Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395599 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1095 : 22.01.15 - klo:14:57 »
Mä kokeilin tänään näytteestä RESIST Super-Light Daily Defence SPF 30 -voidetta. Testasin valoisimpaan aikaan, jotta pääsin näkemään sävyn luonnollisessa valossa. Sellaisenaan sävy näyttää tosiaan iholleni (vaalea ja keltapohjainen) väärältä, liian punakalta. Olikin kuitenkin iloinen yllätys, että tuotteen kuivuttua iholla tätä ei nähnyt ollenkaan! Testasin tarkoituksella selkeinä läikkinä sekä kasvoihin että kaulaan, ja kirkkaassa valossakaan en erottanut sävyä iholla ollenkaan. Koostumus vaikutti miellyttävältä, siistiltä ja mattaiselta. Helposti lähestyttävä, jos tykkää Hydratorista. Taidanpa tilata tätä! Toinen vaihtoehto aurinkosuojaksi mulle olisi suojakertoimellinen Hydralight (molemmat siis fysikaalisia suojia norm/rasv. iholle), mutta kun RESIST-tuotteet sopivat mun iholle niin hyvin, niin tämä testattu houkuttelee enemmän.
1cFii, oma väri.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1096 : 22.01.15 - klo:16:11 »
^Mäkin löysin laatikostani näytepussin tuota, ja menin sitten ihastumaan... ::) Eli samanlaiset fiilikset tuosta mullakin. Plussaa myös siitä, että pystyin laittamaan myös sy-iholle, ei aiheuttanut silmissä vetistelyä tai kirvelyä, mikä on mulla ongelmana kaikkien kemikaalisten suojien kanssa. Viime tilauksessa tuli hankittua se RESIST Cellular defense SPF 25 -voide, josta kyllä myöskin tykkäsin yhden kokeilukerran perusteella. Tämä on kuitenkin huomattavasti tuhdimpi, ja on jo vähän siinä rajoilla, että tekee ihosta nihkeän. Sopinee paremmin kuivaihoisille.

RESIST Wrinkle repair retinol seerumia olen vasta ehtinyt käyttämään muutaman kerran, mutta vielä en ole huomannut mitään vaikutusta. Mulla ei toisaalta nyt tämän ikäisenä vielä ole rypyt riesana, mutta ajattelin kokeilla, jos tästä saisi buustia näppyjen vastaan tappelussa. Pitää raportoida myöhemmin tuloksia. :)
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1097 : 24.01.15 - klo:15:51 »
Menin sitten hyödyntämään kuukauden tarjousta toistamiseen, kun tutuillakin oli tilattavaa. Tilasin itselleni uusina tuon yllä mainitun RESIST Super-Light -aurinkosuojan (lähinnä siinä toivossa, että ulkoilisin välillä ilman meikkipohjaa) ja RESIST 5% AHA:n. Toivottavasti aurinkosuojan sävy sulautuu ihoon sittenkin, kun valoa on kunnolla...

Vähän kyllä odotan jännityksellä, kauanko toimituksessa kestää, kun joillakin on ilmeisesti ollut melkoista viivettä.
1cFii, oma väri.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1098 : 25.01.15 - klo:09:36 »
RESIST Wrinkle repair retinol seerumia olen vasta ehtinyt käyttämään muutaman kerran, mutta vielä en ole huomannut mitään vaikutusta. Mulla ei toisaalta nyt tämän ikäisenä vielä ole rypyt riesana, mutta ajattelin kokeilla, jos tästä saisi buustia näppyjen vastaan tappelussa. Pitää raportoida myöhemmin tuloksia. :)
Mikäli tarkoitat tällä Resist Intensive Wrinkle Repair -seerumia (2vk näytteen sai lahjaksi joulukuussa kun tilasi yli 50€:lla), niin kyseinen tuote oli mulle ensimmäinen Paulan tuote jota en yksinkertaisesti voi käyttää. Aiheuttaa aivan hillittömän akne breakoutin vain yhdellä käyttökerralla. Testasin pariin kertaan että voin olla varma että johtui tuosta, ja joka kerta sama reaktio. Kokeilin sitten vielä pelkästään sy-iholle, ja siinäkin sai aikaan punaisia laikkuja. Sitten ajattelin että voisin käyttää sen dekoltee-alueelle kun siihenkin seerumia voi käyttää - ja mitäs hittoa, näppylöitä rintakehään yhdessä yössä (ja mulla EI siis normaalisti ole aknea rintakehässä). Luovutin sitten tuon suhteen, jokin kyseisessä seerumissa aiheuttaa aivan kamalan reaktion mun ihoon. ???

Hoitorutiini on nyt vakiintunut melko hyvin.
Aamulla: Skin Balancing Pore Reducing Toner -> SP 2% BHA Liquid -> Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum -> Skin Balancing Invisible Finish Moisture Gel.
Illalla: Pesu (LactoLinella tai toisinaan lainaan mieheltä PC4Men-sarjan putsaria) -> Skin Balancing Pore Reducing Toner -> SP 2% BHA Liquid -> Resist Super Antioxidant Concentrate Serum -> Resist Anti-Aging Clear Skin Hydrator.

Mulle ei oikeastaan enää tule finnejä lainkaan, paitsi silloin tällöin jokunen pieni valkopää joka kuivuu kasaan päivässä-parissa. Syviä ihonalaisia paiseita ei enää lainkaan, mikä on aivan ihanaa <3 Ainoa ongelma on tällä hetkellä leuassa ja nenänpielissä olevat tiukassa istuvat mustapäät, joihin en ole vielä keksinut ratkaisua...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 25.01.15 - klo:11:43 »
Onko kukaan huomannut, että valkopäiden määrä olisi lisääntynyt AHA:aa tai BHA:ta käyttäessä? Mulla ei ennen juuri mitään valkopäitä ollut, mutta nyt on koko ajan pieniä rykelmiä silmäkulman alapuolella. Ärsyttävää! Miten noita valkopäitä pitäisi "hoitaa"?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1100 : 25.01.15 - klo:15:03 »
^^ Luulisin, että tuossa on kyse puhtaasti ärsytysreaktiosta. Olisiko ihan se retinolin pitoisuus syynä? Se ei olisi kovinkaan epätavallista.

Mä olen kokenut mustapäiden hoidossa hyväksi ottaa aiempaa suurempaan rooliin AHA:n nyt kun iholla ei enää ole tulehtuneita tukkeumia. Avainasemassa on siis mulla tämä, että tulehtuneet tukkeumat ovat kurissa. Sitä ennen AHA sai helposti aikaan ärsytystä ja pahempia paukamia, ja tällaisia kokemuksia olen lukenut monilla muillakin olleen. Nyt kun huokoset ovat oleellisesti lähtökohtaista pienemmät ja iho tasaisempi, pystyn paremmin ottamaan hyödyn molemmista kuorinnoista. Oletko, scoundrel, kokeillut RESIST Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA:ta?

^ Mulle ei ole tullut valkopäitä, mutta ne ovat kyllä ihan normaali juttu tukkeumien tullessa pintaan jonkin aikaa kuorintojen aloittamisen jälkeen. Niiden pitäisi kyllä kadota, kunhan jaksaa jatkaa ainakin BHA:n käyttöä. Tietysti jos näppyjä ilmestyy sitkeästi vain tietyille alueille, niin harkitsisin sitäkin, onko kuorinta liian ärsyttävää. Kokeilisin käyttää noille alueille pelkästään BHA:ta, ei siis AHA:ta, ja pitäisin tahdin maltillisena.

1cFii, oma väri.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1101 : 25.01.15 - klo:17:20 »
Nythän ne tilaukset tuli sitten parin viikon odottelun jälkeen. Näytepussukoista on ollut testissä useampikin tuote.
Tilaukseen laitoin Hydralight putsarin ja kasvovoiteen. Nyt tuntuu kuitenkin että tuo putsari kuivattaa ihoa aikalailla vaikka ensin tuntui niin hyvältä. Lähtökohtana siis rasvoittuva ruusufinni iho. Vai onko talvella vaikutusta kun on ollut kovat pakkaset ja huoneilmakin on kuivempaa.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1102 : 26.01.15 - klo:20:26 »
^^ Luulisin, että tuossa on kyse puhtaasti ärsytysreaktiosta. Olisiko ihan se retinolin pitoisuus syynä? Se ei olisi kovinkaan epätavallista.

Mä olen kokenut mustapäiden hoidossa hyväksi ottaa aiempaa suurempaan rooliin AHA:n nyt kun iholla ei enää ole tulehtuneita tukkeumia. Avainasemassa on siis mulla tämä, että tulehtuneet tukkeumat ovat kurissa. Sitä ennen AHA sai helposti aikaan ärsytystä ja pahempia paukamia, ja tällaisia kokemuksia olen lukenut monilla muillakin olleen. Nyt kun huokoset ovat oleellisesti lähtökohtaista pienemmät ja iho tasaisempi, pystyn paremmin ottamaan hyödyn molemmista kuorinnoista. Oletko, scoundrel, kokeillut RESIST Weekly Resurfacing Treatment with 10% AHA:ta?
Niin, no ärsytystä mäkin epäilin mutta tuntuu hassulta että ihoärsytys aiheuttaisi aknereaktion. Tai siis vastaavaa reaktiota en ole ikinä saanut mistään, vaikka kaikenlaista olen naamaani tunkenut ;D

Joo mulla oli kokeilussa tuota AHA:a pari näytepussia, mutta siinä kohtaa oli vielä vissiin jotain tukkeumaa kun tuntui että ihon kunto paheni. No, kokeilen uudestaan josko nyt olisi parempi tulos. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 26.01.15 - klo:20:53 »
^ Ei se ollenkaan hullua ole, ärsytysreaktio (irritant contact dermatitis) voi ilmeisesti muistuttaa kovastikin aknea. Näin PC:kin mainitsee monessa paikkaa. En tietenkään väitä, että sulla kävi väkisin juuri niin, mutta oikeiden tukkeumien muodostuminenhan vie tosiaan aikaa, kun taas ärsytysreaktio on nopeampi. Mulle on tosi tavallista reagoida ärsyttäviin tai allergisoiviin aineisiin näpyillä tai aknekystien kaltaisilla pateilla. Toisin kuin akne, ne ilmaantuvat äkisti, ja laantuvat parhaiten vain rauhoittamalla iho. Mulla on tullut tällaisia reaktioita kasvoille esim. Earth Sourced -kasvovedestä ja kropalle liian vahvoista kemiallisista kuorinnoista.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 27.01.15 - klo:19:35 »
Mä päätin nyt kokeilla Paulaa, kun menee hermo tähän teini-ikäisen ihoon (ei muuten mitään, mutta kun oon 30... ::)). En jaksa pelata näytteiden kanssa, joten tilasin suorilta 2% BHA-nesteen, koska mun iho on rasvainen eikä kuivu kuin joskus harvoin nenästä eikä myöskään ärsyynny mistään. Lukuunottamatta sitä, että käytännössä kaikista voiteista se kyllä räjähtää täyteen finnejä.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1105 : 28.01.15 - klo:10:30 »
Hmph. Nyt ehkä hieman harmittaa, että valitsit 2% BHA liquidin 10% AHA:n sijaan. Näistä kahdesta arvoin, kumman tilaan.

Olen käyttänyt nyt pari viikkoa BHA:ta aina iltaisin ennen nukkumaanmenoa. En tosin ihan joka ilta ole laittanut, sillä nenän iho alkoi hilseillä ja rullaantua aikalailla, mikä vaikeutti meikkaamista ja näytti ikävältä, vaikka kuinka tehokosteutti Bepanthenellakin. Pidin muutamat yöt taukoa ja käytin tilalla tuota 1% retinoli voidettani. Retinolivoiteen jälkeen aamulla naama on ihanan tasainen ja hehkuva. Mutta nyt viime yön BHA-kokeilun jälkeen naama puolestaan on laikukas ja ikävän näköinen :-X. Juurikin nenän ympärystö on pientä punaista pistettä täynnä, vaikka niiden kohdalla ei tunnukaan sormin kokeiltuna mitään näppyjä, mutta näyttää kyllä siltä, kun punoittaa.

Olettaisin, että haitta menee itsestään ohi, kun iho on tottunut tuotteeseen? Toivottavasti näin. Harmittaa, kun ei ole mihinkään muuhun tuotteeseen kyllä koskaan joutunut totuttelemaan, eikä mitään konkreettista eroa ole havaittavissa ihon kunnossa (toisin kuin muilla uusilla ihonhoitotuotteillani, niiden tuoman eron on nähnyt suht lyhyessä ajassa aika selkeästikin). :-[
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo:10:31 kirjoittanut caessa »

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1106 : 29.01.15 - klo:18:01 »
Mä joudun ihan miettimään Azelaic Acid + BHA:n lähettämistä takaisin. Se asettuu kyllä iholle nätisti ja matasti, mutta jonkin ajan kuluttua huomaa, miten rasvaista se on. En mä oikein meinaa sietää sitä edes illalla.

Jooh, no mä olen nyt annostellut tätä vielä vähempääkin vähemmän, ja olen ihan äimänä siitä, miten älyttömän pieni määrä riittää ja pystyy levittymään ohuelti koko kasvoille. Kalvomaisuus kyllä näkyy kiiltona iholla viimeistään aamulla, enkä voi tämän päällä oikein muuta kosteutusta käyttää, mutta tuotteella tuntuu olevan sen verran potentiaalia, että en mä varmaankaan tätä palauta. Tämä tuntuu rauhoittavan ihoa jo heti levityksen jälkeen ja hillitsevän punoitusta. Ei aiheuta minkäänlaista kihelmöintiä tms mun herkästi reagoivalla iholla, eikä tunnu vaativan kummemmin totuttelua. Kun tämä sattuu olemaan niin paksuakin (ja siksi siis rikkinäiselläkin iholla rauhoittavan ja hoitavan tuntuista), niin luulen että tämä saattaa olla mun uusi SOS-voiteeni.

Jos jotakuta tämä tuote kiinnostaa, niin voin ainakin sanoa sen, että ei kannata liikaa pelästyä tuubin kokoa hintaan nähden. Tämä on todella, todella riittoisaa. (Jos nyt oletetaan, ettei kaikkein kuivaihoisin lotraa tätä ainoana kasvovoiteenaan.)

Mulla tuo voide alkaa kiiltää vain ja ainoastaan, jos alla on BHA-kuorintalitku. Jos alla on AHA-geeliä tai vain kasvovettä, pinta jää mukavan mattaiseksi. BHA:n kanssa naama kyllä kiiltää, mikä minua ei kyllä haittaa, sillä käytän kuorintoja ja tuota Az+BHA:ta vain iltaisin. Ihan huipputuote kyllä!
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1107 : 31.01.15 - klo:21:07 »
Mielenkiintoinen opetusvideo Paulan tiimiltä:

How to choose the right Paula's Choice serum
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1108 : 31.01.15 - klo:22:23 »
^ Sattuipas kivasti, että tuon videon kommenteissa tulikin ilmi, että Euroopassa(kin) vapaan c-vitamiiniseerumin olisi tarkoitus ilmestyä ensi kesänä! Olenkin odottanut tuota, kun PC:ltä kerrottiin jo hyvän aikaa sitten, että seerumi olisi luvassa jo pian...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1109 : 02.02.15 - klo:12:31 »
Helmikuun tarjoukset pöydälle: -15% sekalaisesta "Top 10 bestsellers" -valikoimasta ja -10% PC4Men-tuotteista.

Mä sain viimeisimmän pakettini tänään, 6. arkipäivänä tilauksen tekemisestä, eli ihan hyvään tahtiin toimitukset tuntuvat tapahtuvan.
1cFii, oma väri.