Kirjoittaja Aihe: Paula´s choice  (Luettu 392596 kertaa)

Poissa siana

• HAIRahtanut
Vs: Paula´s choice
« Vastaus #450 : 11.11.13 - klo:12:41 »
Nyt alkaa olla Paulan tuotteiden heittäminen romukoppaan kohta ajankohtaista. Hermot menee. Jatkuvasti pukkaa tuollaisia isoja punaisia tulehtuneita finnejä, joista jää kauhea jälki pitkäksi aikaa. Ne haittaa mua huomattavasti enemmän kuin mustapäät ja tukkeumat, koska nyt näytän ihan joltain aknepotilaalta.  :# Hämmentävää, kun alkuun tuli niin hyviä tuloksia, että innostuin tilaamaan nuo täysikokoiset tuotteet, mutta nyt iho on aivan kamala. En tiedä, liittyykö tää näihin tuotteisiin, mutta multa myös aukes suupieli todella kipeästi (tolta puolelta poskea joka on nyt AIVAN järkyttävä) ja siihen on jäämässä aivan järkyttävä jälki - sellaistakaan ei oo koskaan aiemmin käyny.  ???

Mulla on käytössä puhdistuksessa Cetaphil ja Erisanin puhdistusgeeli, Paulan Skin Balancing -kasvovesi, BHA-tuotteista 2% liuos ja geeli (näistä toista oon laittanut yöksi vain nyt) ja Skin Balancing -antioksidanttiseerumi. Yöksi Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Gel ja päiväksi Paulan Resist Super-light -päivävoide. Ongelmallista on tosin se, että en voi olla ihan varma siitä, mikä/mitkä näistä tuotteista on nyt syypää, kun suuri osa noista Paulan tuotteista on otettu abt samoihin aikoihin käyttöön. Jos saisi syyllisen paikallistettua, niin voisi jatkaa noiden muiden tuotteiden käyttöä kuitenkin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #451 : 11.11.13 - klo:15:01 »
Jos meinaat roskiin hiettää, heitä ennemmin tänne päin  :) Minulle kelpaisi tuo seerumi ja Super Light-päivävoide  mainiosti...  :P
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 14.11.13 - klo:16:53 »
Kuuluuko nestemäisen bha-kuorinnan alle laittaa kasvovettä, vai korvaako se kasvoveden? Mä tilasin sekaihon näytepaketin ja siinä oli bha-geeli, mutta en oikein pitänyt siitä - iho jäi sen jälkeen kuivan tuntuiseksi ja geeli rullautui kosteusvoiteen alla.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 14.11.13 - klo:19:36 »
No itse en ainakaan käyttäisi lisänä muuta 'kasvolientä', Clear-sarjassa se BHA-neste on nimenomaan kasvoveden muodossa. Mutta jos iho tuntuu liian kuivalta, ainahan voi lisäksi päälle vetää esim. seerumia tai Resist-sarjasta löytyvää hyytelömäistä kasvovettä.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #454 : 15.11.13 - klo:12:12 »
Paula's Choicella viikonlopun ajan ilmaiset postikulut yli 50 euron tilauksista!

Poissa Maëlle

• Hiushörhö
« Vastaus #455 : 18.11.13 - klo:00:12 »
^Yritin laittaa tilausta tänään hyvissä ajoin, mutta ostoskori laittoi postareiksi sen kahdeksan euroa. Onko muilla ollut ongelmia saada nuo ilmaiset postarit? Eihän tuohon mitään koodiakaan ollut.

Laitoin kyllä asiakaspalveluunkin viestin, katsotaan mitä vastaavat.

edit. noh olisi pitänyt vahvistaa tilaus ja vasta maksuvaiheessa postarit olisivat poistuneet. Sain vastauksen, että poistavat manuaalisesti postikulut, jos teen nyt vielä sen tilauksen. Ihan hyvää palvelua.
« Viimeksi muokattu: 18.11.13 - klo:19:04 kirjoittanut Noctuid »

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #456 : 19.11.13 - klo:17:48 »
Tänään ja huomenna täysikokoisista Clear-sarjan tuotteista -20% koodilla DISC1011 ja yli 50 euron tilauksiin pitäisi tulla kaupanpäälle joku seerumi.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 27.11.13 - klo:13:04 »
Nyt alkaa olla Paulan tuotteiden heittäminen romukoppaan kohta ajankohtaista. Hermot menee. Jatkuvasti pukkaa tuollaisia isoja punaisia tulehtuneita finnejä, joista jää kauhea jälki pitkäksi aikaa. Ne haittaa mua huomattavasti enemmän kuin mustapäät ja tukkeumat, koska nyt näytän ihan joltain aknepotilaalta.  :# Hämmentävää, kun alkuun tuli niin hyviä tuloksia, että innostuin tilaamaan nuo täysikokoiset tuotteet, mutta nyt iho on aivan kamala. En tiedä, liittyykö tää näihin tuotteisiin, mutta multa myös aukes suupieli todella kipeästi (tolta puolelta poskea joka on nyt AIVAN järkyttävä) ja siihen on jäämässä aivan järkyttävä jälki - sellaistakaan ei oo koskaan aiemmin käyny.  ???

Mulla on käytössä puhdistuksessa Cetaphil ja Erisanin puhdistusgeeli, Paulan Skin Balancing -kasvovesi, BHA-tuotteista 2% liuos ja geeli (näistä toista oon laittanut yöksi vain nyt) ja Skin Balancing -antioksidanttiseerumi. Yöksi Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Gel ja päiväksi Paulan Resist Super-light -päivävoide. Ongelmallista on tosin se, että en voi olla ihan varma siitä, mikä/mitkä näistä tuotteista on nyt syypää, kun suuri osa noista Paulan tuotteista on otettu abt samoihin aikoihin käyttöön. Jos saisi syyllisen paikallistettua, niin voisi jatkaa noiden muiden tuotteiden käyttöä kuitenkin.

Tuollainen reaktio kuulostaa vaan liialta kuorinnalta. Mitäs jos jättäisit BHA:t kokonaan pois vähäksi aikaa? Ja ehkä sitten, kun iho ei enää ole rikki, siirtyisit 1% versioihin tai ainakin jättäisit pois sen 2% liquidin, joka on niistä rajuinta. Mullakin aukesi suupielet kun käytin liikaa - parantuu kyllä nopeasti kun pitää taukoa BHA:sta. (Olen käyttänyt lähinnä 2% geeliä.) Myös se SB-seerumi voisi olla hyvä jättää pois joksikin aikaa, siltä varalta että retinoli ärsyttää. Mulla se ainakin kuivattaa. Kasvovettä ja kosteusvoidetta uskaltaisin kyllä käyttää.
___

Voi miten hölmöä, etten ole tajunnut tällaista ketjua aiemmin. Paulan tuotteita on tullut käytettyä suunnilleen vuoden päivät, ja aika monesta tuotteesta on kokemuksia. Mulla on todella kinkkinen ongelmaiho - tulehtuvainen, tukkeutuvainen ja allerginen seka/rasvainen iho. Suosikkejani tähän mennessä ovat BHA-geelit, Earth Sourced -sarjan putsari ja kosteusvoide, Skin Balancing -sarjan kasvovesi, Resist -sarjan kevyempi kosteusvoide (...Hydrator) ja kevyempi seerumi (Ultra-light...). Myös Skin Balancing -sarjan putsari on minusta hyvä, mutta itselleni vähän kuivattava ja ärsyttää vähän silmiä - voin silti käyttää tarvittaessa jatkossakin. Ja Hydralight-sarjan kaikki kolme tuotetta ovat myös täysin käyttökelpoisia, joskaan eivät ihan niin erityisiä kuin suosikkini. Saatan silti ajoittaisten reaktiivisempien jaksojen aikana palata Hydralightiin - se on aika simppeli sarja eikä aiheuta mitään kamalaa pahimmassakaan kondiksessa. Todella huonoja kokemuksia mulla on hyvin vähän - Earth Sourced -sarjan kasvovedestä sain allergisen reaktion ja Skin Balancing -sarjan kosteusgeeli ei riittänyt kosteuttamaan alkuunkaan. Lisäksi on tullut sitten kokeiltua monia, jotka ovat ok, mutta eivät oikein sopivia omalle ihotyypilleni. Jos joku haluaa kuulla tarkempia kokemuksia jostain tietystä tuotteesta, niin täältä pesee.  ;D
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #458 : 29.11.13 - klo:23:54 »
Kiitos vastauksesta, evergreen  :) tuollaiselle linjalle olin itse asiassa just itsekin päätymässä. Eli kun jätän kuorinnan laittamatta, iho tuntuu jotenkin vähän rauhoittuvan, ja heti kun laitan jotain kuorintaa, niin seuraavana aamuna on naaman alaosassa 5 uutta kipeää paukamaa, myös sellaisia oikein syviä. Nyt sain ihon aika hyvin rauhoittumaan, kun jätin noi kuorinnat pois, mutta sit hölmönä kiireessä pakkasin reissulle Cliniquen kuorivan kasvoveden (se Mild, en oo siitä koskaan aiemmin huomannut oikein mitään vaikutusta mihinkään) mukaan... Sitä sattui olemaan pikkupullossa ja selllanen sopiva määrä. Ja tadaa, seuraavana aamuna heräsin taas 5 uuden finnin kanssa.  ::) Joten tulee tosiaan tunne, että ihon sietokyky kuorinnalle on nyt jotenkin ylittynyt. Tuota SB-seerumia iho tuntuis ihan hyvin kestävän, se jopa tuntuu vähän rauhoittavan ihoa. Oon käsittänyt, että siinä on aika vähän retinolia loppujen lopuksi. Muuten oon kyllä tuotteisiin tyytyväinen. Edelleen se otsan röhelöiho on pysynyt poissa ja vaikka toki ilmojen kylmenemiselläkin on paljon vaikutusta, niin silti sanoisin, että ihon rasvoittuminenki on selvästi vähentynyt ihan merkittävästi.

Täytyy sitten miettiä, että miten saisi nuo kuorinnat kuitenkin jotenkin pidettyä hoitorutiineissa. Jos iho alkais kestää vaikka kerran viikossa ja sitten pari kertaa viikossa. Kuitenkin tykkään kovasti siitä kuulaudesta, minkä niistä saa, ja samoin röhelöihon tasoittumisesta. Mulla on kyllä lisäksi 8% AHA-geeli, sitäkin voisin nyt jonkun ajan kuluttua varovasti testata.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 02.12.13 - klo:16:06 »
Tuota SB-seerumia iho tuntuis ihan hyvin kestävän, se jopa tuntuu vähän rauhoittavan ihoa. Oon käsittänyt, että siinä on aika vähän retinolia loppujen lopuksi.

Joo, ei se tosiaan mikään vahva anti-age-tuote ole, että jos se tuntuu hyvältä niin ei varmastikaan tuota ongelmia. Jotkut vaan ovat tosi herkkiä retinolille, ja pienikin määrä ärsyttää. Itselläni ei ehkä tullut tuosta kummempaa ärsytystä, mutta se vähän hankalasti sekä kuivatti (onkin tarkoitettu primerin tyyliin imemään tavaraa rasvaiselta iholta) että toisaalta tuotti lisää mustapäitä, kun on niin paksu silikoninen koostumus. Mutta monelle varmasti superhyvä tuote.

Täytyy sitten miettiä, että miten saisi nuo kuorinnat kuitenkin jotenkin pidettyä hoitorutiineissa. Jos iho alkais kestää vaikka kerran viikossa ja sitten pari kertaa viikossa. Kuitenkin tykkään kovasti siitä kuulaudesta, minkä niistä saa, ja samoin röhelöihon tasoittumisesta. Mulla on kyllä lisäksi 8% AHA-geeli, sitäkin voisin nyt jonkun ajan kuluttua varovasti testata.

Olen ajatellut itse tehdä samoin, siis aloittaa kuorintojen kanssa hellemmän rutiinin. Varmasti pystyt käyttämään BHA:ta ainakin kerran tai pari viikossa, kokeile ihmeessä sitä. Mulla on tosi herkkä iho ja ruusufinnikin, ja AHA-tuotteitahan neuvotaan tällöin välttämään, mutta olen huomannut että kyllä mun iho sietää ja tykkää AHA:sta, kunhan käytän harvoin. Olen käyttänyt sitä Paulan 10% AHA Weekly...-kuorintaa ja se kerta viikossa on ihan jees. Ihan hyvin niitä voi tosiaan kokeilla/käyttää herkällekin iholle, kun vaan aloittaa varovasti ja vähentää käyttöä jos iho ei enää tunnu tykkäävän. Ei siis varmastikaan tarvitse luopua kuorinnoista kokonaan! Mullekin niiden käyttö on ihan ehdotonta röpelön ja turvotuksen hillitsemisessä.
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #460 : 02.12.13 - klo:17:36 »
Joo, tosiaan. Nyt kun oon jättänyt kuorinnan väliin, että noi näpyt rauhoittuisi, niin ne on kyllä rauhoittuneet ja näyttävät olevan jo paranemaan päin… mutta samalla iho on alkanut taas tuottaa älyttömän määrän rasvaa ja posket on jo täynnä epämäärästä röhelöä ja näppylää, joista osa näyttäis olevan tulehtumassa finneiks. Ne on kyllä pienempiä kuin nuo aiemmat finnit bha:n kanssa, mutta niitä on tosi paljon. Ei voi siis mitenkään päin voittaa näköjään.  >:( Jos jättää bha:n pois niin koko iho on kamala, kun taas käyttää sitä, niin loput ihosta on ihan jees mut sit on n. 5 jättimäistä finniä, jotka jättää järkyt jäljet. Yritän nyt laittaa täksi yöksi varovasti vähän bha:ta, jos iho vähän kestäis jo. Otsakin näyttää jo vähän samalta kuin ennen bha:ta.

Oon myös parina päivänä testannut jättää tuon SB seerumin pois, mut se oikeastaan näytti vain pahentavan. Voi olla, että se auttaa tässä rasvoittumisessa ja sitä kautta on jotenkin eduksi kokonaiskuvassa. Erityisesti meikin alla mulla aivan ehdoton, mut nyt olen vain ollut kotosalla ilman meikkiä.

Tilasin nyt sampleja noista miedommista bha-tuotteista, josko iho vaikka kestäisi niitä paremmin. Ois ihan täydellisiä noi bha:t, jos ei ois finniintymisen ongelmaa.  :(

Edit: tajusin että tässähän on mennyt vasta pari päivää ilman bha:ta joten taidanpa jättää sen kuitenkin vielä yöksi levittämättä, otsalle voisi tosin laittaa, kun se ei aiemminkaan ole siitä kummemmin räjähtänyt.
« Viimeksi muokattu: 02.12.13 - klo:17:44 kirjoittanut siana »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 02.12.13 - klo:22:03 »
^ Joo, mäkin olen harkinnut vaihtamista 1% geeliin vahvemman BHA:n sijasta, mutta pullossa on vielä niin hirveästi jäljellä, että taitaa olla pakko vaan käyttää sitä harvemmin. Se AHA tuntuu kyllä tukevan tuon BHA:n toimintaa hyvin, kannattaa tosiaan kokeilla välillä sitäkin. Oletko, siana, muuten kokeillut Resist-sarjan Ultra-light-seerumia tai Anti-aging Clear Skin Hydrator -kosteusvoidetta? Mulla nämä tekevät ihan mielettömän eron, se on vissiin ensisijaisesti se c-vitamiini näissä. Jos tulee näppyä ja röpelöä, mutta iho on kärsinyt eikä kestä vahvaa kuorintaa, niin nuo ovat kyllä se juttu! Kaikkien, jotka eivät ole saaneet hyvää ihoa pelkällä BHA:lla, kannattaisi kokeilla näitä!
1cFii, oma väri.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 02.12.13 - klo:22:20 »
evergreen, olen kokeillut molempia. :) Tuosta ultra-light seerumista pidin niin paljon, että tilasin täysikokoisen tuotteen just ajatuksella, että vois yöksi laittaa sitä ja päiväksi SB seerumia. Luin netistä, että joillakin tuo on hapettunut keltaiseksi naamalla, joten olen varonut päivisin käyttöä. Mut oikein miellyttävä koostumus, uppoaa ihoon hetkessä ja ei tunnu oikein miltään, ei jää tahmaiseksi eikä liukkaaksi.

Clear Skin Hydratoria olen käytellyt pari näytettä, mutta en siihen ainakaan vielä kovin paljoa tykästynyt, kihelmöi vähän oudosti iholla. 

Mullakin on melkoinen varasto jo noita 2% bha-tuotteita, joten todennäköisesti yritän niitä käytellä pois harvemmalla käyttövälillä. Geeli on vielä hyvin riittoisaa, yksi pieni painallus riittää koko kasvoille.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 03.12.13 - klo:16:36 »
^ Mullakin on tilauksessa täysi koko Ultra-light-seerumia. :) Jotkut tosiaan hötkyilivät arvioissaan "hapettumisesta", mutta siinä ei ole tietääkseni kyllä mitään perää. Tuote on keltaista ihan alkujaankin ainesosien takia, ja jos sitä laittaa naamaan liikaa, niin se voi tietenkin näyttää iholla keltaiselta. Mulla on vaalea iho ja mitään ongelmaa ei ole tuon värin kanssa päivisinkään, kunhan ei laita liikaa. Sen kannattaa myös antaa imeytyä (mikä nyt ei kovin kauan vie, heh!) ennen kuin laittaa esim. mineraalimeikkiä, ettei se sekoitu siihen ja anna siihen keltaista sävyä. Se Clear Skin Hydrator kihelmöi mullakin aluksi, mutta alkoi sitten tuntua paremmalta - jopa rauhoittavalta - ja koko kesän tyytyväisenä käytin, iho oli tosi hyvänä. Nyt syksyllä se on tuntunut taas vähän voimakkaammalta. Varmaankin se seerumi on herkälle iholle turvallisempi vaihtoehto, sen sanotaan sopivan rosacea-ihollekin.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 03.12.13 - klo:17:07 »
Keltainen väri tulee kurkumiinista, siis kurkuma-mausteesta.  :) Tehokas antioksidantti.

1b F/M ii