Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 395615 kertaa)

Retro

• Vieras
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #375 : 15.04.12 - klo:18:17 »
Mulla meni lopullisesti hermot tämän naaman kanssa, joten laitoin tilauksen PC:lle. Tulossa on Skin Balancing Cleanser, Skin Balancing Toner, Skin Perfecting 2% BHA Lotion Exfoliant ja RESIST Super Antioxidant Concentrate Serum. Tuo Balancing-pari näytti sopivimmalta kuivahkolle sekaiholle ja Resist antioksidanttipitoisimmalle seerumille. 2% BHA:ta mulla on nesteenä, ajattelin kokeilla lotionina, josko kuivattaisi vähän vähemmän. Kyllä tuo BHA jotain tekee, mutta lopputulos on vähän plusmiinus nolla, kun nenä on kuoriutunut irti aamulla... Aika kallis paketti tuli, nyt kun ei ollut mitään kivoja koodeja (olisi se -15% ollut ihan kiva tässä kohtaa...), mutta pullot vaikuttivat riittoisilta. Toivottavasti auttavat.  :P

EDIT. Huippunopeaa toimintaa, perjantaina 20.4. oli postissa noudettavissa tämä paketti.
« Viimeksi muokattu: 22.04.12 - klo:15:40 kirjoittanut rikaran »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 15.04.12 - klo:18:58 »
Ensivaikutelmia 2% extra strength BHA-kasvovedestä:
Pullo oli pienempi kuin ajattelin (pienempi kuin muut kasvovedet enkä katsonut kokoa tilatessa) ja huomasin, että pullo vuotaa, jos se pääsee kallistumaan. Vuoto ei ole mitenkään paha, mutta paras kuitenkin pitää pystyasennossa. Mitään dramaattisia tuloksia ei näin muutaman päivän käytöllä ole vielä ollut, mutta iho on selkeästi sileämpi kuin aiemmin. Näppyjä tai tukkeutumia ei ole vielä vähentänyt, mutta kokeilu jatkuu vielä.

Yllätyin kuitenkin siitä, että kasvovesi ei ole älyttömän kuivattavaa vaikka onkin vahvempi versio. Iho kyllä hieman kesii nenänpielistä, mutta ihoa ei kuitenkaan kiristele jakasvoveden  imeytyminen kestää jonkin aikaa. Eli kosteusvoidetta ei voi ihan heti heittää kasvoveden perään. Ei myöskään ole mitenkään ärsyttänyt tai kirveltänyt iholla :) Vaikuttaa ihan ok tuotteelta, mutta menekki vakikäytössä hieman huolettaa kun suurin osa siitä menee kuitenkin vanulappuun...

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #377 : 17.04.12 - klo:11:00 »
Mä oon ainakin sitä 10% aha vettä laittanut suoraan kasvoille juuri ettei ainetta menisi ainakaan hukkaan. Sekään ei juurikaan kirvellä,mutta tehoista en osaa sanoa koska olen suoraan sanoen unohtanut käyttää sitä säännöllisesti :D  Tosiaan itsellä bha 2% geelinä koska tilatessa ei kasvovettä ollut saatavilla ja on tuo geelikin toiminut. Itsekin olen huomannut nenän alkavan hilseilemään herkemmin ja siksipä olenkin sen toisinaan jättänyt ilman.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #378 : 18.04.12 - klo:11:32 »
Kyllä toi BHA:n käyttö ainakin vaati rajumpaa kosteutusta. Silläpä siitä hilseilystä pääsee, ja vaikutukset ainakin mun nassuuni on ollut sen verran kivat (toisinaan mies luulee, että mulla on meikkiä vaikkei ole, koska naamani kuulemma on niin tasavärinen! <3  Ihanaa voida lähteä kaupungille ihan au naturalina!), että sen kestää.

Siinä vaiheessa, kun naama on parantunut, ja jos esim. bha myöhemmällä käytöllä hieman kirveltää, kannattaa harventaa käyttökertoja.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #379 : 22.04.12 - klo:18:03 »
Nyt on kyllä pakko tilata joku noista BHA-kuorinnoista kokeiluun, kun ne on niin monilla tuntuneet auttavan iho-ongelmiin! Olisi ihanan paljon helpompaa kun iho olisi sen verran hyvässä kunnossa, ettei sitä tarvitsisi joka päivä huolella meikkailla piiloon, ja kun sopivan meikkivoiteenkin löytäminen on mulle mahdoton tehtävä.

Olen lueskellut tätä ketjua jonkun verran ja netistä löysin jonkun ihan hyvän esittelyn noista eri kuorinnoista, mutta mulla ei ole mitään hajua vieläkään siitä mikä sopisi parhaiten. Ihoni on lievää aknea kärsiväksi diagnosoitu sekaiho, otsa leuka ja poskipäät täynnä vaaleaa, pientä tukkeumaa ja jonkun verran inhottavia ihonalaisia finnejä, nenä täynnä mustapäitä. Kaikki alkoholia sisältävät kasvovedet kuivattaa liikaa, samoin liian tujut kasvojenpesuaineet. Jos yritän kuivattaa näppylöitä esim Basironin avulla, kuivuu alue helposti niin että lähtee iho ihan suikaleina irti esim. nenästä. Kuitenkin varsinkin nenä ja otsa kiiltelee ja rasvoittuu helposti..

Monista kosteusvoiteista jää inhottava limainen kalvo iholleni, koska ne ei ilmeisesti imeydy kunnolla tukkeutuuneeseen ihooni. Eli mikäköhän näistä BHA-jutuista olisi sellainen, ettei kuivata liikaa mutta imeytyy hyvin ja auttaa tukkeutumien kanssa..?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #380 : 22.04.12 - klo:18:46 »
Eli mikäköhän näistä BHA-jutuista olisi sellainen, ettei kuivata liikaa mutta imeytyy hyvin ja auttaa tukkeutumien kanssa..?
Itsekin olen kärsinyt juuri tuosta ihanasta vaaleasta tukkeumaröhelöstä, mutta vannon Clear-sarjan BHA-liuoksen nimeen. Käytän sitä aamuin illoin, toinen pullo menossa jo. Tuosta on olemassa myös Extra Strenght -versio, mutta siinä on limaisen kalvon jättämä koostumus ja se on muutenkin tosi kuivattavan tuntuinen ainakin omalla herkästi kuivahtavalla ihollani. Toki kannattaa aloittaa käyttö varovasti, vaikka kerran päivässä niin näet miten oma iho reagoi. Käytän myös RESIST Weekly Resurfacing Treatmentia, joka on siis AHA-kuorinta, mutta tehoaa mielestäni yhtä lailla tukkeumiin ja tasoittaa ihon sävyä oikeasti. Mä en yleensä jaksa innostua mistään ihonhoitotuotteista (paljon on tullut kokeiltua, mutta harvalla on ollut positiivista vaikutusta ihon kuntoon), mutta noiden kahden avulla sain itsestäni ihmisen näköisen, kun synnytyksen jälkeen naama räjähti täyteen tukkeumaa.  :ts ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #381 : 22.04.12 - klo:19:17 »
Kiitos avusta, voisin melkeinpä tilata tuon BHA-liuoksen, sopii vähän paremmin omalle kukkarolle kuin tuo jälkimmäinen.. vai osaatko yhtään sanoa, kumpi on vaikuttanut ihoosi enemmän? :) Toi kyllä ärsyttää, että sitten joutuu aurinkosuojan kanssa olemaan tarkka, en yleensä käytä mitään aurinkosuojaa kasvoille (enkä kyllä pahemmin muuallekaan). Mitä voi seurata, jos aurinkosuojaa ei käytä kun käyttää tuota liuosta? Onko kaikissa BHA-tuotteissa sama auringon varominen?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 22.04.12 - klo:20:01 »
kumpi on vaikuttanut ihoosi enemmän? :)
Kumpikin on tuonut avun eri ongelmiin, mutta mustapäihin ja näppyihin BHA tehoaa paremmin.

Lainaus
Mitä voi seurata, jos aurinkosuojaa ei käytä kun käyttää tuota liuosta? Onko kaikissa BHA-tuotteissa sama auringon varominen?
Kun käyttää mitä tahansa ihoa kuorivaa tuotetta (rakeelliset kuorinnat, AHA, BHA, retinoli ja mitä niitä vielä on) on hyvä käyttää aurinkosuojaa. Kun iho on kuorinnan jälkeen luonnollisesti ohuempi, altistuu se myös helpommin UV-säteilylle, joka taas aiheuttaa hyperpigmentaatiota (pisamat, maksaläiskät), ihon vanhenemista ja tietenkin ihosyöpää.
1aMii, punapää

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 23.04.12 - klo:12:49 »
Tilasin tuon Clearin liuoksen, toivottavasti odotukset täyttyy! Ärsyttää vaan tuo aurinkosuojan käyttö, kun aurinko ja rusketus tekee iholleni tosi hyvää, ja meikkivoiteistakin alkaa löytyä oikeita sävyjä kun vähän saa väriä naamaan.. Mutta ehkä jos löytäisi jonkun kosteusvoiteen, jossa on suht matala aurinkosuoja. Käytättekö te kaikki BHA-kuorintojen ystävät ihan erillistä aurinkosuojaa, vai sen sisältäviä meikkejä tai voiteita? :)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 23.04.12 - klo:14:11 »
^Itse käytän suojakertoimellista päivävoidetta (Paulalta sekin, eli RESIST Cellular Defense Daily Moisturizer with SPF 25 & Antioxidants, koska teen meikkipohjan mineraaleilla. Riittää siis, että joko kosteusvoiteessa tai meikkipohjassa on aurinkosuoja. Ei tarvitse alkaa lotrailla niiden lisäksi aurinkovoiteilla.
1aMii, punapää

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #385 : 26.04.12 - klo:08:43 »
Ärsyttää vaan tuo aurinkosuojan käyttö, kun aurinko ja rusketus tekee iholleni tosi hyvää, ja meikkivoiteistakin alkaa löytyä oikeita sävyjä kun vähän saa väriä naamaan..

Mutta mittt, eihän aurinkosuojan käyttö estä ruskettumista!

En tiedä minkä ikinäinen olet, mutta tällee pian kolmevitosena babyfeissinä voin kertoa, että jo kolmekymppisenä se kyllä näkyy vahvasti naamasta, kuka on maannut auringossa (ja tupakoikoinut), ja kuka ei. Aurinko on pahin vanhentaja! Jännä tässä iässä huomata, että jotkut paljon nuoremmat näyttävät todella paljon vanhemmilta.

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #386 : 26.04.12 - klo:08:57 »
Niin tai voi sitten viimeistään itkeä että olisi kannattanut käyttää aurinkosuojaa kun ihoon alkaa ilmestyä pigmenttimuutoksia ::) Aurinkosuojaa olen käyttänyt koko aikuisikäni, mutta eipä semmoisia tullut käytettyä lapsena tai edes teininä kun hilluttiin suorassa auringonpaisteessa koko päivä. Nyt sitten päälle parikymppisenä naamaan ilmaantuu keväisin oikein kauniita tummia läiskiä. Olisiko kannattanut käyttää jo aiemmin aurinkosuojaa häh?

Ja btw Paulan BHA-litkujen kanssahan nimenomaan pitää muistaa aurinkosuoja aina, näin on opastettu erikseen niin purkin kyljessä kuin lafkan nettisivuilla. Syynä juurikin tuo jo mainittu ihon oheneminen + uv-säteilyt + ilman aurinkosuojaa oleskelu= horror!

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 26.04.12 - klo:18:04 »
Mulla on aurinkosuojan kanssa ollut ongelmana sen lisäily päivän mittaan. Alluressa oli vinkki, että aurinkosuojaa voi lisätä meikkisienen tms avulla  siistimmin meikin päälle. Myös Avenen Hydrance optimalen kevyempi versio toimii lisättäessä eli ei rullaa, murustu tai pilaa meikkiä (sk tosin 20).

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #388 : 26.04.12 - klo:18:11 »
Hui! Okei, aion koittaa olla tarkkana ihon suojauksen kanssa. :D Jotenkin mulle tuli vaan heti sellainen kauhukuva, että mun naama pysyy koko kesän aurinkosuojavoiteiden alla kalpeanvalkeana ja muu kroppa ruskettuu, mutta joo, ehkä on viisasta suojautua hyvin!

Mitä olette mieltä, riittääkö The Body Shopin kosteuttava meikkivoide, jossa on spf 15? Ainakin nyt joudun sitä käyttämään niin paljon, että luulisi suojan olevan tosiaan lähelle tuota 15, en tiedä sitten kesällä (varsinkin jos näillä tuotteilla nyt on toivottua vaikutusta ja sitä meikkiä tarvitsee vähän vähemmän..). Toivon tosiaan, ettei mitkään aurinkosuojat tuki sitten ihoa ja tee tyhjäksi mahdolliset hyvät BHAn vaikutukset! Dekolteen ja selän alueelle varmaan voi normi aurinkorasvaakin laittaa ilman että tarvitsee pelätä tukkeutumista.. toivottavasti.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #389 : 27.04.12 - klo:14:30 »
Paulalta uusi tuotelinja, Earth Sourced
Tarkoitettu lähinnä niille, jotka tahtovat suosia luonnollisia raaka-aineita, mutta välttää ärsyttäviä aineosia.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii