Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392597 kertaa)

omppu

• Vieras
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #45 : 15.04.07 - klo:08:47 »
Voisiko joku Paula's Choice -tuotteita testannut vinkata, mistä näitä kannattaa hankkia? Paluan EU-shopissa näytti tosiaan olevan aivan hävyttömät postimaksut - saako mistään halvemmalla?

grove

• Vieras
« Vastaus #46 : 15.04.07 - klo:13:03 »
^ Dimply dots ebayssa: http://stores.ebay.com/dimply-dots. Paulina mainitsi kans tän paikan tämän ketjun eka sivulla. Koko valikoimaa ei aina välttämättä ole saatavilla tuolla.

Pelkissä näytetilauksissa on suht siedettävät postikulut (4,50 eur) Paulaschoicen EU-sivuilta tilattunakin.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 15.04.07 - klo:17:00 »
MIhin tämän sarjan "erikoisuus" siis perustuu? Mitä nuo Beta Hydroxy Acid-jutut oikein on, kuulostaa ihan joltain myrkyltä.

Mulla ei näköjään riitä kielitaito tuohon sanastoon... Onko hyviä tuotteita kuivalle, mutta paikoittain epäpuhtaalle iholle?

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 16.04.07 - klo:10:26 »
Haa, eka viestini, tästä se lähtee... ;D

Olen tilannut samplet ja niiden rohkaisemana muutaman tuotteen tuolta dimply-dots ebay-kaupasta (eivät ole vielä tulleet). Yksi näistä oli kosteuttava aurinkovoide, ja siksi haluaisinkin kysyä grovelta, mikä noissa aurinkotuotteissa mielestäsi mättää? Näytteen perusteella tuo oli miellyttävän tuntuinen, ja melkein jo vannoin ottavani päivittäiseen käyttöön - tässä iässä kun olisi jo syytä ottaa vakavasti tuo auringolta suojautuminen. Tai toki nuorempanakin, mutta nyt yli kolmekymppisenä vauriot ihossa näkyy heti pigmenttiläiskinä ja kuivuusryppyinä, jos suojautuminen unohtuu.

Annie

• Vieras
« Vastaus #49 : 16.04.07 - klo:12:13 »
Noniin, nyt on semmoinen nelisen päivää ollut käytössä Paula's choicen tuotteet. Tai siis testerit tilasin Dimply dotsilta 1% BHA geelistä ja blemish treatment solutionista. Kumpaakin olen lätkinyt alusta asti kahdesti päivässä,eikä iho tunnu pahemmin ärtyvän. Pikkaisen punottaa mutta pintakuivuus ei ole pahentunut, eli sinäänsä toimii hyvin!Ihon väri on mielestäni vähän tasoittunut ja mustapäät vaalentuneet. Mutta tosiaan saa nähdä miten toimii sitten pitemmällä aikavälillä. Ihoni on tosi herkkä, ja kun Paula niin kovasti varoitteli että ihoa voi joutua totuttamaan tuotteisiin, odotin jotain aivan toisenlaista tulosta tuotteilta.

Epäilen että etenkin tuo BHA tuntuu kesyltä, koska olen aina välillä käyttänyt naamaani acon salisyyliliuosta, joka on täyttä myrkkyä suuren alkopitoisuutensa takia :P Ilmankos en ole pystynyt käyttämään sitä riittävän säännöllisesti, iho on ärtynyt ja kuivunut silmittömästi.

Innostuin ehkä turhankin paljon viime viikolla :-[ ja tilasin www.getthatglow.com sivuilta balancing-putsarin ja kosteuttavan naamion. Lisäksi tilasin beaddict-nimiseltä myyjältä täysikokoisen pullon tuota 1% BHA:ta geelinä.

Noista myyjistä en osaa sen enempää sanoa, geeliä ei myyjän infon mukaan tarvitse odottaa noin kuukauteen ja get that glow:n pakettien nopeudesta en tiedä.

Loppuun pikku mainos. Jos arki-iltoina vähän myöhempään pyörii tuolla get that glow:ssa, sieltä saa ystävällistä live chat-apua ja jos haluaa tilata niin kannattaa surffailla IE:llä, Firefox tökkii kuulemma välillä ja niin mullakin. Kaikkia tuotteita niillä ei ole enää myynnissä, ainakin jokin aika sitten sanoivat että lopettavat Paulan tuotteiden myynnin kokonaan, mutta joitain tuotteita siellä on vielä jäljellä.

grove

• Vieras
« Vastaus #50 : 16.04.07 - klo:20:39 »
Yksi näistä oli kosteuttava aurinkovoide, ja siksi haluaisinkin kysyä grovelta, mikä noissa aurinkotuotteissa mielestäsi mättää?

Heip, kiitos kysymästä, tämä onkin sitten pitkä tarina, kannattaa ehkä hakea kupillinen kahvia aluksi  :D

Paula puhuu itse kuinka tärkeää on laajakirjoinen (”broad-spectrum”) aurinkosuoja, ja hänen aurinkosuojatuotteistaan löytyykin sekä UVB- että UVA-suodattimet, mutta laajakirjoisuus jää vähän nimelliseksi sillä:

1. Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15: Octinoxate 7.5%, Octisalate 5%, Avobenzone 2%, and Oxybenzone 2%. Epästabiili filtteriyhdistelmä, etenkin UVA-suojan osalta. Avobentsoni tarvitsee stabilointiin oktokryleeniä, tinosorb S:ää tai mexorylejä (mexorylien patentti L’orealilla).

2. Essential Moisturizing Sunscreen SPF 15: Octinoxate 7.5%, Titanium Dioxide 2.17%. Titaanidioksidi suojaa hyvin/ok UVB ja UVA-II alueella, mutta huonosti pitkäaaltoisimmalla UVA-I .alueella. Titaanidioksidin määrä on myös todella pieni.

3. Extra Care Moisturizing Sunscreen SPF 30+: Octinoxate 7.5%, Oxybenzone 5%, Octisalate 5%, Titanium Dioxide 3%, Zinc Oxide 2%. Sinkkioksidi suojaa UVA-I alueellakin, mutta se on ”epätehokas” suoja-aine koska sitä tarvitaan suuria määriä hyvän suojan saamiseksi. Esim. titaanidioksidi on tehokkaampi, ts. jos vertaillaan esim. 2% titaanidioksidia ja 2% sinkkioksidia UVA-II alueella niin titaanidioksidi suojaa paljon paremmin (mutta ei tosiaan puolestaan ylety oikein sinne UVA-I –alueelle). Tässä on aivan mitätön tuo 2% ZnO.

4. Pure Mineral Sunscreen SPF 15: Titanium Dioxide 6.36%, Zinc Oxide 2.19%. UVA-I –suoja kökkö taas.

UVB-suoja on kaikissa ok, UVA-II kohtuullinen, UVA-I huono. UVA-I on se osa UV-säteilystä joka on pitkäaaltoisinta ja menee syvimmälle ihoon, ja sen ajatellaan olevan eniten vastuussa ihoa vanhentavaan vaikutukseen johtavista mekanismeista.

Ensimmäisessä olisi ok UVA-I suoja mutta kun se ei ole fotostabiili -> suojateho heikkenee nopeasti (useimmiten erityisesti UVA:n osalta) ja epästabiili filtteriyhdistelmä synnyttää myös vapaita happiradikaaleja hajotessaan. Fotostabiilius noissa muissa suojissa on ok.

(Kaikki noista voiteista ovat tietysti parempia kuin ei mitään.)

Paula on myös kirjoittanut oikein ”artikkelin” avobentsonin stabiiliudesta, mutta se on oikeasti omaa nahkaa puolustellen pelottavan väärin kirjoitettu.

Lainaan tähän olennaisimman pätkän: ”The definitive answer to the question about whether or not avobenzone is a stable sunscreen ingredient is that it is absolutely stable and there is substantial research showing that to be the case. (Sources: 1. Journal of Investigative Dermatology, October 2003, pages 869-875; 2. Journal of Cosmetic Science, November/December 2003, 589-598; 3. Photodermatology, Photoimmunology, and Photomedicine, August 2003, pages 190-194 and August, 2000, pages 147-155; 4. Photochemistry and Photobiology, February 2002, pages 122-125; 5. Internet Photochemistry and Photobiology, www.photobiology.com/photobiology99/contrib/finlay/; and 6. The Journal of Investigative Dermatology, August 2001, pages 256-267).”

Käsittelen nuo viitteet lyhyesti: 1. Artikkelissa varsin selvästi: "Avobenzone was photochemically stabilised with 10% octocrylene”  Oktokryleeniä ei löydy Paulan tuotteista 2. Puhutaan vain antioksidanteista 3. Tähän en jostain syystä päässy käsiksi nyt mutta samaa linjaa tämäkin oli muistaakseni kuin loputkin eli… 4. Ei puhuta avobentsonin stabiiliudesta 5. Ei puhuta mitään avobentsonin stabiiliudesta 6. Puhutaan nimenomaan siitä että jos ei ole stabiili suojatuote niin varsinkin UVA-suoja usein  heikkenee nopeasti.

Avobentsonin kehittäjät ja valmistajatkin myöntävät (plus monet monet tieteelliset artikkelit) että avobentsoni ei ole hyvä yksinään vaan se tarvitsee tiettyjä stabilisoivia filttereitä kaverikseen, mitä Paulan avobentsoni-aurinkosuojassa ei ole. Hulluinta on että Paula toi juuri markkinoille uuden SPF 15 -aurinkosuojan jota koskee ihan samat viat kuin tuota ensimmäistä  :o

Aikanaan tästä otti yks makeupalleyssa kirjoitellut tutkijatyyppi kovasti yhteyttä Paulaan, sai aluksi v****maisen vastauksen, tutkija vastas niin että Paula huomas että oho, se tyyppihän oikeasti tietää mistä puhuu, Paula sanoi ”tutkivansa asiaa lisää” eikä sen jälkeen enää palannut aiheeseen eikä ole suostunut vastaamaan. Tästä on jo pari vuotta.

Tuo aurinkojuttu on ihan absurdia kun Paulan tieto perusihonhoidosta ja periaatteet ja asenne kosmetiikkateollisuutta kohtaan muutoin on niin järkeviä. On Paula joskus muulloinkin pieniä fiboja tehnyt esim. jonkin aineen vaikutusmekanismeissa yms mutta ei mitään noin isoa.
« Viimeksi muokattu: 16.04.07 - klo:20:42 kirjoittanut grove »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #51 : 17.04.07 - klo:11:56 »
No hyvä, sitten ei harmita niin paljon tuon  mineraaliaurinkosuojan sopimattomuus.
Hommasin sen sijaan Dermosilin aurinkosuojan - lieneekö sen parempi...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 17.04.07 - klo:13:18 »
Voi turskatti! Kiitos ja kumarrus grovelle erittäin valaisevasta vastauksesta (ja muistakin postauksista, kävin lueskelemassa ja viisastuin, toivottavasti...). Valitettavasti vaan tieto lisää tuskaa. Näyttää siltä että haaveeni hyvästä UVA-suojautumisesta jää haaveeksi, kun päivittäiseen käyttöön sopivaa tehokasta suojaa ei ainakaan vielä löytynyt.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #53 : 18.04.07 - klo:08:43 »
Ohhoh, oli jo tilaus lähdössä Paulalle, mutta groven kirjoituksen luettuani taidan harkita vielä melko moneen kertaan.
Kiitos hyvästä tietopaketista!

grove

• Vieras
« Vastaus #54 : 18.04.07 - klo:13:47 »
^ Furtiva, mun edellinen juttu koski siis vain ja ainoastaan noita Paulan aurinkotuotteita. :)  En vaan näe järkeä ostaa Paulan aurinkotuotteita kun Suomen markkinoilla on esim. Acon, Eucerinin ja L’orealin (ja Garnier-tyttären) yms tuotteita joista löytyy fotostabiileja suojia kohtuullisella/hyvällä UVA-suojaavuudella (koko UVA-alueella).

Tuo Paulan avobentsonisekoilu saattaa johtua siitä että oktokryleenillä stabiloinnista pitää maksaa homman keksineille tahoille lisensointimaksua, jota Paula’s Choicen kokoisella firmalla ei välttämättä ole varaa pulittaa. Muita stabiloivia aineita puolestaan ei Amerikassa pahemmin ole käytettävissä, Euroopassa kyllä.

Muut Paulan tuotteet puolestaan on ihan mallikelpoisia, varsinkin Paulan BHA- eli salisyylihappotuotteet on sellaisia mitä ei esim. Suomesta (eikä paljoa muualtakaan kyllä) löydy niin hyvin formuloituina ja kohtuuhinnalla. Niissä on sopivat määrät BHA:ta jotta niillä olisi oikeasti jotain vaikutusta, oikea pH jotta salisyylihappo toimisi ylipäätään, koostumukset on alkoholittomia (Suomessa on esim. Acnex-liuosta ja Acon salisyyligeeliä, jotka on molemmat 2% BHA mutta paljon alkoholia -> paljon ärsyttävämpiä ja tod.näk. kuivattavampia) ja niissä ei ole mitään turhaa.

Sitten omia kokemuksia:

Putsarit: Perushyviä tuotteita, jotka ei nyt ole ihan älyttömän kalliita muttei erityisen halpojakaan. Näistä ei oikein voi suositella jotain tiettyä toiselle ilman kokeilua. Ite kyllä käytän ennemmin esim. Eucerinin hajutonta pesunestettä.

Kasvovedet: Uudet Healthy Skin ja Moisture Boost on tosi hyviä kosteuttavia kasvovesiä molemmat, Moisture Boost on ihan hivenen geelimäinen ja kosteuttavampi. Kesällä voipi olla että riittää noi kasvovedet kosteuttajana yksinään. Skin Balancing –kasvovedestä mun naama ei tykännyt, olen ehkä yliherkkä jollekin aineosalle/yhdistelmälle siinä, ja Skin Recovery –versio ei tuntunut tekevän mun iholla oikein mitään.

Voiteet: Skin Balancing Moisture Gel levittyy tosi hyvin, imeytyy hetkessä, hyvä kesällä kun tarvii vaan vähän lisäkosteutusta. Tänä kesänä tosin voi jäädä virattomaksi jos jompikumpi noista kasvovesistä riittää. Muut voiteet ei oo jääneet omaan käyttöön, vaikka niissäkään ei sinänsä mitään vikaa ollu. Kaiken kaikkiaan nuo voiteet on tosi miellyttävän tuntuisia. Kosteuttava naamio oli liian öljyisen tuntuista mun makuun, ja kirveli silmien lähelle laitettuna.

BHA: Kaikkia kokeiltu, omat suosikit on 1% geeli ja 2% neste. Geeli kesällä yöksi sellaisenaan, ei kuivata liikaa, hitusen kosteuttavaa. 2% neste on paras jos käyttää BHA:n jälkeen jotain muuta tuotetta päälle. 2% geeli rullautuu mulla voiteen tms. alla pahasti, ja yksinään käytettynä taas kuivattaa liikaa. Voideversioiden sijaan mieluummin käytän kuivempina kausina tuota nestettä ja päälle jonkin ajan päästä jotain muuta voidetta tarvittaessa. Nesteistä ja geelistä BHA myös imeytyy tehokkaammin ihoon kuin noista voiteista.

Antioksidantti”tiivisteet”: Hyviä kun ovat täysin silikonipohjaisia ja vedettömiä seerumeita jolloin antioksidantit säilyvät tehokkaina hyvin ja pitkään. Ei näissä kyllä silti mitään huimia antioksidanttimääriä todennäköisesti ole vaikka iso liuta eri nimiä löytyykin. Nimittäin esim. lykopeeni, luteiini, vihreä tee, kurkumiini yms on sellaisia aineita jotka ovat voimakkaan värisiä, ja kaikki nuo concentratet vaihtelee värittömästä hailakankeltaiseen. Skin Balancing mattifying –versio aiheutti mun iholla kutinaa, eikä edes ”matifioinut” paljon mitenkään. Makeupalleyssa tuosta on kyllä moni tykännyt. Perusversio oli pitkään käytössä ja huomattavimpana vaikutuksena rauhoitti punoittavaa ihoa mulla todella hyvin. Perusversion silikonipohja on ainakin mulla sellainen että se tuntuu levittäessä tosi paksulta ja rasvaiselta, mutta imeytyy olemattomiin hetkessä. Ei kuivata eikä kosteuta, menee vaan ihoon. Skin Recovery –versio on suosikki näistä, talvella varsinkin. Rauhoittaa, suojaa, kosteuttaa ja ”rasvoittaa”, eikä kuitenkaan jää kiiltämään iholla, ei oo tukkinut mun ihoa ollenkaan otsaltakaan. Taas hyvä esimerkki ainakin itselle siitä kuinka tuotteet on niin erilaisia kokonaisuuksia, kun monista silikoneja sisältävistä (ja sisältämättömistäkin kyllä) voiteista oon saanut näppyjä, mutta tästä tuotteesta valtaosa on pelkkää 2 silikonia, eikä mitään ongelmia oo ilmennyt.

Vartalohommat ja muut: Pesuneste (se ”all over” jotain) on iso vitsi suomalaiselle kun ottaa huomioon kuinka paljon täällä on saatavilla hajusteettomia ja edullisia pesunesteitä. Silk mist –öljy on ihan ehdoton suosikki Paulan tuotteista. Vaniljaa inhoavien kannattaa varoa… Sisältää antioksidanttina (ja ovelasti samalla hajusteena) Vanilla Planifolia-uutetta ja tuoksuu vaan niin hyvälle että ah  :-*.  Käyttelen joko sellaisenaan tai sekoitan esim. oliiviöljyn kanssa. Lip&Body treatment balm on parasta huulirasvaa ja kynsinauhavoidetta mitä oon löytäny, vaikka aineet ei luettuna mitenkään erityiseltä vaikutakaan. Otan aina veitsellä sitä pikku klöntsän sellaseen minipurkkiin joka kulkee mukana kivemmin.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 18.04.07 - klo:14:58 »
Voih täytyisi siis tilata ainakin tuo Silk Mist, kuullostaa hyvältä.. ja kiva, että meillä on tuollainen asiantuntija = grove;)

Edit meninpä vilkaisemaan dimplyn sivua ja siellä pyöri se free shipping on Paula's cosmetics ja 1/2 price shipping on skincare-juttu, ok. mutta sitten:

USPS Global Priority Mail
4 to 6 business days*
Due to US Postal Service 2007 service update, this shipping service will no longer be available as of May 14, 2007

USPS Airmail Letter Post
4 to 10 business days*
Due to US Postal Service 2007 service update, this shipping service will no longer be available as of May 14, 2007

Mitä he sitten jatkossa aikovat käyttää ja vaikuttaakohan tämä ylipäänäsä kaikkiin USA:sta tuleviin lähetyksiin.. hieman OT, mutta..hui. :o
« Viimeksi muokattu: 18.04.07 - klo:15:07 kirjoittanut Paulina »

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #56 : 18.04.07 - klo:17:48 »
Juu, grove, juuri aurinkorasvaa kasvoilleni olinkin tilaamassa :) Muut tuotteet häneltä ei kiinnosta yhtään, sillä olen aurinkovoidetta lukuunottamatta jo löytänyt itselleni hyvät aineet.

omppu

• Vieras
« Vastaus #57 : 22.04.07 - klo:13:51 »
Pitipä tulla kertomaan omista (vähäisistä) "Paulatuotekokemuksistaan".

Tilasin sampleja BHA-tuotteista ja olen nyt muutaman päivän käyttänyt aamuin illoin 2% BHA-lotionia. Epätasainen ja mustapäinen ihoni on tasoittunut ihan silminnähden (jopa mies tämän ihan oma-aloitteisesti huomasi, ja se ei koskaan huomaa mitään  ;D ). Siis tämä on ensimmäinen ihonhoiotuote ikinä, jonka vaikutuksen epäpuhtauksiin huomaan ihan selkeesti - ja kokeillut olen suurinpiirtein KAIKKEA.... eli aion tätä tilata lisää.

Olen siis laittanut tätä puhdistuksen ja kasvoveden jälkeen, päälle sipaissut normaaliin malliin kosteusvoidetta hetken päästä, kun oon ensin antanut tuon lotionin kunnolla imeytyä. Iho ei ole yhtään ärtynyt, vaikka normaalisti tulee tosi helposti pintakuivuutta ja punoitusta. Tämä on kyllä hyvä!  :)

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #58 : 22.04.07 - klo:14:09 »
^Mikähän ero on 2% BHA-lotionilla, -geelillä ja -liquidilla? Onko ero vain koostumuksessa, vai myös tehossa/käyttötavoissa?

Senda

• Vieras
« Vastaus #59 : 22.04.07 - klo:15:13 »
Paulan kotisivuja lukeneena oon ymmärtäny, että ero on tosiaan vaan koostumuksessa. Voi vain valita mikä noista koostumuksista miellyttää itseään eniten ja käyttää sitä.