Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 426543 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1275 : 11.08.15 - klo:14:08 »
Löytyykö juureksista kuiva/atooppinen/herkkä -ihoisia, joilla olisi kokemusta Paulan tuotteista? Ovat kovin kalliita tilata sokkona kokeiluun, mutta alan olla kauhuissani syksyn ja talven ollessa käsillä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1276 : 11.08.15 - klo:14:37 »
^ Lähes kaikista Paulan tuotteista on saatavilla melko edullisesti näytteitä, jotka tulevat kätevästi kirjeenä kotiin. Tuotesivuilta voi valita täyden koon sijaan näytekoon. :) Skin Recovery -sarja lienee eniten kuivan, atooppisen ihon omaavien mieleen, mutta hyvin yksilöllistä se toki on.
1cFii, oma väri.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1277 : 11.08.15 - klo:19:02 »
^ Kiitos vastauksestasi! :) Katsoinkin, että sivulla suositeltiin Skin Recoverya ja Moisture Boostia kuivalle iholle. Näissä sarjoissa tuntui olevan aika eri tyyppisiä tuotteita, joten en oikein osaa valita kumpi olisi ihoni tarpeille parempi. Ainakin yhtenä erona huomasin, että Skin Recoveryyn ei kuulunut BHA-tuotetta. Kiitos näytevinkistä, en ollut huomannut sitä. Enköhän mä sellaisia laita tilaukseen, kunhan keksin oikeat tuotteet.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1278 : 11.08.15 - klo:19:15 »
^ Ne kuorinnathan eivät varsinaisesti kuulu mihinkään sarjaan, vaan niitä on tarjolla oma valikoimansa erikseen. Niistä voi minkä tahansa tuotteiden kaveriksi valita itselleen sopivan. :) Ne tuttuni, joilla on herkkä ja kuiva, ärsytyksestä/tukkimisesta mustapäihin tai ruusufinniin taipuvainen iho, tykkäävät eniten Moisture Boost -putsarista, 1% BHA-geelistä, Skin Recovery -voiteesta ja kesäisin Hydralight-aurinkosuojavoiteesta. Yleisesti ottaen Skin Recovery -sarja on Moisture Boostia parempi herkälle ja atooppiselle iholle, Moisture Boost -sarjan kasvovesi ja voide eivät ole yhtä hellävaraisia. Moisture Boost -putsari on kuitenkin esimerkiksi hyvä vaihtoehto, jos iho kaipaa vähän kevyempää putsarikoostumusta kuin SR-sarjan voidemainen. Noiden sarjojen erona on siis, että Skin Recoveryä suositellaan herkälle ja ihottumiin tai ruusufinniin taipuvaiselle kuivalle iholle, Moisture Boostia taas normaalista kuivalle iholle, joka sietää vähän paremmin vaikuttavia ainesosia jne. Moisture Boost -voide on silti tosi tykätty tuote sekin, ja kyllä siitäkin varmaan näyte kannattaa kokeilla. Nythän on sitten noiden lisäksi saatavana ihoöljy ja jokunen tuhdimpikin voide noiden mainittujen sarjojen ulkopuolelta.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1279 : 11.08.15 - klo:21:37 »
^Skin Recovery -putsarikin on kyllä aivan ihanan kermainen ja täyteläinen kuivalle iholle, huuhtoutuu kuitenkin kokonaan pois, eikä jätä (ainakaan mulla) ihoa lähmäiseksi eikä kiristeleväksi.  :ts

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1280 : 11.08.15 - klo:22:58 »
evergreen, olet kyllä aivan guru!  :-* Kiitos, että jaksoit vielä selittää sarjojen eron. Uskon tilaavani molemmista näytteitä, sillä ne eivät olleet kovin kalliita. Nyt kun pääsin läppärin äärelle puhelimelta, niin nuo sarjat ja niiden ulkopuolelle jäävät tuotteetkin on paljon helpommin hahmotettavissa.  :D

siana, kiitos kokemuksestasi! Uskon tuon  Skin Recovery -putsarin olevan parempi valinta iholleni ainakin talvella. :)

Nyt näytetilaus menemään ja kokeilemaan löytyisikö Paulalta ratkaisu myös minun iho-ongelmiini.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1281 : 15.08.15 - klo:23:31 »
Mä olen ollut ihan mielettömän tyytyväinen BHA 2% liuokseen. Ostin ensimmäisen pullon viime joulukuussa ja se meni nyt vasta loppuun, eli kesti melkein 8kk. Toinen oli jo odottamassa hyllyssä. Tuon käytön jälkeen mulla ei ole ollut yhtäkään hormonifinniä leuassa. Tavallisesti sain 3-4kk välein kauheat paukamat leukaan ja suupieliin ja niiden paranemisessä meni parikin kuukautta. Finnejäkin on ollut vain muutama satunnainen, sellaisia pinnallisia jotka on poissa parissa päivässä.

BHA:n rinnalla olen satunnaisesti käyttänyt 10% AHA liuosta, mutta en ole huomannut siitä mitään hyötyä. En varmaankaan tilaa lisää kun olen käyttänyt pullon loppuun.

Olen myös käyttänyt Skin Balancing Toneria, koska toivoin sen pienentävän kraaterin kokoisia ihohuokosia nenässäni. Kuitenkaan tällä kuten muillakaan kasvovesillä mitä olen kokeillut, ei tunnu olevan mitään vaikutusta ihoni kuntoon. En tiedä miksi, mutta jotenkin tuntuu että tonerit ja kasvovedet on mun iholle yks hailee.

Ostin talvella myös Skin Balancing kasvovoiteen 30 SPF. Talvikuivalle iholle se oli ihan liian lirua, mutta nyt kesällä se on ollut oikein kiva.

Nyt olisi siis hakusessa uusi PC kasvovoide talveksi. Ei välttämättä tarvitse olla suojakerrointa näin talvea ajatellen. En kuitenkaan käytä BHA:ta edes päivittäin ja olen sisällä aika lailla aamusta iltaan  :P Skin Balancing sarja olisi nähtävästi paras mustapäitä ajatellen, mutta ei vain ole tarpeeksi kostettava talveksi. Vai pitäisikö jatkaa sen käyttöä ja ottaa kaveriksi mukaan joku Paulan seerumeista?

Ihon pahimmat ongelmat on tällä hetkellä isot mustapäät nenässä ja iho tuntuu/näyttää aika epätasaiselta. En ole ihan varma, pitäisikö minun kokeilla jotain toista toneria, tai esim. seerumia tai maskia. Mitä eroa itseasiassa seerumilla ja maskilla on?

En myöskään ole koskaan kokeillut Paulan putsaria, mutta mulla on niin hyvä iHerbin putsari ollut jo pari vuotta käytössä, ettei ole oikein tarvettakaan kokeilla uutta  ;D

Sori taas pitkät puheet, tässä vain mietiskelin ääneen!
« Viimeksi muokattu: 15.08.15 - klo:23:32 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1282 : 16.08.15 - klo:02:03 »
^ Mulla ei ole oikein mitään selvää vastausta mihinkään, mutta voin höpistä vähän silti... ;D

Olen itse kokeillut kaikkia PC:n kasvovesiä paitsi Resist-sarjan kuivan ihon versiota, ja olen omalla kohdallani päätynyt siihen, että Skin Balancing Toner on kasvovesistä eniten avuksi huokosten pienentämisessä. Siinä vain on sellainen mutta, että jos huokosissa on kovin paljon tai kovin tiukassa tavaraa, niin jonkin aikaa on tarpeen tyhjentää huokosia ihan mekaanisesti tiuhaan tahtiin. Edes kuorinnat eivät mulla tepsi niihin syviin mustapäihin tai kraatereihin, vaan tarvitaan puristusta, kuorintaa ja kosteutusta, ja kun ne sitten johonkin pisteeseen asti tyhjentyvät, niin homma alkaa pelittää. Ei varmastikaan silti sama tuote ole oikea vastaus jokaiselle, ja jos jotakin toista kasvovettä huvittaa kokeilla, niin Hydralight voisi olla vaihtoehto. Se on tosi kevyttä ja ainakin omalla ihollani tuntuu raikkaalta ja "tiukentavalta", mikä itselleni onkin vähän liikaa, mutta jollekin varmasti juuri toivottua.

Kosteusvoiteiden kanssa oon itse kamppaillut kovasti, kun ihoni on ajoittain pahasti kosteusköyhä, mutta tahma huokosissa ei tee yhteistyötä kosteusvoiteiden kanssa. Alkukesän ajan olin ihon kanssa tosi tarmokas ja käytin mustapäärautaa ihan jatkuvalla syötöllä, usein sitä ennen PC:n savinaamiota. Sain homman siihen pisteeseen, että olen nyt pystynyt käyttämään useamman viikon putkeen vähän tuhdimpaa kosteutusta, enimmäkseen PC:n Moisture Boost -voidetta, ilman että naama on räjähtänyt. Paikoitellen on pieniä epäpuhtauksia noussut helposti puristettaviksi pintaan, mutta iho tuntuu siis puhdistuvalta ennemmin kuin tukkeutuvalta. En kuitenkaan taida uskaltaa suositella mitään tiettyä voidetta, kun tämä on niin karmean yksilöllistä. Entä jos tilaisit vähän näytteitä, vaikka Hydralightista ja Moisture Boostista ainakin? Kosteutus on kuitenkin tosi tärkeää niistä mustapäistä eroon pääsyssäkin, joten en pitäytyisi selvästi liian kevyessä tuotteessa.

Seerumit ovat toki vaihtoehto myös. Jotkut saavat mustapäihin apua Skin Balancing -sarjan retinolia sisältävästä seerumista, mutta koostumus on painoton ja "kuiva", joten kosteutuksessa se ei juuri auta. Vähän kosteuttavampi vaihtoehto on Resist-sarjan Ultra-light-seerumi. Jos tarkoitat maskeilla naamioita, niin nehän ovat siis iholla hetken aikaa pidettäviä ja sitten (ensisijaisesti) pois pestäviä tuotteita, kun taas seerumit ovat ohuita ja iholle jätettäviä tuotteita. Olen itse käyttänyt SB-savinaamiota, ja se on ihan kiva tuomaan epäpuhtauksia vähän paremmin pintaan ennen niiden poistoa, eikä kuivata ihoa, mutta ei siitä kovin merkittävää hyötyä kuitenkaan ole.

Näin pitkä läpinä, eikä mitään kunnollista vinkkiä..! :D
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1283 : 24.08.15 - klo:23:37 »
Tuli tilattua kasa kosteusvoiteita, kun tarjouksen lisäksi oli postarialekin. Tilasin itselleni lisää Moisture Boostia, miehelle taas Hydralightia ja tällä kertaa lisäksi miestenlinjan yövoidettakin (=Resist Barrier Repair).

Mun perussettini kesän testailujen ja puhdistusurakan jälkeen on tämä:
- Resist Perfectly Balanced Foaming Cleanser
- Skin Balancing Toner
- Moisture Boost Hydrating Treatment Cream
- Clear Regular Strength BHA-neste
- Resist 10% AHA-neste

Melko simppeliä siis. Just nyt olen aika tyytyväinen ihoon. Epäpuhtaudet ovat pieniä, näppyjä ei ole, hilseileviä tai rikkonaisia kohtia ei enää ole, meikkipohja peittää aiempaa paremmin eikä sävy näytä väärältä. Suuria huokosia, pieniä mustapäitä ja punoitusta löytyy, toivottavasti niitäkin ajan kanssa vähemmän.

Eipä muuten ole vielä näkynyt sitä kesäksi luvattua c-vitamiiniseerumia... Ehkä sitten syksyllä.

Tämä nyt ei ole järin otollinen paikka tämän mainitsemiseen, mutta kun monessa ketjussa on useinkin mainittu Paulan BHA:n tahmaisuus, niin huutelen nyt vielä, että PC:n nestemäisistäkin löytyy kyllä tahmaton ja vesimäisen kevyt vaihtoehto, jos joku sellaista kaipaa: Clear-linjan Regular Strength 2% BHA. Itselläni oli ongelma tämän edellisen pakkauksen kanssa, mutta nykyiset ovat toimineet ihan moitteetta.
1cFii, oma väri.

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1284 : 25.08.15 - klo:08:02 »
Minulla oli viimeisenä Paulan BHA:na tuo - ja oli se parempi kuin perusmalli. Silti tuo COSRX on vieläkin miellyttävämpi kosmeettisesti - ja on ollut minulla myös tehokkaampi.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Talvi

• Vieras
« Vastaus #1285 : 30.08.15 - klo:14:10 »
Kokeiltuani monia eri ihonhoitotuotteita päätin kokeilla Paulan tuotteita. Aiemmin on jo ollut BHA käytössä mutta nyt otin käyttöön lisäksi aurinkosuojan, 25% c- vitamiinin, retinoliseerumin (käytän kahta erilaista vuorotellen) ja resist treatment with azelaic acid + BHA. Muutaman viikon jälkeen tuli ihmettelyä mitä olen tehnyt kun olen muuttunut... Aiemmat kokeiluni eri ihonhoitotuotteilla ei ole saanut vastaavia tuloksia aikaan. (Kokeiltu on niin kallista kuin halpaakin, luonnonkosmetiikkaa, marketti-, apteekki-, ja selektiivistä kosmetiikkaa. ) luettuani paljon kuinka tärkeää on käyttää aurinkosuojaa ympäri vuoden, olen päättänyt tästä eteenpäin käyttää myös talvisin aurinkosuojaa. Ainoa mitä jään kaipaamaan on tuoksut.. On vain niin ihana laittaa hyvältä tuoksuvaa tuotetta kasvoille mutta kun ihan selkeästi nämä Paulan tuotteet ovat auttaneet niin epäpuhtauksiin, punaisiin jälkiin kuin sameaan ihoonkin niin kyllä nämä tulee jatkossakin kuulumaan ihonhoitorutiiniini... Yhden tuoksuvan tuotteen jätän jottei ihan tuoksuton linja ole.. Toivottavasti uusi Retinol 1% tulisi pian eu:n nettisivuille!! Sitä haluan kokeilla seuraavaksi!

Paikalla Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1286 : 31.08.15 - klo:14:49 »
^ Tarkoitatko mahdollisesti tätä Clinical 1% Retinol Treatmentia? En ole vähään aikaan tutkinut Paulan sivuja, joten en ole ihan kartalla mikä on uutta ja mikä vanhaa. :) Tuo vaikuttaa kyllä tosi kiinnostavalta, mutta voi järkky tuota hintaa! Pelkkä samplekin 15 €, huh huh. Vaan silti vähän houkuttelisi tilata.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1287 : 31.08.15 - klo:15:02 »
^ Uusin 1% retinolituote on tämä "buusteri": http://www.paulaschoice.com/shop/skin-care-categories/retinol-treatments/_/Resist-One-Percent-Retinol-Booster/.

Mä olen vähän jännäillyt, millaisia Skin Balancing -kasvoveden ja -kosteusgeelin uudet koostumukset tulevat olemaan, molempia kun on vähän muokattu. Tonerista on hiljattain poistettu DEA-yhdiste ja kosteusgeelistä formaldehydinvapauttaja ja parabeenit. Tilalla on molemmissa tietenkin sitten jotain muuta. EU-kaupassa myydään kuitenkin vielä niitä entisiä.

Uusi SPF 50 -huulivoidepuikko kiinnostaa myös vähän, mutta USA:ssakin sillä on hintaa 9 dollaria, joten voi olla että tuollaiseksi tuotteeksi hintaa tulee olemaan täällä päin mulle liikaa...
1cFii, oma väri.

Paikalla Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1288 : 31.08.15 - klo:15:50 »
^ Ok, no tuopa vasta kiinnostava olisikin, tosi kiva idea tuollainen buusteri!

Pitikin taas mennä tuonne sivuille seikkailemaan, kun nyt tekee mieli tilata kaikkea mahdollista. Minulla meni COSRX:in BHA jotenkin oudoksi klimppiseksi möllöksi n. 6kk käytön aloittamisen jälkeen ja nyt mietin palaisinko takaisin Paulan 2 % BHA:han. Tuo COSRX tuntui kyllä aluksi tehokkaammalta (varmaankin korkeamman BHA pitoisuuden myötä), mutta en ehkä oikein löytänyt sille sopivaa käyttötahtia ja voi olla, että kuitenkin pidemmän päälle Paula toimi omaan nassuun paremmin.
1bMii, vaalennettu.

Talvi

• Vieras
« Vastaus #1289 : 31.08.15 - klo:18:16 »
Juuri tuota buusteria toivon pian eu- kauppaan! Aloitin ensin 0.03% retinolista ja siirryin 0.1% resist Retinol seerumiin ja sitten vuoropäivinä laittanut näitä. Ja koska iho on hyvin sietänyt näitä pitoisuuksia, seuraava kokeilu on 1%.. Minulla on sitä clinical 1% Retinol treatmentiä 5ml pikkupullo. Testaan ensin sillä miten iho reagoi ja jos hyvin niin sitten tilaukseen joko sitä tai uutta buusteria jos vain piakkoin on saatavilla... Olisi koostumukseltaan ihotyypilleni sopivampaa. Ihmeen pitkään 5ml kestää seerumeissa. Minulla on matkakoko (5ml) skin balancing super antioxidant seerum with Retinol ja tuntuu ettei millään lopu!  :-\ sekoitan sitä oh:n truth seerumiin jolloin imeytyy rasvaiselle alueille paljon paremmin kuin yksinään. Eli kyllä nämä seerumit ja tehohoidot on todella riittoisia, jopa minun käytössä vaikka ehkä vähän liiankin paljon pursottelen tuotteita... Seuraavaan tilaukseen lähtee se earth sourced kasvovesi, tykkään hieman paksummasta kasvovedestä vaikka sekaiho onkin. Kun jos laitan ihan ohutta kasvovettä mikä ei tunnu miltään niin on jotenkin sellainen olo että on ihan turha, vaikka tiedänkin että siinä on tärkeitä ainesosia... Sama juttu BHA 2% joita käytän; neste on osoittautunut todella tehokkaaksi, mutta rinnalle olen ottanut myös geelin. Geeli on mukava levittää sormilla ja tulee "ihotuntuma" ( ja säästyy vanulappuja, tuntuu et niitä saa aina olla ostamassa) aamuisin laitan nestemäistä ja illalla geeliä, tulee näin vähän vaihteluakin.  ;) tuosta cosrx- tuotteesta olen jonkun verran lueskellut, monet on tykännyt mutta siinä on eri vaikuttava ainesosa kuin mitä pc tai vaikka neutrogenan tuotteissa. Voi korjata jos olen ymmärtänyt väärin mutta pc tuotteet joita myydään koreassa eivät sisällä samaa salisyylihappoa kuin usassa/eu- maissa koska siellä ei saa tuota käyttää kosmetiikassa ja se on korvattu tuolla samalla mitä cosrx:n tuotteessa on. Sama juttu kuin usa:ssa ei saa käyttää atselaiinihappoa kosmetiikassa ja Suomessa ei taas saa käyttää bentsoyyliperoksidia.

Onko muuten tuo cosrx:n pullo läpikuultava?? Näyttää kuvissa siltä..

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa viestiään voi muokata Modify-namiskan avulla. - ellen
« Viimeksi muokattu: 01.09.15 - klo:21:50 kirjoittanut ellen »