Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392601 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1080 : 16.01.15 - klo:23:17 »
Onko kellään kokemusta RESIST Daily Smoothing Treatment with 5% AHA:sta?

Käyttelen tätä epäsäännöllisen säännöllisessä käytössä. Pullo on tosin parin vuoden takaa, mutta tuoksu ja koostumus yhä samanlaisia. Tehoista en tiedä, kun en dramaattisia muutoksia odotakaan...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1081 : 17.01.15 - klo:00:33 »
^ Kuinka ohutta/paksua tuon koostumus mahtaa olla? Onko tuntuma kevyt ja sopiiko päälle helposti kosteusvoide, vai luuletko että ainakin seka/rasvaisella iholla tuollainen kerrostaminen olisi liikaa? Tuleeko mieleen jotain muuta PC:n tuotetta, johon koostumusta voisi verrata?
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1082 : 17.01.15 - klo:12:35 »
Mulla on tuo melko säännöllisessä käytössä, vaihtelen BHA 1% lotionin ja 5% AHA:n välillä.

Koostumus on fluidia/geeliä, mun iholle ainakin häviää täysin ja sopii kerrostamiseen hyvin. En osaa kyllä sen kummemmin koostumusta kommentoida, varmaan kannattaa tilata näytepussi (jos niitä on), jos se mietityttää. Musta koostumus ei ole lainkaan rasvainen ainakaan. Tuoksu on todella hyvä, samanlainen melonin tuoksu kuin vartalon BHA:ssa, mutta jotenkin vielä raikkaampana.

Muutenkin olen kyllä ollut tuotteeseen todella tyytyväinen, mulla selkeästi kirkastaa ja raikastaa ihoa. Kuivattaa myös tosin jonkun verran enemmän kuin 1% BHA. Ohjeissa neuvotaan 1-2 painallusta koko naamalle, mutta musta siitä tulee niin pieni määrä, että se on jo vaikea levittää, etenkin kun mun ihoni imaisee tuon aivan sekunnissa ja levittäminen sitäkin myötä hankalampaa. Käytän yleensä 2-3 painallusta ja silläkin tavalla purkki on kestänyt ikuisuuden.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1083 : 17.01.15 - klo:15:25 »
^ Kiitos kuvauksesta! Kyllä mä normaalisti tilaan kaikesta näytteitä, mutta tuosta en ole tullut tilanneeksi ja huvittaisi vielä hyödyntää tammikuun tarjousta täysikokoisten tuotteiden tilaamiseen... Mulla on tosiaan sellainen iho, joka ei helpolla kerrostamista siedä, eikä paksuhkoja tuotteita lainkaan, mutta tuo taitaa tosiaan olla sitten aikas ohutta. Mulla myös pienetkin määrät tuntuvat levittyvän hyvin (iho ei ole kovin karhea/kuiva), joten olisi sitten varmasti hyvin riittoisaa.

Tilaan varmaan ainakin miedompaa BHA-nestettä tai -geeliä lisää, ja arvon nyt sitten tuon 5% AHA:n ja Weekly AHA:n välillä, hmmm. Jotkut valittavat arvioissaan tuon 5% jättävän iholle oranssin sävyn, mutta ei vissiin ole ainakaan sulla jättänyt..?
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1084 : 17.01.15 - klo:16:26 »
^RESIST 5% AHA on kyllä väriltään oranssia (tai pikemmin kuvaisin sitä 'pronssinhohtoiseksi'), mutta ei ole jättänyt koskaan mitään sävyä iholle. Koostumus on tosiaan neste/geelimäisen välimuotoa, ei niin tanakkaa kuin esim. Hydrator.
Melonintuoksu on omaan nenääni miellyttävä, mutta ei ehkä kaikkien cup of tea.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1085 : 17.01.15 - klo:19:03 »
^^Joo, ei ole mulla jättänyt tosiaankaan mitään sävyä iholle, vaikka mun iho kyllä esim. Resist-seerumista herkästi värjääntyykin. Tuotteen väri on tosiaan oranssihtava pullosta suoraan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1086 : 18.01.15 - klo:16:26 »
^ Olitkos sä kokeillut sitä uudempaa RESIST-kasvovettä, joka on normaalista rasvaiselle iholle? Luulisin, että tykkäisit siitä, kun tykkäät SB:stäkin! :)

- - -

Mä joudun ihan miettimään Azelaic Acid + BHA:n lähettämistä takaisin. Se asettuu kyllä iholle nätisti ja matasti, mutta jonkin ajan kuluttua huomaa, miten rasvaista se on. En mä oikein meinaa sietää sitä edes illalla. Mun iho alkaa aina ärtyä rasvaisuudesta niin pahasti, ja onhan se ärsyttävää olla liisterikerros naamalla. Ehkä kokeilen vielä jonkun kerran.
1cFii, oma väri.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1087 : 18.01.15 - klo:17:24 »
Onko kenelläkään pidemmän aikavälin kokemusta Clinical Retinol Treatmentista? Tykkään ihan mielettömästi Resist-sarjan retinoliseerumista, sen säännöllinen käyttö on parantanut ihoni kuntoa huomattavasti. Pelkään vain, että tuo vahvempi voisi olla taas liian vahvaa.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1088 : 19.01.15 - klo:00:47 »
Voiko muuten BHA 2% liquidia käyttää samaan aikaan kuin jotain retinoli-tuotetta? Mulla on siis 1% retinolia sisältävää voidetta, jota käytän silloin tällöin öisin, mutta pitäisikö silloin tuo BHA jättää vasta seuraavaan iltaan?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 19.01.15 - klo:01:31 »
^ Kyllä sitä voi, mutta jos iho ei ole tarpeeksi sietokykyinen retinolin suhteen, yhtä aikaa käyttäminen voi pahentaa ärsytystä. Olisin varmaan noin vahvan retinolituotteen kanssa varovainen, ja käyttäisin sitä ensin yksinään niin kauan että olisin varma ihon sietävän sitä hyvin. Tässä PC:n artikkelissa kerrotaan enemmän retinolista ja kuorinnoista yhdessä.

Ja PC:n 1% retinolituotteen tiedoissa neuvotaan näin:

May be applied at the same time as your AHA or BHA exfoliant, but pay attention to how your skin responds. If you notice signs of sensitivity, apply your AHA or BHA exfoliant in the morning and this treatment at night or reduce frequency of application of Clinical 1% Retinol Treatment.
1cFii, oma väri.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1090 : 19.01.15 - klo:01:36 »
^ Selvä, kiitos vastauksesta :)! Tuo retinolihan ilmeisesti ei siedä hyvin valoa ja happea, joten vaikutus on lieventynyt sen jälkeen, kun avasin purkin ehkä n. 8 kuukautta sitten? Mutta vaikuttaa toki silti, heti jos menee lähelle silmänympärysihoa, alkaa iho hilseilemään siitä kohtaa.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1091 : 20.01.15 - klo:14:56 »
Mä joudun ihan miettimään Azelaic Acid + BHA:n lähettämistä takaisin. Se asettuu kyllä iholle nätisti ja matasti, mutta jonkin ajan kuluttua huomaa, miten rasvaista se on. En mä oikein meinaa sietää sitä edes illalla.

Jooh, no mä olen nyt annostellut tätä vielä vähempääkin vähemmän, ja olen ihan äimänä siitä, miten älyttömän pieni määrä riittää ja pystyy levittymään ohuelti koko kasvoille. Kalvomaisuus kyllä näkyy kiiltona iholla viimeistään aamulla, enkä voi tämän päällä oikein muuta kosteutusta käyttää, mutta tuotteella tuntuu olevan sen verran potentiaalia, että en mä varmaankaan tätä palauta. Tämä tuntuu rauhoittavan ihoa jo heti levityksen jälkeen ja hillitsevän punoitusta. Ei aiheuta minkäänlaista kihelmöintiä tms mun herkästi reagoivalla iholla, eikä tunnu vaativan kummemmin totuttelua. Kun tämä sattuu olemaan niin paksuakin (ja siksi siis rikkinäiselläkin iholla rauhoittavan ja hoitavan tuntuista), niin luulen että tämä saattaa olla mun uusi SOS-voiteeni.

Jos jotakuta tämä tuote kiinnostaa, niin voin ainakin sanoa sen, että ei kannata liikaa pelästyä tuubin kokoa hintaan nähden. Tämä on todella, todella riittoisaa. (Jos nyt oletetaan, ettei kaikkein kuivaihoisin lotraa tätä ainoana kasvovoiteenaan.)
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1092 : 20.01.15 - klo:16:41 »
^Voiko tuota tai BHA/AHA-tuotteita käyttää silmänympäryksille? BHA-lotion pullon kyljessä taisi olla varoitus, ettei sitä saisi mennä silmiin. Kun nyt saisi sen palkan, niin voisin minäkin tilata uusia tuotteita.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1093 : 20.01.15 - klo:17:13 »
^ Ton AzA + BHA:n kohdalla ei tuotetiedoissa sanota silmänympäryksistä erikseen mitään. Käyttökokemuksen perusteella sanoisin, että kyllä voi laittaa ainakin silmänaluselle, kunhan (tietenkin) välttää ihan sitä ripsirajan läheisyyttä, ettei tuotetta ajaudu silmiin. Tässä lienee hyvin pieni pitoisuus BHA:ta, eikä tämä tunnu ollenkaan kuorinnalta käytössä. Niiden varsinaisten kuorintojen (AHA, BHA) kohdalla PC muistaakseni neuvoo niin, että niitä voi laittaa silmänalusille vielä sen luun kohdalle, mutta ei sitä ylemmäs. Eli aika lailla sama asia: voi, kunhan ei liian lähelle silmiä. Onhan se useimmille varmaan toivottavaa voida käyttää esim. AHA:ta silmien ympärillä, kun siinähän iso osa juonteista tuppaa olemaan. (Itse ainakin käytän, juuri tästä syystä.) Yläluomelle, tai ainakaan liikkuvalle luomelle, kuorintoja ei varmastikaan kannata laittaa.

Sellaisen sekavuuden huomasin vielä tuon AzA + BHA:n kohdalla, että PC:n sivuilla ohjeistetaan yhdessä kohti jatkamaan seerumilla ja/tai kosteusvoiteella ja toisessa taas käyttämään tuotetta kosteusvoiteena. Voisi luulla, että silmänympärykset ovat ok, jos tuotetta neuvotaan käyttämään kosteusvoiteena.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 21.01.15 - klo:22:16 »
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa näytteestä Resist-sarjan BHA-nestettä. En tykännyt. Tuntuma oli raskaampi ja kalvomaisempi kuin Clear Regular Strengthissä, ja tämä tuntui myös ärsyttävän ihoa enemmän. Tämä oli muistaakseni ilmaisnäyte, joten ei ole mikään erityinen pettymys, ihan muuten vaan kokeilin. Valitsen kuitenkin BHA:t jatkossakin SP- ja Clear-sarjojen nesteiden ja geelien joukosta.

Muilta osin Resist-sarjasta on tullut mulle kyllä voittaja. Normaalin/rasvaisen ihon putsari ja kasvovesi, ultra-light-seerumi ja hydrator ovat mulle ihan ylivoimaisen hyvä paketti. Todella rauhoittava setti! Niillä aion mennä varmaan niin kauan kuin mahdollista. Weekly AHA:n voi laskea mukaan myös, ja 5% AHA:ta aion tilata testiin. Mulla on myös näyte fysikaalisesta aurinkosuojasta, jota täytynee tässä testata, kun sellainenkin olisi hyvä hankkia, mutta en toistaiseksi elättele suuria toiveita sävyn sopimisesta iholleni.
1cFii, oma väri.