Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 292451 kertaa)

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #240 : 18.06.08 - klo:00:03 »
Mulla on enemmänkin rasvainen kuin kuiva iho, mutta suureksi riemukseni kärsin myös Keratosis Pilariksesta, joka näkyy enimmäkseen käsivarsissa ja reisissä. Kasvoilla ei ole PK-näppyjä, mutta ihon pintakerros paksunee, jos sitä ei kuori säännöllisesti. Kasvojen ihoa kuorin mieluummin kemiallisesti kuin manuaalisesti. Pelkkä BHA ei tunnu aina riittävän, ja siksi käytänkin halpaa Olayn naamarasvaa, jossa on sekä BHA:ta että AHA:ta. Mun ehdoton HG! Pidän välillä sen kanssa taukoja, ettei iho ala tuntumaan jo liian ohuelta (tämä siis ihan näppituntumaa, mitään tieteellistä pohjaa tuohon ohenemiseen mulla ei ole  8) ), joten nyt on käytössä Paulan 2% BHA-lotion Korresin rasvojen kanssa. Pelkkää AHA:ta sisältävää voidetta en ole kokeillut, mutta mieli kyllä tekisi.

Minkä niminen tuo Olayn voide on ja käytätkö siis yövoiteena sitä kuuriluontoisesti vai kuinka? Minulla on myös Keratosis Pilaris ja kaipailen jotain konsteja siihen vaikka minullakaan ei varsinaisia näppyjä kasvoissa ole, leukaperissä oleva KP nimittäin punoituksellaan korostaa mahtavasti keskemmällä naamaa sijaitsevaa couperosaa  :-[  Kaikkeista keskimmäisenä, eli nenässä on sitten taas mustapäitä joihin toivoisin että tuo BHA tepsisi.

En tiedä onko A-vitamiini eri asia kuin AHA (molempia käytettäessähän varoitellaan ihon ohenemisesta ja kehoitetaan suojautumaan hyvin auringolta), mutta kun olen nyt käyttänyt jonkin aikaa Erisanin Ravitsevaa Kasvovoidetta joka sisältää mm. A-vitamiinia, olen huomannut että ihoni on tasasävyisempi ja pehmeämpi.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 18.06.08 - klo:13:22 »
^Voide on nimeltään Olay Age Defying Daily Renewal Cream ja tässä linkki Sasaan, joka on ainoa paikka mistä sitä on löytynyt : http://web1.sasa.com/SasaWeb/eng/product/viewProductDetail.jspa?itemno=100165208001 . En tiedä olisko koostumusta muutettu, kun Sasan sivulla ei puhuta muusta kuin BHA-haposta. Tuote löytyi aikoinaan Paula Begounin vanhasta kirjasta, johon oli kerättynä lista "Best beta hydroxy and alpha hydroxy acid combination products for normal to dry or combination skin".

Kopioin varmuuden vuoksi tähän listassa mainitut muutkin tuotteet: Clientele Elastology Lotus Vitamin C Serum, Jan Marini Bioglycolic BioClear, La Prairie Cellular Purifying Systeme Hydro Repair, MD Formulations Vit-A-Plus Night Recovery Complex, Neutrogena Multi-Vitamin Acne Treatment, Pond's Clear Solutions Combination Skin Moisturizer ja Serious Skin Care Renewal Gel Glycolic Skin Perfector. Noista ainakin Neutrogena ja Pond's olisivat halpoja ja olen ajatellut ostaa purkilliset kumpaakin voidetta testiin seuraavan Amerikanreissun yhteydessä.

En oikein uskalla suositella muille kuin paksuihoisille ja sellaisille, jotka varmasti osaavat suojata ihonsa auringossa hyvin. Muistaakseni pH on aika matala, joten voi olla liiän ärhäkkää ainetta. Silikonia löytyy myös, joten sitä välttäviä tuskin kiinnostaa.

Aloittaessani voiteen käytön ei käynyt yhtään mielessä, että olisin varovasti kokeillut KP-alueille, vaan levitin reippaasti pitkin naamaa. Mitään ärsytysoireita ei onneksi tullut ja käytin ekat kaksi viikkoa aamuin illoin kunnes säikähdin muuttunutta ihoani. Muutos oli niin nopea ja radikaali, että havahduin miettimään pitkäaikaisen jatkuvan käytön vaikutuksia. Olihan se kivaa, kun iho oli kuulas ja suorastaan hehkui, mutta se oheneminen ja tasoittuminen alkoi jo pelottaa.

Tehokkain ja turvallisimman tuntuinen rutiini on ollut Olay yövoiteena ja Paula's Choice 2% BHA lotion + joku kosteusvoide päivällä, jolloin iho on sileä ja kirkas, mutta ei liian ohut. Kuuriluonteisesti olen käyttänyt, koska pelkään ihon tottuvan tuotteeseen tai sitten ohenevan liikaa. Niinpä sitten käytän yhden purkillisen jotain muuta yövoidetta välissä.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #242 : 18.06.08 - klo:13:35 »
En tiedä onko A-vitamiini eri asia kuin AHA (molempia käytettäessähän varoitellaan ihon ohenemisesta ja kehoitetaan suojautumaan hyvin auringolta), mutta kun olen nyt käyttänyt jonkin aikaa Erisanin Ravitsevaa Kasvovoidetta joka sisältää mm. A-vitamiinia, olen huomannut että ihoni on tasasävyisempi ja pehmeämpi.

A-vitamiini eri muodoissaan on eri asia kuin AHA (Acid Hydroxy Acid).  :) Kumpikin siis aiheuttaa ihon pintakerrosten ohenemista, mutta muuten ovat aivan eri aineita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #243 : 30.07.08 - klo:17:41 »
Täällä myös yksi Paulan tuotteisiin hurahtanut!  :D Parin käyttökerran jälkeisiä kokemuksia, itselläni todella rasvoittuva, mutta pintakuiva ja herkkä iho. Pikkunäppyä ja lievää akneakin löytyy.

One Step Face Cleanser (normaali/rasvainen/sekaiho): Mieto ja tehokas puhdistusaine, putsasi meikit eikä iho jäänyt yhtään rasvaiseksi. Ei myöskään kuivattanut. Tykästyin kovasti, tämä jää vakikäyttöön.

Skin Balancing Toner (normaali/rasvainen/sekaiho): Ekalla kerralla "poltteli" hieman ihoa, toisella kerralla vähän vähemmän. Pitää katsoa miten iho reagoi tuohon jatkossa. Jos polttelu (vaikka se hyvin pientä ja vain hetken kestävää onkin) ei lakkaa, joudun varmaan vaihtamaan kuivan ihon kasvoveteen. Lisäys! Noin viikon käytön jälkeen polttelu lakkasi kokonaan, joten kasvoveden vaihto ei ole enää tarpeen.

1% BHA geeli: Ei tätä turhaan ole kehuttu, selkeää ihon tasoittumista ja pikkunäppyjen häviämistä näkyi jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen! Tilaan ehdottomasti lisää.

2% BHA geeli: Sama kuin edellä. Tämä on vain sellaista "tahnaa", että laitan naamaan vain yöksi. Päivisin käytössä kevyempi 1% geeli.

Skin Balancing Moisture Gel: Kevyt peruskosteusvoide, vie iholta kiillon koko päiväksi! Ihosta tuli tasainen ja pehmeä. Pahimmilla kuivuusalueilla kiristää hieman, joten yövoiteeksi hankin hieman kosteuttavamman voiteen. Meikin  alle tämä on oikein hyvä, ei tarvinnut lisätä puuteria kertaakaan päivän aikana.

Hydrating Treatment Cream: Aivan ihana kosteusvoide! Laitoin tämän yöksi, sillä pelkäsin sen jättävän rasvoittuvan ihoni kiilteleväksi, mutta pelko oli turhaa. Tämäkin jätti ihon melko mattapintaiseksi, mutta samalla kosteutti todella hyvin. Tätä tilaan lisää, nyt on vain sample käytössä.

All Bases Covered - meikkivoide (SPF 15, Light Cream): Kevyt meikkivoide, levittyi todella tasaisesti. Ei tunnu iholla pakkelimaiselta, mutta ei myöskään peittänyt tarpeeksi todella epätasaista ja epäpuhdasta ihoani. Oli myös hieman liian tummaa tälle kalkkilaivankapteenille. Myyn tuon pois, jos joku muu vaaleahipiäinen haluaa sitä kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 02.02.09 - klo:01:16 kirjoittanut Kiivi »

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 31.08.08 - klo:11:33 »
Voi kökkö, mulla oli ainakin neljä Paulan kasvovoidesamplea pilaantunut. :( Tilasin ne n. 8 kk sitten, ja olen säilyttänyt niitä ihan kaapissa huoneenlämmössä odottamassa sopivaa hetkeä (avaamattomana tietty). Luulin, että tuommoiset säilyisivät ainakin vuoden, mutta ei näköjään. Täytyy äkkiä käytellä loput samplet pois, jos nyt edes joku niistä olisi vielä käyttökelpoinen.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #245 : 31.08.08 - klo:12:50 »
Mä olen nyt käyttänyt viikon ajan öisin 2% beta hydroxy acid lotionia (kiitos Magialle, jolta ostin tämän juureskauppojen kautta  ;)).

Olen laittanut tätä lähinnä poskille joissa mulla esiintyy silloin tällöin sellaista ihme tukkeumaa, johon ei auta mikään.
Tuote tuntuu miellyttävältä iholla, ei kuivata yhtään vaan pikemminkin tuntuu kuin olisi laittanut kevyen kosteusvoiteen naamalle.

Tuntuu, että kuuri on todella tehonnut, koska iho tuntuu sileämmältä ja vaikka tukkeumat eivät ole kokonaan hävinneet, ne ovat nyt pienempiä ja enemmän pinnassa, eivät sellaisia isoja syvällä olevia talipahkuroita. Käytän ehdottomasti jatkossakin!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #246 : 02.09.08 - klo:19:27 »
Vaikka tämä ei nyt suoranaisesti liitykään Paulan tuotteisiin, mun häätyy kysyä noista AHA- ja BHA-liuosten pitoisuuksista ja tullimääräyksistä. Tilasin eräästä toisesta nettikaupasta 3% BHA-liuosta, 15% BHA-kuorintaliuosta, 40% AHA-kuorintaliuosta ja sitten sellaista voidetta, jossa on glykoolihappoa ja hyaloronihappoa. Tuli vain hätä mieleen, että nappaakohan tulli kyseiset tuotteet multa kokonaan pois, koska ovat liian vahvoja EU:n alueella myytäväksi/käytettäväksi. En löytänyt netistä mitään tietoa sellaisista tuotteista, joita ei saa Suomeen tuoda, joten voiko tulli kuitenkin ottaa tuotteet pois paketista, vaikka mitään tietoa noista säädöksistä ei löydy mistään? Mistä ihmeestä tällaista voisi edes selvittää?

Ilmeisesti noita Paulan lievempiä BHA-tuotteita ei ole jäänyt tullin haaviin, ainakaan ketjuun kirjoittaneiden mukaan, mutta voikohan nuo vahvemmat jäädä?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #247 : 02.09.08 - klo:20:59 »
^ BHA ei ole EU:ssa kielletty, joten sitä sisältäviä tuotteita saa myydä täälläkin. Mm. noita Paulan BHA-aineita myydään Hollannista käsin.
AHAn suhteen en ole varma, kuinka radikaalisti tulli suhtautuisi, jos tietäisi paketin sisällöstä. Nuo EU-säädöksetkin muuttuvat jatkuvasti, joten se, mikä ole eilen kiellettyä, voi kohta taas olla sallittua...

Jossain kosmetiikka-tai apteekkilainsäädäntösivuilta luulisi selviävän, mikä on tämän hetken tilanne.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #248 : 02.09.08 - klo:21:34 »
^ Yritin kyllä etsiä tietoa kosmetiikkalainsäädännöstä, mutta en löytänyt mitään tietoa siitä, että mitä saa ostaa ulkomailta ja mitä ei. Otin yhteyttä firmaan, johon tilauksen tein, ja he aikoivat laittaa paketin sisällöksi yksinkertaisesti vain kosmetiikka. Pidän sormia ristissä, ettei tulli nappaa pakettia haaviinsa, sillä tuotteet kuulostavat todella lupaavilta. MUA:ssakin niitä on kehuttu kovasti ;).

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #249 : 03.09.08 - klo:12:32 »
^Mitä tuotteita nuo ovat ja mistä nettikaupasta tilasit? Alkoi heti kiinnostaa..  ::)

Edit. Jes, kiitos ellen!
« Viimeksi muokattu: 03.09.08 - klo:14:33 kirjoittanut Kuririn »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #250 : 03.09.08 - klo:13:54 »
^ Kuririn, lisätietoa tuotteista, tilauksesta ja nettikaupasta löytyy nyt kyseisen firman ketjusta.

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #251 : 06.09.08 - klo:18:50 »
Löytyisiköhän ketään kimppatilauksesta kiinnostunutta? Kävin juuri aivan huvikseni vilkuilemassa PC:n sivuilla, ja sielläpä sattuikin olemaan poskipunat, silmä- ja huulimeikit 35%:n alennuksessa... Olen ihastunut ikihyvikseni erääseen huulipunasävyyn ja tilaisin sen muuten heti, mutta nuo 16 euron postimaksut viilentävät huomattavasti shoppailuhaluja  :-\

[MUOKS] JEI! Laitan yksäriä...   :D
« Viimeksi muokattu: 06.09.08 - klo:19:32 kirjoittanut Supermess »
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #252 : 06.09.08 - klo:19:07 »
^ Minä minä!!! Mä tarvitsen (lue haluan) pullon 2% BHA nestettä tai geeliä. Mutta minen mitään tilauksia osaa tehdä ja mahtaako tuolla electron käydäkään?
Veni, vidi, Visa.

Poissa aini

• HAIRahtanut
« Vastaus #253 : 07.09.08 - klo:13:38 »
Mietin tässä sellaista, että osaisiko joku sanoa pystyisikö 2 % BHA nestettä suihkimaan kasvoille tavallisen suihkepullon läpi? Vai onko liian paksua?

esim. tälläisen läpi:

Pidän suihkittavista kasvovesistä ja mietin, että saisiko tällä menetelmällä käytettyä säästeliäästi tuotetta.

Edit. vastaan itse itselleni. Paula's choicen sivuilla myydään erikseen pumppuja joiden sanotaan sopivan mm. BHA nesteelle. Eli eiköhän se tule hyvin tavallisesta spraypullostakin läpi. Mahtavaa!

« Viimeksi muokattu: 07.09.08 - klo:13:45 kirjoittanut aini »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 07.09.08 - klo:14:10 »
^ Kyllä pystyy, se neste on ihan vettä. Ei eroa koostumukseltaan kasvovedestä mitenkään muuten, paitsi tuntuu hieman ''nihkeämmältä'' iholla, siitä jää sellainen pieni tahmeus.