Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392604 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1140 : 20.02.15 - klo:20:55 »
^^ Minä vinkkaisin putsareista ekana Skin Balancing -pesun tai RESIST Foaming Cleanserin. Niissä on keskenään samankaltainen koostumus, mutta itse tykkään RESIST-putsarista vähän enemmän, koska se on vieläkin hellävaraisempi. (Vähän korkeampi hinta ei ole haitannut, kun aine on ihan hirmuisen riittoisaa.) Nämä molemmat poistavat rasvaa tehokkaasti, mutta jättävät iholle pehmeämmän pinnan kuin geelimäiset pesut.

Mulla on mahdottoman kosteusköyhä ja tukkeutuva iho, jolle juuri mistään ei löydy tasapainoa, joten ongelma on tuttu. Itse olen kuitenkin kokenut pakolliseksi käyttää jotain seka/rasvaiselle iholle tarkoitettua pesua, koska muuten naama on jonkin ajan kuluttua jälleen sitä perunamaata. En siis sinuna kokeilisi ainakaan vielä sitä Skin Recoveryä, se kun on vähärasvaiselle iholle tarkoitettu emulsio. Moisture Boost -pesu olisi jo kannattavampi vaihtoehto, se ei ole rasvaista. Testaisin sinuna silti ensimmäisenä sekaiholle suunnattuja tuotteita, eli vaikkapa Skin Balancing -sarjan pesua ja kasvovettä, tai RESIST-sarjan samankaltaisia vaihtoehtoja.
« Viimeksi muokattu: 20.02.15 - klo:20:58 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1141 : 22.02.15 - klo:02:35 »
Päätin eilen testailla Resist daily smoothing exfoliatoria ja voi pojat kuinka tasaisen värinen ihoni oli aamulla.  :l Kuivat läntit ja pikkunäpyt ovat tipotiessään ja iho näyttää raikkaalta. Minkäänlaista ärsytystä tästä ei tullut, toisin kuin BHA:sta. Joutuu varmaan hankkimaan täyden putelin, vaikka en olekaan kovin innostunut päivittäisen aurinkosuojan käytöstä. Yhtään käypää sellaista en ole vielä löytänyt ja tykkään ottaa kohtuullisesti aurinkoa kasvoillekin... Vielä on onneksi niin mitätön UV-säteily Suomessa, että aurinkosuojaa tarvitsisi vasta muutaman kuukauden päästä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1142 : 22.02.15 - klo:14:36 »
Mun on pakko päivittää, että ei ollut taaskaan ihon röhelöityminen PC:n tuotteista kiinni. Pikemminkin mielikuvani siitä, että Avitcid-tuubissa voide menettää todella herkästi tehonsa, alkaa vain vahvistua. Vaihdoin nimittäin tuubin uuteen, ja iho muuttui käytännössä yhdessä yössä "entiselleen" eli se tuntuu sileältä koskettaessa, tukkeumat katosivat ja aknearvet alkoivat haalistua dramaattiseen tahtiin. Edellinen tuubi oli otettu vasta joulukuussa käyttöön, mutta toisaalta muistan sen unohtuneen auki yhdeksi yöksi jossain vaiheessa.

Ja tosiaan ero oli niin järisyttävän huomattava jo ekasta yöstä, että pystyn melko varmuudella sanomaan, ettei entisessä tuubissa ole tehoja enää. Ihan jännä, kun niihin tuubeihin painetut päiväykset ovat kuitenkin varsin pitkällä, ja mulla on nyt vissiin ainakin kahdesti tai kolmesti käynyt tämä sama, että iho on yhtäkkiä mennyt kamalaan kuntoon ja olen tuskaillut, mikä sitä nyt vaivaa ja sitten päätynyt kokeilemaan tuubin vaihtamista ja iho on selkiytynyt heti. Toki tässä on jotain hormonaalista sekoiluakin, mikä sen varsinaisen ihoriehaantumisen on aiheuttanut, normaalisti Avitcid vain taitaa tehokkaana toimiessaan kyetä niitäkin merkittävissä määrin torjumaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1143 : 22.02.15 - klo:16:00 »
^^ Mäkin otin tuon just uudestaan käyttöön pienen tauon jälkeen. Jätin pois, kun iho alkoi ärsyyntyä jostain ulkoisesta, mutta tuntuukin, että syynä oli ennemmin azelaic acid + BHA tai jokin tuotteiden yhdistelmä. Tuossa RESIST 5% AHA:ssahan on muuten BHA:takin mukana, mutta melko pienenä pitoisuutena. Toivon kyllä todella voivani itsekin tätä käyttää, koska koostumus on tosi miellyttävä rasvaisellakin iholla, ja kaipaan eniten juuri tämän tuomaa sävyn tasoitusta ja kuivien kohtien hilseilyn kuorintaa.

Azelaic acid + BHA tosiaan lakkasi tuntumasta ihollani rauhoittavalta. Joitakin viikkoja ehdin tätä käyttää iltaisin. Missään kohti tämä ei tuntunut tekevän mun ihollani mitään erityistä, mutta eipä mulla olekaan juuri ollut näppyjä tai muuta sellaista, mikä ehkä tätä niin kaipaisikaan. Jonkin verran tämä kuitenkin laski punoitusta iholla jo heti levittämisen jälkeen. Sekin vaikutus tuntuu kuitenkin siis lakanneen.

Muori Pippuri, oletko testannut PC:n spf-tuotteita? Valikoima on aika laaja.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 26.02.15 - klo:16:13 »
Olen nyt käyttänyt joitakin viikkoja 2% liquidia ja kyllä tämä tuntuu tehoavan! Iho näyttää jotenkin mystisesti paremmalta ja finnien jättämät punaiset jäljet alkavat hälventyä. Skin Balancing -sarjan toner ja seerumi odottavat vielä tarkempaa testailua. Vähän huolettaa kyllä tuo, että näissä kaikissa kolmessa tuotteessa mainitaan, että päivisin näiden jälkeen pitäisi käyttää aurinkosuojaa. Onhan mun meikkivoiteissa suoja, mutta mahtaakohan se riittää. Ehkä olisi turvallisempaa jättää nää Paulan tuotteet vain iltarutiiniin sitten.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1145 : 26.02.15 - klo:16:39 »
^ Ei se iltarutiiniin jättäminen hirveästi muuta sitä aurinkosuojan tarvetta. Sitähän nyt pidetään tarpeellisena ihan valituista tuotteista riippumattakin, koska aurinkoaltistus on keskeinen vahingon aiheuttaja iholla, ja Paula tahtoo tästä muistuttaa kaikkialla. Mutta sitten esim. noiden kemiallisten kuorintojen kanssa on kyse siitä, että iho on niitä käyttäessä ohuempi ja tavallistakin alttiimpi kärsimään auringosta. Se ei siis aiheudu niistä itse tuotteista, vaan siitä vaikutuksesta, joten asiaa ei muuta se, mihin aikaan vuorokaudesta kuorintoja käyttää. Joissakin tuotteissa on sitten kyllä sellainenkin ongelma, että ainesosa (ainakin retinoli) ei pysy stabiilina altistuessaan uv-säteilylle, jolloin päällä kannattaa tehokkuudenkin puolesta olla aurinkosuoja, tai jättää käyttö iltaan.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1146 : 02.03.15 - klo:12:45 »
Oi jee, sattuipas hyvät tarjoukset maaliskuulle! Hyvät ainakin mulle siis, kun sattuu just olemaan kuorinnat tilauslistalla...

- Kaikki kuorinnat -20%
- Earth Sourced -tuotteet -10%
- Ilmainen pikkukoko Resist Barrier Repairia yli 65 euron tilauksiin

Pitänee laittaa tilausta menemään.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 02.03.15 - klo:21:36 »
Mitä Paulan aurinkosuojakertoimellista kosteusvoidetta suosittelisitte rasvaiselle ja akneen taipuvalle iholle? Ja jättääkö ne kaikki naaman omituisen valkoiseksi? Mulla on näyte Skin Balancing -sarjan kosteusvoiteesta (myös ilman aurinkosuojaa) ja mietin, mitä muita pitäisi kokeilla, ennen kuin tilaa jonkun täysikokoisena.

Olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen Apobasen Hydrogeliin (apteekista), mutta siinähän ei aurinkosuojaa ole.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 02.03.15 - klo:22:11 »
^ Resist Super-Light Daily Defencessä on kevyt sävytys, jotta se ei jättäisi ihoa valkeaksi, vaikka sisältääkin fysikaalisen suojan. Sävy ei ole oranssi tai muutenkaan tumma tai peittävä. Tästä jää tosi siisti mattapinta. Toinen rasvaisen ihon fysikaalinen vaihtoehto on Hydralight, mutta siinä ei ole sävytystä, joten voi näyttää iholla helpommin vaalealta. Kemiallisen suojan sisältävät vaihtoehdot ovat tuo Skin Balancing sekä Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid. Voisi olla fiksua kokeilla noita Resist- ja Clear-linjojen vaihtoehtoja, ne ovat ainakin sen verran erilaisia toisiinsa nähden. Jos iho on herkkä punoittamaan tai muuten reagoimaan ikävästi, niin kannattaa valita fysikaalinen suoja.
1cFii, oma väri.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 02.03.15 - klo:22:44 »
Onko muilla ollut ongelmia paulaschoise.fi-sivun kanssa? Yritin äsken mennä sille sivulle ja tuli jokin outo ilmoitus nginx.com -ohjelmasta ja mitään linkkejä en klikkaillut. Olisin halunnut katsoa tarjoukset.

Edit. Nyt aamulla sivu toimi ongelmitta.
« Viimeksi muokattu: 03.03.15 - klo:07:13 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1150 : 03.03.15 - klo:14:59 »
^ Mulla oli sama eilen päivällä, mutta illalla toimi taas normaalisti. Varmaan joku häiriö vaan.

Kiitos, evergreen! :)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #1151 : 03.03.15 - klo:15:03 »
Otin taas pitkästä aikaa käyttää BHA liquidin ja kyllähän se kirkastaa ihoa ihan semvästi muutamalla käyttökerralla. Harmi vaan että se sai minulle aikaan leukaan ihan kammottavan kipeän ihon alaisen näpyn jota olen parannellut tässä. Niin kipeä että.  >:( Muutenkin tuosta tuntuu tulevan nimenomaan kipeitä näppyjä mikä on ikävää. Muuten iho on kirkkaampi mutta nämä sivuoireet ei miellytä :(
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1152 : 03.03.15 - klo:15:42 »
Onko muilla ollut ongelmia paulaschoise.fi-sivun kanssa? Yritin äsken mennä sille sivulle ja tuli jokin outo ilmoitus nginx.com -ohjelmasta ja mitään linkkejä en klikkaillut. Olisin halunnut katsoa tarjoukset.

Edit. Nyt aamulla sivu toimi ongelmitta.

Mulla ei toimi, EU-sivu toimii. Meinasin tilata täysikokoisena Resist Daily AHA treatmentin, mutta postikulujen jälkeen pullon hinnaksi olisi tullut lähes 40 euroa. Ehkä ei sittenkään.

Ei kellään olisi tarpeettomaksi jäänyttä myytävänä?   ;D

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1153 : 03.03.15 - klo:18:07 »
^Minä en ole kuitenkaan tilaamassa, vaan yritän pärjätä jälleen marketti- ja apteekkikosmetiikalla. Rehellisesti sanottuna, sivun tietoturva arveluttaa, mikäli kyseessä oli hakkerin tekoset. Tuon tyylisiä ne yleensä ovat olleet, kun olen pari kertaa sattunut hakkeroidulle sivulle. (Olen foliohattutyyppi).

Edit. Olipa helpotus lukea, että ongelmaa on ollut muillakin, kun olin illalla aivan paniikissa tuon takia.
« Viimeksi muokattu: 03.03.15 - klo:21:47 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #1154 : 06.03.15 - klo:13:37 »
Tilasin nyt kuitenkin sen daily AHA:n. Olin tänään jo menossa ostamaan lähes samanhintaista no7 seerumia ja olisin joutunut sen AHA-kuorinnan kuitenkin hankkimaan vielä siihen lisäksi, koska hilseily pännii. Tuossa Paulassa on peptiditkin mukana, joten en tarvitse seerumia ja kuorintaa erikseen.

Toki noita AHA-kuorintoja ja peptidejä saa Koreasta, mutta niissä AHA on hedelmähappoina, enkä allergian vuoksi ala sitrusta tai muitakaan epäilyttäviä luonnonuutteita laittelemaan naamaani missään muodossa.

Olen lievässä paniikissa, koska poskissani näkyy kauttaaltaan syvempien juonteiden alkuja  0_0 Mistä ne yhtäkkiä ilmestyi  :( Varmaan kuivuutta...