Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395618 kertaa)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1020 : 10.12.14 - klo:12:31 »
Olen nyt viikon ajan joka ilta lätrännyt naamalleni sitä 1% BHA lotionia, ja yllätyksekseni sellaista "kuoriutumisefektiä" ei ollut ollenkaan tai hyvin vähän leuassa. Naaman iho tuntuu pehmeämmältä ja huokoset ovat hieman pienentyneet. Ehkä iho uusiutuu hieman nopeammin? Aine myös tuntuu kosteuttavalta eikä yhtään kiristävältä.
Naama kyllä öljyyntyy iltapäivästä entiseen malliin ja poskissa ym. on yhä joitakin näppyjä.

Miinusta ihan hirveestä hajusta! Onneksi se kyllä haihtuu aika nopeasti.

Käytän näytteet loppuun ja taidan laittaa tilaukseen ison purkin samaa kamaa. Tuota kaksiprosenttista en taida uskaltaa kokeilla, jos se kuivattaakin liikaa?
Samoin 1% geelista ei moni tunnu tykkäävän sen jättämän tahman takia?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1021 : 10.12.14 - klo:14:32 »
Haluaisin tilata 1 tai 2% BHA:ta kasvojen kuorintaan. Ilmeisesti Paulan BHA on parasta, mutta kallista? Miten iHerbin valikoima, kannattaako sieltä tilata BHA:ta (jos kannattaa, niin mitä tuotetta suosittelette?)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1022 : 10.12.14 - klo:14:52 »
Käytän näytteet loppuun ja taidan laittaa tilaukseen ison purkin samaa kamaa. Tuota kaksiprosenttista en taida uskaltaa kokeilla, jos se kuivattaakin liikaa?
Samoin 1% geelista ei moni tunnu tykkäävän sen jättämän tahman takia?

Mä ainakin tykkään geeleistä, ja kaikki mun PC:tä käyttävät läheisetkin suosivat niitä yli muiden BHA-vaihtoehtojen. Minusta tahma ei ole paha, ja seerumi/kosteusvoide vie sen mennessään, kun päälle levittää. Kaikki eivät tietenkään tykkää, mutta myös se muu rutiini vaikuttaa siihen, miten tahmealta tällaiset tuotteet tuntuvat. Se tahmeus on siis samanlaista kuin useimmissa geelimäisissä tuotteissa, ei mitään kamalaa ja poikkeuksellista. :)

Jos sun iho ei ole ihan hirveän kuiva, tai jos siis rasvoittuminen on ainakin ongelma, niin älä tilaa 2-prosenttista voiteen muodossa, kun se 2% Lotion on paljon rasvaisempaa koostumukseltaan kuin 1% Lotion. Se ei siis ole vain samaa vahvempana, vaan ihan erilainen koostumus.

Btw, sen 1% Lotioninkin koostumusta aiotaan muuttaa sen epämiellyttävän tuoksun takia, vaikkei se nyt kaikkia haittaakaan. Jenkkisivuilla sanotaan, että se vie aikaa, kun näiden teko on vaikeaa, mutta ensi vuonna yrittävät saada uuden ulos.

Haluaisin tilata 1 tai 2% BHA:ta kasvojen kuorintaan. Ilmeisesti Paulan BHA on parasta, mutta kallista? Miten iHerbin valikoima, kannattaako sieltä tilata BHA:ta (jos kannattaa, niin mitä tuotetta suosittelette?)

Minusta Paulan BHA:t ovat varsin kohtuuhintaisia. Skin Perfecting -kuorinnat maksavat reilut 25 euroa / pullo, ja mulla sellainen kestää päivittäisessä käytössä suunnilleen vuoden.
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1023 : 10.12.14 - klo:15:02 »
^Aijaa, no sitten, tuohan on varsin kohtuuhintainen. Minulla on alkanut ilmestymään epäpuhtauksia ihoon, ja eivät lähde pois. Tuohon leuan alueelle. Ennen on lähtenyt ajan kanssa pois, mutta nyt ei.  Sellaisia ihon värisiä finnin näköisiä (ja erottuvat punaisina, jos katsoo valoa vasten.)
« Viimeksi muokattu: 10.12.14 - klo:15:04 kirjoittanut Kristiina »

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1024 : 11.12.14 - klo:10:43 »
Jos sun iho ei ole ihan hirveän kuiva, tai jos siis rasvoittuminen on ainakin ongelma, niin älä tilaa 2-prosenttista voiteen muodossa, kun se 2% Lotion on paljon rasvaisempaa koostumukseltaan kuin 1% Lotion. Se ei siis ole vain samaa vahvempana, vaan ihan erilainen koostumus.

Kiitos vastauksesta! Itse asiassa ihoni on aika pintakuiva ->tukkeutuu ja hilseilee helposti, tuo öljyyntyminen on sellaista "suht normaalia" mitä työpäivän päätteeksi tapahtuu ja josta pääsee eroon paperinpalalla taputtelemalla, en siis pidä ongelmana sinänsä. Itse asiassa nyt menneenä viikkona tuo hilseily on ollut talvikeleistä huolimatta tosi hyvin kurissa, varsinkin nokasta.

Eilen vielä mietin asiaa ja itse asiassa tekisi mieleni kokeille tuota 2% ainetta, josko vaikuttaisi loppuihinkin röpelöihin.
Eli tuo 2% lotion voisi hyvinkin olla siis "suunnattu" minun iholleni.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1025 : 11.12.14 - klo:11:22 »
^^^^Joo, huomasin saman - että otti päähän, just tein tilauksen, ja tuota Oil Boosteria olisin kyllä himoinnut!  ;D Pitää pistää myöhemmin tilaukseen, vaikka hinta kyllä aika suolainen.

Ja juu, 2% lotion on tosiaan koostumukseltaan huomattavasti paksumpaa kuin 1% lotion. Kannattaa tilata ainakin testerit siitä ensin.

Mä olen kyllä sitä ihmisryhmää, joka ei pidä noista BHA-geeleistä - mulla on kuiva iho, joka imee kyllä vaikka kuinka paksuja voiteita ja seerumeita täydellisesti uumeniinsa kiiltelemättä, mutta nuo geelit jäävät aina kiiltäväksi tahmaksi iholle, eikä siihen auta mulla kyllä oikein mikään. Mun vakkari-BHA on 1% lotion, jonka iho nielaisee aivan täysin. Mutta toisaalta on sellainenkin pointti, että koska mulla Avitcid käytössä, en tarvitse kovin jytäkkää kuorintaa, joten kaikille tuo 1% lotion ei varmasti riitä mietoutensa vuoksi. Sitten jos pitää voidemaisesta koostumuksesta ja kaipailee tehoja, on vielä vartalolle tarkoitettu 2% BHA, jota voi käyttää kasvoillekin - siinä on aika miellyttävä koostumus ja alhaisempi ph, mikä tekee siitä tehokkaamman.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1026 : 11.12.14 - klo:14:01 »
Tilasin samplet kahdesta eri glykolihappokuorinnasta. Mahtaakohan noista olla apua seborrooiseen ekseemaan? Iho on niin karhea ja hilseilevä pinnasta, että ärsyttää. Nenänpieliä ja otsaa varsinkin saa kasvoja pestessä hinkata kunnolla, että hilse lähtee.
Tilasin samplet myös BHA:ta geelinä- ja lotionina, mutta en oikein tiedä kuulunko niiden kohderyhmään... Mies ehkä hyötyy niistä enemmän.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1027 : 11.12.14 - klo:14:06 »
^ Se BHA nimenomaan on parempi valinta seborrooiseen ekseemaan ja muihin tulehduksellisiin ongelmiin. Suosittelen, t. sama vaiva täälläkin.

edit. PC:n neste- ja geelimäiset BHA:t ovat siis ainoa (ei-lääkinnällinen) juttu, joka mulla pitää seb. ekseeman kurissa. Ohessa toki myös muu rasvaisen ihon rutiini.

^^^ Monilla meistä BHA:n käyttäjistä on ollut ennen BHA:ta hyvinkin pahasti kosteusköyhä ja hilseilevä iho, mutta BHA on sen ongelman poistanut tai ainakin oleellisesti lieventänyt. Ihan siis pienenä varoituksena vielä, että "pintakuiva" iho hyötyy yleensä eniten BHA:sta ja kosteuspitoisista tuotteista, kun taas se 2% lotion on jo aika tuhdisti rasvainen (ja iholla kalvomainen) ja vähän pahemmin kuivalle/atooppiselle iholle tähdätty. Minäkin siis suosittelen testereitä ensin. :)

Komppaan sianaa vartalon BHA:n suhteen. Itse en ole sitä kasvoille kokeillut, mutta koostumus on joka tapauksessa älyttömän miellyttävä, levittyy helposti ja imeytyy hetkessä, ei jätä oikeastaan juuri mitään tuntua jälkeensä. Luottotuote kropalle!
« Viimeksi muokattu: 11.12.14 - klo:14:13 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1028 : 11.12.14 - klo:18:03 »
^No höh. Olisi pitänyt ottaa asioista selvää ensin. Luin vain PC:n sivujen tuotearvioita. Mulla ei kyllä ole iho tulehtunut eikä siinä ole länttejä, hilseilee vaan kauttaaltaan ja kiristelee. Siksi varmaan taivuin tuon AHA:n puolelle.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 12.12.14 - klo:14:42 »
^ Ei kannata jättää RESIST-tuotteita pois laskuista iän puolesta. Kaikki Paulan voiteet pyrkivät olemaan anti-age. RESIST-tuotteissa on vähän kalliimmat ainesosat, mutta kyllä ne nuorillekin sopivat. Ja onpa tästä linjasta miestentuotteisiinkin poimittu voide. Mulle normaalista rasvaisen ihon RESIST-tuotteet ovat alusta asti toimineet mahtavasti (siis paremmin kuin useimmat muut), vaikka en mäkään nyt ihan ikäloppu ollut 20-jotain-vuotiaana kun nämä aloitin... ;D Erityisesti Ultra-Light-seerumi ja Hydrator ovat minusta ihan ainutlaatuisen hyviä koostumuksia sellaiselle iholle, joka on rasvainen ja tukkeutunut, mutta pinnalta sen verran kuiva, ettei SB-geelin kaltainen tuote riitä. Linjassahan on siis erikseen tuotteet normaalista kuivalle iholle ja normaalista rasvaiselle, tukkeutumaan taipuvaiselle iholle. Kannattaa kokeilla ainakin testerin verran! :)
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1030 : 12.12.14 - klo:17:35 »
Nyt on yksi käyttökerta takana BHA 2% liquidia ja kolme käyttökertaa RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator -voidetta.
Takana nyt siis n. 1,5kk molempien käyttämistä. Olen käyttänyt BHA:ta joka toinen tai joka kolmas ilta suihkun jälkeen kasvoille ja yläselkään/hartioille/dekolteelle. Tuo BHA todella toimii ja alun kirkastava vaikutus (jonka epäilin tulevan tuosta Resist-voiteesta) on tämän BHA:n ansiota. Iho on kirkastunut ja mustapäiden määrä kasvoilla on mielestäni vähentynyt. Dekoltee on paremmassa kunnossa eikä ole tullut kuin pari satunnaista pikkufinniä. Yläselän ja hartoiden alueella en osaa sanoa onko suurta muutosta, koska siellä riehuu akne. Musta kuitenkin tuntuu että iho on vähän parempi sielläkin BHA:n kanssa. Aion ehdottomasti jatkaa BHA:n käyttöä (saattaa tosin olla että kokeilen jotain korealaista sitten kun tuo loppuu, koska on aika tyyristä). :ts Käytän BHA:n kaveriksi kosteutukseen Xylidermiä.

Tuosta RESISTin voiteesta en osaa oikein sanoa mitä mieltä olen. Voide on mukavan tuntuista ja kosteuttaa hyvin. Tämäkin kuitenkin rasvoittaa jos laitan aamulla, joten käytän tätä vain yövoiteena. Ihan kiva, mutta kun hyvin yövoiteena toimivia rasvoja saa halvemmallakin... Käytän kyllä loppuun, mutta en usko ostavani tätä uudelleen (ellen voita lotossa tai jotain).

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1031 : 13.12.14 - klo:00:14 »
^No höh. Olisi pitänyt ottaa asioista selvää ensin. Luin vain PC:n sivujen tuotearvioita. Mulla ei kyllä ole iho tulehtunut eikä siinä ole länttejä, hilseilee vaan kauttaaltaan ja kiristelee. Siksi varmaan taivuin tuon AHA:n puolelle.

Olen käyttänyt tänään kasvovoiteena Essexin hydrogeeliä (koska seborreaan ei kannata laittaa rasvaa) ja hilseilyä on huomattavasti vähemmän, vaikka ihoa hieman kiristääkin. Noh, katsoo nyt kuitenkin miten nuo kuorinnat toimii. Leukaan on tulossa aika mahtavan kokoinen finniarpi, niin ei olisi pahitteeksi jos sitä saisi vaalennettua.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1032 : 13.12.14 - klo:12:51 »
^ Rasvaton kosteutus ja BHA ovat ainakin mulle parasta hoitoa. Kannattaa toki kokeilla se AHA:kin, mutta olisin sen kanssa vähän varovaisempi. Noin yleisesti se BHA on siis parempi vaihtoehto näihin taliin liittyviin ongelmiin, kun se on rasvaliukoista, toisin kuin AHA. BHA voi myös rauhoittaa ärsytystä ja punoitusta, jotka aika usein ovat näissä ongelmissa läsnä.
1cFii, oma väri.

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1033 : 13.12.14 - klo:19:57 »
Minä hamsteroin tilaukseen Resist-sarjan uuden kasvoveden, pienessä koossa kaksi 1% retinolia sekä Clear spf 30 ja sampleja. Syksyn olin ostolakossa, mutta synttärien lähestyessä iskee aina ikäkriisi ja pitää kokeilla kaikkea.

Haluaisin laimeamman retinoliseerumin päivittäiseen käyttöön, mutta Paulalla on monessa rasva-alkoholeja ja sen sellaista, jotka aiheuttavat minulle mustapäitä. Toivottavasti se minikokoinen kaupanpäällinen kävisi ainakin silmänympäryksille. 1% retinoli saattaa liian vahvaa, kun minulla oli kuitenkin laimeampaa Avitcidia aiemmin käytössä, joka siis oli myös liian vahvaa "A product with 1% retinol is more comparable to a prescription retinoid with 0.02 tretinoin". Tuleepa nyt kuitenkin kokeiltua.

BHA on jäänyt lähes käytöstä, koska jatkuvassa käytössä se ei enää tehoa mustapäihin. Voisi tietysti käyttää vain joka toinen päivä täsmähoitona, jos jaksaisi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1034 : 16.12.14 - klo:16:04 »
Mulla on nyt ollut yhtäjaksoisessa käytössä RESIST Perfectly Balanced Foaming Cleanser viiden viikon ajan, ja kulutustahti alkaa hahmottua. Tätä on enimmäkseen käytetty 2–3 "annosta" päivässä, ja kuukauden jälkeen pullossa oli jäljellä noin kolme neljännestä. (Sisällön näkee useimmista pulloista esim. katsomalla vessan loisteputkea vasten.) Veikkaisin pullollisen (190 ml) siis riittävän aamuin illoin käytettäessä ainakin neljä kuukautta. Annostelu tietysti vaikuttaa. Itse otan hallitun pieniä pumppauksia, mutta kuitenkin sellaisia määriä, jotka helposti antavat runsaan vaahdon kasvoille ja kaulalle.

Putsarina tämä on ollut todella hyvä, varmastikin "edistynein" koskaan käyttämäni. Ei ärsytä, eikä kuivata, mutta pesee vaivatta meikin ja rasvan. Helppokäyttöinen, riittoisa, luksustuotteen tuntu sekä käyttäessä että jälkikäteen iholla, kaunis ja toimiva pakkaus. Ihan täydellinen tuote.
1cFii, oma väri.