ei enää ulos lähtiessä illalla tarvitse väkisin käydä suihkussa/pestä naamaa ja meikata uusiksi, vaan voi vain täydentää aamuista meikkiä ihan niin kuin kaikissa ohjeissa aina neuvotaankin.  :l

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 06.12.14 - klo:00:54 »
Mäkin voisin sekä harmitella että hehkuttaa. :) Iho oli taas pitkään tosi ärtynyt, eikä mikään tuntunut auttavan... ennen kuin jätin Skin Balancing -geelin käytöstä. Pelkään herkistyneeni jollekin geelissä. Jätin sen pois ehkä noin viikko sitten, ja sen jälkeen iho on ollut parempi. Pitäisi varmaan testata vaihdosta vielä useamman kerran, mutta en vain just nyt jaksa. Kukapa sitä ärtynyttä ihoa jaksaisi.

Rutiini on nyt ollut tällainen:

Aamu: Resist Foaming Cleanser, Resist Weightless Toner, Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator

Ilta: Resist Foaming Cleanser, SP 2% BHA Liquid, Resist Ultra-Light-seerumi, Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator

Jätettyäni SB-geelin pois mikään Resist-tuotteista ei ole enää tuntunut iholla ärsyttävältä. En kuvittele mitenkään varmaksi, että tämä on pysyvää, mutta toistaiseksi iho on mennyt päivä päivältä parempaan suuntaan edellä mainitulla rutiinilla. Olen tykännyt todella paljon.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1007 : 06.12.14 - klo:11:38 »
^Mystisiä ovat nämä ihoasiat. Mullakin tossa joku tovi sit iho heittäytyi aivan riekaleisen hilseileväksi ihan yhtäkkiä, vaikka rutiinissa ei mikään muuttunut, ja Avitcid-tehokin aivan sama... edes pakkasilmat eivät selittäneet, kun keli oli lämmin. Kesti pari viikkoa, ja nyt iho näyttää palanneen entiselleen. Mutta jouduin sen vuoksi pitämään Basiron Washista taukoa, ja kiitokseksi sain pari hormoninäppyä poskiin kuukautisten aikana ja niistä vieläkin jäljet.  :# :ts

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1008 : 08.12.14 - klo:08:27 »
Ha, olin tässä jo tovin miettinyt epätoivoissani että mitähän tuolle miehelle ostaisi joululahjaksi. Mies ei ole juurikaan kiinnostunut ihonhoidosta, siis se on niin perus mies kuin voi olla - kasvot pestään ehkä just suihkussa ja mitään kosteusvoiteitahan sen naama ei ole nähnyt varmaan vuosiin :P

No nyt kuitenkin mies kysäisi kuin ohimennen että voisiko hänen iholleen ehkä tehdä jotain, kun se kuivuu ja nenässä on mustapäitä ja jotain epämääräisiä pikku näppyjäkin ilmaantunut... Niin mähän sitten menin ja tilasin sille joululahjaksi PC4MEN-setin. Jospa miehenkin saisi vaikka edes muutaman kerran viikossa katsomaan hiukan ihonsa perään ;)

Saatoin samalla tilata itselleni yhden seerumin... oho, eikun kaksi (koska sit meni tilaus just yli 150€ ni sai ilman postikuluja). Nyt saa kyllä riittää taas hetkeksi, Paula vie muuten kaikki mun rahat... onneksi edes tää tilaus meni veronpalautusten piikkiin ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 08.12.14 - klo:13:25 »
^ Tuossa setissä on sekin hyvä puoli, että kerrankin on "miestentuotteita", joita on sisällön puolesta yhtä mukava ja sopiva naisenkin käyttää, jos ei miehelle jokin kelpaakaan. ;D

Ei munkaan siippa ennen tehnyt iholleen muuta kuin pessyt suihkussa (millä lie...), mutta nykyisin käyttää ihan omasta tahdostaan pesun ja kosteutuksen lisäksi BHA:ta ja kasvovettäkin, kun on ne toimiviksi ja miellyttäviksi havainnut. Mä tahtoisin ojentaa kaikille tutuille äijille tuon PC4Men-setin...

Mua jollain tapaa harmittaa PC:n heikko näkyvyys, kun niin harva nainen, saati sitten mies, näihin tulee varmaan vieläkään törmänneeksi täällä päin maailmaa. Kun näkee esim. Lorkun aggressiivisen mainostuksen blogeissa yms, niin mietityttää, miten paljon se tuttuus taitaa vaikuttaa siihen, millaisia hintoja ihmiset sietää. Vichyt ja LRP:t maksaa yhtä paljon kuin PC:n tuotteet, usein enemmänkin ja ilman säästökokovaihtoehtoja, ja sisältöähän ei voi edes verrata. Niihin hintoihin on varmaan kuitenkin apteekeissa ja tavarataloissa totuttu, verkosta ei ehkä uutta uskalleta tilata vaikka olisi vähän halvempaakin. Toivottavasti edes näytteet rohkaisevat useimpia. Itse olisin niin onneton, jos en olisi näitä löytänyt.

Tietenkin joillekin sopivat muiden merkkien tuotteet paremmin, mutta esim. vastaavia kuorintoja ei juuri kivijalkakaupoista löydy. Herkkäihoisillekaan nuo eniten mainostetut ja hintavat merkit eivät mikään automaattinen onni ole, kun yhä löytyy monista tuotteista hajusteita, alkoholia, väriaineita ja muuta ärsyttävää.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 08.12.14 - klo:15:49 »
Mä tykkään Paulasta edellä mainittujen syiden lisäksi myös siksi, ettei se ole lähtenyt turhaan mukaan näihin trendeihin, ettei herkän ihon tuotteissa saisi muka olla silikoneja tai parabeeneja yms. Petyin niin, kun esim Abobasen ja Orionin perusrasvoihin vaihdettiin parabeenittomiksi ja farmaseuttikin selitti naama pokkana, että parabeeneja kannattaa välttää.

Munkaan mielestä Paulan tuotteet ei ole edes opiskelijalle liian kalliita, jos on yhtään valmis maksamaan siitä, että ois vihdoin hyväkuntoinen iho. Mä olen maksanut paljon enemmän lääkevoiteista (esim. 30g antibioottivoidetta maksoi 40€), jotka on vaan ärsyttäneet ihoa lisää eikä tehneet mitään hyvää. Lopulta ne on jääneet kaapin perälle lojumaan jne. Tätä menoa arvioisin, että BHA liquid kestää päivittäisessä käytössä vähintään 6kk, niin ei paha.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 08.12.14 - klo:16:29 »
^ Mulla kestää BHA-neste vuoden päivät, vaikka käyttäisin kahdesti päivässä. On todellakin ihan mahdottoman riittoisaa. 25 euroa siitä, että saa vuoden ajan pidettyä näpyt ja kystat ja muut tulehtumat poissa, on musta aika hyvin.

Nuo silikonitkin ovat kyllä tosiaan yksi rasittava aihe. Ei niitä ole kenenkään pakko käyttää, mutta moni ei tunnu tajuavan, että on sitä iso liuta muitakin aineita, jotka voivat tuntua kalvomaiselta iholla, ja että toisaalta kaikki silikonit eivät mitenkään itsestään selvästi tee tuotteen koostumuksesta tietynlaista. Mutta kun ne silikonit on kerran terminä opittu, niin niitähän sitä ensimmäisenä syytetään ikävästä koostumuksesta. Ja siitä turvallisuusnäkökulmastakin niiden pitäisi olla yksiä parhaimmista ainesosista...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 09.12.14 - klo:13:33 »
^ Kosteusvoiteista (ilman suojakerrointa) seka/rasvaiselle iholle tähdättyjä ovat tuo Skin Balancing -geeli, Hydralight Moisture-Infusing Lotion ja RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator. Oma kokemukseni on, että tukkeutuneelle iholle sopivat näistä parhaiten SB ja RESIST, mutta varmasti ihmisissä on eroja. RESIST on SB-geeliä paksumpaa ja (ainakin minusta) kosteuttavampaa, siinä on sellainen jännä geelin ja voiteen yhdistelmän tuntu. Hydralight on sitten vähän Humektan-perusvoiteen tyyppinen ohut emulsio. Ehkä tästä voi päätellä jotain, kunhan olet kokeillut geeliä näytteestä? :)

Näille kaikille on suojakertoimellinen vastine, mutta pieniä suojakertoimia PC:llä ei ole, vaan näissäkin kaikissa se on 30. Skin Balancing Ultra-Sheer Daily Defencessä on kemiallinen suoja, RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defencessä ja Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complexissa taas fysikaalinen. Lisäksi on seka/rasvaiselle iholle vielä tarjolla Clear-linjan kemiallinen aurinkosuoja, Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid. Jos iho on kovin herkkä ja esim. punottaa helposti, niin kannattaa valita jokin noista fysikaalisista vaihtoehdoista.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 09.12.14 - klo:13:57 »
^ Pitääpä itsellä laittaa ylös noi fysikaalisen suojan sisältävät voiteet. Toi SB:n suojakerroimellinen voide aiheutti ihan jäätävän polttelun iholla  ???

Edit. typoja. Ja kiitos evergreen :) voisi noista katsella, kun se on ajankohtaista.
« Viimeksi muokattu: 09.12.14 - klo:14:54 kirjoittanut tipson »
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 09.12.14 - klo:14:12 »
^ Joo, se on ymmärtääkseni aika yleistä, että kemialliset suoja-aineet jonkin verran ärsyttävät, helpoiten varmasti vielä kasvoilla. Niitä fysikaalisia on PC:llä noiden Hydralightin ja RESIST Super-Lightin lisäksi vielä Skin Recovery -suojavoide (SPF 30) ja RESIST Cellular Defence Daily Moisturizer (SPF 25), jotka ovat sitten kuivemmalle iholle.
« Viimeksi muokattu: 09.12.14 - klo:14:16 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #1015 : 09.12.14 - klo:22:34 »
Hmm, sain tilauksen mukana näytteen Resist Weekly Resurfacing Treatment 10% AHA:sta. Mikäs tuon tarkoitus onkaan? Mikäli oikein ymmärsin, se laitetaan puhdistuksen ja kasvoveden jälkeen yöksi ja aamulla huuhdellaan pois?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1016 : 09.12.14 - klo:23:24 »
^ Se on kemiallinen kuorinta siinä missä BHA-tuotteetkin, eli ideana on laittaa se iholle illalla puhdistuksen (ja mahdollisen kasvoveden) jälkeen, antaa imeytyä ja jatkaa sitten seerumilla/kosteusvoiteella. Koska kyseessä on melko vahva kuorintatuote, niin sen kohdalla mainitaan erikseen, että tarvittaessa voi myös huuhtoa jonkin ajan kuluttua pois. Useimmat varmasti voivat kuitenkin jättää sen iholleen. Samalla kertaa ei kannata käyttää muita kuorintoja, mutta aamulla voi sitten toimia ihonsa kanssa ihan niin kuin tahtoo. Tätä vahvaa Weekly AHA:ta sopii nimen mukaisesti käyttää kerran tai pari viikossa. (RESIST-linjassa on myös miedompi, päivittäiseen käyttöön sopiva AHA-tuote.)

AHA sopii parhaiten kuivalle tai paksuuntuneelle iholle, kun taas BHA auttaa epäpuhtauksiin huokosissa. Ainakin itselläni AHA aiheuttaa enemmän kihelmöintiä levityksen jälkeen, mutta se menee kyllä nopeasti ohi.

muksis, kyllä sen varmasti useimmat jättävät iholle, niin se on tarkoitettukin, ellei iho reagoi siihen erityisen voimakkaasti. Kihelmöinti on ihan normaalia, mutta toki tuote kannattaa huuhtoa, jos kovin ikävältä tuntuu. Mulla on tuota pullo, ja kun käytän, niin jätän kyllä sen iholle. Harvemmin vain käytän, kun sille ei omalla ihollani ole tarvetta. Mun iholle sopii paremmin BHA.
1cFii, oma väri.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1017 : 10.12.14 - klo:10:05 »
Täältäkin lähti tilaus Paulalle:

Skin Balancing Oil-Reducing Cleanser
Skin Balancing Pore-Reducing Toner
Skin Perfecting 1% BHA Gel Exfoliant
Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel
Skin Balancing Ultra-Sheer Daily Defense SPF 30

Lisäksi pari näytettä Hydralight Moisture-Infusing Lotionista ja kaupanpäällisiksi tulossa Resist Intensive Wrinkle-Repair Retinol Serum Deluxe sample.

Noista täysikokoisista mulla on ollut näytteet testissä nyt ehkä viikon verran ja hyvältä vaikuttaa. Mulla on siis sekaiho (joka tosin toisinaan kuivaa niin että kirvelee), lievää aknea, mustapäitä ja suunympärysihottumaa. Raskauden aikana villiintyneet hormoninäpyt ainakin on parantuneet ja uusia ei toistaiseksi näy. Toivottavasti nämä auttaisivat pidemmässä käytössä myös tuohon ihottumaan.

Aiemmin mulla on ollut käytössä Lushin tuotteita, jotka ovat toimineet jotenkuten, sekä iHerbin hyaluronihapposeerumi, joka on parhaiten auttanut rauhoittamaan ihoa. Ihottumaan olen syönyt jokunen vuosi sitten tetrasykliinikuurinkin, joka kyllä auttoi (myös näppyihin), mutta nyt tuo on palannut taas.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1018 : 10.12.14 - klo:11:34 »
^Voi olla, että talvea kohti nuo eivät kosteuta tarpeeksi, jos on kovaan kuivuuteen taipuvainen sekaiho. Ainakin mulla jopa ihon ollessa rasvaisimmillaan Skin Balancing -sarja oli liian kevyt, mutta toki tämä on hyvin yksilökohtaista. Ja onneksi pienin muutoksin, mm. lisäämällä kosteuttava seerumi, saa rutiinia muokattua helposti.  :)

Tilasin itse viime jouluna anopille Resist 5 % AHA -kuorintaa joululahjaksi, ja vaikka vähän ounastelin, että se jäisi sillä vähälle käytölle, niin nyt se hienovaraisesti kyseli, että mistä näitä tuotteita oikein saa (olin yrittänyt marketeista katsella :D). Tilasin sille siis uuden purkin ja kaupan päälle tuli tuo retinoliseerumi myös. Toivottavasti ehtivät jouluksi, jokunen päivä jo tilauksesta. 

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1019 : 10.12.14 - klo:12:18 »
^ Mietin itse ihan samaa ja olisinkin halunnut tilata muutaman näytteen noista kosteuttavammista sarjoista, mutta niitä ei ollut eilen tarjolla. Tietty nyt kun menin katsomaan, niin niitä olisi taas. Argh.  ::)

No, mulla on vielä tuota hyaluronihapposeerumia, joten yhdistelen sitä sitten varmaan rutiineihin tarvittaessa.