Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395497 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #1335 : 24.01.16 - klo:23:00 »
Calm-tuotteita on näköjään tullut kokonainen linja, tuotteet erikseen kuivasta normaalille ja seka/rasvaiselle iholle: http://www.paulaschoice.com/shop/collections/Calm-Redness-Relief/.

Vähän myöhässä saapuvat, kun on Paulalta tilaaminen jäänyt nyt kokonaan tauolle. Mulla meni vuodenvaihteessa pari päivää saada leuka ylös lattiasta, kun näin EU-kaupan hinnankorotukset. Noissa Calm-tuotteissa olisi kyllä jokunen kiinnostava tuote, mutta on tullut jo etsittyä tarkoituksella edullisempaa ja inceiltään yksinkertaista kosmetiikkaa käyttöön. Jos jotain, niin eniten varmaan tulee harkittua fysikaalisten aurinkosuojien ja tietysti kuorintojen tilaamista, niitä kun kovin heikosti muualtakaan saa. Kiinnostaisi kuitenkin kuulla kokemuksia näistä, jos kukaan kokeilee, sitten kun ne tänne saapuvat!
1cFii, oma väri.

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1336 : 28.01.16 - klo:11:39 »
Tilasin vartalon BHA kuorintaa ja pari pikkupulloa 2% BHA nestettä.

Lisäksi ostin joitakin näytepussillisia Shine Stopperia, koitin aamulla kevyen kasvorasvani päälle ja mineraalimeikin alle. Levitinköhän liian maltillisesti, ei ole ainakaan mitään huomattavaa eroa normaaliin öljylärviin.
http://www.paulaschoice-eu.com/shine-stopper-instant-matte-finish-with-microsponger-technology.html

Voiteesta tuli kyllä tosi sileä/mattamainen tuntu kasvoille, tuntuu vieläkin. Ällöjä huokosiani se ei kyllä minimoi.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1337 : 07.02.16 - klo:17:09 »
Olen jo jonkin aikaa ollut korealaisten seerumeiden pyörteissä ja vaikka pari ihan hyvää olenkin niistä löytänyt, niin päätin edellisen seerumin loputtua vilkaista taas koreatuotteiden ulkopuolelle. Monien vaihtoehtojen joukosta päädyin Paula's choicen uutuuteen, calm repairing seerumiin. Perusasiat tässä on kunnossa: imeytyy hyvin, sopii meikin alle jne. Mutta yksi asia häiritsee pahasti: tuotteen tympeä, tunkkainen haju :P Kyllähän se hälvenee seerumin imeydyttyä, mutta jotenkin vähentää intoa tarttua koko tuotteeseen ja minusta tämän hintaluokan seerumissa (yli 35 euroa) pitää minusta tuoksupuolenkin olla kohdillaan.

Samalla tilasin pikkuisen 3,5 millin pullon hyaluronic acid boosteria. Tämä tuntui hyvin miellyttävältä iholla, mutta melkein 50 euroa täysikokoisesta (heh, 20 ml) pullosta on minusta riistohinta. Ennemmin tilaan vaikka iHerbistä jonkin hyaluronihappo-tuotteen kohtuullisemmalla hinnalla.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1338 : 07.02.16 - klo:22:04 »
Mä olen ollut tosi tyytyväinen tilaamiini tuotteisiin kaikkiin. Itse asiassa olen näillä saanut koko syksyn vaivanneen ihon pahan akneilun kuriin. Menkkojenkin aikaan tuli vain yksi pieni finni nyt. Alan olla vahvasti sitä mieltä, että mun akne on ärsytysperäistä, joten mahdollisimman tehokkaat mutta ärsyttämättömät tuotteet ovat olennaisia. Olen lopettanut nyt (jälleen!) bentsoyyliperoksidin käytön kokonaan, koska se vain ärsyttää mun ihoa voimakkaasti eikä ehkäise aknea lainkaan. Iho ei tunnu tottuvan siihen laisinkaan.

Ihonhoitorutiini on nyt tällainen:

aamu: pesu Herbinan kuivan ihon puhdistusvaahdolla
Skin Balancing kasvovesi
Sekoitus kolmea seerumia ja boosteria, reilusti kaikkia: PC Hyaluronic Acid Booster, PC vaaleansininen Resist -seerumi ja Diego Dalla Palman 10% c-vitamiiniseerumi
PC Resist Anti-Aging Skin Firming Line Minimizer huulten ja silmien ympärille - tämä tuote on tehnyt vaikutuksen! Tuote tulee tipoittain napista painamalla ja on ihan vetistä, imeytyy salamannopeasti mutta kiinteyttää kyllä ihoa hyvin.
Kerros Humektania
Kerros PC Resist Barrier Repairia
PC vaaleansinistä Resist -aurinkosuojaa

Tuo valtava mömmömäärä on pitänyt ihon suht ok kunnossa. Ei lähde heti hilseilemään meikki irti naamasta eikä rullaa kuivaa ihohiutaletta ympäriinsä meikkivoidetta levittäessä. Iho kyllä luonnollisesti rasvoittuu, mutta mulla se kyllä rasvoittuu millä vain tuotteilla, joten tämä nykyrutiini on ollut pintakuivuudelle ainakin luojan lykky.

Iltaisin laitan iholla Avitcidia tai Acnatacia sekä seerumisekoitusta ja lopuksi PC Intensive Repair Cream, joka todella on auttanut kuivuuteen myös. Voide on todella tuhtia ja vähän tahmaistakin, mutta imeytyy kuitenkin ihan kokonaan ihoon. Jos iho tuntuu liian ärtyneeltä tretinoiinille, laitan 1 %:n BHA:ta ja PC:n Resist Anti-Aging Skin Transforming Multi-Correction Treatment with Azelaic Acidia. Se on ollut ihan miellyttävä tuote, joskin pahalta tuoksuu. Mutta ei ole ärsyttänyt ihoa, tosin en osaa sanoa vaikutuksesta akneen tai arpiin, kun olen niin harvakseltaan käyttänyt.

Tämän lisäksi olen töpötellyt yöksi vielä koko kerroksen päälle PC:n 25% c-vitamiinihoitoa, jolla todella olen saanut syksyn aknen arpia huomattavasti haalentumaan.  :ts

Rahaahan tähän kaikkeen palaa. Mutta inhoan aknea ja pintakuivuutta ja niiden yhdistelmää niin paljon, että olen valmis sijoittamaan rahaakin siihen, että iho pysyy finnittömänä ja ei hilseile, eikä tarvitse aamuisin raivota peilin ääressä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #1339 : 07.02.16 - klo:22:40 »
Wau, siana, tuo on jo todella sitkeää ja peräänantamatonta sitoutumista ihonhoitorintamalla. Niin kuuluukin olla, jos haluaa pysyä nahka ehjänä..

Olen itse jo jättänyt hyvästit Paulan tuotteille, sillä hinnat ovat liikaa  :-\ Onneksi vastaavia saa edullisesti korealaisfirmoilta..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1340 : 07.02.16 - klo:23:52 »
^^ Hyvä kun olet löytänyt oikean hoidon. :) Ärsytys on mullakin ainoa aknen aiheuttaja konkreettisesti tukkivien tuotteiden lisäksi. Tulehtuneita tukkeumia ei tule kun vältän ärsytystä. Ja eihän se mikään ihme ole; kun on luonnostaan rasvainen iho ja suuret huokoset, niin ärsytyksen aiheuttamalla tulehduksella on heti millä mässätä ja aknehan se siinä. Näin ainakin mulla, kystat ilmestyy ärsytyksestä yhdessä yössä. Ja sitten kun on vielä allerginen ja herkästi ärsyyntyvä iho, niin kyllä saa aika varovainen olla. Mä lotraan kanssa monilla ohuilla kosteuttajilla ja kaikki mitä käytän kasvoille on hajusteetonta ja alkoholitonta. Olen viime ajat mennyt vielä entistä hellempään suuntaan itsekin. Jos on rahaa mitä polttaa, niin mun mielestä ihonhoito etenkin tulehduksellisesta ongelmasta kärsivänä on ihan vain terveydestä huolehtimista, eikä vaadi mitään perusteluja vaikka rutiinissa olisi sata vaihetta...
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1341 : 13.02.16 - klo:20:29 »
Kasvojen kuorinnat ovat tarjouksessa ja tilasin 2% BHA-geelin. Irvistelin kyllä kassalla vähän, kun alehinta oli vielä hetki sitten normihinta, mutta en nyt jaksa enempää märistä, kun pullollinen kestäisi päivittäisessäkin käytössä kevyesti vuoden. Menkööt, ne postikulutkin.

2% geeli oli pitkään mun suosikki kaikista näistä, mutta en oikein enää muista, millaista koostumus oli käytössä. Olen jumittanut pitkään noissa nesteissä, ja vaikka niillä on etunsa, niin jumitin varmaan liian kauan. En vain ole saanut niillä sellaista tehon ja ärsyttämättömyyden tasapainoa kuin mulla oli geelin kanssa. Toivottavasti voin käyttää BHA:ta taas vähän huolettomammin geelin muodossa.

Oon kokeillut monenlaisia kuorintoja tässä viime aikoina, mutta päätynyt yhä siihen, että Paulan BHA on mulle turvallisin kuorinta. Kevyt mekaaninen apu täydentää sitä kyllä ihan kivasti silloin kun iho on yhtään repaleinen, koska on tullut opittua, että silloin mun ei happoihin kannata koskea ollenkaan (paitsi jos kuoriutuu siksi että aloitti just hapot).
1cFii, oma väri.

Poissa Liisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1342 : 13.02.16 - klo:20:46 »
Lookfantastic myy nykyään myös Paulan tuotteita, kaikkia  tuotteita ei kylläkään löydy.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1343 : 14.02.16 - klo:16:11 »
^Mitä nyt muutamaa tuotetta vertasin niin hintaerotkaan ei ihan huimat ollut. Saattaa lookfantastic tulla jopa edullisemmaksi kun sinne on usein alekoodeja ja postarit ilmaiset.

Käyttelin tossa testerin Paulan Clinical moisturizeria ja mun iho kyllä tykkäs siitä. Mulla on normaalisti päivittäisessä käytössä Skin recoveryn kosteusvoide ja tuo clinical oli talvi-iholle kyllä vielä kosteuttavampi. Tuntuma oli kyllä tahmaisempi, joten meikin alle en laittaisi, mutta yöksi tosi hyvä. Ens talveksi voisin harkita.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1344 : 19.02.16 - klo:22:04 »
Luin PC:n amerikkalaisten sivujen kommenteista, että Hydralight-linja lopetetaan. On varmaan ollut siellä päin uutiskirjeessä. Jos täällä on ollut, niin multa on kyllä mennyt ohi. Onhan tuo valikoima jo aika sekava noiden viimeisimpien uutuuksien kanssa, että ei nyt ihme. Mutta hassuksihan se jää tuonkin jälkeen, tuskin ne kaikki muutkaan sitten pitkään ennallaan pysyvät. Meillä on siippa käyttänyt aika pitkään Hydralight-kosteusvoidetta, seuraavaa pitää varmaan sitten katsella taas apteekin puolelta.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1345 : 20.02.16 - klo:10:22 »
^Mua taas kiinnostaa kovasti nuo Calm-sarjan tuotteet, ja kiva, että niitä on nyt tullut sekä kuivalle että rasvaiselle iholle sarja. Hydralight-voiteesta tykkään muuten, mutta se alkaa mulla herkästi rullata meikin alla. Harmi, että oon just tilaillut valtavasti Paulalta, tekisi mieli noita kokeilla.

^^Nuo Lookfantasticin alekoodit eivät ainakaan mulle ole päteneet PC:n tuotteisiin. Yritin kerran tilata alekoodilla, eikä toiminut, vaikka PC ei ainakaan silloin edes ollut siinä listassa, jota alekoodit eivät koske.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1346 : 20.02.16 - klo:15:08 »
^ Mäkin ihan tykkään Calm-linjan ideasta, mutta olin vähän pettynyt toteutukseen. Ikävän paljon näkyy yhä niitä säilöntäaineita, jotka pahentavat rosacea-ihon punoitusta. Kasvovesi muistuttaa redness relief -nestettä, joka nimenomaan tekee mun ihosta tulipunaisen ja kuumottavan. Inhoan lotion-koostumusta BHA:ssa, se ei sovi mulle ollenkaan. Osa tuotteista, ainakin seerumi, on sellaisia, joita en voisi oman allergiani vuoksi edes kokeilla.

Monet tuotteistahan ovat myös ennestään tuttuja korkeintaan pienillä muutoksilla, joten eivät tarjoa varsinaisesti ihan uutta kokeiltavaa. Normaalin/rasvaisen ihon Calm-tuotteista kasvovesi muistuttaa Clinical Redness Relief -nestettä, kosteusvoide Skin Balancing -geeliä ja SPF-voide on kokonaan sama kuin Hydralight SPF. Kuivan/normaalin ihon Calm-tuotteista putsari on kokonaan sama kuin Moisture Boost -putsari, kasvovesi muistuttaa kuivan ihon Resist-kasvovettä, kosteusvoide on sama kuin Moisture Boost ilman niacinamidea ja vähän enemmällä jojobaöljyllä, SPF-voide on kokonaan sama kuin Skin Recovery SPF.

Tietysti samankaltaisuudet ymmärtää, jos on alkujaankin yritetty tehdä tuotteita samoilla kriteereillä. Ja varmaan niitä vanhempia sarjoja tullaan näiden myötä karsimaan, kun päällekkäisyyttä on niin paljon. Tuntuu kuitenkin, ettei tässä sitten menty lähellekään niin pitkälle hellävaraisuuden suuntaan kun olisin toivonut.
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1347 : 22.02.16 - klo:12:24 »
Minulla on edelleen käytössä 2% BHA liuos ja siitä en luovu! 10% Weekly AHA liuos on loppu ja olen ollut siihenkin tosi tyytyväinen, mutta ajattelin että seuraavaksi kokeilenkin saman sarjan 5% daily AHA liuosta.

En siis ole enää oikein varma, että pitäisikö minun ostaa tuotteita suurentuneita huokosia ja mustapäitä vastaan, vaiko ikääntyvän ihon suojeluun. Hormoninäppyjä ei ole ollut kuin ehkä yksi sen jälkeen, kun pari vuotta sitten aloin käyttämään BHA liuosta. Mustapäitä on nenässä ja nenän vieressä kiitettävästi ja nenän ihohuokoset ovat isot, mutta välillä tulee mieleen, että nämä ongelmat eivät välttämättä ole ihan niin pahoja ja näkyviä kuin itse kuvittelen. Suurentavan peilin takia kaikkia näyttää ikävältä :D

Olen miettinyt, että tuhlaan hieman rahaa ja ostan seuraavaksi putsarin, tonerin, serumin ja kasvovoiteen, mutta pähkäilen edelleen, että kumpaan sarjaan päätyisin.

Vaihtoehtona ovat:
Clear Pore Normalizing Cleanser
Skin Balancing Toner
Skin Balancing Antioxidant Serum with Retinol
Skin Balancing Moisturizer SPF 30

Tai
Resist Anti-Aging Foaming Cleanser
Resist Anti-Aging Repairing Toner
Resist Anti-Aging Ultra-Light Antioxidant Serum
Resist Anti-Aging Super-Light Moisturizer SPF30
Resist Anti-Aging Pore-Refining 2% BHA Treatment

Edit: käytössä on nyt ollut kuukauden päivät myös Resist Anti-Aging Super Antioxidant Serum, mutta en ole varma onko sillä ollut mitään vaikutusta mun iholle, suuntaan tai toiseen. Aluksi ainakin tunti, että se tukki ihohuokosia. Enkä oikein tykkään sen silikonimaisesta tunnusta iholla.
« Viimeksi muokattu: 22.02.16 - klo:12:30 kirjoittanut Kalevalatar »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1348 : 22.02.16 - klo:16:04 »
^ Onko sulla jokin syy, miksi tuossa ekassa listassa on Clear-putsari, eikä esim. Skin Balancing? :) Clear on enemmän tulehtuneelle akneiholle tarkoitettu, antibakteerinen (triclosan) pesu. Ainakin itse ehkä kuitenkin välttäisin antibakteerisia tuotteita, jos ei ole tarvetta.

En siis ole enää oikein varma, että pitäisikö minun ostaa tuotteita suurentuneita huokosia ja mustapäitä vastaan, vaiko ikääntyvän ihon suojeluun.

Kun tämä kerran mietityttää, niin Resist normaalista rasvaiselle iholle kuulostaa tietty hyvältä valinnalta, kun se on molempia varten suunniteltu. Yksikään sarja ei kuitenkaan välttämättä kaikilta osin miellytä, ja voihan niitä yhdistellä. Jos on jotain herkkyyksiä, kuten että tarvitsee fysikaalisen aurinkosuojan tai ei kestä retinolia, tai että nimenomaan tahtoo vaikka sitä retinolia, niin sen mukaan kannattaa tietenkin mennä ennemmin kuin ottaa jokin sarja kokonaisena.

Itselleni mielekkäimpiä tuotteita noista sarjoista ovat ehkä Resist-putsari ja -kasvovesi sekä Skin Balancing -seerumi. Resist- ja SB-putsarit ovat samankaltaisia, mutta Resist on vähän hellempi ja kivassa pumppupullossa. Kasvovesistä Resist on kevyempi. Resist Ultra-Light-seerumi on kyllä tosi miellyttävän tuntuista, mutta se oli lopulta mun iholla tukkivaa. SB-retinoliseerumi voi kyllä sitä vastoin olla sitten vähän kuivattavaa, siinä on primer-tyylinen koostumus, mutta itse tykkään siitä. Ei ehkä ole silti sun juttu, jos silikoninen koostumus epäilyttää. Suojakertoimellisista voiteista Resist on aika paljon elegantimpaa kuin SB ja herkälle iholle parempi fysikaalisen suojan takia. Siinä on kuitenkin sävy, SB:ssä ei. Resist BHA:sta en tykännyt yhtään kun testeristä kokeilin, ja pysyn itse mieluiten niissä Skin Perfecting -kuorinnoissa.
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1349 : 22.02.16 - klo:16:30 »
^ Onko sulla jokin syy, miksi tuossa ekassa listassa on Clear-putsari, eikä esim. Skin Balancing? :) Clear on enemmän tulehtuneelle akneiholle tarkoitettu, antibakteerinen (triclosan) pesu. Ainakin itse ehkä kuitenkin välttäisin antibakteerisia tuotteita, jos ei ole tarvetta

Hyvä kun mainitsit :) Tarkoitus oli kyllä olla Skin Balancing putsari, mutta pullot ovat hieman saman näköisiä ja mulla on välillä hieman hankaluuksia erottaa Paulan tuotteita toisistaan :/

Ja kiitos taas asiantuntevista kommenteista Evergreen! Koska minulla on tällä hetkellä vain pari Paulan luottotuotetta ja muutamia kokeilluja sieltä täältä, ajattelin että olisi selkeää, jos valitsisin 4-5 tuotetta yhdestä tuotesarjasta ja aloittaisin kokeilun siltä pohjalta. Mutta ihan hyvin voisin tosiaan ostaa esim. juuri Resist putsarin ja kasvoveden ja sitten SB seerumin.

Nytkun muistelen, niin taisin pari vuotta sitten saada ilmaisen näytteen tuosta Resist voiteesta ja aluksi sävy hämmensi, mutta se sopi kasvoilleni hyvin. En sitten tiedä miten toimii päivittäisessä käytössä.