Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 413012 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1035 : 16.12.14 - klo:20:24 »
^Minkälaiselle ihotyypille tuota suositellaan? Minulla voisi hahmottua jonkinlainen tilaus tuolta Paula's Choicelta, jos laittaisi vaikka tuon puhdistusvaahdon ja BHA-kuorinnan tilaukseen.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1036 : 16.12.14 - klo:22:14 »
^ Tuo on tarkoitettu normaalista rasvaiselle iholle, myös epäpuhtauksista ja/tai ikääntymisen merkeistä kärsiville. Se ei siis ole puhdistusvaahto, eli sellainen tuote, joka tulee pullosta vaahtona, vaan voidemainen tuote, joka iholle hieroessa alkaa vaahdota. :)
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1037 : 24.12.14 - klo:08:05 »
Paula toimii näemmä myös tatuoinnin aftercarena ;D

Mulla on käsivarressa melko tuore (3vk) tatska, johon käytän nyt Paulan SB Invisible Finish Moisture Geliä. Aluksi tietysti käytin tatuoijan suosittelemaa Bepanthenia ja sitten ihon parannuttua yritin siirtyä ihan perus Aqualaniin. No, ilmeisesti se Aqualankin oli liian tuhti mun ihon karvatupille, jotka oli jo valmiiksi hiukan ärtyneet tatska-alueen sheivaamisesta ja itse tatuoinnista - koko tatuointiin pukkasi pientä näppylää, siis ihan rehellistä (joskin pinnallista) valkopäätä. Hetken aikaa koitin sitkeästi Aqualanilla, mutta kun näpyt eivät meinanneet häipyä ja niitä tuli vaan lisää niin siirryin sitten tuohon Paulan kosteusvoiteeseen. Ajattelin, että kun tuo iho oli kuitenkin jo parantunut eikä enää avohaava (tatskan laittamisesta oli kulunut 2vk), niin jos voin näppyisille kasvoilleni laittaa kyseistä kosteusvoidetta niin miksen sitten käsivarteenkin? No, päivässä näppylät alkoivat häipyä ja nyt iho näyttää itse asiassa huomattavasti paremmin kosteutetulta kuin Aqualania käytellessä... Eli Paula sen kun jatkaa voittokulkuaan mun ihon parantamisessa, oli kyseessä sitten kasvot tai kroppa :D

(Toim. huom. vastaavat kokeilut omalla vastuulla eikä tietenkään ihan tuoreeseen tatskaan :P )
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1038 : 25.12.14 - klo:13:41 »
Hankkimani tuotteet ovat todellakin tehneet ihostani paremman näköisen. Nyt pohdin jo seuraavaa tilausta ja sitä, että tilaanko Barrier Repair-voiteen vai jatkanko Clear Skin Hydratorilla ja tilaan seerumin kaveriksi. Hydratorin kanssa pysyy silmämeikki pelkän meikkipuuteripohjustuksen kanssa, eivätkä luomet rasvoitu. Hyvä tällaiselle laiskalle meikkaajalle. Aion myös tilata aurikosuojallisen voiteen, mutta mikähän olisi hyvä vaihtoehto?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1039 : 29.12.14 - klo:22:47 »
Skin Recovery-linjan suojakertoimellinen voide ainakin tuntuu kivalta näin talvipakkasilla (tosin saattaa tukkia siihen taipuvaista ihoa, sisältämiensä hoitavien aineiden ansiosta.. joskus takavuosina sain pahat paiseet Paulan fysikaalisesta aurinkosuojasta, mutta tämä on jo koostumukseltaan edistyneempi..)

Olen kovasti ihastunut RESIST-kasvoveteen: tässä on nyt sitä samaa, kuin korealaissarjojen essence-ideassa!  :D
(Siis hoitava ja kosteuttava vesi..) Se ohuempi RESIST-litku jää keväämmälle, kun iho taas alkaa olla rasvoittuvampi.

Tilaisin vaikka mitä, jos budjettini olisi rajaton... Ainakin sitä öljyä voisin kokeilla sen monipuolisuuden vuoksi.

Testailin näytepakkauksesta BHA-geeliä, en osaa sanoa vaikutuksista. AHA-geeli vielä avaamatta... Parin vuoden vanha RESIST-AHA 5% kuorinta on vielä hyllyssä, mutta onkohan parhain potku jo hiipunut... Koostumus on kyllä sama edelleen, samoin vieno melonintuoksu.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1040 : 30.12.14 - klo:14:22 »
Nyt on mennyt noin kuukausi kun olen käyttänyt 2% BHA liuosta päivittäin ja iho tykkää! Ei ole tullut kauheita hormonifinnejä (tai yksi tuli, mutta parani nopeasti eikä ikinä kasvanut superpaukulaksi!) ja iho näyttää tasaiselta. Mustapäitä on vielä nenässä kiitettävästi, mutta ne tuntuu pienemmiltä ja kuivemmilta. Nenänpäässä myös ärsyttää kraaterin kokoiset ihohuokoset.

Tuo on nyt siis ainoa Paulan tuote jota olen käyttänyt. SPF kasvovoide jonka hankin samalla, ei ollut paha, mutta ei läheskään tarpeeksi kostuttava näin talvelle. Vaikka iho ei enää kuivu niinkuin liuoksen aloittamisen aikana eikä hilseile, niin se on kadottanut joustavuutta: kun poskea painaa, tulee esille miljoona pientä ryppyä ja juonnetta. Olen nyt käyttänyt pari viikkoa yhtä hieman kosteuttavampaa voidetta, se on auttanut hieman.

Mutta siis, etsisin tuon BHA liuoksen rinnalle jotain toista Paulan tuotetta, seerumia esimerkiksi, joka auttaisi ihohuokosten pienentämisessä ja kirkastaisi ihoa vielä entisestään. Voinko käyttää AHA-tuotetta BHA:n rinnalla, mutta esim. eri päivinä? Mietin olisiko tämä hyvä:

http://www.paulaschoice-eu.com/resist-weekly-resurfacing-treatment-with-10-alpha-hydroxy-acid.html

Olen varmaan kysynyt samankaltaista täällä palstalla ennenkin, mutta mitä enemmän luen näitä kirjoituksia ja selaan Paulan tuotteita, sitä enemmän menen sekaisin siitä, että mikä olisi hyvä tuote ja mikä ei  ;D

Lisäksi, jos ostan tonerin, niin laitanko sitä kasvoille ennen vai jälkeen BHA/AHA-tuotteen levittämisestä?

Mut joo, ajattelin että seuraavaksi ostaisin tonerin ja jonkin seerumin, BHA:n rinnalle.

Jaaaa vielä yksi kysymys: käykö nuo Paulan kasvoputsarin myös silmämeikin poistoon? Siitä ei oikein tunnu olevan mitään mainintaa tuotetiedoissa, mitä lukasin läpi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1041 : 30.12.14 - klo:15:24 »
^ Kasvovesistä Skin Balancing (Pore-Reducing Toner) voisi olla sopiva. Kaikista Paulan tuotteista, joita olen käyttänyt, se on kuorintojen ohella eniten auttanut mulla pienentämään huokosia. Ja luvataanhan se nimessäkin, heh. :) Se myös tuo ihan tuntuvasti kosteutta sekaiholle, enemmän kuin Hydralight tai norm/rasv. ihon RESIST. Tietysti jos iho on pahasti joustamaton, voi kokeilla kuivemmankin ihon kasvovettä. Tai sitten voisi valita sen seerumin hoitavampana, kuten RESIST-sarjan kuivemman ihon versio.

Kasvovettä on tarkoitus käyttää ennen kuorintaa, puhdistuksen jälkeen. Mä en usko että kuorinta mitenkään kumoaa kasvoveden vaikutusta, eihän se kuorinta ihosta kosteutta ja hoitavia aineita mihinkään noin vain riistä.

Noista kuorinnoista on ketjussa paljon puhetta, AHA:ta ja BHA:ta voi halutessaan käyttää molempia, mutta ei samalla kertaa. Toista aamulla, toista illalla tai vuoropäivin tai jotain muuta sopivaa. Olisin kuitenkin varovainen tuossa kohti, kun tunnet että ihon jousto on kovasti vähentynyt... Mä olen ylikuorinut ihoni monta kertaa, ja minusta silloin kun iho alkaa tuntua kovalta, ohuelta ja joustamattomalta, kannattaa kuorintatahtia harventaa ja kosteutusta parantaa. Jojobaöljyvoiteet auttavat jouston saamisessa takaisin hyvin, Paulan voiteista Moisture Boost on tässä toimiva, jos ainekset vain iholle sopivat. (Edit. Myös uusi kasvoöljy voi olla avuksi, mutta öljynä tietysti joillekin liikaa...)

Putsarit on tarkoitettu myös silmämeikin poistoon, tai siis yleisestikin myös silmien alueelle. Toki osa putsareista saattaa omia silmiä kirvellä ja osa ei, siinä missä muutenkin jokin sopii yhdelle ja toinen toiselle. Mutta ihan turvallisia ovat siihen hommaan. Mulla ainoa silmiä kirvelevä on SB, mutta sitäkin olen siitä huolimatta käyttänyt pitkään ilman sen suurempia ongelmia kuin hetkellinen pistely.
« Viimeksi muokattu: 30.12.14 - klo:15:48 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1042 : 31.12.14 - klo:08:56 »
Lutrasin nyt 2% lotion, liquid ja gel testereillä.

Se olioni oli kyllä hirveätä jankkia, neste ja geeli tuntuivat aika kuivattavilta (ainakin tähän vuodenaikaan, naamari hilseää) ja tuli taas hieman sellaista tukkeumaa naamariin, kenties johtuen kuivaksi ihon pinnasta, tai joulusuklaista...

Pitäydyn mielelläsi siinä 1% lotionissa siitä kärystä huolimatta, täytynee laittaa tilaukseen.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #1043 : 31.12.14 - klo:14:38 »
Jännästi Resist-sarjan sekaihon kasvovesi on iholleni kosteuttavampi kuin sarjan kuivan ihon kasvovesi. Onhan siinä niasiiniamidiakin kyllä ja paksummassa on silikoneja, jotka saattavat kuivattaa. Replenishing oli kesällä tosi kiva aurinkovoiteen alla ja nyt tuo ohuempi on hyvä talveksi.

Moisture Boost Toner kuivatti ihoni karrelle ja aiheutti siten finnejä (vaikka vähensi mustapäitä yhtä tehokkaasti kuin BHA). Olen sen jälkeen oppinut välttämään tuotteita, joissa on Superoxide Dismutase - mitä lieneekään suomeksi - listan alussa. Sama reaktio tuli nimittäin MD Formulationsin Aox geelistä, jossa sitä on.

Lempparini on Earth Sourced kasvovesi, muita en varmaan osta uudestaan.

Happoja ei muuten kannata laittaa heti niasiinimidin jälkeen vaan odottaa esim. 30 min, koska eri pH voi aiheuttaa punoitusta.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1044 : 31.12.14 - klo:16:23 »
^ Mä en ole kokeillut sitä kuivan ihon RESIST-kasvovettä, mutta Skin Recovery -kasvovedessä on samankaltainen koostumus kuin siinä, ja se kuivattaa mun ihon pahasti. Se tosin aiheuttaa mulla ihan allergisen reaktion, mutta ei se välitön tuntumakaan ole mulla kosteutus.

Uusi, vahva c-vitamiinituote näyttää ilmestyneen. Ei taida saapua Eurooppaan, kun ei sitä miedompaa seerumiakaan voitu tuoda. Odottelen kyllä mielenkiinnolla, milloin se EU-versio seerumista saapuu!
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1045 : 02.01.15 - klo:19:06 »
^ Oho, jee! Joskohan sitä vihdoinkin raaskisi tilata :).

Tosin näyttäisi siltä, että normihinnatkin ovat hieman nousseet, vai kuvittelenko vain?

grace

• Vieras
« Vastaus #1046 : 02.01.15 - klo:19:30 »
Kiitos vinkistä muksis! Meinasin kituutella pidemmälle kevääseen ilman happokuorintoja, mutta nyt laitoin sitten tilausta menemään, vanhaa tuttua 1% BHA-lotionia, uusina tuttavuuksina 8% AHA-geeliä, sitä Resist-sarjan Moisture Oilia ja kokeilupakkauksen KP-liinoja.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1047 : 02.01.15 - klo:19:52 »
^^jep, esim. SP 2% bha tuotteiden hintoja on nostettu noin kolmella eurolla. Muissakin näytti hinnat nousseen, mutten muista aiempia hintoja.
« Viimeksi muokattu: 02.01.15 - klo:20:12 kirjoittanut tipson »
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1048 : 02.01.15 - klo:20:20 »
Mä tilasin vihdoin retinolituotteen, tarkemmin RESIST -linjan seerumin, ja myöskin RESIST Cellular defense spf-kosteusvoiteen (tuo valikoitui vähän sattumalta).

Mulla on nyt taas pitkään ollut orjallisesti 2% BHA käytössä, ja on kyllä niin loistotavaraa. Tahmaisuutta ei esiinny kun laittaa ihan hivenen kostealle iholle, ja tuntuu jopa hieman sitovan sitä kosteutta niin. Ainakin tarpeeksi etten edes kaipaa kosteusvoidetta. O:) Kesällä kuitenkin pitänee totutella edes aurinkosuojaan.
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1049 : 03.01.15 - klo:02:39 »
Mäkin tein tilauksen, ja aika megalomaanisen sellaisen... Tulossa on lisää sekaihon Resist-putsaria (parasta!!), Hydralight-kasvovettä, SB-seerumia, atselaiinihappomönjää, kropan AHA-lotionia, kropan retinolivoidetta ja mitähän vielä. Mun iho on nyt revennyt rikki niin monta kertaa, että olen joutunut harventamaan BHA:n käyttöä ja otan nyt tosissani yritykseen retinolin ja atselaiinihapon. Mun iho sieti aikoinaan SB-seerumia hyvin ja hyötyi siitä kovasti, joten toivon pääseväni siihen takaisin vähemmällä BHA:n käytöllä. Mun iholla ei ole aikoihin ollut kunnollisia näppyjä tai paiseita, joten lienee ihan ymmärrettävää, ettei iho ehkä enää tarvitse/kestä päivittäistä, vahvaa kuorintaa. Kropan retinolivoide on aika kallis investointi, mutta olen jo puolentusinaa näytepussia käyttänyt, ja mun ekseemakohdat vaikuttavat oikeasti lieventyvän tämän kanssa (eivät reagoi kortisoniin), joten käytän nyt ihan oikean purkillisen yhdessä AHA:n kanssa.

Hinnankorotukset kyllä rassaavat. Eivät ne toki mitään tolkuttomia ole, prosentuaalisesti siis, mutta silti. Kaipa tätä osasi odottaa, kun laajentuminen näyttää olevan melkoista ja tuoteuudistukset tiheässä.

Melkein sorruin tilaamaan öljyn tälle ekseemaan revenneelle naamalle, mutta pysyttelen nyt kuitenkin rasvaisen ihon tuotteissa ja vähemmässä kuorinnassa. Onhan mulla noita puhtaita öljyjä ja barrier-voiteita kuitenkin jo valmiiksi. (Kiitos, ZEN, muistutuksesta... ;))
1cFii, oma väri.