Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 292450 kertaa)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #180 : 28.11.07 - klo:13:13 »
^ Kiitos, hain tuolla Lumenella... Johan löytyi.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 01.12.07 - klo:14:09 »
Nyt olen n. kuukauden päivät käytellyt suht säännöllisesti näitä tuotteita:

One Step Face Cleanser
2% Beta Hydroxy Acid Liquid
Skin Balancing Carbon Mask

Puhdistusgeeli on osoittaunut ihan kelpo tavaraksi. Se ei tuoksu millekään, pesee hellävaraisesti mutta tehokkaasti kaikki meikit silmiä myöten (ei kirvele), eikä jätä ihoa kuivaksi.

BHA-neste ei vienyt mustapäitä mennessään (se olisikin ollut jo todellinen ihme tässä naamassa ::)), mutta on kyllä vaalentanut niitä huomattavasti. Meikin jälkeen mustapäitä tuskin enää erottaa naamasta. En tiedä, laitanko tuota aina liikaa iltaisin nassuun, mutta naamarasvan levittäminen BHA:n päälle on yhtä tuskaa. Rasva ei meinaa levittyä eikä imeytyä ei sitten millään :-\ BHA kuivattaa jonkin verran etenkin nenänpieliä, muttei mitenkään hirveän häiritsevästi, ainakaan vielä näillä pakkasilla.

Naamiosta on tullut suosikkini. Ainakin tuntuu, että se puhdistaa ihon todella syvältä ja tehokkaasti ja vähentää finnejä ja mustapäitä. Levittyvyys on hyvä, eikä naamio tuoksu millekään. Ainoa miinus tuossa on, että se on äärettömän hankala pestä pois. Sekoittuessaan veteen naamio muuttuu sellaiseksi oikein limaiseksi, jota saa huuhtoa miljoona kertaa.

Tilasin myös nämä tuotteet, mutta ne ovat jääneet vähemmälle käytölle

HydraLight Moisture-Infusing Lotion
Healthy Skin Refreshing Toner
1% Beta Hydroxy Acid Lotion

Kosteusvoide oli ihan lirua, eikä kosteuttanut ollenkaan, ihoa kiristeli laiton jälkeen. Lisäksi luulen saaneeni tuon käytöstä finnejä, liekö johtuu sitten voiteen sisältämästä silikonista. Tuon BHA-voiteen kanssa oli hieman sama juttu, naama alkoi kukkimaan ja siinäkin on silikonia.

Kasvovettä en ole kokeillut kuin muutaman kerran, mutta vaikutti ihan hyvältä.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 11.12.07 - klo:09:29 »
Hitsi nää Paulan exfoliatorit tekee ihmeitä mun iholle! Nyt ollut jo pitkään käytössä AHA-geeli (yleensä yksinään iltaisin, myös ja varsinkin sy-iholla) sekä BHA-neste (iltaisin yksinään, päivisin sekoitan mukaan pari tippaa jojobaöljyä). Lähes päivittäin käytän jompaa kumpaa tai molempia. Iho on pehmeä kuin vauvan peppu, mustapäät vähentyneet selvästi ja silmänalusrypyt silottuneet jonkin verran. Mitään mekaanisia kuorintoja en enää käytä, ja puhdistukseen oliiviöljyä. Näistä en luovu!

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 29.12.07 - klo:20:05 »
Mä olen nyt kohta pari viikkoa (parin päivän taukoa lukuunottamatta) käyttänyt Paula's choicen BHA-geeliä (välillä 1% ja välillä 2%) nenään 1-2 kertaa päivässä, eikä mustapäät ole vähentyneet yhtään. :( Noh, jatkan noiden käyttämistä vielä, kun kerran tuli tilattua samplet geelistä, lotionista ja liquidista...

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #184 : 30.12.07 - klo:00:32 »
Olen nyt useamman viikon käyttänyt säännöllisen epäsäännöllisesti t-alueella 1% bha-geeliä. Mustapäät eivät suorastaan ole itsestään poksahtaneet olemattomiin, mutta erityisesti saunan jälkeen niiden närppiminen on ollut huomattavasti tuloksellisempaa. Poistuttuaan ovat myös pysyneet poissa joten mustiaiset ovat vähentyneet. Ainoa miinus tuntuu olevan tuon geelin imeytyminen. Rullautuu meikkivoiteen alla todella ikävästi, sillä jättää ihoon kelmun vaikka kosteuden tuntu olisikin jo kuivunut.
1a F ii Tukkakuva

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #185 : 03.01.08 - klo:22:44 »
Paulan Best of Beauty 2007-raportti siitä kiinnostuneille:  :)

http://www.cosmeticscop.com/learn/best-products-of-2007.asp?ID=1109

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 04.01.08 - klo:12:10 »
Tiedoksi asiasta kiinnostuneille, Paulan AHA-tuotteita on nyt saatavilla myös EU-kaupasta.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #187 : 04.01.08 - klo:19:03 »
Mitä nuo AHA tuotteet tekevät? Tuossa oli ilmeisesti kasvoille tarkoitettu ja mulla on tuota BHA voidetta.

edit. Vastaus löytyikin aiemmista keskusteluista.
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:19:31 kirjoittanut Kuutar »

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #188 : 04.01.08 - klo:19:31 »
Tässä nyt voi olla vähän itsestäänselvääkin juttua, mutta BHA on salisyylihappoa, AHA yleisimmin joko glykoli- tai maitohappoa. Pääidea noissa on ihon kuoriminen. AHA on vesiliukoista kun taas BHA öljyliukoista ja siksi BHA toimii ihohuokosen sisälläkin. AHA:ta suositellaan auringon aiheuttamiin vaurioihin, sekä paksuuntuneelle ja kuivalle iholle ja BHA:ta sitten rasvaiselle iholle, jossa on mustapäitä ja näppyjä. Ja tuota AHA:ta käytettäessä pitää muista hyvä aurinkosuojaus, niin kuin siellä Paulan sivuilla lukikin.

Mulla on enemmänkin rasvainen kuin kuiva iho, mutta suureksi riemukseni kärsin myös Keratosis Pilariksesta, joka näkyy enimmäkseen käsivarsissa ja reisissä. Kasvoilla ei ole PK-näppyjä, mutta ihon pintakerros paksunee, jos sitä ei kuori säännöllisesti. Kasvojen ihoa kuorin mieluummin kemiallisesti kuin manuaalisesti. Pelkkä BHA ei tunnu aina riittävän, ja siksi käytänkin halpaa Olayn naamarasvaa, jossa on sekä BHA:ta että AHA:ta. Mun ehdoton HG! Pidän välillä sen kanssa taukoja, ettei iho ala tuntumaan jo liian ohuelta (tämä siis ihan näppituntumaa, mitään tieteellistä pohjaa tuohon ohenemiseen mulla ei ole  8) ), joten nyt on käytössä Paulan 2% BHA-lotion Korresin rasvojen kanssa. Pelkkää AHA:ta sisältävää voidetta en ole kokeillut, mutta mieli kyllä tekisi.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 10.01.08 - klo:18:13 »
Sain tänään Paula-näytteitä. BHA-nesteen ohjeissa sanotaan "avoid direct contact with eyes". Tarkoittaako tämä nyt siis sitä, että ei tule laittaa silmänympärysalueelle vai että ei saa vahingossa huitoa silmiin sitä? Yleensä kyllä puhutaan ihan silmänympärysalueesta jos sitä tarkoitetaan.

Kuulostaa aika hurjalta laittaa tota ainetta silmänympärysiholle, mutta mistä minä mitään tiedän...

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #190 : 10.01.08 - klo:20:57 »
^AHA- ja BHA-tuotteita saa käyttää sy-iholle, Paula on niin nimenomaisesti sanonut (en nyt muista oliko ihan pakkauksessa vai muuten). Yleensäkin kaikkia Paulan tuotteita saa käyttää sy-iholle, jos ei purkissa muuta sanota (esim. voimakkaampaa ja paksumpaa vartalolle tarkoitettua AHA-rasvaa ei purkin mukaan suositella sy-iholle). Ja mitään silmänympärysihon erityistuotteita sarjassa ei olekaan, koska Paula pitää niitä pelkkänä rahastuksena (samaa tavaraa pienessä ja kalliissa purkissa). Sy-iholle siis käytetään hänen ohjeidensa mukaan samoja tuotteita kuin muuallekin kasvoille - paitsi jos ihotyyppi silmien ympärillä on eri, jolloin käytetään sen tyypin tuotteita sinne. Ihan käytännössä olen tuota toteuttanut jo muutaman kuukauden, ja silmänympärykset ovat AHA:n ansiosta sileämmät kuin aikoihin.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #191 : 11.01.08 - klo:08:49 »
^AHA- ja BHA-tuotteita saa käyttää sy-iholle, Paula on niin nimenomaisesti sanonut (en nyt muista oliko ihan pakkauksessa vai muuten). Yleensäkin kaikkia Paulan tuotteita saa käyttää sy-iholle, jos ei purkissa muuta sanota (esim. voimakkaampaa ja paksumpaa vartalolle tarkoitettua AHA-rasvaa ei purkin mukaan suositella sy-iholle). Ja mitään silmänympärysihon erityistuotteita sarjassa ei olekaan, koska Paula pitää niitä pelkkänä rahastuksena (samaa tavaraa pienessä ja kalliissa purkissa). Sy-iholle siis käytetään hänen ohjeidensa mukaan samoja tuotteita kuin muuallekin kasvoille - paitsi jos ihotyyppi silmien ympärillä on eri, jolloin käytetään sen tyypin tuotteita sinne. Ihan käytännössä olen tuota toteuttanut jo muutaman kuukauden, ja silmänympärykset ovat AHA:n ansiosta sileämmät kuin aikoihin.

Hyvä tietää, kiitos. Laitoin BHA 2% liuosta sit joka tapauksessa eilen illalla ja tänään aamulla myös silmänympärysiholle. Ei tuntunut mitenkään pahalta, lähinnä muualla kasvojen ihossa tuntui pistelevää kihelmöivää tunnetta ekalla käyttökerralla. Tänä aamuna en enää huomannut sellaista tunnetta. Onko siis niin, että BHA ei kuitenkaan ohenna ihoa varsinaisesti, kuten AHA vai onko molemmilla samanlainen ihoa ohentava vaikutus? Mulla on nimittäin todella ohut silmänympärysiho ja muutenkin sy-alue eroaa todella selkeästi rakenteeltaan muusta ihosta. Mitä hyötyä BHA:sta on silmänympärysiholle? Ei sillä alueella kauheasti epäpuhtauksia ole. Varmaan ainakin auttaa kosteusvoiteita imeytymään myös sy-iholle paremmin?

grove

• Vieras
« Vastaus #192 : 11.01.08 - klo:09:52 »
^ Sekä AHA että BHA ohentaa ihon pintakerrosta. Kannattaa muistaa että ohuempi pintakerros päästää enemmän UV-säteilyä läpi. Itse en suosittelisi käyttämään kumpaakaan, jos ei ole valmis käyttämään tehokasta aurinkosuojaa niillä hoidettavilla alueilla päivittäin ainakin huhtikuusta syyskuuhun Suomessa. Toisin sanoen, jos käytät kuorivia tuotteita jatkuvasti ilman auringolta suojautumista, voit kyllä saada hoidettua tukkeumia hyvinkin ja esim. AHA:lla silotettua ihoa kivasti nykyhetkessä, mutta se kostautuu vuosien päästä ihon kunnossa (rypyt ja soluvauriot).

Kumpaakin voi tosiaan käyttää myös silmänympärysiholle varovasti, jos kokee siihen olevan syytä. Henkilökohtainen mielipide sun edellisen viestin pohjalta on että sulla ei ole tarvetta käyttää sitä BHA:ta silmänympäryksillä.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 11.01.08 - klo:11:25 »
^ Sekä AHA että BHA ohentaa ihon pintakerrosta. Kannattaa muistaa että ohuempi pintakerros päästää enemmän UV-säteilyä läpi. Itse en suosittelisi käyttämään kumpaakaan, jos ei ole valmis käyttämään tehokasta aurinkosuojaa niillä hoidettavilla alueilla päivittäin ainakin huhtikuusta syyskuuhun Suomessa. Toisin sanoen, jos käytät kuorivia tuotteita jatkuvasti ilman auringolta suojautumista, voit kyllä saada hoidettua tukkeumia hyvinkin ja esim. AHA:lla silotettua ihoa kivasti nykyhetkessä, mutta se kostautuu vuosien päästä ihon kunnossa (rypyt ja soluvauriot).

Kumpaakin voi tosiaan käyttää myös silmänympärysiholle varovasti, jos kokee siihen olevan syytä. Henkilökohtainen mielipide sun edellisen viestin pohjalta on että sulla ei ole tarvetta käyttää sitä BHA:ta silmänympäryksillä.

Kiitokset, grove! Jätän BHA:n levittämisen silmänympärysiholle, siis. Mulla ei ole sy-alueella mitään muita ongelmia, kuin todella tummat silmänaluset (isukin peruja) ja hyvin ohut, uurteinen iho. Mulla näkyy selviä uurteita silmänalusilla, koska iho on niin ohutta, se on sellaista muovipussimaista. Kumpaankaan ongelmaan ei varmaankaan noi AHAt tai BHAt auta, varmaan päinvastoin. Sen sijaan muu kasvojen iho on paksua ja varsinkin teininä ihoni tukkiutui todella helposti. E-pillerit ovat auttaneet akneen, mutta paksu kasvojen iho aiheuttaa edelleen erityisesti mustapäitä, finnejä nykyään harvemmin. Siksi uskoisin, että Paulan BHA-liuos voisi mulle olla mitä parhain epäpuhtauksien vähentäjä. Olen hiljattain siirtynyt käyttämään myös aurinkosuojallista meikkivoidetta, jota levitän reilusti koko kasvoille.
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:14:10 kirjoittanut Roksane »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #194 : 21.01.08 - klo:16:43 »
Tilaatteko suoraan tuolta Paula's choice-shopista vai saako tuotteita edes muualta?
I wake up, it's a bad dream,