Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395588 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1050 : 03.01.15 - klo:15:26 »
Onko tuo 2% bha-liuos vahvinta vai onko Paulalla olemassa tujumpaakin? Olen käyttänyt 2 vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti ja tykkään, mutta nyt tuntuu että mustapäät istuvat tiukempaakin tiukemmassa ja tarvitsisi tujumpaa..

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 03.01.15 - klo:15:36 »
^ 2% neste on vahvinta, mitä Euroopan puolella saa. Paulalla on pari vahvempaakin, 4% vaahto ja 9% täsmähoito, mutta niitä ei ole Euroopan markkinoilla. Retinolista voisi olla apua BHA:n rinnalla, tai AHA:takin voisi vaihtoehtoisesti kokeilla.

Edit. Toisaalta olen (itsekin mustapääongelmaisena) huomannut, että jatkuva kuoriminen ilman riittävän tehokasta kosteutusta tekee ihosta sen verran joustamattoman, että tiukimmassa istuvat mustapäät jämähtävät entistäkin tiukempaan... Kosteutuksen tehostaminenkin voi siis auttaa, ja kuorinnan vuorottelu muiden tehoaineiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo:15:39 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 03.01.15 - klo:16:03 »
^ Mä olen suunnilleen parikymmentä tilausta tehnyt, ja toimitusaika on ollut hyvin säännöllinen huolimatta siitä, onko kyseessä posti vai DHL.

Retinolituotteiden osalta on kokemusta Skin Balancing -seerumista ja Resist Retinol Body Treatmentistä. Kyllä niillä selvästi enemmän vaikutusta on kuin peruskosteutuksella, kun jo tuolla miedosti retinolipitoisella seerumilla olen saanut kasvojen ihon polttavan tuntuiseksi... Parhaimmillaan vaikutus on tosi hyvä, iho tuntuu paksummalta, ehjemmältä ja tasaisemmalta ja on paremman värinen. Ainakaan kasvoille ei missään nimessä kannata ekana kokeilla sitä Clinical-sarjan supervahvaa versiota, näille voi olla niinkin herkkä, että niitä miedoimpia seerumeitakin joutuu aloittamaan hitaasti. Ärsytysoireiden laantuminen voi viedä aika kauan (kokemusta on), joten kannattaa mennä varovasti. Ovat kuitenkin minusta kokeilun arvoisia, ekseemaihokin on tykännyt!
1cFii, oma väri.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 03.01.15 - klo:16:25 »
Eikö tuota 4% vaahtoa voisi sitten tilata sieltä uk/usa sivulta suoraan?  ???

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1054 : 03.01.15 - klo:17:18 »
^ Sitä ei ole EU-alueen markkinoilla, eli ei myöskään UK:ssa. (UK:n ja USA:n valikoima ja verkkosivuthan eivät siis ole yhteiset.) En ole varma, mutta oletan, että näitä tuotteita ei koostumustensa puolesta ole mahdollista myydä EU:ssa, kuten on esim. c-vitamiiniseeruminkin kohdalla. Mulla ei ole tietoa siitä, voiko tällaisia tuotteita kuitenkin tilata USA:sta tänne itse...
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo:17:19 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1055 : 03.01.15 - klo:21:08 »
No sainpas viimeinkin tehtyä tilauksen  ;D Teki mieli tilata enemmän kun joulun jäljiltä jäi vähän käyttörahaa, mutta koitin pihistellä.

Tilaukseen menivät Skin Balancing Pore-Reducing Toner ja Resist Weekly Resurfacing Treatment with 10% Alpha Hydroxy Acid.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 06.01.15 - klo:00:12 »
Tässä ketjussa näkynyt innostus tilausten teossa tammikuun alen startattua taitaa heijastella vähän laajempaakin innostusta, kun perjantai-iltana tehty tilaus ei ole vieläkään lähtenyt. Vain tosi harvoin on mulla ollut tilaus lähtemättä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Aina on maksettu luottokortilla ja maksu vahvistettu saman tien, näin siis tälläkin kertaa. Taitaa venyä kahden viikonlopun yli, höh.
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1057 : 06.01.15 - klo:16:27 »
Mikähän PC:n aurinkosuojan sisältävistä voiteista olisi paras todella rasvoittuvalle iholle? Evergreenhän jo suosittelikin aiemmin Resist Anti-Aging Clear Skin Hydratoria ja hyväähän se olikin, kun samplen tilasin :). Se kutkuttaisikin, mutta ainoastaan tuo SPF:n puute harmittaa, etenkin jos alan käyttämään BHA- ja AHA-kuorintoja.

Ajattelin nyt pistää tammikuun aikana tilausta menemään, vihdoin ja viimein. BHA-liuksen ainakin ostan, 10% AHA-liuosta harkitsen vakavasti, ostin aiemmin samplen tästäkin. Mietin vaan kuinka tarpeellinen AHA on, jos käyttää säännöllisesti tuota BHA:ta? Ainoastaan AHA:n tummentumia kirkastava vaikutus olisi tarpeellinen, jos noihin nyt tehoaa mikään. Ihon väri on hieman epätasainen, mutta tummentumat ovat sen verran pieniä, etten tiedä auttaako niihin oikein mikään. Mutta toivossa on hyvä elää. Muuta en sitten tiedäkään, miten AHA voisi olla hyödyksi.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1058 : 06.01.15 - klo:19:23 »
Minä ostin sen 10% AHA liuoksen jotta voin vaihdella sitä BHA 2% liuoksen kanssa. Ajattelin että tämä toimisi, jotta saisin AHA:n ihon väriä tasoittavan vaikutuksen, mutta aineiden vuorotteluun, jotta kummankaan kuoriva teho ei laantuisi.

Pitää katsoa, voihan olla että iho ei tykkää tai tykkää AHA:sta enemmäåin :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1059 : 06.01.15 - klo:19:27 »
^^ Niitä normaalista rasvaiselle iholle suunnattuja aurinkosuojallisia tuotteita on aika monta - onko sulla jotain muita kriteerejä, esim. fysikaalinen vs. kemiallinen suoja tai sävy vs. ei sävyä? Jos tykkäsit Resist Hydratorista, niin sitä "vastaava" suojakertoimellinen tuote voisi sopia, eli Resist Super-Light Daily Wrinkle Defence. Siinä on fysikaalinen suoja, joten se on hyvä vaihtoehto herkälle tai rosacea-iholle. Siinä on kuitenkin sävytys, joka ei tietenkään kaikille sovi, vaikka niin yrittääkin. Sävyttämätön fysikaalinen suoja olisi Hydralight, kemiallisia (ja sävyttämättömiä) ovat sitten Skin Balancing, Clear Ultra-Light ja Resist Youth-Extending. Mä olen yleensä kokenut fysikaaliset mattaisempina ja siinäkin mielessä rasvaisella iholla kivoina, sen lisäksi että oma herkkä ihoni ei kemiallisia muutenkaan siedä. Tässä on kuitenkin varmasti eroja, ja hirmuisesti vaikuttaa sekin, mitä suojan alla iholla käyttää.

Paula sanoo noista kuorinnoista, että molempien käyttö ei ole yleisesti ottaen tarpeen. Se on kuitenkin vähän jokaisen kokeiltava itse, kyllä jotkut kokevat kuitenkin saavansa parhaan avun käyttämällä molempia. Toisille taas ylipäätään sopii vain toinen. Tummentumia voisi myös yrittää haalistaa c-vitamiinipitoisella seerumilla ja/tai atselaiinihappotuotteella.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1060 : 11.01.15 - klo:21:44 »
Minun piti keskeyttää BHA 1% geelin käyttö, koska posken iholle tuli kuiva, hilseilevä laikku ja kasvojen iho tuntuu muutenkin kuivalta. Silti on muutama satunnainen finni. Minulla on atooppinen iho ja nytkin on ihottumaa, muttei onneksi kasvoissa. Käytin viikonloppuna muutenkin muita tuotteita juuri tuon kuivuuden takia.

Olen pohtinut, mitä kannattaisi tilata seuraavaksi. Aurinkosuojatuotteeksi ajattelin Hydralight Moisturizeria, seerumeista Resist Ultra Lightia tai Super Antioxidantia. Retinolituotteen kokeilu kiinnostaisi, mutta jos se ei sovi herkälle iholle, niin se vähän arveluttaa. En olekaan varma, tilaanko Resist Hydratoria, Resist Barrier Repairia vai Hydralightia.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1061 : 12.01.15 - klo:12:08 »
Onkos muilla lähtenyt tilaukset liikkelle tuolta PC:n puolelta ? 6.1 laitoin tilauksen vetämään mutta sielläpä se jököttää edelleen. Voi harmi.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1062 : 12.01.15 - klo:12:34 »
^ Kyllä mulla ainakin lähti ihan järjellisessä ajassa (tilasin 2.1.). Mitä maksutapaa käytit? Maksun perille menohan saattaa viivästyttää lähtöä eniten. Onko tilauksen status jo paid? Mulla muuten myös jostain syystä näytti se PC:n asiakastilin tilauslista tälle tilaukselle statusta paid (ei siis shipped) monta päivää senkin jälkeen kun tilaus oli oikeasti jo lähetetty. Lähetysten seurannasta näin, että paketti on kuitenkin liikkeellä. En tiedä, mistä tällainen johtui, juuri koskaan ei ole PC:n toimituksissa viivästyksiä tai toiminnassa muitakaan häiriöitä. Mun tilaukset ovat aina lähteneet joko tilaamista seuraavana tai sitä seuraavana arkipäivänä.

Varmasti tuolla on kuitenkin nyt poikkeuksellista ruuhkaa tuon tavallista paremman tarjouksen takia, ja toisaalta postinkulussa on varmaan vielä viivästystä jouluruuhkan jäljiltä.
« Viimeksi muokattu: 12.01.15 - klo:12:40 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1063 : 12.01.15 - klo:12:44 »
Joo, kyllä se status on siinä paid. Ja ihan normaalisti visalla maksoin niinkuin ennenkin. Jospa se sieltä tulee jossain vaiheessa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1064 : 12.01.15 - klo:13:16 »
^ Oletko katsonut sitä lähetysten seurantaa sähköpostissa tulleesta linkistä? Jos sullakin vaikka on vain myöhässä se PC:n sivuille päivittyminen...
1cFii, oma väri.