Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 419211 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1125 : 08.02.15 - klo:12:52 »
^Jep, juuri tuo. :)

Edit. Painotan vielä, että tuo on minusta pelkästään kosteuttava, ei mikään oikeasti kuivan ihon pelastaja. Jos tietää kaipaavansa öljyjä ja todella pehmentäviä ainesosia, niin ei varmaan ole kovin kummoinen vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 08.02.15 - klo:19:08 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1126 : 13.02.15 - klo:23:01 »
Musta tuntuu, että Resist 5% AHA on ihollani jonkin verran ärsyttävää ja/tai tukkivaa. Tosi sääli, jos näin on, koska tätä on tosi miellyttävä käyttää. Koostumus on tosi mukava ja sopii hyvin kerrostamiseen rasvoittuvallakin iholla. Iho on alkanut kuitenkin punoittaa taas enemmän ja vaikuttaa selvästi tukkeutuneemmalta kuin pari viikkoa sitten. Testailen toki vielä eri yhdistelmiä, mutta vaikuttaa siltä, että Weekly 10% AHA on ainoa AHA, jota voin turvallisesti käyttää. Luultavasti päädyn pitämään kuorinnat illoissa ja vuorottelemaan BHA:n ja Weekly AHA:n välillä tjsp. Ei nyt ole valtava pettymys, kun pitkään pidättäydyin edes kokeilemasta tuota 5% AHA:ta, kun inci vaikutti itselleni vähän sopimattomalta, mutta olisihan se ollut kiva voida käyttää mukavan tuntuista ja kätevää tuotetta.

Sellaisen iloisen huomion tein, että mun iki-hirveät kynsinauhat/kynnenpielet eivät ole moneen viikkoon repsottaneet juuri ollenkaan. Olen sen aikaa rasvannut iltaisin käteni (erityisesti kynsinauhat) kevyesti Clinical Body Butterilla, joka asustaa yöpöydän laatikossa. Olen kyllä monenlaista käsiini kokeillut, ja harva tökötti toimii. Pidin tätä vartalovoita alkuun liian kalliina kokoon nähden, mutta onhan tämä ihan mieletön rasvacocktail ja tuntuu kyllä toimivan. Yksi parhaista puolista on se, että iho jää sileäksi, eikä ollenkaan tahmaisen tai silikonisen niljakkaan tuntuiseksi. Incissä on sheavoita, oliiviöljyä, mangovoita, jojobaöljyä, kookosöljyä, avokadoöljyä, kauraa, soijaöljyä yms.
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1127 : 16.02.15 - klo:00:08 »
Sain viimein aikaiseksi testata 1% bha lotionia otsassa riehuvaan seborreaan. Onko tämä kuumotus ja lievä (toistaiseksi) punoitus normaalia? Laitoin päälle Xylidermiä, koska ihoa kiristi. Ei paljon auttanut... Lotion oli mukavan tuntuista iholla, mutta ei pelkästään riitä.

Haju muistutti bentsoyyliperoxidia, Hyh.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 16.02.15 - klo:00:32 »
^ Kyllä tuo voi alkuun olla ihan normaalia, mutta voi se toki kertoa tuotteen sopimattomuudestakin. Sitä ei oikein tiedä muuta kuin kokeilemalla pidempään. Jos tuo johtuu vain salisyylihapon aloittamisesta, niin iho luultavasti kyllä rauhoittuu ja jonkin ajan kuluttua vähän aikaa hilseilee ja sitten tuntuu sileämmältä. Jos tuo jatkuu, niin tuote on liian voimakas tai muilta osin ärsyttävä. Mä olen kokeillut kaikkia PC:n Euroopassa myymiä BHA-tuotteita, ja mulle tuo 1% lotion oli kaikkein ärsyttävintä (aiheutti kuumotusta ja punoitusta, toisin kuin geelit ja nesteet), joten kannattaa pitää mielessä, että tuote voi olla muistakin syistä kuin salisyylihapon takia sopimaton.

Xyliderm ei ole oikein kummoinen päällimmäiseksi käytettävä kosteuttaja, kun siinä ei ole mitään, mikä kunnolla sulkisi kosteuden ihoon. Kannattaa laittaa kiristelevälle iholle päällimmäiseksi jotain tuhdimpaa, seborreaiholle tietty ennemmin silikoni- tai mineraaliöljypitoista kuin kasviöljyjä.
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1129 : 16.02.15 - klo:02:00 »
Mulla on näyte geelistäkin, jota voisi kokeilla seuraavaksi. Lykkäsin äsken otsaan Aqualania ja iho ei hilseillyt yhtään sitä tavanomaista rasvaista hilsettä ja punoitus taisi johtua osittain kuivuudestakin. Olen vaikuttunut. Jos mitään yliherkkyyttä ei ilmene, niin pakkohan tätä on hommata jossakin muodossa  0_0

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1130 : 16.02.15 - klo:15:50 »
Mä hankin silloin marraskuun alussa RESIST Anti-Aging Clear Skin Hydrator -voiteen ja silloin se tuntui liian tuhdilta päivävoiteeksi, ja sitten sen käyttö vähän niinkuin jäi. Nyt mun iho on kuitenkin kuivunut (talvi + etelänmatka) ja tuo onkin nyt ihan loistavaa päivävoiteena. Meillä on töissä niin kuiva ilma että kun teen 12h työvuoroja siellä niin tuntuu että illalla pitää laittaa tämän lisäksi myös etanavoidetta tai sitten ihan kunnon kosteuttavaa naamiota jonka iho imee samantien, vaikka olen laittanut tätä reippaasti. Aiemmin jos tätä laittoi päiväksi niin T-alue kiilteli jo parin tunnin päästä. Pieni miinus siitä että ei näe kuinka paljon pakkauksessa on jäljellä, koska musta olisi ihanaa seurata miten voide kuluu purkissa (jep, friikki mikä friikki). ::)

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1131 : 17.02.15 - klo:10:51 »
No nyt on tullut se c-vitamiinituote Eurooppaankin myyntiin. http://www.paulaschoice-eu.com/resist-vitamin-c-spot-treatment.html

Hinta on imo aivan järkyttävä. Toivoin, että tulisi se c-vitamiiniboosteri, jota voi sotkea seerumiin, saas nähdä, tuleeko tuostakin kuitenkin tilattua sample kokeiluun.

Muuten mun ihoni on nyt kiukustunut kukkimaan niin, etten oikein tiedä, mitä hemmettiä sille tekisin. Olen yrittänyt aina muistaessani käyttää Basiron Washia, mutta apua ei ole ollut. Sekasin olevista hormoneista johtuu varmaan joo, koska mulla oli tossa melkein 2 viikon pituiset kuukautiset (jee!  :#)  mutta leuka on ihan röhelöllä jo ja useampi paranemassa oleva punoittava finniarpi + 1 iso tulehtunut finni naamassa. Ilman meikkiä naama näyttää kamalalta - onneksi vielä meikatessa se on suht siisti.

Säikähdin jo, että johtuuko tämä esim. PC:n Oil Boosterista ja jätin sen käytön ja muutenkin painotin kevyempiä kosteuttavampia juttuja, kuten Hydralight-voidetta, mutta en kyllä näin pysty jatkamaan, koska nyt iho on aivan kivuliaan kuiva ja ärtynyt. Tosiaan kuitenkin Avitcid 0,05% menee joka ilta, ja vähän ihmetyttää, että miksei sekään oikein tehoa. Toivottavasti tämä pahenemiskausi olisi nyt väliaikainen, mutta pitänee varmaan soitella ihotautilääkäriltä Clindoxyliä, jos sillä vähän ihoaan vielä raiskaisi. 

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1132 : 17.02.15 - klo:14:47 »
^ Siitä c-boosterista olikin täällä vähän aikaa sitten juttua, että kesällä pitäisi tulla markkinoille.

Joo, ei sitä aina vain mikään ulkoinen riitä, kun kropassa on jotain sekaisin. Mulla pari päivää sitten vatsa reagoi johonkin (allergisesti) aika rajusti, ja seurauksena oli/on läiskiä käsivarsissa ja turvonnut ihottuma kasvoissa. Olen kyllä onnellinen, että se tällä kertaa oli näin selvästi koko kropan reaktio ruokaan, enkä ole edes yrittänyt soheltaa ihonhoidon kanssa, kun syy ei ollut siinä. 10% AHA:ta käytin viime yönä apuna hilseilyn poistossa, kun turvotus oli jonkin verran lieventynyt ja iho paranemaan päin. Aion pärjätä normisetillä ja käyttää pahimpiin kiristyksiin Aquaphoria, olla siis sortumatta mihinkään tukkivaan. Ei ole kyllä ihan helpointa tämä allergisen ja rasvaisen/akneherkän ihon hoitokaan, plääh.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1133 : 17.02.15 - klo:15:17 »
^Ah, okei hienoa, sitten taidan odotella sitä markkinoille, enkä edes ryhdy tilaamaan tuota, kiitos tiedosta! :) Luulin jotenkin, että tämä vain tulee Euroopan markkinoille. Mulla ei varsinaisia paikallisia kohtia edes ole, joihin haluaisin voimakasta c-vitamiinituotetta, vaan pikemminkin kauttaaltaan kasvoille, joten tilaan sen toisen mieluummin.

Joo, kuivuus + tukkeumat ja akne on sekin kamala kombo. Lievän kiristelyn kanssa vielä pärjää, mutta pahimmillaan leuka kuoriutuu kokonaan ja suupielet aukeavat kuivuudesta. Ja sen kokoluokan kuivuus on toki rasittavaa iholle, kun ihon suojaava kerros on aivan hajalla.

Mä söin vuosi sitten akneen pitkän antibioottikuurin, joten hirvittää taustalla aina sekin, että jos akne tekee paluun, kun aika kuluu kuurin syömisestä. Siksi mulla on ehkä tapana vähän ylireagoidakin ihon kuntoon, oli niin painajaista sen aknen kanssa. 

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1134 : 18.02.15 - klo:16:59 »
Tilasin maanantaina näytteitä ja tänään  oli jo postilaatikossa. Olipas nyt nopeaa toimintaa  :T
Ensi viikolla odottelin vasta tulevaksi.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 18.02.15 - klo:20:38 »
Kokeilin samplesta Moisture Boost Hydrating treatment creamia (normal to dry skin) ja tuo on kyllä liian tuhtia mulle. Kasvot jäävät kiiltämään rasvaisina, iho ei ime kaikkea rasvaa edes yön aikana. Kiva pikku rasvabuusti mun talven kuivattamalle iholle tämän pari kertaa mitä samplesta riitti, mutta ei tälle kyllä ole tarvetta niin että ihan koko purkkia ostaisi. Mukavan tuntuista kyllä levittäessä.

Näissä PC:n tuotteissa on muuten ihan hullun pitkät incit. Meni ihan silmät kieroon kun muutaman tuotteen inciä vilkaisin nettisivuilla. ;D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1136 : 18.02.15 - klo:21:27 »
^ Siihen incin pituuteen (verkkosivuilla) vaikuttaa aika paljon se, että jokaisen ainesosan perässä on suluissa selitys. Ei PC:n tuotteissa ainakaan minusta ole yhtään sen pidemmät incit kuin kosmetiikassa keskimäärin.
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 19.02.15 - klo:23:04 »
Päivitän vain, että otsa on edelleen melkolailla hilseetön, joskin aika kuiva  0_0 Aika huikeeta jos voisi vaikka kerran viikossa käsitellä ihon ongelma-alueet BHA:lla ja se riittäisi. Sain toissapäivänä allergisen reaktion ilmeisesti viinirypäleistä ja vääränlaisesta perusvoiteesta, mutta tilanne on nyt rauhoittunut kortisonilla. En jaksa uskoa, että vain otsaan laitettu BHA olisi aiheuttanut kutinaa poskiin ja suun ympärille.

Lismura

• Vieras
« Vastaus #1138 : 20.02.15 - klo:18:48 »
Täällä myös yksi Paulaan hurahtanut. Luin koko topicin aiheesta läpi ja sen perusteella uskalsin tilata testiin Clear Regular Strength Trialin. Minulla on erittäin pintakuiva iho mutta sen alla muhii todella rasvainen kerros, joten tilanteeni on se että ihoni näyttää lähinnä perunamaalta jonka perunat ovat pahasti tulehtuneet. Mahtavaa että tällainen puhkesi 20-vuotiaana ja nyt olen kärsinyt tästä yli kuusi vuotta.

Nyt kun olen käyttänyt tuota kokeiluversiota (Clear Pore Normalizing Cleanser + Clear Regular Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid  + Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid SPF 30+) yli kuukauden, on perunamaastani tulehdukset loppuneet eikä uusia paukamia ole ollenkaan ilmestynyt. Kuitenkin ihoani vaivaa tuo epätasaisuus vielä kovasti, mutta olen jo enemmän kuin onnellinen että tulehdukset ovat rauhoittuneet  :D Ajattelin seuraavaksi tilata tuon 2% bhan normikokoisena, sillä koen että sillä on ollut suuri apu ihohuokosten ¨kuorimisessa¨.

Kuitenkin: putsari tuntuu olevan liian jytyä kamaa, sillä se tekee ihostani narisevan puhtaan. Olen aivan pyörällä päästäni että mikä sopisi parhaiten likaiselle, öljyiselle pintakuivalle iholleni, mutta hukun tuonne Paulan sivuille ja toivoisin että joku täällä osaisi neuvoa? Löytyisikö apu mahdollisesti Skin Recovery-sarjan testeripakkauksesta? Samalla voisi suositella myös kasvovettä jos tuo pinta-kuiva iho sattuisi olemaan muillekki tuttu ongelma  ::)

Olisi mahtavaa saada hieman apua, sillä nyt todella tuntuu että satojen (jopa tuhansien?) eurojen arvosta kokeiltujen hoitojen, lääkkeiden ja rasvojen jälkeen tämä sarja saattaisi auttaa..  tuon ¨hapon¨ löytymisen myötä olen kokemut suurta yhteisöllisyyden tunnetta koko PC-sarjan käyttäjiin :D :D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1139 : 20.02.15 - klo:20:25 »
^ Putsareita Paulalla on useitakin mahdollisesti sopivia, kannattaa lukaista kuvauksia paitsi täältä, myös Paulan sivuilta (vaikka sekavilta sinusta vaikuttivatkin.. :D)
HydraLight voisi olla sopiva, mutta totta kai Skin Recovery on hellävarainen. Sample pakkauksista kannattaa ottaa tosiaan kaikki kokeileva hyöty irti!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii