Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392603 kertaa)

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #255 : 08.09.08 - klo:14:16 »
Ootteko käyttäneet perinteisiä rakeellisia kuorintoja lisäksi, jos käytössä on ollut esim. 2% BHA päivittäin/joka toinen päivä, vai riittääkö nuo Paulan "litkut" pelkästään?
Veni, vidi, Visa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #256 : 09.09.08 - klo:23:22 »
Kyllä 'litkun' pitäisi riittää, Paulan filosofian mukaan rakeelliset kuorinnat saattavat olla iholle vahingollisia. Periaatteessa AHA ja BHA pitäisi toimia tehokkaammin kuin rakeelliset, mutta ihoa hankaamatta.

Tässä vielä kuin suorana vastauksena kuorinta-aineen pohdintaan tänään Paula's Choice Europe:lta tullut e-mail:

( BHA- ja AHA-tuotteista 10 % alennus syyskuun ajan!)

"Which Exfoliants to use

The primary difference between AHAs and BHA is that AHAs are water-soluble, while BHA is lipid-(oil) soluble. This unique property of BHA allows it to penetrate the oil in the pores and exfoliate accumulated skin cells inside the oil gland that can clog pores. BHA is best used where blackheads and blemishes are the issue, and AHAs are best for sun-damaged, thickened, dry skin where breakouts are not a problem (Source: Global Cosmetic Industry, November 2000, pages 56-57).
What glycolic, lactic, and salicylic acids all do is "unglue" the outer layer of dead skin cells, allowing healthier cells to come to the surface. You can expect almost immediate benefits from regular use of an AHA or BHA product which includes improved skin texture and color, unclogged pores, and moisturizers being better absorbed by the skin. Both AHAs and BHA affect the top layers of skin, and they help to improve the appearance of sun-damaged, dry, and/or thickened skin. Sun damage in particular causes the top layer of skin to become thicker, creating a dull, rough appearance on the surface of skin (Sources: Free Radical Biology and Medicine, May 17, 2008; International Journal Cosmetic Science, February 2005, pages 17-34; Archives of Dermatologic Research, June 1997, pages 404-409; Dermatologic Surgery, May 1998, pages 573-577).

Hands-down, using a well-formulated AHA or BHA product is preferred to routine use of a topical scrub. Because AHAs and BHA work through chemical processes, they can penetrate the skin and produce better results than cosmetic scrubs, which work only on the exposed surface of the skin. And, there is no risk that AHAs and BHA will cause you to lose too much skin. Technically, there is a drop-off rate, meaning the AHA and BHA will exfoliate just the dead or damaged surface skin and leave the healthy skin alone. This is the main reason why you will see a drop-off in performance when using an AHA or BHA product. The dramatic results in the beginning of usage (when the thickened, discolored layers of skin are being removed) seem much more impressive than the results from continued use. This is to be expected, and it is important to note that continued use of an AHA or BHA product is required in order to maintain skin's smooth, even-toned, healthy appearance."
« Viimeksi muokattu: 10.09.08 - klo:11:57 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Tiiti

• Tukkaguru
  • Moppitukka
« Vastaus #257 : 12.09.08 - klo:14:58 »
^ Kiitos tuosta jutusta!

Sitten päästään taas tyhmien kysymysten maailmaan. Onko MUAssa arvioita noista BHA jutuista? Ja missä ne on ja millä nimellä niitä pitää hakea? Mä en löytänyt mistään, enkä millään hakusanoilla... :P

Muoks. eipä enää mitään. Löytyhän ne ja ihan sillä hakusanalla, kun ensin yritinkin. ::)
« Viimeksi muokattu: 12.09.08 - klo:15:01 kirjoittanut Tiiti »
Veni, vidi, Visa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 03.10.08 - klo:23:54 »
Mäkin tilasin näytteitä Paulalta. Tähän mennessä olen kokeillut vain BHA 1% geeliä. Kolmena päivänä olen levittänyt sitä yöksi, mutta en ole huomannut mitään muutoksia. Saatan tilata näytteet 2 prossasesta myöhemmin josko se auttaisi. Annan nyt useamman näytepussin verran mahdollisuutta tuolle miedommalle geelille kuitenkin. Mulla oli liiakin kovat odotukset näiden suhteen, mutta hiljaahan se hyvä tulee.

Ihoni kaipaisi kosteutusta tähän vuodenaikaan enkä tiedä ovatko BHA:t hyvästä, mutta leuka kukkii niin voimakkaasti, että jotain on yritettävä. Osaako kukaan sanoa kuinka hyvin kosteuttavat seerumit sopivat yhteen näiden Paulan BHA tuotteiden kanssa? Voiko niitä siis levittää samanaikaisesti (päällekäin) kasvoille vai olisiko parempi laittaa Paulan antioksidanttiseerumia kaveriksi BHA:lle? Kosteuttavatko ne antioksidanttijutut? Kuulisin mielelläni teidän ihonhoitorutiineistanne Paulan tuotteisiin liittyen. Onko joku tuote epäsopiva yhdistettynä Paulaan vai onko vain löydettävä omat juttunsa kokeilujen perusteella?

edit. Paulan oppaassakin kyllä neuvotaan laittamaan kauhea satsi tuotteita päällekäin. Mulla alkaa kuitenkin olemaan ongelma tuotteiden kanssa, kun haluaisin käyttää myös Idealstia ja meikinpohjustusvoidetta seerumin ja BHA:n lisäksi. Ei ole kylläkään edes aikaa imeytellä noita kaikkia. Kosmetologi sanoi, että mitä enemmän tuotteita päällekäin niin sitä enemmän se myös suojaa herkkää ihoani. Toisaalta olen huolissani tuoteviidakon yhteensopivuuksista.
« Viimeksi muokattu: 04.10.08 - klo:00:13 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 04.10.08 - klo:00:09 »
^ Kyllä minusta BHA:n päälle voi levittää oikeastaan mitä tahansa voidetta/geeliä/seerumia, samalla tavalla uskoisin sen kuorivan siellä alla kumminkin. :) Minusta nuo miedot eivät juuri kuivata, joten uskaltaa kyllä huoletta kosteutuksen kanssa käyttää näin kylmemmälläkin.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 04.10.08 - klo:00:34 »
^^ Tavalliset kosteusvoiteet varmaan toimivat ihan hyvin BHA:n kanssa, itse ainakin mieluummin käyttelen tuotetta rasvan kera kuin kokonaan ilman. Mutta muutamasta anti-ageing/kiinteyttävästä rasvasta tuon jälkeen laitettuna on ikävä kokemus, ilmeisesti kuoriva vaikutus tehostuu tai jotkut aineet eivät sovi yhteen, nassuparka meinasi ainakin palaa  :-\
1b F ii

Poissa aini

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 04.10.08 - klo:13:00 »
Mulla 2 % BHA neste tasoitti ihon väriä tosi hyvin, mutta ei ole ainakaan vielä vaikuttanut epäpuhtauksiin (kuukausi käyttöä takana). Lisäksi aine tuntuu vahvalta ja kuivattaa ihoani todella paljon. Olen vaihtanut nyt kesärasvat talvirasvoihin ja tilanne rauhouttui kun lopetin nesteen käytön. Toivottavasti pitempi aikaisessa käytössä näkyisi selviä tuloksia. Olisi ehkä kannattanut ottaa se 1 % neste joten taidan sitä kokeilla seuraavaksi.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 04.10.08 - klo:18:06 »
^Mites jos kokeilisit jotain toista koostumusta nestemäisen sijaan? Jokaisen BHA-tuotteen kohdallahan lukee "All skin types", mutta jospa esim. lotion-tyyppinen koostumus tuntuisi vähemmän kuivattavalta? Oma ihoni on kyllä enemmän rasvainen kuin kuiva, mutta olen silti pitäyt siitä lotion-koostumuksesta eniten. (Saattoi olla vähän turha idea, jos olet jo kaikki Paulan BHA-tuotteet kokeillut, ja havainnut sen nestemäisen parhaimmaksi.)
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Natsu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #263 : 04.10.08 - klo:20:58 »
Olen nyt itse käytellyt 1% geeliä/voidetta ja 2% nestettä. Tuo geeli on ollut ainakin tosi kuivattavaa ja mulla on jopa kesinyt nahka nenästä..... :o Kaikista hellävaraisimmalta on vaikuttanut tuo emulsiovoide. Mitään mullistavia tuloksia ei vielä ole ollut havaittavissa (kokeiluja takana n. 3 viikkoa), mutta jatkan testailua sitkeästi ;) Mulla on kiusana erityisesti nenässä olevat mustapäät...

Poissa aini

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 05.10.08 - klo:01:05 »
^Mites jos kokeilisit jotain toista koostumusta nestemäisen sijaan? Jokaisen BHA-tuotteen kohdallahan lukee "All skin types", mutta jospa esim. lotion-tyyppinen koostumus tuntuisi vähemmän kuivattavalta? Oma ihoni on kyllä enemmän rasvainen kuin kuiva, mutta olen silti pitäyt siitä lotion-koostumuksesta eniten. (Saattoi olla vähän turha idea, jos olet jo kaikki Paulan BHA-tuotteet kokeillut, ja havainnut sen nestemäisen parhaimmaksi.)

Kiitos ehdotuksesta, mutta olen niitä tyyppejä jotka luottavat stydiin tavaraan! ;D

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 05.10.08 - klo:07:27 »
Minä käyttelin tuota 2% BHA geeliä muutaman viikkoa, enkä huomannut mitään muutoksia. Iho oli ihan samanlainen geelin kanssa kuin ilmankin, mustapäät ei lähteneet mihinkään. Kokeilussa oli myös neste ja lotion, mutta samat fiilikset tuli noistakin. Ainoa mikä vähän tuntui auttavan oli 8% AHA geeli. Kyllästyin kuitenkin tuohon, että en nähnyt mitään selkeää tulosta, mutta tuotteet kuitenkin maksoi aika paljon, niin siirryin ellenin vinkkaamiin Make up artist choicen vähän vahvempiin kuorintoihin ja muihin. Nyt näyttää ihokin siltä, että jotain sille on tehty. En kauhean vakuuttunut näistä Paula's choicen tuotteista ollut, tuntuu että ne ei olleet tarpeeksi vahvoja mun superrasvoittuvalle iholle. Käytin tuota geeliä siis ihan hydrogelin asemesta, kun mun iho ei kauheasti rasvoja kaipaa niin se riitti siihen, mutta tosiaan mitään ihmeempiä vaikutuksia en huomannut.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 05.10.08 - klo:20:15 »
Kiitos ehdotuksesta, mutta olen niitä tyyppejä jotka luottavat stydiin tavaraan! ;D

No okei sitten!  ;D Niissä lotion-, gel- ja liquid-muodoissa ei kuitenkaan pitäisi olla mitään eroa BHA:n määrässä, kun kaikissa on se sama 2%.

Tympii joskus katsella Paulan US-sivuja, siellä kun on jos jonkinlaista tarjousta ja kampanjaa jatkuvasti menossa. Meillä kun on esim. ilmaiset postikulut ehkä yhden viikonlopun ajan kerran vuodessa. Olisiko toiminta täällä Euroopassa pienimuotoisempaa? Viimeksikin joku kirjoitti jälkikäteen, että ei ollut koko postikulukampanjaa huomannut. Itselläni Paula's Choice -posti menee suoraan roskapostiin, vaikka olen muuttanut asetuksia moneen otteeseen, joten jos niitä tarjouksia tulee, voisiko joku ystävällisesti vinkata täällä?
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #267 : 05.10.08 - klo:20:21 »
^Totta kai, ja näin olen muutaman kerran tehnytkin  :)
Varmasti Euroopan bisnes on paljon Jenkkilää pienempää ja vaatimattomampaa. Joskus on tullut melko näyttäviä tarjouksia, kuten viikonlopun ajan mahdollisuus tilata ilman postikuluja, mutta silloin yleensä en ole tarvinnut mitään.
Pitkästä aikaa voisi olla hyvä taas rueta käyttämään BHA-liuosta. Iho on muuttunut rutikuivasta suorastaan näppyläiseksi sekaihoksi, joten jotain tehokasta (mutta mietoa) tähän tarvittaisiin. Biotiiniko näin elvytti ihoa pukkaamaan talia... No, en valita muutamasta näpystä ja mustapäästä, atopiahelvetin läpikäyneenä pidän nykytilaa suorastaan taivaallisena.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

choc-au-lait

• Vieras
« Vastaus #268 : 06.10.08 - klo:13:14 »
Mina olen pitkaaikainen Paula's Choice -kayttaja, ja olen kokeillut kaikki BHA-tuotteet lapi. Talla hetkella kaytossa 2% geeli, mutta se tuntuu usein kaytettyna aiheuttavan punoitusta, joten vaihdan varmaankin takaisiin 1% geeliin. Nesteesta en pitanyt ollenkaan, se kuivatti (minulla on sekaiho). Voide oli ihan hyvaa, mutta pidan enemman geelista. Olen kayttanyt naita viimeiset 2-3 vuotta, ja mustapaat ovat selvasti vahentyneet mutteivat kokonaan havinneet. Ne ovat myos pehmentyneet, niin etta niita saa huomattavasti helpommin puristeltua ulos esim. kosmetologilla. Geelin paalle laitan joskus vahan kosteusvoidetta, joskus en, ilmankin selvian varsinkin kesalla (kaytan geelia iltaisin). AHA-tuotteet eivat sovi minulle joten jatkan nailla.

Muista tuotteista olen tykannyt Skin Balancing -putsarista ja kasvovedesta, mutten osta enaa koska postituskulut ovat yksinkertaisesti liian kalliit.

Luottotuotteeni, mista en varmasti ikina luovu, on Barely There Sheer Matte Tint spf20, jota minulla on kahta eri savya ja kaytan aina kesalla meikkivoiteen sijasta.  :-*

annu

• Vieras
« Vastaus #269 : 07.10.08 - klo:15:07 »
Millaisia kokemuksia teillä on sarjan putsareista ja kosteusvoiteista?